Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 614 reacties
  • 45280 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

614 reacties

@soepkip67 

Het lijkt er op dat de infrarood code er uit gewist wordt.

Zou je eens kunnen proberen afstandsbediening bij de box leggen.

En dan de box uit en aan zetten.

Zodat de bluetooth verbinding sterk is zeg maar.

Proberen kan altijd.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @peter-keetfm ,

Helaas, geen succes hier.

Blijft een vreemd verhaal. Had wel begrepen dat het tv team hier nog naar gaat kijken. Hopelijk komen ze met een  oplossing. 

Want bij AB en accessoires staat wel de tv zie foto

 

@soepkip67 

Heb je wel alle HDMI CEC aan staan.

Zo niet zet dat aan.

Laat dan de box zoeken naar de tv.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @peter-keetfm 

Heb ik allemaal al geprobeerd. Is niet werkend te krijgen. Misschien dat het morgen weer spontaan werkt, net zoals na de update.

Ik houd niet zo van deze spontane wisselende werking van de AB 😉

Reputatie 1

Hallo @peter-keetfm ,

Helaas, geen succes hier.

Blijft een vreemd verhaal. Had wel begrepen dat het tv team hier nog naar gaat kijken. Hopelijk komen ze met een  oplossing. 

Want bij AB en accessoires staat wel de tv zie foto

 

Bij mij staat de tweede optie op " afstandsbediening regelt volume van de tv box" , niet de tv.  Dan werkt het met cec.

@soepkip67 

Klopt het hoort gewoon goed te werken.

Ik heb ook nog 2 liggen die niet met bluetooth te koppelen zijn.

Waarom niet via de normale Android TV manier koppelen.

Ik gebruik dan ook nog een andere bluetooth afstandsbediening.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Edward van der Veen ,

Het rare is dat ik niets aan de instellingen heb gewijzigd en dat het tot gisteravond probleemloos werkte. Vanmiddag alles aan gezet en het werkt niet meer. Dus denk dat er ergens anders iets niet goed gaat.

Reputatie 1

Hallo @Edward van der Veen ,

Het rare is dat ik niets aan de instellingen heb gewijzigd en dat het tot gisteravond probleemloos werkte. Vanmiddag alles aan gezet en het werkt niet meer. Dus denk dat er ergens anders iets niet goed gaat.

Heb je het wel geprobeerd met mijn instelling?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Edward van der Veen ,

Heb jouw geadviseerde instellingen en een hoop andere ook geprobeerd,  tot nu toe zonder resultaat.

Reputatie 3

Heeft iemand hier na de update gehad dat er geen geluid was na het aanzetten van de box?. Dan bedoel ik in zijn geheel niet. Enige oplossing is reboot TV box en dan werkt het weer. Voor de update nog nooit last mee gehad en nu al 3x sinds de update. Super irritant.

Reputatie 1

Ik ervaar nog steeds veel problemen. De overige knoppen doen het nu. Maar het geluid blijft een ramp via sec en ir en de knoppen vallen zo nu en dan weg zodat je niks kan doen. Dat is absoluut een ramp. Ik snap het probleem niet!! Hebben jullie niemand in huis die dit op een week kan oplossen. Waarom bestaat dit kastje eigenlijk!!!?

Reputatie 1

Nu is het geluid weer weggevallen. Dit is niet te doen jongens kom op stuur maar een werkende op !!!

Reputatie 1

Heeft iemand hier na de update gehad dat er geen geluid was na het aanzetten van de box?. Dan bedoel ik in zijn geheel niet. Enige oplossing is reboot TV box en dan werkt het weer. Voor de update nog nooit last mee gehad en nu al 3x sinds de update. Super irritant.

Ja, hier ook na de meest recente update soms geen geluid na aanzetten TV en Box. Wat mij wel helpt is nogmaals uit- en aanzetten van Box en TV, vrijwel altijd is er dan weer geluid. Reset (nog?) niet nodig geweest. Is wel iets wat in een volgende update opgelost moet worden, want dit issue is wel irritant.

