Beantwoord

Gids in app op Samsung TV blijft hangen

  • 10 December 2021
  • 90 reacties
  • 2609 Bekeken


Toon eerste reactie

90 reacties

Hi @Erik_Mobile, wat een top nieuws - dankjewel voor het melden! Ik heb ook doorgekregen van de technische dienst dat het is opgelost, dus daar ben ik heel blij om. Alvast een hele mooie jaarwisseling! 

Helaas heb ik een ander programma dat ik probeerde op 25 december terug te kijken en niet lukte.

Eerder heb ik het programma wel kunnen bekijken, maar nu niet meer. Net nog geprobeerd, maar nog steeds lukt het niet, zowel in de APP als online.

Het gaat om:

An Audience with Adel

NPO3, 30 april 2022

Hoi @Lisa , een aantal voorbeelden van vandaag rond 12.15 uur:

 

Opnamen van 01-11-2022 die ik probeerde terug te kijken:

RTL8, Law & Order

Net5, Chicago Fire

Op 1 november had ik ook problemen met het terugkijken van een opname van diezelfde dag op RTL8, Law & Order.

 

Later vandaag romd 14.00 lukte het wel om Chicago Fire terug te kijken. Super random..

Reputatie 7

Hi @Roos90, dankjewel voor het aangeven! Deze beslissing respecteerd ik uiteraard al had ik graag gezien dat ik al een poos geleden de oplossing voor dit issue kon aandragen. Omdat je jouw tv gaat opzeggen, heb ik voor jou alvast de vergoeding van de afgelopen maanden geregeld. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik nog iets voor je kan betekenen, klop dan vooral weer aan. Alle updates rondom het onderzoek deel ik in het onderstaande topic: 

Zodra ik hier een update over binnenkrijg, dan deel ik die direct! 

Hi @Aalstrijken, dankjewel voor het melden! Het klopt inderdaad als een bus dat dit issue weer in onderzoek is en hier zal ik de updates daarover delen: Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's! | T-Mobile Community. Voor jou dien ik ook graag een verzoek in, dus heel fijn dat jij jouw tv al hier deelt. Zou jij dit enkel nog kunnen aanvullen met de software versie? Dan ga ik direct voor je aan de slag! Wij doen er alles aan om zo snel mogelijk met een structurele oplossing te komen. 

Bedankt Lisa!

Software versie: T-NKLADEUC-1904.0,BT-S

Reputatie 7

Helemaal top @Aalstrijken, dankjewel! 😁 Je bent toegevoegd aan het onderzoek en ik hoop jullie snel meer inhoudelijk te kunnen vertellen. Ik houd je op de hoogte!

Goedemorgen,

 

Vorige week vrijdag is hier de monteur geweest, app geïnstalleerd op een nieuwe Samsung Frame en na 1 dag ging het al mist, alles werkt, maar de gids wil niet laden en blijft maar draaien. Kan dus niet bij mijn Cloud opnames, gids en zelfs niet naar de radio, terwijl ik wél maandelijks abonnement én extra cloud kosten betaal. Ik ben juist overgestapt om van het Ziggo gezeur af te zijn, maar helaas dus vanaf dag 1 problemen met de tv gids. Gisteren al melding van gemaakt en moest toen de app verwijderen en installeren, dat heeft  een halve dag gewerkt en nu weer terug bij af. @Lisa ik zou graag meegenomen worden in het onderzoek en de compensatie mogelijkheden t.z.t., Want abonnementskosten betalen voor iets wat vanaf dag 1 niet werkt lijkt mij niet redelijk. 

 

Vriendelijke groet

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, hartstikke fijn om te lezen! 🎉 Top, dan spreken we dat af. Voor nu veel kijk-plezier en maak er een mooie dag van! 

Hoi @Erik_Mobile, ik neem aan dat je de opname niet keek terwijl de uitzending live plaatsvond? Waren dit allemaal opnames van dezelfde zender of serie? Als ik het goed begrijp is dit nog niet eerder voorgekomen?

Omdat het probleem ook al is opgelost is de oorzaak lastig te onderzoeken. In ieder geval is dit zeker iets om in de gaten te houden mocht het vaker voorkomen, maar ik verwacht niet dat je hier nog last van zal hebben. 

Hallo @Cal,

Het waren opnamen van verschillende zenders en verschillende dagen, allemaal uit december en januari. Ik heb het al een keer eerder gehad helaas.

