Beantwoord

Error. Er heeft een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het aub later nog een keer



Toon eerste reactie

130 reacties

Reputatie 7

Top dat je zo helder alles terugkoppelt @Vincenzo26, kan ik gelijk verder voor je aan de slag! 😊

Heb jij de laptop zelf ook al eens helemaal herstart en heeft dat geholpen? Zou jij daarnaast nog terug willen komen op mijn vraag of jij bekabeld ook deze zelfde problemen ervaart? Als het dan wel goed werkt, dan vermoed ik dat er een wifi probleem speelt. Mocht jij dezelfde problemen ervaren als jij bekabeld bent aangesloten, dan wil ik je graag vragen om een speedtest uit te voeren. 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.

- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers

- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster

- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Dankjewel voor je genomen moeite, ik wil dit graag fixen voor je! 🎈

Reputatie 2

Hi @Jason ,

 

Dank voor de update.

Hopelijk snel een resultaat, want er vallen steeds meer zenders uit. Helaas…

Wil je dat ik je daarvan op de hoogte houdt? Of  is dat overbodig?

 

Groet Chantal 

 

Groet Chantal 

Reputatie 2

Hoi @Jason,

Zojuist even gekeken; ja de favorietenlijst staat aan op beide TV-boxen.

Als ik die uitzet en alle zenders aan zet, dan doen nog meer zenders het niet. Ik heb ze even voor je genoteerd, maar ben bang dat het weer zo'n lange lijst wordt als dat @dovidenja 1 maand terug ook al had doorgegeven. Namelijk de volgende zenders:

018 Zender van de Maand

103 NPO 3 HD GOS

132 Eurosport 2

162 Ziggo sport Golf

164 Ziggo sport Docu

241 CNN

242 BCC World News

243 Euronews

260 NPO Nieuws

296 myZen

350 t/m 353 Film1

381 NPO 2 Extra

391 DAS Erste ADR

393 WRD

421 TV5 Monde Europe

501 NH

502 AT5

503 TV West

504 Omroep Frysland

505 TV Noord

506 RTV Drenthe

507 TV Oost

508 Omroep Flevoland

509 Regio TV Utrecht

510 TV Gelderland

511 TV Rijnmond

512 Omroep Zeeland

513 Omroep Brabant

524 L1 TV

700 Siris TV

702 RN7 TV

705 Omroep Kontakt

707 DRTV

708 Schie TV

713 Studio 040

714 Lelystad TV

716 BredaNu

718 LangstraatTV

720 RTV Dordrecht

722 RTV Lansingerland Berkel en Rodenrijs

723 1Twente

726 RTV Elburg

727 RTV Slingerland

728 A1Regio TV

729 Salto1

730 Sol2

733 VOSTV

734 BO

735 RTV Favoriet

736 RTV Baarn

737 ZF Minfobox

738 Studio Alphen

740 Merwe TV

741 Omroep Berg en Dal

742 FeelGoodTV

743 EVA

744 IdeaalTV

746 HalloGilzeRijen

747 Omroep Spakenburg

751 Centraal TV

752 LOCO TV

753 TV Nunspeet

754 Omroep Horst ad/ Maas

758 Kijk Almere

766 Regio FM TV

768 Omroep Helmond

779 RTV Ijsselmond

782 ZO!34

789 D TV Uden

791 LON TV

796 LEO TV

812 DB TV

827 Omroep Tilburg

828 Landerd TV

829 Den Haag TV

830 RTV Horizon

837 Omroep Best

856 GO TV

859 Land van Cuijk TV

861 Omroep Lingerwaard

862 TV Aalsmeer

863 RTV Zeewolde

864 RTV Hollands Midden

865 Omroep Nuenen

 

Typisch dat het nu weer zo'n lange lijst is van zenders die niet werken. Het lijkt me dat het probleem de vorige keer toch niet helemaal getackeld is. 

Succes met het vinden van dé oplossing. Hopelijk tot snel. 

 

Groet, Chantal 

Reputatie 1

Hoi @Lisa ,

Sinds vandaag is onder andere Omroep Brabant weer verdwenen, ook heb ik een mail gekregen over het onderhoud dat plaats gaat vinden van 16 op 17 augustus, ik hoop echt dat alle huidige en problemen van voorheen nu voor eens en altijd verdwijnen.

