Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik



Toon eerste reactie

196 reacties

Reputatie 7

Hi @AdriO, vandaag tijdens de tv-meeting heb ik het punt van het doorspoelen besproken! Mijn collega's zijn dit gelijk gaan testen, maar komen deze bug zelf niet tegen. Kan je hiervoor wat aanvullende informatie doorgeven? Dan kunnen wij dit uitvoerig verder gaan testen om dit op te lossen.

  • Ervaar jij dit op de TV Box of in TV Anywhere? 
  • Op welke kanalen of bij welke programma's ervaar je dit? 
  • Wanneer is deze opname gemaakt? 
  • Kan je heel specifiek de handeling uitleggen? Ga je echt van vooruitspoelen naar achteruitspoelen of druk je bijvoorbeeld eerst op play na het vooruitspoelen? 

Dankjewel! 

 

Tv-box gereset. Wil daarna naar een opgenomen programma kijken. Loopt meteen vast. De tijdsbalk eronder is helemaal roze, alsof ik het programma al gezien heb, terwijl dat niet zo is. Kan alleen maar terugspoelen met de achterlijk langzame T-Mobile “snelheid” van wel 16 keer! Is niet normaal. Andere tv-box hetzelfde. De fout zit niet in de tv-box, maar bij jullie in het systeem, programma of server. 

Nog even toevoegen: opgenomen programma kan niet doorgespoeld worden. Zeer vreemd. 

Reputatie 7

Hi @AdriO, dat zou sowieso een mooie start zijn van het nieuwe jaar! Haha telt een kopje thee ook? Ik ben hier om je te helpen, dus ik zit er helemaal klaar voor. Ik hoor heel graag de overige punten van je, zodat ik die voor je uit kan zoeken. Weet dat je altijd - of het nou om een groot of klein issue gaat - bij mij mag aankloppen. Kom maar op! 💪

Hier hetzelfde probleem. Vanavond alweer 2 keer een opname opnieuw gestart en moeten spoelen tot het moment waar ik was gebleven. Zo duurt het kijken van een programma van 1,5 uur minimaal een half uur langer. Nog los van de ergenis.

Hopelijk vinden jullie snel een oplossing.

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil jullie graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek! Er wordt dus volop gezocht naar een oplossing. Omdat het is doorgezet naar een andere afdeling, kan het iets langer duren voordat ik een nieuwe update met jullie kan delen. Ik wil nog aan jullie vragen of jullie nog wat extra voorbeelden naar mij kunnen doorzetten? Ook al doet het probleem zich structureel voor, als jullie mij de datums en programma's/zenders kunnen laten weten van bepaalde opnames dan helpt dat mijn collega's heel erg. Ik blijf dit in ieder geval goed in de gaten houden en hoop op een spoedige en permanente oplossing! ☘

Reputatie 3

@Lisa 

Ik heb de geboden compensatie gezien. Erg mager maar in ieder geval iets. Dank daarvoor.

Echter…… Er blijven problemen. De oude bekende en problemen die ik al veel eerder heb geconstateerd maar nog nooit heb gemeld. Waarom nog niet gemeld? Omdat ik er toch wel erg moe van word om iedere keer weer dingen te melden en aan te reiken die niet goed werken in het t-mobile platform.

Wat duikt er nu weer op?

Op 2 april jl. heb ik de film “love and where to find it” opgenomen. Zender: SBS 9. Als ik het afspelen wil starten dan krijg ik op mijn tv (via de box) constant de ‘spinner’ te zien en de film start niet.

In de app doet ie het ook niet.

Ik kan blijven vernieuwen of proberen maar het ding wil niet.

De opname staat nog in mijn lijst zodat jullie het wellicht makkelijker kunnen onderzoeken.

Ik laat hem echter niet ongelimiteerd staan.

Pas op…. zorg er wel voor dat niet weer al mijn opnames verdwijnen.