Reputatie 7

Hi @Bart en Marian, heel terecht dat jij dit navraagt! Ik houd jullie in het onderstaande topic op de hoogte:

Mijn collega is dit issue voor jullie gaan chasen, maar zij heeft nog geen heldere update teruggekregen. Ik had echt gehoopt dat ik inmiddels de oplossing met jullie kon delen. Excuses hiervoor! Weet dat zodra er nieuws is, ik dat gelijk aan jullie laat weten. Ik wil in ieder geval alvast laten weten dat zodra dit is opgelost, ik graag naar een compensatie ga kijken. 

Reputatie 7

Hi guys, graag deel ik hier ook de uitkomst van het onderzoek met de TV-gids die vastloopt in de Smart TV App! Er is nogmaals uitvoerig onderzoek uitgevoerd en het probleem blijkt een bekend probleem te zijn bij de leverancier. Er wordt aan die kant dan ook hard aan gewerkt om dit op te lossen. Hoe lang dit gaat duren, dat weten we niet. Het heeft in ieder geval hun volledige aandacht. De workaround tot die tijd is om de tv voor 30 seconden van de stroom af te halen en de App opnieuw op te starten. Als jullie hier nog vragen over hebben, stel die dan gerust! 

Reputatie 1

Beste tonlabee,

 

Dank voor je reactie. 
hopelijk wordt er inderdaad iets mee gedaan door @Lisa of T-mobile. Doordat zaken niet goed werkte en er weinig mee werd gedaan (bij ziggo) ben ik overgestapt naar T-mobile. Hopelijk is dit geen aanleiding om wederom verder te kijken naar een nieuwe provider. (KPN?) Het glasvezel netwerk is van hen dus een overstap zal niet zo moeilijk zijn.

wordt hopelijk vervolgd.

Groet, Bart

 

Reputatie 1

@Lisa helaas werkt de oplossing toch niet. Vandaag is hij weer aan het laden en laden en laden en helpt ook de backup knop indrukken niet om het menu op te starten. 
 

gr Roza

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil heel graag laten weten dat ik en mijn collega bezig zijn om het issue van de tv-gids die blijft hangen in de Smart TV App te laten escaleren bij de leverancier! Het is namelijk al enige tijd geleden aangestipt en er is nog geen oplossing voor gekomen, dus daar willen we achteraan gaan. Omdat deze informatie alweer enkele maanden oud is, wil ik vragen of jullie kunnen bevestigen of dit probleem zich inderdaad nog steeds voordoet. Ook hebben we nieuwere/verse voorbeelden nodig. Kunnen jullie de onderstaande informatie met mij delen? Bij de meeste van jullie heb ik dit eerder al doorgekregen. Zouden jullie willen checken of deze informatie nog steeds actueel is en willen aanvullen wat inmiddels is veranderd? 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN)
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)?  

Alvast bedankt! 🍀

 

Reputatie 7

Hi @PaulArts, ik heb goed nieuws voor je omtrent het onderzoek van de ladende tv-gids! Mijn collega verwacht hier vandaag of morgen een update over binnen te krijgen. Zo is dit van de week in een meeting met de leverancier opnieuw besproken en is er om een concrete update gevraagd. Zodra mijn collega dit aan mij doorgeeft, dan deel ik dit meteen met je. De update geef ik in het bovenstaande topic aan. 

Reputatie 7

Hi @ThanToya, heel erg bedankt voor jou begrip! ❤ Goed dat je dit aangeeft, dankjewel. Ik zorg dat deze informatie nog wordt doorgezet naar mijn collega's. Weet dat ik nog steeds mijn uiterste best ga doen dat dit issue wordt aangepakt. Zodra hier meer over bekend is, dan laat ik dat direct weten. Trek mij ook vooral weer aan de mouw bij andere punten! 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update gekregen uit het onderzoek van de ladende tv-gids. Kunnen jullie aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Ik hoor het heel graag, merci! 

 

 

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update gekregen uit het onderzoek van de ladende tv-gids. Kunnen jullie aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Ik hoor het heel graag, merci! .

 

Ik begrijp niet precies wat de homeknop met het probleem te maken heeft. Met mijn homeknop open ik het menu om APPs te laden. De T-mobile APP laadt gewoon. Maar binnen de APP is het probleem dat vaak het menu niet laadt. Dus dan ook geen mogelijkheid om de tv gids of opnamen te bekijken.

Door de ‘return’ knop enige tijd in te houden sluit de APP en kan ik met de homeknop de APP opnieuw laden. Soms is het probleem dan weg, vaak niet. Soms zelfs na 5 keer dit gedaan te hebben blijft het probleem. De tv geheel uitzetten (langer op de ‘on’ knop drukken) is het probleem soms opgelost, maar ook vaak niet. Deze procedure vaker herhalen geeft uiteindelijk vaak wel de oplossing, maar helaas niet altijd. Blijft over dat dan alleen live programma's bekeken kunnen worden en (bijna) geen andere functies in de app beschikbaar zijn

Hallo,

Ik ben sinds vorige week klant met Internet & TV. Voor 1 van mijn TV’s gebruik ik het kastje, dat prima werkt (jammer dat je er er geen Netflix mee kunt kijken).

