Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik



Toon eerste reactie

196 reacties

Reputatie 3

@Boris dank voor je bericht. Ik word er echter nog steeds niet vrolijker van. 

Zeker niet na deze middag. Op de één of ander manier is er een soort fabrieksreset geweest op mijn modem. Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat dat bij jullie vandaan is gekomen maar ik heb deze zeker niet uitgevoerd. Als het bij jullie vandaan komt vind ik het echt te gek voor woorden dat dit zomaar midden op de dag gebeurt zonde mij daarvan in kennis te stellen.

Mijn hele netwerk lag overhoop. Wederom slecht. Ik ben nu bezig om het allemaal weer aan de pruttel te krijgen.

Eén en al drama met t-mobile…… 

Dag Lisa, nog een aanvulling. Gisteren tijdens de uitzending van Beau bleef het beeld en geluid een minuut stilstaan. Dat was op 27-01 om 22:52.

Reputatie 7

Hi @Camiel76 en @AdriO, ontzettend bedankt voor het snelle testen! Ik heb dit gelijk teruggekoppeld, want ik had heel erg op een andere terugkoppeling gehoopt. Ik baal hier erg van, dus ik ga dit direct weer oppakken!

Hi @TMTV en @jk90, merci voor de uitgebreide toelichting! Dit helpt zeker, dus super dat jullie dit doorzetten. Ik ga hiervoor meteen met mijn collega's van de technische dienst schakelen. Zodra ik een nieuwe update binnenkrijg, dan deel ik die gelijk! 

Reputatie 7

Hi @Alain13, ik wil jou via deze weg ook laten weten dat ik zojuist het verzoek heb ingediend bij de technische dienst voor het issue met terugspoelen! Ik houd dit de komende dagen voor je in de gaten en laat het hier weten, zodra ik een update kan delen. Zou jij nog terug kunnen komen op het stukje omtrent het geluid? Dan help ik je daar ook gelijk mee verder!  

Reputatie 7

Hi allen,

Sinds gisteravond is er een fix geweest waarbij de problemen met het Terug Kijken verholpen lijken te zijn. Mocht het onverwachts nog niet werken, raad ik aan om een herstart van de TV Box uit te voeren. Hoe je deze precies doet, vind je in dit topic: 

Om jullie zo goed mogelijk te informeren over de gang van zaken met betrekking tot dit issue, hebben we een topic waarbij we alles centraal houden. Je vindt dit in het volgende topic: 

 

Dag allen, onlangs overgestapt van Ziggo en ook hier dezelfde problemen. Geluid van live uitzendingen loopt na enige tijd niet synchroon. Bij opnames valt het geluid plots weg. Spoelen is belachelijk traag en na pauzeren kan je niet doorspoelen (bij Ziggo wel, ook reclames). Na decennia lang vast te hebben gezeten aan Ziggo was ik er wel klaar mee. Ik wilde wat anders proberen. Helaas ben ik na 2 maanden al klaar met T-mobile :-( Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt.

Hier het zelfde, sinds een paar dagen is het terug kijken vanuit de cloud niet te doen. Zwaar irritant, ik heb meerdere films opgenomen en kan ze gewoon niet normaal terugkijken. Het geluid valt weg, scènes gaan soort elkaar. Kunnen jullie dit asap fixxen, we betalen extra voor cloud opname he.

Goedemiddag, Hier ook hetzelfde probleem. Uitvallen van het geluid bij opnames. Ook meerdere malen een reset uitgevoerd. Is hier intussen al een oplossing voor gevonden?

Mvg Dave

Reputatie 7

Hi @Headhunter85, top dat je dit checkt! Deze oplossing staat op de planning, maar er is nog niet bekend wanneer dit gaat plaatsvinden. Zodra dit eraan gaat komen, dan laten we dat zeker weten. Ik hoop dat dit op korte termijn wordt aangepast. 

Ben ik weer….  Met het oorspronkelijke probleem: geluid valt weg. Moet ik echt nu weer allerlei powerfully en resets uitvoeren? Blijft echt zwaar &@#%$¥! Elke keer opnieuw gezeik!

Reputatie 3

Dank!Ik ga het testen en laat het weten in het nieuwe topic

Reputatie 7

Hi @t.stupers, wat ontzettend balen! Super goed dat je dit laat weten, want ik wil dat dit zo snel mogelijk voor eens en altijd goed werkt. Deze week zijn wij aan het testen met een nieuwe workaround die ik heel graag aan je wil voorleggen. 

Zou jij eens op de volgende manier de TV Box(en) willen resetten?