Met vriendelijke groet,

Tom

Reputatie 7

Hi @dovidenja, ik hoop dat je van het mooie weer hebben genoten dit weekend! Vanochtend hebben wij te horen gekregen dat het issue met de missende zenders is opgelost. Kun je aangeven of jij ook weer van alle zenders kunnen genieten? Ik hoor het graag, merci! 

@Jason Hoi Jason, ik zie dat je twee dagen geleden een melding hebt gemaakt dat er een grootschalig onderzoek plaats gaat vinden in o.a. mijn woonplaats Vught. Ik wil bij deze de melding maken dat wij ook te maken hebben met het probleem dat een aantal zenders niet werken. Voor mij zijn dit toevallig de zenders die ik het meest gebruik. ESPN 1, 2 en 3 werken perfect, echter ESPN 4, 5, 6 werken niet. 

Wat heb ik inmiddels al gedaan: alle stappen meerdere keren doorlopen welke op de website vermeld worden. Echter zonder resultaat.

Verder werkt internet en tv goed, echter het is vooral balen dat ik van de zenderpakketten waar ik extra voor betaal geen gebruik kan maken.

Ik hoop dat het probleem snel verholpen kan worden.

Alvast bedankt voor de medewerking.

 

Met vriendelijke groet,

Peter Daams
 

Reputatie 2

Hoi @Cal en @Jason ,

Zojuist de tv box gerest, maar het maakt niets uit. Alle eerder door mij genoemde regionale zenders blijven dezelfde melding houdenven dus geen beeld en geluid.

De zender 421 TV5Monde Europe gaf zwart beeld en geen geluid, maar geen melding. 

Groet Chantal 

 

Reputatie 2

Hoi @Jason,

Dank voor jouw bericht. 

Vandaag zag ik dat er inderdaad een heleboel zenders weer goed functioneren. Soms duurt het wel even voordat de zender ook daadwerkelijk beeld geeft, maar soms blijft hij zelfs haperen, soms moet je wachten en gaat het beeld weer verder en soms moet je even schakelen naar een andere zender en weer terug. Het beeld blijft in beide gevallen stil staan en geeft dezelfde melding verschijnt rechtsboven in beeld. 

Om het helemaal compleet te maken heb ik even de tijd genomen om alle zenders te bekijken. Hierbij constateerde ik dat de navolgende zenders nog dezelfde melding geven en dus geen beeld. Het gaat daarbij om;

726 RTV Elburg

730 SOL2

754 Omroep Horst a/d Maas

766 Regio FM TV

782 Z0!34

828 Landerd TV

830 RTV Horizon

837 Omroep Best

856 GO-TV

861 Omroep Lingewaard

862 TV Aalsmeer

863 RTV Zeewolde

864 RTV Holland

865 Omroep Nuenen

Ik ben ieder geval super blij dat de meeste zenders weer allemaal functioneren. Ik blijf duimen dat dat zo voortaan ook zo blijft. Kun je misschien in Jip en Janneke-taal uitleggen waar nu schoen wrong? 

 

Ik hoop van harte dat het bij de anderen @dovidenja @QuadNL @Nas9 ook is opgelost. 

Hartelijk dank!

We horen graag wat de compensatie is al alles is opgelost. 

 

Groeten, Chantal

Reputatie 7

Hi @Vincenzo26, heel erg bedankt voor de update! Zou jij mij misschien kunnen voorzien van een screenshot van de mail die jij een paar weken geleden van ons hebt gekregen? De testfase zou al enige tijd voorbij moeten zijn, dus ik wil graag de inhoud van de mail die jij hebt gekregen toen jij bent overgezet inzien. Ik zie graag het screenshot tegemoet! 😊

Merci voor de overige feedback! Alle tips zijn altijd welkom en nemen we mee.

Hi @jeroen762, top dat jij deze toevoegingen hier deelt! Ik heb meteen een kijkje genomen in jouw verbinding en ik zie dat zowel het modem als de TV Box al meer dan twee weken onafgebroken aan staan. Zou jij de volgende stappen eens willen proberen? Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik hoor heel graag of de zenders nu weer zichtbaar zijn. Wanneer jij geen verschil merkt, dan voeg ik graag deze voorbeelden toe aan het lopende onderzoek. Ik wil dit graag zo snel mogelijk voor jou fixen! 💪

Graag wil ik nog het volgende aangeven in aanvulling op wat Jason hierboven ook al aankaartte. Recent heeft er een leverancierswissel plaatsgevonden, hierbij zijn er technische problemen ontstaan waardoor een aantal zenders (voornamelijk lokale omroepen) op dit moment niet meer beschikbaar zijn. Om dit te verhelpen is er een netwerkwijziging nodig en deze staat gepland voor eind juni.