Echter - op de TV in de woonkamer gebruik ik de Samsung APP. Het probleem dat ik heb is dat de gids regelmatig niet (goed) opstart, terugkijken via de gids of via de Cloud werkt niet (altijd).

Ik sluit de app altijd af door de ‘back’ knop ingedrukt te houden en elke avond haal ik de stroom van de tv af tot de volgende ochtend. Elke keer is er weel iets wat niet naar behoren werkt, heel erg irritant. Hoe kunnen we dit oplossen?

Hieronder alvast antwoord op de standaard vragen:

  • Welke afstandsbediening gebruik je? De TV afstandsbediening
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN): QE65QN95AATXXN
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? TIZEN 
  • Wat is de software versie? T-NKM2DEUC-2101.0, BT -S
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? 1.0.16
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? Vanaf 21-10-2022 (dag 1 installatie)
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)?  Nee
Reputatie 1

@Lisa hoi lisa, inmiddels na bijna 8 maanden nog steeds geen oplossing, hebben we besloten om het opnemen op te zeggen en de tv kast ook terug te sturen. Ik hoop dat het menu eens een keer gaat werken want anders ga ik binnenkort ook het tv abonnement afsluiten. Zeker als ik ook nu bericht krijg dat de abonnementen fors gaan stijgen maar een probleem als deze schijnbaar niet op te lossen valt. Is er al iets meer bekend over dit probleem? Aangezien er ook beloofd is om gecompenseerd te worden voor zolang dit probleem duurt weet ik niet hoelang dit nog uitgesteld moet worden. 

Reputatie 7

Hi allemaal, graag wil ik goed nieuws met enkele van jullie delen! Het issue waarbij de TV-gids in de App blijft laden bij sommige van jullie, is vandaag weer besproken tijdens een tv meeting. Mijn collega's zijn het er unaniem over eens dat dit nogmaals doorgezet moet worden, zodat er een structurele oplossing voor kan komen. Alle informatie is dan ook weer doorgezet, zodat hier nogmaals naar gekeken kan worden. Weet dat wij er alles aan gaan doen om dit zo snel mogelijk te fixen, want jullie horen dit niet te ervaren. De komende tijd houd ik jullie uiteraard weer op de hoogte van updates in het onderstaande topic en hoop ik dat het onderzoek dit keer ook sneller zal verlopen nu ik alle informatie nog van jullie heb van de voorgaande keren! 💪
 

 

Reputatie 7

Hi @Roos90, merci voor het aangeven! Toevallig ben ik nog in afwachting van een update over dit issue. De workaround blijkt inderdaad niet bij iedereen te werken, dus we werken nog steeds aan de fix. Zodra ik deze update doorkijg, dan plaats ik die in het onderstaande topic: 

 

Reputatie 1

Hallo Lisa,

Fijn dat er daadwerkelijk ook iets mee gedaan gaat worden.

Het is zo namelijk geen tv kijken. 

Type tv; Samsung Modelcode; QE43Q64AAUXXN

Graag word ik hierover op de hoogte gehouden, tot zover bedankt.

Groet, Bart

Reputatie 2

Ik hoor nu dat T-Mobile ophoudt met Tizen ondersteuning. Dat had ik met mijn Samsung TV wel effe eerder willen weten! 

Moderator edit: probeer je alsjeblieft aan de Huisregels te houden, dankjewel!

Reputatie 7

Hi @Bart en Marian, ontzettend bedankt hiervoor! Ik waardeer het heel erg dat je hier nog eens op terug wilt komen. Ik kan je verzekeren dat dit de laatste keer is dat je deze gegevens hoeft door te geven, want ik en mijn collega willen ervoor zorgen dat er nu op korte termijn een heldere terugkoppeling over de fix binnenkomt. Zojuist heb ik al jouw informatie opnieuw doorgezet en hier heb je net ook een bevestiging over gekregen per mail. Ik meld het hier als ik een update binnenkrijg. 

Hier exact hetzelfde probleem met een Samsung tv.

App werkt lekker makkelijk, maar dan moet hij het wel doen.

De gids blijft maar laden en laden…

Zo kunnen we dus ook niks meer opnemen, waar we wel voor betalen…

Spijtig en hopelijk komt er snel een oplossing

Reageer