Reputatie 7

Hoi @t.stupers , 

Dank je wel voor de snelle terugkoppeling en het duidelijk aankaarten waar het zit. Helemaal helder! Ik wil graag kijken of een fabrieksreset van de TV Box het probleem doet oplossen. Hoe je deze precies doet, is te vinden op onze Wiki: 

De TV Box wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen en zorgt ervoor dat hij weer helemaal ‘schoon’ wordt. Mocht dit onverwachts niet de oplossing zijn, dan kunnen we kijken naar de volgende stappen en eventueel een ruil inzetten om de TV Boxen te vervangen. Ik hoor het graag van je. 

Reputatie 7

Hi @AdriO, ik hoop dat je van een fijn weekend hebt genoten! Ik wil je laten weten dat het issue over de Cloud Opnames is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek. Het heeft dan ook onze volledige aandacht om dit uit te zoeken. Alle updates die hierover volgen, die deel ik natuurlijk met je zodat jij hiervan op de hoogte bent. Weet dat ik me jouw gevoel kan voorstellen en ik wil dan ook het tegendeel aan jou bewijzen. Graag wil ik je wel laten weten dat dit altijd de weg is die wij volgen om problemen aan te pakken en om op deze manier zo snel mogelijk een oplossing aan het licht te krijgen. Ik baal ervan dat dit bij jou niet helemaal goed valt, maar zou je toch willen vragen om ons nog een kans te geven. Momenteel wordt er echt volop onderzocht en willen wij dat jouw issue wordt aangepakt. 

Zoals ik eerder aangaf, heb ik nog eens achter de schermen gekeken en uitgezocht waar jij recht op hebt qua vergoeding. Ik zie inderdaad eerdere issues terug naast het bedrag dat ik al eerder had vergoed voor de problemen die jij ervaarde met Cloud Opname. Ik heb dan ook besloten om een maand lang de tv-abonnementskosten te vergoeden. Dit kun je terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet jouw volledige abonnementskosten terug kan geven.

Ik blijf je hier op de hoogte houden! 

Ook ik heb al maanden last van wegvallend geluid bij het terugkijken vanuit mijn opnames (cloud). En ook ik heb dat soms de opnames het niet doen omdat ze bij het eind beginnen ipv bij het begin. Ik heb op dit forum alles hierover gelezen en door de maanden heen meermaals gereset, instellingen nagelopen etc. Dit is nu de 1e keer dat ik van mijzelf laat horen, maar bij deze: ik ben ontevreden.... dat er nu naar maanden nog steeds geen oplossing is. Ik ben tevreden met jullie mobiele netwerk maar ik heb ontzettend spijt van mijn overstap naar t-mobile televisie.  Deze problemen had ik nooit bij kpn.

Wat kunnen jullie nu concreet nog voor mij betekenen? Want ik heb liever vanuit jullie een oplossing, maar als dit nog lang duurt dan stap ik helaas toch over / weer terug bij kpn. (Mijn contract loopt binnenkort af).

Ik hoor graag van jullie.

 

Mvg Claudia

Reputatie 3

@Lisa Fijn dat je me gaat bellen. Eindelijk actie!

Je kunt me maandagmiddag (tweede helft) bellen. In de ochtend en of eerste helft van de middag zit ik waarschijnlijk in de auto. Ik heb wel een carkit maar wil graag zonder afleiding van verkeer en zo met je van gedachten wisselen.

Dinsdag is waarschijnlijk een stuk lastiger.

Ik hoop dat het lukt!

Ik ga er van uit je m’n nummer hebt.

Fijn weekend en tot maandag middag dan maar.

 

Reputatie 7

Hi @AdriO, helemaal perfect! Staat genoteerd. Op maandagmorgen stuur ik je dan nog even een berichtje van de precieze tijd. Ik spreek je maandag via de telefoon! 💪

Reputatie 3

Dit geloof je echt niet…. 

Ik kan zonder ingrepen en kunst en vliegwerk geen live tv meer kijken. Na 2 seconden bevriest het beeld en moet ik pauzeren en weer hervatten om te kunnen kijken. Via de browser op de computer gaat het (nog) wel goed.

Alles wat ik resetten kon heb ik gedaan maar dat gaf geen oplossing.

The sad story continues….. 