Je drukt als eerste op MENU op je afstandsbediening, vervolgens bovenaan in het menu ACCOUNT en dan onderaan INSTELLINGEN.  Vervolgens links in het menu TV Box en dan rechts bijna onderaan Reset TV Box.

Als hij vervolgens klaar is met resetten, dien je in te loggen met je klantnummer en pincode.  

Kan je aangeven of dit jouw probleem heeft verholpen? Ik ga heel erg duimen dat dit werkt. Ik hoor heel graag of dit heeft geresulteerd in de oplossing! ❤

Reputatie 7

Hi @AdriO, wat gek om te lezen dat jij geen gemiste oproep hebt gehad! Heeft mijn collega jou inmiddels wel te pakken gekregen? Ik kan mij jouw tweede punt voorstellen. Als ik dit kon veranderen, dan deed ik dit heel graag. Voor nu lost dat jouw probleem natuurlijk niet op en daar baal ik zelf ook nog steeds van. Nogmaals excuses hiervoor. Het punt voor een back-up ga ik in ieder geval bij een volgende tv meeting bespreken om te kijken of we hier iets mee kunnen. 

Om het wegvallende geluid van opnames aan te pakken, zou ik je willen vragen om enkele voorbeelden hiervan naar mij door te zetten en deze niet te verwijderen. Dan kan ik de technische dienst hier nogmaals voor aansturen, want ik wil dat dit probleem definitief bij je gaat verdwijnen. Ik zie aan onze kant dat wij ook een vergoeding voor jou in orde hebben gemaakt voor de opnames die uit het niets zijn verdwenen. Ik wil je laten weten dat als het issue met het wegvallende geluid bij opnames is opgelost, ik hier ook een vergoeding voor aan ga maken. 

Voor jou ook een heel mooi weekend! Zelf ben ik er donderdag pas weer, dus daarvoor zullen mijn collega's jou verder helpen en ik help je graag donderdag weer verder. Je kunt altijd bij me aankloppen.

Reputatie 7

Hi guys,

Merci nog voor de aanvullingen! Ik wil jullie heel graag laten weten dat er morgen een meeting op de planning staat waarbij ik ga checken wat de status van dit issue is. Excuus dat jullie (nog) geen updates hebben doorgekregen. Dit komt omdat het probleem nog volop wordt onderzocht en er nog geen concreet nieuws is dat ik met jullie kan delen over de oplossing. 

Aangezien ik jullie echt graag op de hoogte wil blijven houden, hoop ik dat we hier morgen meer over horen. Zelf heb ik vanmiddag al lekker weekend, maar morgen komt de terugkoppeling van de meeting en die zal in dit topic voor of na het weekend worden gedeeld. Weet dus dat dit nog mijn volle aandacht heeft, want ik wil echt dat de problemen heel snel verdwijnen. Heel erg bedankt voor jullie engelengeduld en ik hoop snel meer te kunnen delen! 

Na de hele boel weer resetten (veel werk en al vaak gedaan in de maand dat ik nu bij T-Mobile Thuis zit!) blijft het geluid nu goed werken. Ik denk dat het bij jullie zit. Ik hou het in de gaten. Bedankt voor  snelle reactie! Gr Ton

Reputatie 1

Hi @Lisa, ik heb het vanavond even kort kunnen testen (vrouw en kinderen wilden gewoon TV kunnen kijken ;)), maar kon het zo gauw niet reproduceren. Ik kom erop terug, zodra ik goed heb kunnen testen.

Reputatie 3

@t.stupers en @Lisa 

Geloof het of niet (ik geloof het zelf ook niet) maar gisteravond toen ik weer de overbekende shit verwachtte werkt alles naar behoren….. 

Ik kon zelfs door opnames spoelen zonder met idiote sprongen geconfronteerd te worden.
De ‘zoveel minuten vooruit truck’ lijkt nu ook veel sneller te werken.

Nee Lisa, denk nu niet dat dit idiote probleem wat vele zwijgende gebruikers treft nu verholpen is. Dit is alleen een constatering op één moment….. 

Nogmaals ik geloof er geen barst van dat t-mobile de problemen heeft opgelost maar zal het monitoren.

Zoals een ieder weet luidt het spreekwoord: “een goede naam komt te voet en gaat te paard”.
Een ieder die dit niet snapt mag om uitleg vragen….. Ik ben namelijk bang dat deze zegswijze niet wordt begrepen bij een hoop t-mobile ‘dik-betaalde-functionarissen’. Wie de schoen past die trekke hem aan. Of wordt deze basisschool uitdrukking ook niet begrepen.

Dringend advies aan een ieder bij t-labiel zorg dat de huidige functionaliteit nu echt eens in orde is.
Ik heb nog een lijstje van minor issues klaar liggen. Echter, eerst de grote dingen.

