Beantwoord

Ondertiteling BBC 1 en 2 - hoe zet ik die aan?



Toon eerste reactie

107 reacties

Reputatie 7
Hoi bujazebra,

Ook ik houd dit scherp in de gaten en herinner de TV mensen vaak aan deze update. Wees gerust hij gaat zeker komen! Hoe kom je trouwens aan de maand juni? Ik sprak van deze zomer, en dat staat nog steeds. Voor juni heb ik niets gehoord. Zodra ik een vaste datum heb, zet ik deze in hoofdletters in dit topic! 😃
Reputatie 2
Hoi bujazebra,

Ook ik houd dit scherp in de gaten en herinner de TV mensen vaak aan deze update. Wees gerust hij gaat zeker komen! Hoe kom je trouwens aan de maand juni? Ik sprak van deze zomer...


Mis, Brian sprak van vóór de zomer (en de zomer is de 21ste begonnen, hier in Rotterdam tenminste...)
Reputatie 2
Ik kreeg net bericht dat T-mobile op de 28e groot onderhoud gaat uitvoeren.... da's dan zeker 'DE' grote update met de ondertiteling ☝️☝🏻☝🏼☝🏽☝🏾☝🏿👆👆🏻👆🏼👆🏽👆🏾👆🏾👆🏿
Reputatie 7
Hoi @bujazebra

Dit ging om onderhoud. Dit doen we om alles stabiel te laten draaien. Als er een aanpassing wordt gedaan, spreken we van een update of een upgrade. Ik houd jullie op de hoogte, zodra ik meer weet!
Reputatie 2
Ik heb nou al drie maanden keurig mijn rekeningen van T-mobile betaald en al drie maanden heb ik geduldig zitten wachten op de ondertitels, als wat HoppieDroppie zegt waar is, nl. dat je na zes maanden je televisie abonnement bij T-mobile kan opzeggen, dan overweeg ik serieus om nu al mijn congé in te dienen en mijn televisie en internet abonnement elders onder te brengen.

's Even zien... als mijn televisie en internet bijv. naar Tele2 gaan, dan kost mij dat €59,00 (na zes maanden €64,00), en ik heb dan 80mb/s internet, TV basis (de 52 populairste kanalen), het plus pakket (nóg 26 kanalen), Ziggo Sport Totaal en een Interactief TV kastje wat geschikt is voor HD.

Kun je mij één reden geven waarom ik dat niét zou doen, Sander?

Weet de afdeling televisie van T-mobile wel wat zij veroorzaken?
Reputatie 6
Badge
Ik heb nou al drie maanden keurig mijn rekeningen van T-mobile betaald en al drie maanden heb ik geduldig zitten wachten op de ondertitels, als wat HoppieDroppie zegt waar is, nl. dat je na zes maanden je televisie abonnement bij T-mobile kan opzeggen, dan overweeg ik serieus om nu al mijn congé in te dienen en mijn televisie en internet abonnement elders onder te brengen.

's Even zien... als mijn televisie en internet bijv. naar Tele2 gaan, dan kost mij dat €59,00 (na zes maanden €64,00), en ik heb dan 80mb/s internet, TV basis (de 52 populairste kanalen), het plus pakket (nóg 26 kanalen), Ziggo Sport Totaal en een Interactief TV kastje wat geschikt is voor HD.

Kun je mij één reden geven waarom ik dat niét zou doen, Sander?

Weet de afdeling televisie van T-mobile wel wat zij veroorzaken?

Je kan je tv altijd opzeggen, alleen verlies je combikorting. Internet zit je sowieso een jaar aan vast ...
Reputatie 2

Je kan je tv altijd opzeggen, alleen verlies je combikorting. Internet zit je sowieso een jaar aan vast ...

Dan kan ik m'n internet toch 'downgraden' tot 20mb/s, en dan alle tv-pakketten weghalen, zodat ik alleen nog maar het miniemste betaal (so what, als ik die combi korting verlies, dan heb ik in geval m'n subtitles weer terug).

Ik zie dit wel zitten
Reputatie 1
Vannacht is er weer een update geweest. Had gehoopt dat de belofte dat de ondertiteling voor BBC 1 en 2 van de zomer geregeld zou worden nu inderdaad nagekomen zou zijn. Maar helaas, ben dus weer behoorlijk in de maling genomen en aan het lijntje gehouden.

Is dit echt de bedoeling van jullie? Zeg gewoon eerlijk dat het NOOIT in orde komt en hou op met valse voorlichting geven.

Een zeer teleurgestelde HoppieDroppie
Reputatie 2
Sja, ik wil wel overstappen met m'n tv en internet naar Tele2 (wiens ondertiteling het wèl doet op de BBC) maar m'n man wil er niet aan 🙄
Reputatie 7
Hi HoppieDroppie en bujazebra, we weten dat het inmiddels érg lang duurt en we hebben dit ook doorgegeven richting de achterwacht (we hebben onder andere dit topic als voorbeeld aangehaald). We zijn écht bezig met een oplossing en de 'fix' moet nu getest worden zodat we hem daarna uit kunnen rollen. Onze collega heeft de testers gevraagd om hier mee aan de slag te gaan zodra het kan. Ik durf nog even geen uitspraak te doen over wanneer we de update daadwerkelijk aan kunnen gaan bieden gezien de eerdere vertraging maar ik kan jullie verzekeren dat er absoluut aan gewerkt wordt!
Reputatie 2
Wij wachten af en houden ons in wat juichen en aanmoedigen betreft 🙄
Reputatie 2
Ik las of hoorde ergens dat T-mobile samen wil met Tele2, als dat gaat gebeuren krijgen wij dan wellicht hún ondertiteling?
Reputatie 7
Hi bujazebra, daar kunnen we nu nog geen antwoord op geven. Maar als de overname van Tele 2 doorgaat dan gaan we zeker kijken wat we kunnen gebruiken en ondertiteling (en het televisie aanbod in zijn algemeenheid) zal hier ongetwijfeld onder vallen! 🙂
Reputatie 2
Da's natuurlijk makkelijker dan zelf uitvinden waarom T-mobile geen ondertitels heeft 😛

Hoe zit 't met de overname plannen?
Reputatie 7
@bujazebra @HoppieDroppie @apis4 @madjo @jibbewillem

Goed nieuws!