Dat zou ik ook weleens willen weten. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Vincenzo26, de problemen met History Channel en lokale omroepen zouden enige tijd geleden volledig verholpen moeten zijn. 

Er kan een tijdelijke bug opgetreden zijn waardoor je gedurende een korte periode geen gebruik hebt kunnen maken van deze zenders, maar ik zie verder geen obstructies en blokkades in de lijn dus ik zou je willen adviseren om de volgende methode te gebruiken zodat eventuele verstoringen meteen herstellen:

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Mocht dit toch nog geen hulp bieden, dan wil ik je graag verzoeken om beide Aria 610's volledig te resetten volgens de methode in dit topic: Hoe reset ik de TV Box? → Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat een factory reset ervoor zorgt dat alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Dit betekent dat je het TV-klantnummer en de TV-pincode opnieuw dient in te voeren wanneer alles opgestart is. Beiden kun je vinden wanneer je inlogt op jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account: Dashboard My T-Mobile Thuis.

Succes en als ik je nog kan assisteren bij het vinden van een oplossing, laat het me dan zeker weten!

Reputatie 7

Hi @dovidenja, graag verwijs ik jou naar de update die ik hierboven heb gegeven omtrent de missende lokale omroepen! Ik had heel graag goed nieuws gegeven, maar de oplossing laat dus nog heel even op zich wachten. Zou jij aan mij kunnen laten weten welke zenders jij nog meer mist?

Ik heb een kijkje genomen in jouw profiel en ik zie dat jij nog gebruik maakt van Interactieve TV. Op het nieuwe TV platform, T-Mobile TV, is de look wat aangepast. Zou jij graag over willen naar het nieuwe platform? In dit topic kun jij alle ins en outs over het nieuwe platform lezen. Ik hoor het graag van je, want ik help je met alle liefde!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Vincenzo26, @Andersoms, @fbergman en all, we hebben het onderzoek uitgebreid en kijken nu samen met een partner hoe we dit volledig kunnen oplossen. Ik hoop hier aankomende week (begin van de week) een concretere update voor te kunnen geven. 

Zodra het probleem volledig verholpen is, gaan we kijken naar een compensatie. Dat lijkt me wel op zijn plek gezien de omstandigheden. Sorry dat het nog aanhoudt, ik kom hier spoedig op terug!

Reputatie 2

Hoi @Boris en @Jason

 

Sinds vandaag mogen we het vernieuwde TV compleet testen kennelijk. Het maakt ge erm goede eerste indruk, want hier doen de zenders NPO3, RTL7, RTL8, NET5, Veronica het bijv al niet. Dat was in de 'oude omgeving'  net opgelost. 

 

Waarom dit nu en hoe dit op te lossen?

 

Groet Chantal 

Hi @Vincenzo26, heel erg bedankt voor de update! Zou jij mij misschien kunnen voorzien van een screenshot van de mail die jij een paar weken geleden van ons hebt gekregen? De testfase zou al enige tijd voorbij moeten zijn, dus ik wil graag de inhoud van de mail die jij hebt gekregen toen jij bent overgezet inzien. Ik zie graag het screenshot tegemoet! 😊

Merci voor de overige feedback! Alle tips zijn altijd welkom en nemen we mee.

Hi @jeroen762, top dat jij deze toevoegingen hier deelt! Ik heb meteen een kijkje genomen in jouw verbinding en ik zie dat zowel het modem als de TV Box al meer dan twee weken onafgebroken aan staan. Zou jij de volgende stappen eens willen proberen? Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik hoor heel graag of de zenders nu weer zichtbaar zijn. Wanneer jij geen verschil merkt, dan voeg ik graag deze voorbeelden toe aan het lopende onderzoek. Ik wil dit graag zo snel mogelijk voor jou fixen! 💪

Graag wil ik nog het volgende aangeven in aanvulling op wat Jason hierboven ook al aankaartte. Recent heeft er een leverancierswissel plaatsgevonden, hierbij zijn er technische problemen ontstaan waardoor een aantal zenders (voornamelijk lokale omroepen) op dit moment niet meer beschikbaar zijn. Om dit te verhelpen is er een netwerkwijziging nodig en deze staat gepland voor eind juni.

Ik zet mijn TV Box elke keer uit dus hij kan nooit twee weken aan een stuk aan staan en ik heb net alles gereset en nog steeds het zelfde probleem 

@dovidenja @Vincenzo26 @Brian @Jason

Hallo allemaal,

 

Ook hier (Vught) weer hetzelfde probleem inderdaad.

