Beantwoord

NPOstart app werkt niet op nieuwe glasvezel aansluiting



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

151 reacties

J

Goedenavond Lisa,

Ik lees heel veel positieve berichten naar aanleiding van de aangekaarte problemen met de npo app. Ook ik ondervind hetzelfde probleem. Beeld blijft grijs bij het opstarten. Opnieuw installeren en geforceerd afsluiten werkt niet. Ik heb een Samsung QLED 55Q74T.

 

Hopelijk kun je ook iets voor mij betekenen. Bedankt alvast!

Reputatie 7

Hi @Boonhouse, ook bij jou heeft mijn collega de firmware geüpgraded! Kun je aangeven of je nu probleemvrij bent of ervaar je nog hetzelfde als voorheen? Ik speel deze informatie graag door naar mijn collega. Alvast bedankt! 

Reputatie 7

Hi @Essiw en @BasvanDijk, top dat jullie ook in dit topic aan de bel hebben getrokken! Ik heb jullie klantnummers doorgegeven aan mijn collega en hij heeft de fix direct doorgevoerd. Laten jullie weten of jullie nu weer zonder problemen van de streamingsdienst(en) kunnen genieten? 

Ook heb ik nog meer goed nieuws: mijn collega heeft aangegeven dat de permanente fix nu is doorgevoerd. Voor iedereen bij wie de fix al werkte, heeft mijn collega dit aangepast naar de blijvende fix. Hierdoor hadden jullie heel eventjes geen internet. Het modem kan vanaf nu dus weer zonder problemen worden herstart, want de fix blijft dan gewoon behouden. 

Hi @Issy92, ik wilde ook gelijk jouw klantnummer doorzetten - maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Kun je een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan zorg ik dat dit ook voor jou wordt geregeld. 

Hoi dezelfde problemen bij mij 

ook geen npo start sinds glasvezel?? 
 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Jesse_M, goed dat je dit doorgeeft. Hier kan @Sven-TMT je mee helpen. Alvast bedankt voor je geduld. Jij ook bedankt Sven!

Reputatie 7

Hi @Rodam, goed nieuws: de fix is deze ochtend bij jou doorgevoerd! Kun je aangeven of je meteen een verbetering ervaart en je hiermee probleemvrij bent? Ik hoor het graag.

Hi @Rob Vz, hier help ik je graag bij! Zojuist heb ik ook jouw klantnummer doorgezet naar mijn collega en ik laat het je gelijk weten als de fix is doorgevoerd. 

Reputatie 7

Hi @EvertTM, allereerst wil ik je welkom heten! Al loopt de NPO app nog niet vlekkeloos, het T-Mobile deel werkt gelukkig als een zonnetje en daar ben ik blij om. 

 

Ik zie dat je ook al verder hebt gekeken en de Smart hun opnieuw hebt geïnstalleerd, die tip kwam ik tegen op de Samsung community. Aan onze kant is er helemaal niets mis wat het grijze beeld kan verklaren. Balen dat NPO geen forum heeft, want daar ligt mijns inziens het issue en dus ook de oplossing. Kun je aan NPO Start vragen of zij een oplossing weten?

@Sven-TMT of @Tommie :  ik heb weer een nieuwe uitdaging: ik heb ook wifi plus. Nadat de fix is doorgevoerd heb ik mijn wifi plus apparaat opnieuw gesynced met mijn modem omdat T-Mobile SSID's had gewijzigd bij het trouble shooten van bovengenoemd probleem. Het wifi plus punt syncte wel, maar maakte geen verbinding meer nadat ik 'm op zijn definitieve plek heb gezet. Contact gehad met T-Mobile, van alles geprobeerd, maar we kregen 'm niet aan de praat. Vervolgens heb ik een nieuw Wifi plus punt gekregen en die doet exact hetzelfde. Ik begin dus te denken dat het aan het modem ligt. Dat dacht T-Mobile support, die ik vandaag aan de telefoon had, ook. Zou dit een gevolg kunnen zijn van de fix?  (waar ik heel blij mee ben, maar waarvan ik nog steeds niet precies weet wat die inhoudt).
Ik verwacht dat ik nu een nieuw modem ga krijgen, waar jullie dan weer de fix op zullen moeten doorvoeren, maar dan belanden we wellicht in exact dezelfde situatie…
Grt,

Frank 

@Lisa Dank je voor je snelle reactie! Super om te ervaren hoe snel support via dit forum loopt! Telefonisch ben ik hierover al 2 maanden in contact met T-Mobile….😭

Maar helaas: de firmware upgrade heeft niet geholpen. De NPO app geeft nog steeds niet thuis. Dus ik hoop dat je collega zo vriendelijk is om de andere aanpassing door te voeren. 

Hartelijke groet,

Frank Hulsen

@Sven-TMT zouden jullie de fix ook bij mij kunnen toepassen svp? Dank

Reputatie 7
Badge +16

Het lijkt erop dat de NPO Start app de bron van het issue is en niet T-Mobile voor thuis. Op dit moment kan ik je daarom niet verder helpen sorry. Ik verwijs je natuurlijk wel dolgraag naar de support-afdeling van NPO, heel veel succes! Mocht je ons op de hoogte willen houden, dan heel graag! 

