Beantwoord

interactieve tv naar t-mobile tv



Toon eerste reactie

140 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Roderick85om de migratie naar TMTV in werking te brengen, dien je een Zyxel of Huawei modem te hebben én enkel Aria 610x TV Boxen. Omdat je nu nog gebruikmaakt van een Amulet 515 (harddiskrecorder), zullen we die eerst vervangen voordat de overstap gerealiseerd kan worden. Uiteraard is dit geen enkel probleem, maar houd er dan wel rekening mee dat je ten tijde van het migratieproces - zo'n twee weken - geen gebruik kunt maken van de opnamefunctie. 

De box die je nu hebt kost € 5,00 per maand omdat je € 5,00 per maand korting krijgt op de standaardprijs van € 10,00. De Aria 610 kost standaard € 5,00 per maand, maar daar gaat weer € 5,00 van af omdat het je enige TV Box hebt. Je zult voor Cloud Opnemen straks precies hetzelfde betalen als je nu voor de harddiskrecorder doet: € 5,00 per maand. Prijstechnisch kom je op precies hetzelfde uit, maar dan met T-Mobile TV en Cloud Opnemen.

Zodra de Aria (vervangende) box straks aangesloten is, wil ik je vragen om een berichtje achter te laten in dit topic, dan kan ik de overgang naar TMT voor je in gang zetten! 😉

 

Houd er wel nog rekening mee dat wij de apparatuur graag geretourneerd zien op het retour adres - hierover ontvang je dadelijk een e-mail met uitleg en retournummer.

Voor het gemak plaats ik de retour uitleg hieronder zodat meelezers ook meteen zien hoe dit in zijn werking gaat (je kunt de inhoud uitklappen):

Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur van jou terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! Het pakket mag je vervolgens opsturen naar:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”
 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaand adres is alleen bestemd voor T-Mobile Thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, Wifi-punten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Wil je een TV Box terugsturen, vergeet dan niet de adapter, kabels en afstandsbediening. Heb je opgezegd, stuur dan ook het modem, inclusief adapter en kabels aan ons terug. Ook is het fijn als je een kort briefje met je retournummer en klantgegevens erbij stopt. Geen retournummer ontvangen? Vergeet dan zeker niet om je klantgegevens toe te voegen in de retourdoos. Alvast bedankt!

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij het antwoordnummer is de retourzending helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Stel ze in dit topic!

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @René Lieke, geweldig! Ik zal de overstap meteen in gang zetten, deze zal binnen nu en maximaal twee weken volledig verwerkt worden. Dit betekent in de praktijk dat je waarschijnlijk op (uiterlijk) 29 april Cloud Opnemen kunt toevoegen in My T-Mobile Thuis. 

Hoi @Renze-lwd, beter zekerheid dan in het ongewisse blijven, slimme zet! Ik wacht morgen het rapport van Guidion af en zal ook bij jou daarna meteen alles in gang zetten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Patrickvr1980, om de migratie naar TMTV in werking te brengen, dien je een Zyxel modem te hebben én enkel Aria 610x TV Boxen. Omdat je nu geen van die apparaten thuis hebt staan, zullen we die eerst vervangen voordat de overstap gerealiseerd kan worden. Uiteraard is dit geen enkel probleem, maar houd er dan wel rekening mee dat je ten tijde van het migratieproces - zo'n twee weken - geen gebruik kunt maken van de opnamefunctie.

Ook vervallen eventuele lopende kortingen op je huidige tweede TV Box: in sommige gevallen hebben gebruikers namelijk nog een oude kortingsactie lopen op de TV Box(en) waarbij ook de tweede box gratis aangeboden wordt. Deze actie hebben we al een tijdje niet meer en is ook niet nadien nog toe te passen. Houd hier alsjeblieft rekening mee wanneer je de overstap maakt. Om hier klanten in tegemoet te komen, vergoeden we in zo'n uitzonderlijk geval de tweede TV Box voor de abonnementsduur van één jaar, oftewel 12 keer € 5,00 = € 60,00. Dit bedrag zal in één keer vergoed worden en wordt verrekend op een volgende factuur! 😉

Ga je hiermee akkoord? Zo ja, dan ruil ik beide boxen, alsmede het modem om voor de vervangende apparatuur. Zodra de vervangende apparatuur aangesloten is, kan ik de migratie in gang zetten. Stuur alsjeblieft de huidige apparaten terug naar ons retour adres - hier ontvang je nog een e-mail over met uitleg indien je akkoord gaat. 

 

@Jason Super bedankt voor je hulp tot dusver. Wat is jou ervaring, gaat hier echt 2 weken over heen?

Hoi @Jason, De tweede tv box hebben wij al sinds wij klant zijn bij Vodafone en later T-Mobile.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Cfn-3001, de migratie naar het platform duurt inderdaad ongeveer twee weken, dat is ook meteen de reden dat wij dit altijd communiceren op de Community wanneer we dit in gang zetten. Hoe heb jij het aangevraagd? Dan vraag ik na bij die afdeling waarom dit niet specifiek aangekaart wordt, want dat is natuurlijk niet de service die wij voor ogen hebben, sorry!

