Beantwoord

NPOstart app werkt niet op nieuwe glasvezel aansluiting



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

151 reacties

@Lisa wij hebben ook sinds dat we over zijn op glasvezel van T-mobile dat de NPO app niet werkt. Ik zie dat er voor de modem een fix kan plaatsvinden. Heel fijn als dat ook voor ons geregeld kan worden!

mvg,

Anneke

@Lisa Ik ben overigens wel benieuwd wat ‘de fix’ inhoudt. Een aanpassing van de firewall in het modem? 

Ik las iets terug in het forum in een bericht van Eric dat de fix permanent wordt na een firmware-update. En daarna weer in een bericht van jou dat dit uitgevoerd zou zijn. 

Is dat dan automatisch bij alle klanten? Of blijft dit een fix op individueel niveau per klant? 

 

grt,

Frank

Goedenavond,

 

Bij ons ook een grijs scherm bij de npo app, zou je ons ook kunnen voorzien van de fix.

 

Groetjes irma

Hoi @Jonkerr, de fix zal morgen toegepast worden op het modem. Heb jij een T54 of een T50? In het geval van een T50: deze heeft geen werkende fix. In dat geval zal er iets anders aan de hand zijn.

@Sven-TMT Kun jij deze morgen toepassen, alsjeblieft - indien mogelijk! 😄

Ha Jason, dank voor de snelle reactie, ik heb een T54 modem!

Reputatie 7

Hi @Frank Hulsen, yay - heel fijn om jouw enthousiaste reactie te lezen! 😁 Heel graag gedaan en bedankt voor de heldere aanvulling. Deze informatie heb ik meteen doorgespeeld naar mijn collega. De fix is helemaal permanent, dus je hoeft niet bang te zijn dat de aanpassing verloren gaat als je het modem gaat herstarten. Ik heb aan mijn collega gevraagd of we inhoudelijk nog iets meer over de fix kunnen vertellen, want ik kan me jouw nieuwsgierigheid voorstellen. Zodra ik daar een reactie op heb gekregen, dan deel ik die hier meteen. Veel kijk-plezier! 

Goedendag. Graag ook de NPO fix toepassen op onze router. Zelfde problemen als hierboven beschreven (Samsung TV, NPO app werkt niet meer na overgang naar Tmobile)

Beste Sven, zelfde probleem als velen hiervoor: npo plus app werkt niet sinds ik glasvezelverbinding heb. Kun je de fix bij mij ook doorvoeren?

 

Als Je je klantnummer in je profiel zet (deze is alleen zichtbaar voor TM medewerkers) kan ik de fix bij je doorvoeren.

Done!

 

Meer informatie over de niet werkende NPOstart app op T-Mobile glasvezel.

Het modem is een Zyxel T54
Heb de firewall laag gezet en dat had geen effect. Staat nu weer op 'middel'.
Heb Npostart gepingd en een dns regel gemaakt voor het ip adres en dat had geen effect. Regel is verwijderd.

De Tv is een Samsung QE65Q90TALXXN
Heb het DNS server van de TV veranderd van 8.8.8.8 naar ‘automatisch ophalen’ en is nu 192.168.1.1
Het netwerk op de TV is gereset.
De Smart Hub op de TV is opnieuw geïnstalleerd en dus ook alle Aps.

Wanneer de T-Mobile modem cat5e kabel is aangesloten komt er na start van de NPOstart app een grijs beeld en is er geen reactie mogelijk. Kan dan alleen overschakelen naar een andere app.
Wanneer ik de T-Mobile utp cat 5e kabel verwijder uit de TV en de KPN modem met de UTP cat7 kabel aansluit werkt NPOstart goed.

Mijn conclusie is dat het niet werken van deze NPOstart app veroorzaakt wordt door een euvel in de aansluiting of het modem van T-Mobile.

Helaas is er gisteren ook een totale uitval van de WIFI geweest en konden alle aangesloten apparaten en dus ook de zyxel wifi versterker geen IP adres meer ophalen en moesten eerst opnieuw worden opgestart.

Tot nu toe heb ik in plaats van een 'sprong voorwaarts’ veel werk aan deze nieuwe aansluiting en zal ik in mijn buurt een dergelijke stap nu sterk afraden. Gelukkig kan ik nog even terugvallen op het goed functionerende KPN.

 

Reputatie 7
Badge +6

@EvertTM Welke locatie geeft deze website aan? Het gebeurt wel eens dat T-Mobile een partij buitenlandse ip-adressen opkoopt. Vervolgens duurt het even voordat deze als Nederlands herkend worden. Omdat de NPO-app niet buiten de EU werkt, kan het zijn dat een verkeerde locatie ervoor zorgt dat de app niet werkt. Werkt de app wel op je telefoon/tablet?