Reputatie 7

Hi @AdriO, dankjewel voor de terugkoppeling! Ik hoop heel erg dat dit blijft aanhouden, maar ik ben het helemaal met je eens dat de structurele oplossing hiervoor nog steeds dient te komen. Ik hoop deze ook echt met jullie te kunnen delen. Weet dat je altijd met al jouw problemen bij mij aan kunt kloppen, want ik zet dit graag door zodat er oplossingen voor kunnen komen. Daarnaast zou ik je willen vragen om dezelfde reset uit te willen voeren die ik heb meegegeven aan @t.stupers, omdat ik heel graag wil uitsluiten of deze workaround werkt. In ieder geval heel fijn dat je mij hebt voorzien van deze update, merci! 

Hi @t.stupers, super fijn dat je dit hebt uitgevoerd! Dankjewel en top dat jij dit blijft monitoren. Ik graag de uitkomst van je! 

Reputatie 7

Hi @AdriO, ik hoop dat jij afgelopen weekend ook niet gesmolten bent haha! Ik vond het heerlijk, dat zonnetje. Jij ook? Weet dat ik zeker niet vind dat je zeurt en dat ik juist blij ben dat wij hier samen zo goed contact over hebben. Zo zorgen we ervoor dat jouw ervaring verbetert en daar worden wij allebei blij van. 

Merci voor jouw begrip en geduld. Zodra ik meer hoor over punt 1, dan meld ik het hier. Wat betreft punt 2: de oplospartij heeft de mogelijke problemen gevonden en dit wordt nu verder onderzocht. Dus hopelijk ervaar je snel dat dit issue is gefixt. Wat betreft punt 5: bedoel je hiermee naarmate de tijd van de opname verder verstrijkt? Aangezien je dit bij recente(re) opnames niet ervaart, vermoeden mijn collega en ik dat dit inderdaad de nasleep is van het algemene issue van een tijd geleden. 

Reputatie 3

@Lisa Hoi hoi,

Het kopt dat er geen issues zijn als het opnemen klaar is. Aangezien ik dat al had geconstateerd kijk ik zoveel mogelijk reeds afgeronde opnames. Het speelt dus eigenlijk alleen maar bij het 20:00 journaal. Ik denk dat ik het eens ga proberen met begin gemist of terugkijken als ik later ben.

Overigens heb ik nog een paar andere dingetjes die me zijn opgevallen. Niets ernstig maar het zou mooi zijn als dat ook opgelost kan worden.

Ik heb het bovengenoemd journaal als serieopname ingesteld. Het gekke is dat dan ook het journaal van 18:00 uur wordt opgenomen. Niet ernstig, gewoon twee programma’s weggooien na het kijken.

Wat ik wel iets vervelender vindt is dat als een serie is afgelopen deze niet automatisch wordt verwijderd uit de geplande opnames. Op het moment dat de serie wordt herhaald worden weer vrolijk alle afleveringen opgenomen….. Ook als een aflevering bijvoorbeeld de volgende dag wordt herhaald deze wordt opgenomen. Niet heel erg, alleen vervelend. Daar moet toch iets aan te doen zijn? Unieke identificatienummers of zo.

Ook zou het mooi zijn (en dat is een suggestie) om een opname pas te stoppen als het echt pas afgelopen is. Wederom het Journaal als voorbeeld. Deze week duurde de journaals onverwacht langer ivm de situatie in de Oekraïne. De opname stopte vrolijk op de tijd zoals dat in de gids staat. Ik kan mij herinneren dat jaren geleden KPN bij de interactieve tv van toen een soort signaal stuurde als het programma begon en eindigde. Hierop werd de timer aangepast.

Ik heb hetzelfde probleem. Ben net overgekomen van KPN naar T-Mobile maar begin spijt te krijgen. Geluid TV valt geregeld weg en geluid staat soms stil bij opnames. 

Ook het doorspoelen gaat belachelijk langzaam vergeleken met KPN (ook met Amino).

En de amino box gaat na een bepaalde periode uit als je radio luistert. 