Hallo T-mobile, gisteren ‘live’ gegaan met glasvezel en ik loop met mijn Samsung the Frame 2021 tegen hetzelfde probleem aan. Ik lees hierboven dat dit over een maand voor iedereen is opgelost - heel fijn - en ik zou het top vinden als het voor ons eerder opgelost zou kunnen worden….Alvast dank als dat kan..

@Sven-TMT Ik heb ook de hier aangegeven problemen met NPO start op 2 tv's sinds mijn overstap van KPN naar Tmobile. Het modem is de T54. Kan je de fix ook uitrollen op mijn modem. Klantnr staat in mijn profiel. Vast bedankt!

Goedenavond.

Hier hetzelfde probleem, de NPOapp werkt niet sinds de overstap naar t-mobile. Kan die fix ook bij ons uitgevoerd worden zodat de NPO het weer doet?

Vriendelijke groet, Hugo

Ook bij mij werkt het niet. Ik krijg een grijs scherm. Als ik op een suggestie voor een aflevering druk die de TV soms geeft krijg ik de melding die al eerder in dit topic langs is gekomen, Wanneer ik verbind met een mobiele hotspot werkt het wel. Contact opgenomen met de T-mobile klantenservice die hebben met mij de beveiliging naar WPA2 gezet wat niet hielp. Vervolgens suggereerde ze dat het dan aan de TV moest liggen. Pas na het gesprek kwam ik er achter dat het via een mobiele hotspot wel werkt.

Ik heb een Samsung 55QN90B. graag hoor ik ook of hier een oplossing voor is. Aangezien het met een mobiele hotspot wel werkt lijkt het mij aan de router te liggen. Op mijn ipad en computer werkt npo gewoon wel…

Hoi @Lisa  is dit iets dat per modem moet worden opgelost? Zouden jullie dit ook bij mijn modem willen doen?

Met vriendelijke groet,

Bas

Hi Sven-TMT,

zou je voor mij ook de fix kunnen uitvoeren?

Alvast bedankt!

Nut

Ook wij ervaren bovengenoemde problemen met de NPO app op onze nieuwe Samsung tv sinds we over zijn op T-mobile. NPO zelf geeft aan dat ze op de hoogte zijn van het probleem voor sommige Samsung tv's.

Het gekke is dat de app prima werkt zodra je buiten het T-Mobile netwerk (in mijn geval via een mobiele hotspot via KPN) om gaat.

Zodra we weer via het T-Mobile netwerk gaan blijven een zwart scherm krijgen of de melding dat de DNS zoekopdracht is mislukt (afhankelijk of we de NPO app zelf openen of een aflevering vanuit de homepagina proberen te starten).

 

Benieuwd wat het resultaat is van het onderzoek en anders zou het mooi zijn als T-Mobile en NPO even schakelen om dit op te lossen/uit te zoeken.

 

Groeten Martin

@Sven-TMT: Dank voor je snelle reactie! Dat klinkt een soort van logisch.
Is het onvermijdelijk dat het 2.4 Ghz SSID en 5 Ghz SSID worden samengevoegd? Wat betekent dit voor de passwords?  Ik moet dan weer even alle geconnecte apparaten af…

 

Reputatie 7

Hi @Issy92, heel goed dat ook jij je hier meldt! Heb je toevallig al contact opgenomen met de support-afdeling van NPO? Ik hoor heel graag of zij je via die weg verder hebben kunnen helpen. Sorry voor het ongemak! 

Reputatie 7

Hi @Frank Hulsen, heel fijn om te lezen dat je zo te spreken bent over de Community - merci! Al vind ik het erg rot om te lezen dat je al twee maanden zoet bent met dit issue, sorry daarvor. Helemaal top dat je hierop terug kon komen, want nu weten we dat deze upgrade niet werkt. Mijn collega gaat dan ook zo snel mogelijk de fix die wel werkt bij jou en @Boonhouse doorvoeren, zodat jullie weer zonder zorgen alle streamingsdiensten kunnen bekijken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Frank Hulsen, nee, deze netwerken moeten dezelfde naam hebben. Dit is nodig om de slimme software optimaal te laten functioneren. De naam van het wifi-netwerk (SSID) en wachtwoord (WPA2key) van het modem worden overgenomen door het wifipunt. Ook als je deze zelf hebt aangepast. In dit topic lees je alles over bandsteering: 

 

@Tommie en @Sven-TMT : laten we het dan maar proberen. Wanneer zou je dit kunnen doen? Wel fijn als ik weet wanneer het ong wordt uitgevoerd. Dan kan ik daarna met het wifipunt aan de slag en alle apparaten af. 

Dank alvast! 

 

Hallo ik heb hetzelfde probleem met de npo. Kunnen jullie dit ook oplossen voor mij? Is het niet beter alle routers te updaten? Dit is heel vervelend zo, heeft ons hoop frustratie gegeven.  BVD René