Reputatie 7
Badge +5

Hi all, @Sven-TMT is op vakantie tot en met 27 februari. Hij komt zo snel mogelijk terug in dit topic!

Dank Jason voor je reactie.
De locatie is Nederland, Friesland, Leeuwarden, en staat op naam van T-Mobile Thuis. Wat een boeiend inzicht geeft jouw advies. De app werkt goed op mobile en tablet. Heb ook de Smart TV via 'draadloos’ verbinden geprobeerd toen verscheen NOSstart heel kort om dan weer in een  grijs scherm over te gaan.
Werkt de app wel bij andere gebruikers met een Zyxel T54 modem en alleen UTP aansluiting naar de TV?

Hoi@Lisa

De app werkte maar helaas internet niet dus de modem van stroom moeten halen

TV werkt weer maar de npo app niet krijg weer het bekende scherm.!!
 

Is hier een oplossing voor dat de npo app blijvend het doet ?

mijn tv is QE50LS03AAUXXN

Serie nummer 0H6S3HCRB00276

SAMSUNG FRAME

MODEM ZYXEL T-54 

gr José P

Reputatie 7
Badge +14

De aanpassing werd op jouw modem geplaatst, maar na een powerflip is die weer weg. De fix moet nog permanent worden geïmplementeerd bij een volgende firmware update.

@Sven-TMT klantnummer bij m'n profiel geplaatst. Hopelijk kun je mij verder helpen! :)

Ik heb gisteren de modem opnieuw gestart ivm slecht verbinding

De app werkt dus nog niet helaas nog niet 

Hopelijk komt de oplossing gauw

Mijn tv is Samsung the frame 2021 

mgr Jose 

Hallo, 

Wij hebben ook dezelfde problemen. Overgestapt van KPN Glasvezel naar T-Mobile Glasvezel, en sinds de overstap werkt de NPO App niet meer. Exact dezelfde situatie als in de rest van dit topic is beschreven. Fijn als het in elk geval tijdelijk gefixt kan worden, maar zou fijn zijn als er ook een permanente oplossing komt. Geen TV-ontvanger in huis, NPO-start is de enige manier om live TV te kijken...

TV: Samsung QE55Q80TATXXH

Alvast bedankt!

Groet,

Sieuwe

Dank Jason voor je reactie.
De locatie is Nederland, Friesland, Leeuwarden, en staat op naam van T-Mobile Thuis. Wat een boeiend inzicht geeft jouw advies. De app werkt goed op mobile en tablet. Heb ook de Smart TV via 'draadloos’ verbinden geprobeerd toen verscheen NOSstart heel kort om dan weer in een  grijs scherm over te gaan.
Werkt de app wel bij andere gebruikers met een Zyxel T54 modem en alleen UTP aansluiting naar de TV?

het werkt bij mij ook niet en ik wordt werkelijk doodziek van tmobile een helpdesk waar een stue slome zitten die nikls kunnen of weten. ik ben 2 weken klant en alles gaat mis pfff

@Jonkerr De fix is bij jouw toegepast. 

Goedenavond T mobile,

Weken geleden het verzoek gedaan om ook bij ons e.e.a. te veranderen waardoor de NPO app weer te gebruiken is. Helaas heb ik nog geen bericht gehad en werkt de app nog steeds niet. Modem is een T54.

 

Gr. Rob

Als Je je klantnummer in je profiel zet (deze is alleen zichtbaar voor TM medewerkers) kan ik de fix bij je doorvoeren.

waarom voeren jullie die fix niet standaard door bij iedereen?

 

Reputatie 7

Helemaal top om te lezen @Issy92, heel graag gedaan! ✨

hoi ik heb ook internet van jullie en bij werkt  de npo app ook niet zou je deze ook bij mij kunnen aanpassen.

bvd

hoi ik heb ook internet van jullie en bij werkt  de npo app ook niet zou je deze ook bij mij kunnen aanpassen.

bvd

ook iptv werkt niet meer

@Sven-TMT kan de fix ook bij ons worden toegepast? Als het goed is kan je ons klantnummer zien en anders hou ik dit forum in de gaten. Vast bedankt!

Eric

Weet jij ook wanneer dit plaats vindt ?

gr José 

Ook hier glasvezel gekregen vorige week

Alles werkt behalve de NPO APP 

Heel erg jammer . 
 

gr Jose 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @zeerontevredenklant, ik zie dat je inmiddels in dit topic aan een antwoord bent geholpen door Sven: iptv en npo app start niet op. Graag raad ik je aan om, in lijn met onze huisregels, in het vervolg een vraag tot één topic te beperken zodat het antwoord gericht en adequaat gegeven kan worden. Ik wens je nog heel veel kijkplezier toe!