Beantwoord

NPOstart app werkt niet op nieuwe glasvezel aansluiting



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

151 reacties

Reputatie 7

Hi @Frank Hulsen en @Boonhouse, goed nieuws: de fix is definitief bij jullie doorgevoerd! Kunnen jullie aangeven of jullie nu van de eerdere problemen af zijn? Ik hoor heel graag het verschil dat jullie ervaren van voor en na de fix, zodat ik kan terugkoppelen aan mijn collega wat de fix precies voor jullie heeft betekend. Was het eerst bijvoorbeeld enkel de NPO Start App die problemen gaf of ervaarden jullie nog andere ongemakken? Kunnen jullie dat aan mij laten weten? Merci! 😊

Hi @Rodam, hier help ik je heel graag bij! Dankjewel voor het delen. Jouw klantnummer heb ik doorgezet en ik laat het je weten als de fix bij jou is doorgevoerd. Kun je alvast aangeven wat er momenteel niet (goed) bij jou werkt? Mijn collega's van de technische dienst willen graag een zo goed mogelijk beeld van de situatie schetsen van wat de fix precies verhelpt. 

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT kan de fix ook bij ons worden toegepast? Als het goed is kan je ons klantnummer zien en anders hou ik dit forum in de gaten. Vast bedankt!

Wat je hebt ingevuld is helaas geen klantnummer. Klantnummer bestaat op 3 letters en 5 cijfers. 

@Sven-TMTIk heb ook de hier aangegeven problemen met NPO start op 2 tv's sinds mijn overstap van KPN naar Tmobile. Het modem is de T54. Kan je de fix ook uitrollen op mijn modem. Klantnr staat in mijn profiel. Vast bedankt!

Fix staat erop! 

Hoi @Lisa

 

Ik heb jou een Prive mail gestuurd hoor graag van je terug 

 

ge Ismail 

Hi t-mobile,

Ik heb ook hetzelfde probleem met de NPO app. Zouden jullie dit voor mij ook willen oplossen? Alvast bedankt!

Groet, Kees

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Frank Hulsen, ik heb zojuist je bandsteering weer aangezet. Succes alvast en als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust! 

Hi t-mobile,

Ik heb ook hetzelfde probleem met de NPO app. Zouden jullie dit voor mij ook willen oplossen? Alvast bedankt!

Groet, Kees

Overigens werkt ook de Internet app op mn TV sinds mn overstap van KPN naar T-Mobile veel minder goed. Hij loopt vast op sites waar ik een filmpje af wil spelen of een livestream wil bekijken. Beeld blijft dan laden. Dit was voor de overstap niet het geval. 

@Tommie : ok, maar heb je ook de EasyMesh aangezet? Als ik Sven goed begreep was dat juist de bottleneck voor het wifi punt. 

 

@Tommie : ik zie nu maar één SSID: mijn oude SSID met 2.4g erachter. Klopt dat dan? Deze ‘bestrijkt’ dan zowel 2.4 Ghz als 5 Ghz? 

Wel een beetje verwarrende naam dan..

 

Reputatie 7

Hi @Rodam, thanks voor deze snelle aanvulling! Goed om te weten dat het enkel de NPO Start App bij jou betreft. Kun je nog laten weten of je nu een bepaalde error te zien krijgt bij het gebruik van de App? Kun je hier een foto van delen misschien? Mocht je na de fix ook nog andere verbeteringen opmerken, dan hoor ik die graag. Ik geef je zo een seintje als mijn collega heeft laten weten dat de fix is doorgevoerd bij jou. 

Reputatie 7

Hi guys, goed nieuws! Ik heb dit euvel besproken tijdens de tv-meeting en we gaan dit doorzetten naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek. Het lijkt erop dat niet enkel de NPO Start App, maar meerdere streamingsdiensten problemen geven in combinatie met de de Zyxel T-54 en Samsung tv's. Kunnen jullie ter aanvulling nog laten weten of jullie inderdaad allemaal een Samsung tv hebben en welke exacte Samsung tv jullie precies hebben? Dan ga ik hiervoor aan de slag en houd ik jullie gedurende het onderzoek hier op de hoogte van alle updates. 

Reputatie 7

Hi @Issy92, helemaal top dat je hier zo snel op terug kon komen! Dankjewel voor het doorzetten. Ik heb jouw klantnummer deze ochtend gelijk doorgezet naar mijn collega en ik krijg een seintje als de aanpassing is verricht. Ik laat het je meteen weten als dit geregeld is! 😊

Reputatie 7

Helemaal helder, hartstikke bedankt voor de fijne medewerking @Rodam! 💪

@Sven-TMT kan de fix ook bij ons worden toegepast? Als het goed is kan je ons klantnummer zien en anders hou ik dit forum in de gaten. Vast bedankt!

Wat je hebt ingevuld is helaas geen klantnummer. Klantnummer bestaat op 3 letters en 5 cijfers. 