@Jason enig idee wanneer de migratie gaat plaatsvinden? EK is voorbij maar tot nu toe is er volgens mij nog niks veranderd. Ik kan het opnemen in de cloud nog niet als optie zien als ik inlog. Alvast bedankt voor je reactie 

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan! @René Lieke 

Mijn ervaring leert dat het meer richting de maximale twee weken aanzit en dat je, om niet teleurgesteld te worden, het beste rekening kunt houden met die tijdsindicatie! 😊

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @René Lieke, mijn oprechte excuses: ik zie dat ik met een ander nummer ingelogd was waardoor de rekeningen niet overeenkwamen. Ik zie in My T-Mobile Thuis trouwens hetzelfde maandbedrag staan als wat je nu betaalt met de huidige setup € 61,05 dus dat zou inderdaad niet moeten kloppen. Ik ga dit onderzoeken en zal indien nodig een losse vergoeding aanmaken voor het komende jaar zodat die € 5,00 te veel gecompenseerd wordt. Dit lijkt weer het probleem te zijn met de kortingstags die niet toepasbaar zijn. Sorry voor de verwarring!

Reputatie 1

Hoi @Jason

Dank voor je snelle reactie! 

Daar ga ik mee akkoord.

Groeten Patrick.

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan, ook namens mijn collega's! @BeLu en @Patrickvr1980

Mochten we nog iets voor jullie kunnen doen, neem dan zeker weer contact op! 😄

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @johnfeijen, helemaal begrijpelijk dat je deze vraag stelt en normaliter had ik ook meteen gezegd: we vervangen de Zyxel. Echter, sinds enkele dagen is het nu ook mogelijk om T-Mobile TV te draaien als platform op de Draytek. Indien je toch nog liever eerst overgaat op de Zyxel, wil ik je natuurlijk zeker die optie bieden, maar in principe maakt het nu niet meer uit. We hebben eraan gesleuteld en ook de Draytek is beschikbaar voor het nieuwe platform.

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @hscholte,

Dat gaat niet per sé per stad of gebied, maar op basis van decoder/abonnement. De nieuwere decoders zijn veelal omgezet, maar bepaalde types, zoals de oude decoder met opnamefunctie, kunnen (nog) niet met het nieuwe platform overweg. Welk type decoder heb je?

Hi Jason…

Heb toen de ‘omzetting’ aangevraagd...telefonisch

Men zou de spullen opsturen...toen monteur afgesproken, voor de omschakeling.

Die had meteen door, dat het oude platform nog actief was.

Dit doorgegeven..aangemeld dat het omgezet kon worden, ja...en toen kwam pas de 2 weken ter spraken. de ‘oude’ box toen weer aangesloten, om zo nog wat kunnen opnemen..

Toen omgezet was..gevraagd of cloud aan kon...toen weer verhaaltje...eerst moet óude’boc retour, dan kan cloud pas aan...dus ook weer zo’n ‘achteraf’ verhaaltje

 

Iets anders… mogelijk dat dit tzt nog komt, maar ben ook pas hiermee begonnen, met cloud

Mis wat opties, die ik op de interactive-tv wel had zitten

  1. melding..start opname..einde opname  nu zie/krijg je niets..dus is soms raden of opname loopt
  1. opname bekijken, keuze uit verder afspelen, of opnieuw afspelen. Dit vooral omdat men hier bepaalde series volgt, en niet iedereen tegelijk tijd heeft om te kijken.
Reputatie 3

Hoi @Jason ,

Dan is het inderdaad niet meer nodig om het modem te vervangen. Ik gebruik toch eigen apparatuur. Zodra de vervangende tv-box binnen is zal ik ook de draytek weer even aansluiten zodat alles dan kan worden omgezet. Ik zal hier weer berichtje plaatsen als alles is aangesloten.

Ik heb nu het opnemen pakket met 5 euro korting en de tweede tv box gratis. Zou je dan straks ook de compensatie hiervoor in orde kunnen maken?  

Reputatie 1

Hoi @Jason,

Ik ben ook al vanaf het begin (Vodafone-tijdperk) klant van T-Mobile Thuis en ik maak gebruik van Internet, Vaste Telefoon (2 lijnen) en TV via een glasvezel verbinding.
Ik heb een Draytek router en voor TV heb ik twee Entone decoders waarvan een met opnamefunctie.

Vorig jaar heb ik bericht van T-Mobile ontvangen dat ik zou worden overgezet naar de nieuwe TMTV waarbij ik kan opnemen in de cloud.

Kun je de overgang voor mij ook in werking zetten.

Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Patrickvr1980,

Fijn dat alle apparatuur inmiddels binnen is! Voordat wij je over kunnen zetten naar het nieuwe TV platform, dient eerst nog de monteur langs te komen om het modem en de Media Converter te installeren. Aangezien de monteur dinsdagavond langs komt, zal ik woensdag contact met je leggen om te bevestigen dat ik jouw overzetting heb aangevraagd. We spreken elkaar snel!

Hoi @Demi misschien (waarschijnlijk😉) heb ik het verkeerd begrepen. Maar ik vorige de nieuwe apparatuur ontvangen en ook direct proberen te installeren. Kwestie van de stekkers uit het oude kastje en in het nieuwe kastje. De boel opnieuw opstarten, klantnummer invoeren, even de installatie van eventuele firmware update afwachten en klaar.. maar met het nieuwe kastje kreeg TV ( geen Smart tv) maximaal signaal van 520p binnen, was het beeld erg korrelig en met zwarte balken of 4:3 en ander probleem was dat Nederland 1,2en3 wel doorgifte van beeld signaal hadden maar alle andere zenders werd wel de gids informatie doorgegeven maar geen beeld. 

Het zou natuurlijk héél goed kunnen dat ik te ongeduldig was en gewoon even moet wachten tot 6sept en ik overgezet ben naar de nieuwe versie. In dat geval zal het vast goedkomen maar anders heb ik even wat tips van je nodig denk ik.

Voor nu heb ik mijn oude kastje weer aangesloten en werkt alles prima. Alleen in afwachting dus van wat ik met het nieuwe kastje moet doen.

Bedankt alvast voor je moeite en fijne avond

Reputatie 1

Hoi @Cal ,

Dank je wel voor je reactie. Inderdaad komt a.s. dinsdag een monteur.

De mediaconvertor zit er al tussen, ik heb mijn eigen er al tussen uit gehaald. Jullie Draytek router gebruik ik al een poos niet meer. Via jullie forum 

Nu werken de TV boxen via een VLAN, als het goed is hoeft dat straks niet meer.

Weet jij misschien wat de monteur dan komt doen dinsdag? 

Hij kan me in ieder geval helpen met één van de tv boxen die geeft na invoeren klantnummer en pincode: registratie mislukt of niet toegestaan. Jullie collega van de helpdesk kon niets vinden in jullie systeem.

We hebben woensdag wel contact.

Ook een fijne moederdag gewenst. 

Reputatie 7
Badge +1

Ben heel blij dat ik nog op het “oude” platform mag zitten en hoop dat het voorlopig nog zo mag blijven, het werkt perfect zolang ik er gebruik van maak, eerst via Vodafone en sinds medio 2017? TMT.

Nooit problemen gehad, lees ik alle ellende op dit forum met het nieuwe platform zeg ik geef mijn portie maar aan Fikkie

Hallo,

Ik heb een Entone decocer, een klein vierkant apparaat. Het is de Entone-26.

Hoi @Jason Kan gebeuren hoor, geen probleem. Fijn dat je het uitzoekt en zo nodig corrigeert. Nu wachten op de tv boxen en installeren maar. 😀

Reputatie 7
Badge +4

Leuk om te horen dat je een eigen set-up hebt @Patrickvr1980! In principe komt de monteur langs om de Media Converter en ons Zyxel modem te installeren. Tof dat dit je zelf al is gelukt, hierdoor hoeft de monteur alleen de aansluiting te controleren.

Aangezien de ‘in service’ melding van een dergelijke modemwissel verbonden is aan de komst van de monteur, kan ik de overgang naar het nieuwe platform nog niet aanvragen omdat hiervoor het Zyxel modem aangemeld dient te zijn. Hoewel het in jouw geval onhandig is dat ik hierdoor niet eerder de overgang kan regelen, bespaart het aanmelden van het modem door de komst van de monteur ons doorgaans wel heel veel tijd.

Zou je kunnen proberen om de TV Box direct op het Zyxel modem aan te melden? Als dit inderdaad de oplossing is kan je vervolgens de TV Box gewoon op jouw set-up aansluiten aangezien de TV Box de aanmelding zal onthouden. Zodra je over bent gezet op het nieuwe platform zal het inderdaad makkelijker te regelen zijn om het TV signaal door te geven via jouw eigen set-up.

Hopelijk heb ik hiermee alles kunnen verhelderen!

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @hscholte,

Deze worden vooralsnog niet geüpdate. Wellicht kan een moderator je helpen om een nieuwer type box te krijgen en je gebruik kunt gaan maken van het nieuwe platform. 

Goedemorgen @Jason,

Ik heb zojuist het cloud opnemen geactiveerd. Zou jij ervoor kunnen zorgen, zoals eerder besproken, dat de kosten per maand verrekend worden? Wij betaalde namelijk altijd al €5,- voor de harddiskrecorder die we niet meer hebben en nu ik het cloud opnemen heb geactiveerd zijn onze maandelijkse kosten met €5 gestegen wat dus niet juist is.

Ik hoor graag van je.

Reageer