Mazzel,

 

Adri

Reputatie 3

Hoi @Lisa 

Het is of de duvel er mee speelt. GIsterenavond wilde ik een nieuwe opname bekijken en (via de browser) en ik rolde bijna van mijn stoel. De opnames die de laatste keer waren verdwenen waren weer terug. Geloof me, toen ik constateerde dat ze verdwenen waren (ook via de browser) heb ik alles gedaan wat in mijn vermogen lag om dat te herstellen. Cookies verwijderd, chrome verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, noem maar op. Ze waren echt weg maar zijn weer terug.

Over die compensatie: natuurlijk wil ik die en zo veel mogelijk. Wat ik echter belangrijker vind is dat jullie producten en service sterk zal verbeteren. Je zult het niet zeggen (nooit je eigen nest bevuilen) maar ik weet zeker dat jij het ook allemaal bagger vindt. In ieder geval, beledig me niet nog een keer met ± € 5,00.

Dat niet terugbellen dat is echt een schandvlek. Een professionele organisatie die koeien met gouden hoorns beloofd op de website en in de reclame uitingen en dan vervolgens op deze wijze met klanten omgaat behoort aan de schandpaal te worden genageld. Geloof me ik snap best hoe het werkt…. winstmaximalisatie, winstmaximalisatie en nog eens winstmaximalisatie.

Ik heb op dit moment een aantal email berichten in voorbereiding om naar een aantal consumentenprogramma’s / organisaties te sturen. Als één en ander niet naar tevredenheid wordt opgelost voel ik mij genoodzaakt deze te versturen.

Ik bedoel onder meer de reclame code commissie, Kassa, Radar en de Consumentenbond. Ik kan mij voorstellen dat dit als een dreigement overkomt bij je maar het is niets persoonlijks.

Heel simpel, waarom wordt ik niet gewoon gebeld…….. Is dat nu zo moeilijk? Of is er niemand die de kennis, kunde, verantwoordelijkheidsgevoel of bevoegdheden heeft om zo’n gesprek te voeren?

Nou ja, genoeg stof tot nadenken lijkt me….

Ik ga ervan uit dat ik snel iets verneem.

 

Reputatie 3

Pffffff…. krakkemikkigheid ten top……

Natuurlijk is er een oplossing voor. Gewoon terug naar de basis en een goed systeem uitrollen.

24-11: speciale reset. Beeld bevriest toch weer even, moet laden. 

25-11: directe uitzending rtl4: geluid totaal niet synchroon. Heen en weer zappen en het is weer in orde. 23.30: beeld loopt vast. 

25-11: 19.44: npo1 live tv: beeld bevriest 2 keer achter elkaar. 
 

ik heb er problemen bij gekregen! 
Met alle begrip voor de moeite die T-Mobile hier insteekt: het blijft aanklooien met al die foutjes in het systeem. KPN/Telfort heeft dit totaal NIET. Mijn besluit staat nu echt vast: ik wil dit niet, dit gerommel met de tv. Ik wil kwaliteit. Ik heb me echt vergist dat dit zo vanzelfsprekend was bij KPN/Telfort. Ik wil dit niet de rest van mijn contract zo hebben. Sorry T-Mobile, compenseer  me met wat korting voor deze rommel tv en ik hou mij mond nog tot ik weg ben bij jullie. Mijn vertrouwen dat dit opgelost wordt is nihil, ook gezien andere reacties hier op de community, die al 11 maanden lopen. 

Reputatie 7

Hi @AdriO, goed om te weten! De 1 heeft inderdaad hetzelfde effect. Dit zorgt ervoor dat er kort vooruit wordt gespoeld, waardoord de opname juist kan worden afgespeeld. Balen om te lezen dat ook dit niet het probleem oplost. Ik blijf mijn collega's achterna zitten om een structurele fix te krijgen voor dit issue! 

Reputatie 7
Badge +6

Voor de opnames van het Journaal van 20:00 uur is wel een alternatief. Je kunt een handmatige opname maken waarbij je zelf de zender en het tijdstip kiest en die als herhaalde opname instellen, dus elke dag 20:00-20:30 NPO1.

@adri. Inderdaad, vertrouwen is er bij mij ook niet zo veel na 4 maanden pappen en nathouden. Heb ook de reset uitgevoerd en zal dit ook monitoren. 

Reputatie 3

@Davevh en @Lisa 

Nee, en ik moet zeggen dat ik mijn geduld begin te verliezen….. 

Hier helaas ook weer. Bij RTL 4 expeditie Robinson.

Reageer