Beantwoord

Ondertiteling BBC 1 en 2 - hoe zet ik die aan?



Toon eerste reactie

107 reacties

De opties in het menu video & audio, worden niet ondersteund. Dus als je iets wijzigt zoals de audio taal NL of Engels werkt het niet. En dat is het zelfde bij de ondertiteling.

Ik weet dat je bij sommige zenders de ondertitels kunt uitschakelen zoals bij E! Entertainment,
dat kan bij ziggo wel. En bij wat andere zenders.
Hallo,

Ik heb hier ook last van, en nou zag ik Brian in een van de ontelbare threads ergens zeggen dat de BBC de ondertiteling niet doorstuurt (ofzoiets), dus ben ik naar bbc.co.uk gesurfd en heb ze gevraagd of ze ze door willen geven aan t-mobile in Nederland.
De techneut die mijn televisie en modem vanochtend installeerde (niet eentje van jullie maar een vriend van mijn man en mij) zei "Oh, dan heeft t-mobile geen abonnement met de BBC afgesloten".
Simpele oplossinkjes allemaal, dus wat is nu de oorzaak van de ontbrekende ondertitels?
Reputatie 6
Badge
Volgens mij ligt het gewoon aan de leverancier van het tv signaal/internet diensten (KPN Wholesale oid dus). Hier in 'ODF' gebied (Almere in dit geval) werkt het nog altijd zonder problemen (net als tweetalige audio op enkele zenders). Hier een voorbeeld van Defiance op BBC2 gisteravond/nacht:

Via teletekst:


Via het menu:

Er staat gewoon een bepaalde instelling niet actief, dat t-mobile geen abonnement zou hebben bij BBC is complete onzin.
Reputatie 7
Badge +1
Ik zit hier in de Achterhoek (helaas) ook op KPN wholesale = WBA als ik BBC 1 of 2 aanzet kan ik ook via tt engelstalige ondertitels lezen, helaas zijn deze erg groot en nemen een aanzienlijk deel van het beeld in beslag.

Wat dat betreft had of heeft Ziggo het beter voor elkaar, een tijdje kon ik via DVB_C naar Ziggo kijken en op de afstandsbediening van mijn Panasonic zit een toetst "STTL" druk je die in dan kreeg je bij diverse zenders ondertiteling, op de normale wijze
Bij ziggo kun je bij veel zenders ook kiezen om de taal te veranderen, euronews, nat geo wild, disney. Het orginele engelse geluid is beter dan die hilversumse vertaalde stemmen, waarom moet alles vertaald worden. Bij E! Entertainment enz. kun je ondertitels uitschakelen.

Ik denk er zeker aan mijn abonnement eerder op te zeggen, t-mobile loopt echt achter en de kwaliteit is niet zoals ik had verwacht.
Reputatie 7
Badge +1
Vergeet niet dat Ziggo v/h UPC etc. een voor Nederlandse begrippen zeer grote provider is, ik denk dat zij misschien wel 10 tot 20 maal zoveel ICT mensen in dienst hebben als b.v. T-mobile of NLE of noem ze maar op, de enige die enigzins in de buurt komt is KPN, alleen zijn die weer heel dom zeker wat betreft het aanleggen van glasvezel.
Reputatie 2
En vergeet ook niet dat TV via de kabel, satelliet en Digitenne volgens de DVB-norm is. Dat is een gestandaardiseerde norm, waarin het bijvoorbeeld mogelijk is geluidskanalen te wisselen en ondertitels buiten Teletekst mee te sturen. Voor IP-TV is die norm er nog niet (zie ook: https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/dvb-group-werkt-aan-dvb-standaard-voor-online-uitzendingen/ ) . Daarom vind je bij IP-TV aanbieders bijvoorbeeld extra kanalen voor NPO 1,2,3 met gesproken ondertiteling (GOS), op de kabel is het gesproken geluidsspoor gewoon aanwezig in de te kiezen geluidssporen. Geen enkele IP-TV aanbieder in Nederland kan op dit moment dit soort opties bieden, ook KPN niet.