Er is iets aangepast. Zodra je de TV Box langer dan 10 seconden van de stroom haalt, komt er nu nieuwe software op de box geladen. Ik ben heel benieuwd wat voor effect dit heeft op de BBC ondertitels! Willen jullie dit testen en laten weten of het heeft gewerkt?

Vanaf volgende week wordt dit waarschijnlijk voor alle klanten beschikbaar, ook zonder deze reset.

Ik ben heeeeel benieuwd naar jullie antwoorden!
Reputatie 7
Ik ben echt enorm blij en opgelucht dat dit dossier nu dicht kan. Ik wil iedereen bedanken voor het aanzwengelen EN de terugkoppeling van afgelopen week. Weet dat dit topic ervoor gezorgd heeft dat alle klanten nu kunnen genieten van de ondertitels op de BBC. En dat is jullie verdienste! Groot applaus!
Reputatie 3
Ik ben echt enorm blij en opgelucht dat dit dossier nu dicht kan. Ik wil iedereen bedanken voor het aanzwengelen EN de terugkoppeling van afgelopen week. Weet dat dit topic ervoor gezorgd heeft dat alle klanten nu kunnen genieten van de ondertitels op de BBC. En dat is jullie verdienste! Groot applaus!

@Sander nu nog het ondertitel probleem bij animal planet/travel channel icm npo 1/2/3 oplossen en wij zijn ook blij...
Reputatie 6
Badge
Werk hier gewoon op beide manieren (in het menu Nederlandse ondertitels gekozen, zou niks moeten uitmaken verder). Via het menu krijg je wel mooiere ondertitels ipv standaard teletekst formaat en via teletekst blijft er hier ook '888.00' linksboven in beeld staan in het gifgroen ...



Reputatie 7
Hey @madjo, heeft de uitleg van @apis4 je kunnen helpen? Probeer anders eens een reset van de TV Box. Wat ook nog wel eens kan helpen is de ondertiteling in het menu even uit te zetten en daarna weer in te schakelen.

Houd je ons op de hoogte? :8
Helaas, geen van beiden biedt mij een oplossing.

Ik heb ondertiteling op "Geen" gezet, terug naar het beeld gegaan, en vervolgens op "Nederlands" gezet (met het vinkje ernaast dus), en terug naar beeld. Geen ondertiteling. Toen heb ik het op "Geen" gezet en vervolgens op "Engels" volgens dezelfde methode. Geen resultaat. Ook niet na enige tijd wachten.

De Teletekst knop bij BBC1 en 2 geeft een groene "888. 00" tekst in een zwarte balk bovenin beeld, maar verder geen ondertiteling, ongeacht de programmering.

De reset van de TV Box levert ook geen verschil op.

Ik heb ook nog even gecheckt of Teletekst wel werkte op de Nederlandse zenders. Maar daar krijg ik gewoon Teletekst, dus daar lijkt het ook niet aan te liggen.

ps. ik wilde deze reactie bewerken maar klikte per ongeluk op 'beste antwoord' Dat was niet de bedoeling. Weet niet hoe ik dat ongedaan kan maken.
Reputatie 7
Nou Madjo, dat blijkt een hardnekkig probleem. Ik wil het nu echt graag oplossen! Even ter controle de volgende zaken. Mocht het niet blijven werken, mag je mij de gevraagde info doorsturen in een privébericht.
-Niet bij iedere zender en/of programma wordt ondertiteling uitgezonden. Kun je mij vertellen bij welke zenders er geen ondertiteling is?
-Kun je het beeldformaat van je TV aanpassen? Schakel dan tussen bijvoorbeeld zoom, letterbox of wide.
-Ik wil nog een fabrieksreset uitvoeren van je TV Box, dan raak je eventueel gemaakte opnames wel kwijt. Is dat oké?

Kun je mij ook in het privébericht jouw postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer doorgeven?
Bericht verstuurd.
Hallo, bij mij werkt de ondertiteling ook niet. Is het bij jou al opgelost?
Nope, bij mij werkt het nog niet. Even ter controle, als jij op BBC1 en 2 de teletekst knop indrukt, krijg je dan wel tekst te zien, of blijft het dan ook leeg? (op de groene 888.00 bovenin beeld na)
Bij mij werkt het ook niet, zowel via het menu als via teletekst. Als het aan de programma's zou kunnen liggen, op het moment van testen was op BBC 1 "A1: Britain's Longest Road" bezig en op BBC 2 was "BBC Newsroom Live" bezig.
(Bij die laatste kan ik me dan nog wel inbeelden dat ondertiteling kan ontbreken.)

Bij de teletekstknop krijg ik een lange zwarte balk met gifgroene 888.00 te zien.

(Zou dit euvel ook te maken hebben met waar de stream vandaan komt?)


--
Edit (18:50):
Ook bij het BBC 1 programma "Pointless" en bij het BBC 2 programma "Antiques Road Trip" geen ondertiteling op beide manieren.

Reageer