@Sven-TMTIk heb ook de hier aangegeven problemen met NPO start op 2 tv's sinds mijn overstap van KPN naar Tmobile. Het modem is de T54. Kan je de fix ook uitrollen op mijn modem. Klantnr staat in mijn profiel. Vast bedankt!

Fix staat erop! 

Top! Het werkt. Kan je ook je eerste lijns servicedesk informeren? Ik heb gisterochtend een half uur als brugman lopen praten tegen iemand daar. Ondanks dat de app op de Samsung tv eerder bij KPN wel werkte en nu met thetering op mijn mobiel ook nog steeds, bleef die gast maar volhouden dat het geen T-Mobile probleem was, maar een NPO probleem. Zonde van onze wederzijds tijd.

 

<edit> Wat is de fix nou trouwens ‘ter leering ende vermaeck'? Is dat een bepaalde poort die open moest worden gezet oid?

Reputatie 6
Badge +3

Hi @EvertTM 

Kan je eens proberen om de netwerk instellingen van de Tv te resetten en opnieuw te verbinden met de wifi.

Goedenavond Lisa,

Ik lees heel veel positieve berichten naar aanleiding van de aangekaarte problemen met de npo app. Ook ik ondervind hetzelfde probleem. Beeld blijft grijs bij het opstarten. Opnieuw installeren en geforceerd afsluiten werkt niet. Ik heb een Samsung QLED 55Q74T.

 

Hopelijk kun je ook iets voor mij betekenen. Bedankt alvast!

Bij mij hetzelfde probleem. NPO app en RTL XL app werken niet sinds ik ben overgestapt naar T-Mobile. Graag ook voor mij fixen

Bij mij hetzelfde probleem. NPO app en RTL XL app werken niet sinds ik ben overgestapt naar T-Mobile. Graag ook voor mij fixen

Ik heb ook een Samsung. Ik hoor het graag als het gefixt is!

Hallo @Sven-TMT , ook wij hebben hetzelfde probleem met o.a. de NPOapp die niet werkt niet sinds de overstap naar T-mobile. Kan die fix ook bij ons uitgevoerd worden zodat de app's het weer doen?

Groeten,
Wendy

Dank voor de snelle reactie. De smart TV is via een utp kabel verbonden met het modem. Op de Smart tv is het netwerk gereset en ook de Smart hub opnieuw geïnstalleerd. Ook het modem is opnieuw opgestart. Al de apps werken naar behoren behalve NPOstart en Tidal.

De vragen bij de Community zijn mijn laatste optie.

Reputatie 7

Super fijn om te lezen @Essiw en heel graag gedaan! 🎈

Reputatie 7

Hi @EvertTM, heel fijn om te lezen dat je afgezien van de NPO Start App erg tevreden bent - merci voor het melden! 😊 Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, weet dan dat je te allen tijde hier aan de bel kunt trekken. 

Hi @Martin41, heel erg bedankt voor deze snelle aanvulling!

Ik heb nóg beter nieuws voor jullie. Eén van mijn collega's is razendsnel en heeft zojuist een aanpassing verricht achter de schermen om te checken of het issue hiermee verdwenen is. Zouden jullie kunnen kijken of jullie nu van de eerder genoemde problemen af zijn? Wat goed is om te weten, is dat de aanpassing verloren gaat wanneer het modem wordt herstart. Ik raad dus aan om het modem niet van de stroom te halen. Laten jullie dit aan mij weten? Thanks! 🤞

hoi Lisa, zouden jullie het ook voor mij kunnen regelen? 
 

ik heb een Samsung

model: QE55Q6FAM 

serie: 0DQ43HNJC00277F

 

hoor het graag van je 

 

 

 

Hoi Lisa,

Wij hebben sinds begin januari ook glasvezel van T-Mobile en ondervinden hetzelfde probleem met de NPOstart app. Wij zouden ook graag de firmware-update ontvangen.

Het gaat om een Samsung The Frame 2021 in combinatie met de Zyxel T-54.

Ik hoor graag of jullie mij ook kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Frank Hulsen

Ik heb het even nagekeken voor je. Easymesh staat weer aan. 

Dat je 2.4G erachter zit staan is omdat de naam van de 2.4 wordt afgenomen voor de 5ghz als Easymesh aanstaat. Het is alleen de naam 😉 Deze kan je natuurlijk zelf aanpassen in My T-Mobile Thuis. 

Reputatie 7
Badge +4

Goedenavond.

Hier hetzelfde probleem, de NPOapp werkt niet sinds de overstap naar t-mobile. Kan die fix ook bij ons uitgevoerd worden zodat de NPO het weer doet?

Vriendelijke groet, Hugo

Fix staat erop! 

@Lisa Ohja: is de fix nu permanent? Of moet de fix na een ‘powerflip’ opnieuw worden geplaatst? 

 

grt,

Frank