De glasvezel is geïnstalleerd. De TVapp van T-Mobile werkt. De NPOstart app is zichtbaar maar start niet op. Geeft aan dat een firewall of een niet goed werkende DNS server de oorzaak is. Wat te doen?
Beste antwoord door Martin41
Bekijk origineelDe glasvezel is geïnstalleerd. De TVapp van T-Mobile werkt. De NPOstart app is zichtbaar maar start niet op. Geeft aan dat een firewall of een niet goed werkende DNS server de oorzaak is. Wat te doen?
Beste antwoord door Martin41
Bekijk origineelJ
Goedenavond Lisa,
Ik lees heel veel positieve berichten naar aanleiding van de aangekaarte problemen met de npo app. Ook ik ondervind hetzelfde probleem. Beeld blijft grijs bij het opstarten. Opnieuw installeren en geforceerd afsluiten werkt niet. Ik heb een Samsung QLED 55Q74T.
Hopelijk kun je ook iets voor mij betekenen. Bedankt alvast!
Hi
Hi
Ook heb ik nog meer goed nieuws: mijn collega heeft aangegeven dat de permanente fix nu is doorgevoerd. Voor iedereen bij wie de fix al werkte, heeft mijn collega dit aangepast naar de blijvende fix. Hierdoor hadden jullie heel eventjes geen internet. Het modem kan vanaf nu dus weer zonder problemen worden herstart, want de fix blijft dan gewoon behouden.
Hi
Hoi dezelfde problemen bij mij
ook geen npo start sinds glasvezel??
Hoi
Hi
Hi
Hi
Ik zie dat je ook al verder hebt gekeken en de Smart hun opnieuw hebt geïnstalleerd, die tip kwam ik tegen op de Samsung community. Aan onze kant is er helemaal niets mis wat het grijze beeld kan verklaren. Balen dat NPO geen forum heeft, want daar ligt mijns inziens het issue en dus ook de oplossing. Kun je aan NPO Start vragen of zij een oplossing weten?
Ik verwacht dat ik nu een nieuw modem ga krijgen, waar jullie dan weer de fix op zullen moeten doorvoeren, maar dan belanden we wellicht in exact dezelfde situatie…
Grt,
Frank
Maar helaas: de firmware upgrade heeft niet geholpen. De NPO app geeft nog steeds niet thuis. Dus ik hoop dat je collega zo vriendelijk is om de andere aanpassing door te voeren.
Hartelijke groet,
Frank Hulsen
Het lijkt erop dat de NPO Start app de bron van het issue is en niet T-Mobile voor thuis. Op dit moment kan ik je daarom niet verder helpen sorry. Ik verwijs je natuurlijk wel dolgraag naar de support-afdeling van NPO, heel veel succes! Mocht je ons op de hoogte willen houden, dan heel graag!
Hallo T-mobile, gisteren ‘live’ gegaan met glasvezel en ik loop met mijn Samsung the Frame 2021 tegen hetzelfde probleem aan. Ik lees hierboven dat dit over een maand voor iedereen is opgelost - heel fijn - en ik zou het top vinden als het voor ons eerder opgelost zou kunnen worden….Alvast dank als dat kan..
Goedenavond.
Hier hetzelfde probleem, de NPOapp werkt niet sinds de overstap naar t-mobile. Kan die fix ook bij ons uitgevoerd worden zodat de NPO het weer doet?
Vriendelijke groet, Hugo
Ook bij mij werkt het niet. Ik krijg een grijs scherm. Als ik op een suggestie voor een aflevering druk die de TV soms geeft krijg ik de melding die al eerder in dit topic langs is gekomen, Wanneer ik verbind met een mobiele hotspot werkt het wel. Contact opgenomen met de T-mobile klantenservice die hebben met mij de beveiliging naar WPA2 gezet wat niet hielp. Vervolgens suggereerde ze dat het dan aan de TV moest liggen. Pas na het gesprek kwam ik er achter dat het via een mobiele hotspot wel werkt.
Ik heb een Samsung 55QN90B. graag hoor ik ook of hier een oplossing voor is. Aangezien het met een mobiele hotspot wel werkt lijkt het mij aan de router te liggen. Op mijn ipad en computer werkt npo gewoon wel…
Hoi
Met vriendelijke groet,
Bas
Hi Sven-TMT,
zou je voor mij ook de fix kunnen uitvoeren?
Alvast bedankt!
Nut
Ook wij ervaren bovengenoemde problemen met de NPO app op onze nieuwe Samsung tv sinds we over zijn op T-mobile. NPO zelf geeft aan dat ze op de hoogte zijn van het probleem voor sommige Samsung tv's.
Het gekke is dat de app prima werkt zodra je buiten het T-Mobile netwerk (in mijn geval via een mobiele hotspot via KPN) om gaat.
Zodra we weer via het T-Mobile netwerk gaan blijven een zwart scherm krijgen of de melding dat de DNS zoekopdracht is mislukt (afhankelijk of we de NPO app zelf openen of een aflevering vanuit de homepagina proberen te starten).
Benieuwd wat het resultaat is van het onderzoek en anders zou het mooi zijn als T-Mobile en NPO even schakelen om dit op te lossen/uit te zoeken.
Groeten Martin
Is het onvermijdelijk dat het 2.4 Ghz SSID en 5 Ghz SSID worden samengevoegd? Wat betekent dit voor de passwords? Ik moet dan weer even alle geconnecte apparaten af…
Hi
Hi
Hoi
Dank alvast!
Hallo ik heb hetzelfde probleem met de npo. Kunnen jullie dit ook oplossen voor mij? Is het niet beter alle routers te updaten? Dit is heel vervelend zo, heeft ons hoop frustratie gegeven. BVD René
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.