Heeft iemand hier na de update gehad dat er geen geluid was na het aanzetten van de box?. Dan bedoel ik in zijn geheel niet. Enige oplossing is reboot TV box en dan werkt het weer. Voor de update nog nooit last mee gehad en nu al 3x sinds de update. Super irritant.

 

Ja hier ook. Voor de update deden alleen een viertal knoppen het niet (o.a. Netflix en Apps), na de update werken de knoppen, maar heb ik bijna dagelijks geen geluid uit mijn soundbar (LG SJ6) na het aanzetten van de box en tv. Enige dat helpt is een complete reset van de box. Echt mega irritant. Het zou niet zo moeten zijn dat je steeds de box opnieuw dient op te starten om geluid te krijgen.

Graag met spoed deze bug oplossen via een update a.u.b. Lukt dit niet, stuur dan mijn oude box maar weer terug!

Ik heb het even rustig afgewacht, maar eerlijk gezegd, het oplossen van zoveel problemen is wel zeer tijdrovend. Ik verwacht van zo’n groot bedrijf eigenlijk dat de box eerst vooraf grondig wordt getest en verbeterd voordat de release naar klanten intern word vrijgegeven. Nu zou het Odido sieren om geen kosten bij de klant in rekening te brengen voor een gemankeerd apparaat, net zolang alle tekortkomingen zijn verholpen. Je klanten zijn natuurlijk geen onbezoldigd testpanel.  

Reputatie 3

Ik heb het even rustig afgewacht, maar eerlijk gezegd, het oplossen van zoveel problemen is wel zeer tijdrovend. Ik verwacht van zo’n groot bedrijf eigenlijk dat de box eerst vooraf grondig wordt getest en verbeterd voordat de release naar klanten intern word vrijgegeven. Nu zou het Odido sieren om geen kosten bij de klant in rekening te brengen voor een gemankeerd apparaat, net zolang alle tekortkomingen zijn verholpen. Je klanten zijn natuurlijk geen onbezoldigd testpanel.  

 

Eens een bug kan natuurlijk maar dit lijkt met op beta testen. Moet gewoon snel gefixt worden niet dat we weer maanden moeten wachten voor een update 

Reputatie 1

Sinds de laatste update werken diverse knoppen (zoals netflix, apps, tv, radio). Prima dus.

Echter de knop (rechts-onder) waarmee je de inputbronnen van de TV kunt instellen werkt nu niet meer. Sterker nog: als ik die knop in druk, is de afstandbediening (op een drietal knoppen na) helemaal van slag en werkt niet meer.
Wat ik ook doe geen enkele toets of toetscombinatie brengt een oplossing.
Tot dat ik de batterij verwijder en opnieuw er in zet. Daarna werkt alles weer gewoon. M.u.v. die ene toets rechts-onder natuurlijk.

Herkent iemand dit probleem of is er iets fout met mijn afstandsbediening?

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, de known issues lijst is bijgewerkt en de issues met geluid zijn dan ook in onderzoek. Het ligt dan ook niet aan de Mediabox zelf, een nieuwe opsturen is hier dan ook niet de oplossing. De workaround voor nu is om de Mediabox van de stroom te halen en weer opnieuw op te starten. Met een nieuwe update om bugs op te lossen, kunnen uiteraard nieuwe bugs ontstaan. We doen onze uiterste best om deze ook zo snel mogelijk op te lossen. @psie Bedoel je de source knop die niet werkt? Het zou per tv moeten verschillen of dit werkt of niet icm de Mediabox, maar als ik jou goed begrijp heeft het voorheen wel gedaan? Welke tv heb je precies en zou je misschien een filmpje kunnen maken van als je de source knop gebruikt? Dan kan ik hier een ticket voor aanmaken naar ons tv team!

Reputatie 1

 @psie Bedoel je de source knop die niet werkt? Het zou per tv moeten verschillen of dit werkt of niet icm de Mediabox, maar als ik jou goed begrijp heeft het voorheen wel gedaan? Welke tv heb je precies en zou je misschien een filmpje kunnen maken van als je de source knop gebruikt? Dan kan ik hier een ticket voor aanmaken naar ons tv team!

