De glasvezel is geïnstalleerd. De TVapp van T-Mobile werkt. De NPOstart app is zichtbaar maar start niet op. Geeft aan dat een firewall of een niet goed werkende DNS server de oorzaak is. Wat te doen?
Beste antwoord door Martin41
Bekijk origineelDe glasvezel is geïnstalleerd. De TVapp van T-Mobile werkt. De NPOstart app is zichtbaar maar start niet op. Geeft aan dat een firewall of een niet goed werkende DNS server de oorzaak is. Wat te doen?
Beste antwoord door Martin41
Bekijk origineelmvg,
Anneke
Ik las iets terug in het forum in een bericht van Eric dat de fix permanent wordt na een firmware-update. En daarna weer in een bericht van jou dat dit uitgevoerd zou zijn.
Is dat dan automatisch bij alle klanten? Of blijft dit een fix op individueel niveau per klant?
grt,
Frank
Goedenavond,
Bij ons ook een grijs scherm bij de npo app, zou je ons ook kunnen voorzien van de fix.
Groetjes irma
Hoi
Ha Jason, dank voor de snelle reactie, ik heb een T54 modem!
Hi
Goedendag. Graag ook de NPO fix toepassen op onze router. Zelfde problemen als hierboven beschreven (Samsung TV, NPO app werkt niet meer na overgang naar Tmobile)
Beste Sven, zelfde probleem als velen hiervoor: npo plus app werkt niet sinds ik glasvezelverbinding heb. Kun je de fix bij mij ook doorvoeren?
Als Je je klantnummer in je profiel zet (deze is alleen zichtbaar voor TM medewerkers) kan ik de fix bij je doorvoeren.
Done!
Meer informatie over de niet werkende NPOstart app op T-Mobile glasvezel.
Het modem is een Zyxel T54
Heb de firewall laag gezet en dat had geen effect. Staat nu weer op 'middel'.
Heb Npostart gepingd en een dns regel gemaakt voor het ip adres en dat had geen effect. Regel is verwijderd.
De Tv is een Samsung QE65Q90TALXXN
Heb het DNS server van de TV veranderd van 8.8.8.8 naar ‘automatisch ophalen’ en is nu 192.168.1.1
Het netwerk op de TV is gereset.
De Smart Hub op de TV is opnieuw geïnstalleerd en dus ook alle Aps.
Wanneer de T-Mobile modem cat5e kabel is aangesloten komt er na start van de NPOstart app een grijs beeld en is er geen reactie mogelijk. Kan dan alleen overschakelen naar een andere app.
Wanneer ik de T-Mobile utp cat 5e kabel verwijder uit de TV en de KPN modem met de UTP cat7 kabel aansluit werkt NPOstart goed.
Mijn conclusie is dat het niet werken van deze NPOstart app veroorzaakt wordt door een euvel in de aansluiting of het modem van T-Mobile.
Helaas is er gisteren ook een totale uitval van de WIFI geweest en konden alle aangesloten apparaten en dus ook de zyxel wifi versterker geen IP adres meer ophalen en moesten eerst opnieuw worden opgestart.
Tot nu toe heb ik in plaats van een 'sprong voorwaarts’ veel werk aan deze nieuwe aansluiting en zal ik in mijn buurt een dergelijke stap nu sterk afraden. Gelukkig kan ik nog even terugvallen op het goed functionerende KPN.
Hi all,
Dank Jason voor je reactie.
De locatie is Nederland, Friesland, Leeuwarden, en staat op naam van T-Mobile Thuis. Wat een boeiend inzicht geeft jouw advies. De app werkt goed op mobile en tablet. Heb ook de Smart TV via 'draadloos’ verbinden geprobeerd toen verscheen NOSstart heel kort om dan weer in een grijs scherm over te gaan.
Werkt de app wel bij andere gebruikers met een Zyxel T54 modem en alleen UTP aansluiting naar de TV?
De app werkte maar helaas internet niet dus de modem van stroom moeten halen
TV werkt weer maar de npo app niet krijg weer het bekende scherm.!!
Is hier een oplossing voor dat de npo app blijvend het doet ?
mijn tv is QE50LS03AAUXXN
Serie nummer 0H6S3HCRB00276
SAMSUNG FRAME
MODEM ZYXEL T-54
gr José P
De aanpassing werd op jouw modem geplaatst, maar na een powerflip is die weer weg. De fix moet nog permanent worden geïmplementeerd bij een volgende firmware update.
Ik heb gisteren de modem opnieuw gestart ivm slecht verbinding
De app werkt dus nog niet helaas nog niet
Hopelijk komt de oplossing gauw
Mijn tv is Samsung the frame 2021
mgr Jose
Hallo,
Wij hebben ook dezelfde problemen. Overgestapt van KPN Glasvezel naar T-Mobile Glasvezel, en sinds de overstap werkt de NPO App niet meer. Exact dezelfde situatie als in de rest van dit topic is beschreven. Fijn als het in elk geval tijdelijk gefixt kan worden, maar zou fijn zijn als er ook een permanente oplossing komt. Geen TV-ontvanger in huis, NPO-start is de enige manier om live TV te kijken...
TV: Samsung QE55Q80TATXXH
Alvast bedankt!
Groet,
Sieuwe
Dank Jason voor je reactie.
De locatie is Nederland, Friesland, Leeuwarden, en staat op naam van T-Mobile Thuis. Wat een boeiend inzicht geeft jouw advies. De app werkt goed op mobile en tablet. Heb ook de Smart TV via 'draadloos’ verbinden geprobeerd toen verscheen NOSstart heel kort om dan weer in een grijs scherm over te gaan.
Werkt de app wel bij andere gebruikers met een Zyxel T54 modem en alleen UTP aansluiting naar de TV?
het werkt bij mij ook niet en ik wordt werkelijk doodziek van tmobile een helpdesk waar een stue slome zitten die nikls kunnen of weten. ik ben 2 weken klant en alles gaat mis pfff
Goedenavond T mobile,
Weken geleden het verzoek gedaan om ook bij ons e.e.a. te veranderen waardoor de NPO app weer te gebruiken is. Helaas heb ik nog geen bericht gehad en werkt de app nog steeds niet. Modem is een T54.
Gr. Rob
Als Je je klantnummer in je profiel zet (deze is alleen zichtbaar voor TM medewerkers) kan ik de fix bij je doorvoeren.
waarom voeren jullie die fix niet standaard door bij iedereen?
hoi ik heb ook internet van jullie en bij werkt de npo app ook niet zou je deze ook bij mij kunnen aanpassen.
bvd
hoi ik heb ook internet van jullie en bij werkt de npo app ook niet zou je deze ook bij mij kunnen aanpassen.
bvd
ook iptv werkt niet meer
Eric
Weet jij ook wanneer dit plaats vindt ?
gr José
Ook hier glasvezel gekregen vorige week
Alles werkt behalve de NPO APP
Heel erg jammer .
gr Jose
Hoi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.