@Lisa ik probeer nu een paar keer geprobeerd om het probleem op te lossen door de “1” truc te gebruiken. Tot nu toe lijkt dit voor mij te werken.

niet de ideale oplossing maar iig iets. Ik laat je weten als ik weer tegen problemen aanloop.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het bovengenoemd journaal als serieopname ingesteld. Het gekke is dat dan ook het journaal van 18:00 uur wordt opgenomen. Niet ernstig, gewoon twee programma’s weggooien na het kijken.

Je zou de opname ook handmatig kunnen plannen, dus elke dag 20:00-20:30 NPO1. Dan worden de andere journaals niet opgenomen.

Ook zou het mooi zijn (en dat is een suggestie) om een opname pas te stoppen als het echt pas afgelopen is. Wederom het Journaal als voorbeeld. Deze week duurde de journaals onverwacht langer ivm de situatie in de Oekraïne. De opname stopte vrolijk op de tijd zoals dat in de gids staat. Ik kan mij herinneren dat jaren geleden KPN bij de interactieve tv van toen een soort signaal stuurde als het programma begon en eindigde. Hierop werd de timer aangepast.

T-Mobile is hierin afhankelijk van de gidsgegevens die door de zender worden aangeleverd. Als die gegevens door plotselinge ontwikkelingen niet up-to-date zijn, houdt de opname de oorspronkelijke tijden aan. Je kunt wel bij het inplannen van de opname ervoor kiezen om er extra tijd bij te doen, zowel vooraf als achteraf. Zo kun je eventuele uitloop opvangen.

Reputatie 3

Hoi @Lisa 

Ik bedoel met dat ouder worden dat de opname datum steeds verder in het verleden ligt.

Zou kunnen dat dit inderdaad bij opnames is van voor 13 mei (toch?) Ik hou het nog even in de gaten.

Daarnaast heb ik ontdekt dat als je binnen een opname vooruit spoelt en daarna snel overschakelt naar achteruit spoelen (omdat ik ben doorgeschoten) en daarna weer laat afspelen het geluid soms niet start. Beeld speelt maar met doodse stilte…. Dit gebeurt bij opnames die reeds gereed zijn.

Wegvallen van geluid bij afspelen van een programma die nog wordt opgenomen gebeurt ook nog steeds maar niet meer standaard.

Reputatie 7

Hi @AdriO, heel graag gedaan! Ik zie inmiddels ook de uitkomst van het onderzoek, dus die deel ik hier ook alvast met je. Mijn collega's hebben echt hun uiterste best gedaan, maar de eerdere opnames kunnen niet meer hersteld/teruggehaald worden. Gisteren heeft één van mijn collega's geprobeerd je te bellen om jou een heldere terugkoppeling te geven, maar we konden jou niet bereiken. Je gaat dan ook nog een keer door ons gebeld worden en hopelijk krijgen we jou dan te pakken, zodat we alles helder kunnen toelichten en jij zelf ook nog vragen kan stellen! 

Reputatie 7

Hi @Camiel76, super dat je zo'n heldere terugkoppeling hebt doorgegeven! Ik heb hiervoor een verzoek ingeschoten bij de technische dienst om hier verder in te duiken. Ik houd dit de komende dagen goed voor je in de gaten en laat het aan je weten als hier wat uitrolt. Als je tot die tijd nog andere aanvullingen hebt, deel die dan vooral en dan voeg ik die graag toe! 💪

Hi Lisa, nog even een aanvulling:

 

19-1-22

GTST 20:30 geluid valt weg van de opname (live uitzending loopt nog. Dus kijken can de opname, terwijl de uitzending nog loopt)

21:01 geluid weg na doorspoelen Snack masters (idem, kijken van opname terwijl de live uitzending nog loopt)

21:45 Rooijakkers over de vloer, geluid weg (live uitzending loopt nog)

 

21-1-22

Box start niet op

Dag Lisa, weer een aanvulling. Tijdens live uitzending van ‘I can see your voice’ loopt het geluid wéér voor op het beeld. Het is echt bijzonder vervelend en ik hoop dat het snel wordt opgelost. 

Geluid blijft overigens weg en komt alleen terug door te stoppen en opnieuw te starten. 

Reageer