Inderdaad gaat het om de source-knop. Deze heeft vóór de update goed gewerkt.
De TV is een philips 43PUS7906/12

Een filmpje maken heeft geen enkele zin, omdat je niets ziet gebeuren op het TV-scherm, nadat de source-knop is ingedrukt

Sinds de laatste update werken diverse knoppen (zoals netflix, apps, tv, radio). Prima dus.

Echter de knop (rechts-onder) waarmee je de inputbronnen van de TV kunt instellen werkt nu niet meer. Sterker nog: als ik die knop in druk, is de afstandbediening (op een drietal knoppen na) helemaal van slag en werkt niet meer.
Wat ik ook doe geen enkele toets of toetscombinatie brengt een oplossing.
Tot dat ik de batterij verwijder en opnieuw er in zet. Daarna werkt alles weer gewoon. M.u.v. die ene toets rechts-onder natuurlijk.

Herkent iemand dit probleem of is er iets fout met mijn afstandsbediening?

Als je de input knop gebruikt komt de afstandsbediening in een soort andere modus om de functie van de tv bron/source te selecteren.

Als je hier direct uit wil kun je home knop gebruiken.

@Demi van Odido Bij mij werkt deze knop wel Philips tv.

 

 

Reputatie 1

 @psie Bedoel je de source knop die niet werkt? Het zou per tv moeten verschillen of dit werkt of niet icm de Mediabox, maar als ik jou goed begrijp heeft het voorheen wel gedaan? Welke tv heb je precies en zou je misschien een filmpje kunnen maken van als je de source knop gebruikt? Dan kan ik hier een ticket voor aanmaken naar ons tv team!

Inderdaad gaat het om de source-knop. Deze heeft vóór de update goed gewerkt.
De TV is een philips 43PUS7906/12

Een filmpje maken heeft geen enkele zin, omdat je niets ziet gebeuren op het TV-scherm, nadat de source-knop is ingedrukt

@Demi van Odido 
Ik heb de TV-box opnieuw laten zoeken naar de TV (instellingen » afstandsbediening).
En daarbij werd Philips TV opnieuw gevonden en de afstandsbediening daarop ingesteld.
En hoera, probleem opgelost.

@peter-keetfm 
Omdat de situatie bij jou blijkbaar toch anders is als bij jou, heb ik n.a.v. jouw bericht de afstandbediening opnieuw ingesteld. Dat bracht de oplossing.

@Demi van Odido en @peter-keetfm bedankt voor jullie reactie

@psie 

Vraagje

Als je een philips 43PUS7906/12 hebt waarom gebruik je de TV box.?

Je kunt ook de Odido TV app op de tv installeren.

 

Reputatie 1

@psie

Vraagje

Als je een philips 43PUS7906/12 hebt waarom gebruik je de TV box.?

Je kunt ook de Odido TV app op de tv installeren.

 

Je hebt helemaal gelijk, maar deze TV is wat hardware betreft niet de snelste en een aantal app's haperen af en toe.
De 4k-TV box (ook android) loopt wel lekker soepel. Vandaar mijn keuze voor de media-Box

Off topic.

@psie Heb je je Philips tv wel met een netwerk kabel aangesloten.

Ik heb een veel oudere Philips tv met Android 8 op de slaapkamer.

Hier draait de Odido TV app en andere apps zoals Videoland, Discovery plus, enz. goed op.

Deze tv zit wel aangesloten met een netwerk kabel.

 

Alle TV’s die ik ken hebben een vaste (bekabelde) netwerk aansluiting van maximaal 100 Mbit, een WiFi verbinding, zeker met de snelste Odido glasvezel abo, haalt veel hogere snelheden. Doe maar eens een test met een Speedtest programma met beide aansluitingen. De nieuwste TV-box van Odido heeft een vaste aansluiting van 1000 Mbit, die is in principe sneller  dan je WiFi, in elk geval veel sneller dan je TV. Bij 4K content, bv via Netflix, is dat zeer prettig. 

Reageer