Gelukkig zie ik dat er een onderzoek komt, want dit hele probleem mag nu wel eens over zijn, zeker aangezien er ook geen enkele compensatie is in de vorm van korting op de abonnementskosten oid. 

Laten we hopen dat het dit maal snel en voorgoed opgelost wordt. 

 

Groet, Amy 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, ik heb nagevraagd wat de status is en op welke termijn het opgelost zou kunnen zijn. Updates volgen!

Bij mijn doen de plaatselijke omroep zenders het ook niet.

Reputatie 1

Goedemorgen @Lisa,

Sinds enkele dagen zijn b.v. Omroep Brabant en andere zenders terug. Gisteravond zappte ik echter naar MTV, en nu gaf deze zender dezelfde melding…
Ik zal binnenkort even kijken of het meer zenders betreft.

Mvg Tom

Reputatie 7
Badge +16

@Vincenzo26 en @dovidenja We hebben het officieel gemeld voor grootschalig onderzoek. Het lijkt een probleem te zijn in de omgeving van Rijen, Gilze, Vught en Tilburg: 

Sorry voor het ongemak (alweer)!

Reputatie 2

Hoi @Lisa,

 

Graag gedaan. Zoala gevraagd vindt je de screenshots van de enige 2 mails die wij ontvangen hebben mbt het vernieuwde TV omgeving. Er staat geen eind data in vermeld en ons is ook niet gevraagd of we wilden testen of dat het overgezet kon worden definitief of iets dergelijks. Due communicatie is er mooit geweest. 

 

Graag hoor ik hoe en wat verder. 

 

Groet Chantal 

 

ps er zijn meerdere screenshots bijgevoegd 

 

Hoi @Lisa,

Zojuist ontving ik een mail van T-mobile betreffende de vergoeding :astonished:
Ik sluit me aan bij de vraag van @Vincenzo26  en @jeroen762 , de vergoeding staat naar mijn beleving totaal niet in verhouding tot alle ergernis en daarnaast de tijd die we hier op het forum hebben moeten besteden om te trachten alles weer op orde te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Tom

Helemaal mee eens @dovidenja @jeroen762 @Lisa 

Daar ben ik het ook helemaal mee eens 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Vincenzo26 en @jeroen762, bedankt voor jullie updates! Ik zal doorgeven aan de specialisten dat de plaatselijke omroepen nog niet zichtbaar zijn. 

@Vincenzo26 Ik kan nog niet precies duiden waar het mis leek te gaan, maar ik heb die info opgevraagd en ben in afwachting van een reactie. Zodra ik meer weet, zal ik het in Jip en Janneke-taal uitleggen!

Op je tweede vraag aangaande een compensatie kan ik ook nog geen antwoord geven. Hierover zal ik ook zo snel mogelijk een update geven!

Reputatie 1

Beste @Lisa ,


Ik heb getwijfeld of ik me weer hier zou melden. Sinds bijna een week nu zitten wij wederom zonder de hele lijst met zenders die ik eerder al eens opgesomd heb. Moedeloos wordt ik er onderhand van, wederom geen Omroep Brabant etc etc etc
Zou jij aub willen kijken of er iets aan te doen is…

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daadwerkelijk overweeg om over te gaan stappen (wetende dat het gras niet altijd groener is bij een ander)…

@Vincenzo26 Hoe is de situatie bij jullie momenteel?

Met vriendelijke groet,
Tom

Reputatie 7

Hi @jeroen762, super om te horen dat jij weer van alle zenders kunt genieten! Ik heb zojuist een vergoeding in orde gemaakt voor de tijd dat jij deze zenders moest missen. Ik heb ervoor gezorgd dat jullie een TV pakket een maand cadeau krijgen. Jij vindt de status van deze vergoeding ook in jouw My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties

Wat gek dat jij opeens weer op het oude TV platform zit, dit zou niet moeten. Ik heb dan ook een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit zo snel mogelijk weer terug te veranderen. Excuses hiervoor!

Hi @Vincenzo26, top dat jij dit aangeeft! Ik heb zojuist ook voor jou de vergoeding in orde gemaakt voor de periode dat jij niet alle zenders kon zien. Ook jij kan dit terugzien in jouw My T-Mobile Thuis onder het kopje ‘compensaties’: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Laat het vooral weten als je nog andere vragen hebt! 😊

Reageer