Voor wat betreft de ondertiteling op de BBC blijf ik nog steeds bij mijn eerder geplaatste post. Teletekst is wel degelijk aanwezig op de streams (ik heb VDSL met Entone), je kunt alleen geen pagina (in dit geval 888) kiezen. Volgens mij moet dit opgelost worden in de firmware van de Entone ontvanger.
Reputatie 7
Badge +1
Vreemd, ik heb een Animo 140 een heel simpel ding nog uit de Vodafone tijd, als ik bij een test BBC 1 of 2 kijk kan ik via t.t. 888 gewoon ondertitels zien, als ze worden meegezonden.

Vind het zelf geen fraaie oplossing de tekst is in verhouding veel te groot, als nood acceptabel
Reputatie 2
Misschien is het handig (en leuk?) om uit te zoeken of alle Amino kijkers wel de teletekst ondertiteling kunnen zien en de Entone kijkers niet?

Op Ketnet functioneert de ondertiteling bij mij ook niet. Ik krijg precies hetzelfde te zien als bij de BBC. Dus ik zie de paginanummering rouleren, maar ik kan geen pagina kiezen (en ik kan dat wel op bijvoorbeeld Canvas of de NPO). Zou je eens willen kijken of je ook op Ketnet ondertiteling krijgt?
Reputatie 7
Badge +1
KetNet net geprobeerd, krijg met de Amino gewoon ondertitels via TT 888 zeg maar op de zelfde wijze als bij BBC
Reputatie 2
Dank BeMu! Ik denk echt dat het een instelling is in de Entone die door T-Mobile gewijzigd moet worden op deze kanalen. We komen volgens mij steeds een stapje verder 😉
Sjeeeeeeeeeeeee... nog steeds niet opgelost, terwijl er toch best wel zinnige suggesties worden gedaan...
Reputatie 7
Hi SaschaNvdK, soms lijken dingen heel simpel maar is de achterliggende oorzaak wat ingewikkelder 🙂 Als we het direct op hadden kunnen lossen hadden we dit natuurlijk meteen gedaan. Nog even geduld, de oplossing zit er nu echt aan te komen! (zie ook mijn post van vorige week)
Als jullie er echt voor kunnen/gaan zorgen dat die verdraaide ondertitels er komen dan valt niemand jullie meer lastig op dit forum... dus kom op... geef de televisie techneuten nog een trap onder hun kont!
Reputatie 7
Hi SaschaNvdK,

Ik zal mijn cowboylaarzen eens aantrekken! 😉 Ik kom hier op terug in dit topic. Ik weet niet of de oplossing snel komt, maar een antwoord, en daarmee duidelijkheid, komt eraan!
@HoppieDroppie, kun je zomaar overstappen als je contract nog loopt?
Reputatie 1
Ik heb een T-mobile Thuis contract deze is in december ingegaan. De tv kan ik wel opzeggen maar niet mijn internet en telefoon. Het internet bevalt mij uitstekend, daar heb ik geen probleem mee.
Reputatie 1
Het contract is voor een jaar, de tv kan na 6 maanden opgezegd worden.
Ok dus behoud jij je TV & Telefoon bij bij T-Mobile Thuis, en bij welke provider neem jij dan Televisie? En hoe zit het dan met opnemen van TV bij een andere provider?
Is het dan ook mogelijk om bijvoorbeeld bij disney channel het engelse geluidskanaal te raadplegen? En om de ondertitels uit te schakelen bij E! Entertainment dit kan beide wel bij ziggo.

De favorietelijst: bijvoorbeeld SBS 9 dus echt op 9 plaatsen.
Reputatie 1
Ok dus behoud jij je TV & Telefoon bij bij T-Mobile Thuis, en bij welke provider neem jij dan Televisie? En hoe zit het dan met opnemen van TV bij een andere provider?


Ik behoud mijn internet en telefoon bij T-Mobile Thuis en voor de televisie ga ik toch weer terug naar Ziggo. Het opnemen en de ondertiteling bij hun is heel eenvoudig. Ook kan je beter van te voren opnames plannen. Dit mis ik ook. Ik ben een trouwe klant van T-Mobile voor onze mobieltjes maar omdat mijn man slechthorend is hebben wij de engelse ondertiteling hard nodig. Tegen de tijd dat T-Mobile dit in orde heeft ga ik kijken of ik dan weer alles bij T-Mobile neem.
Hoe ga je dan opnemen? En ben je dan niet duurder uit met 2 providers?
Reputatie 1
@SaschaNvdK @HoppieDroppie De fix zit er echt aan te komen en hij gaat mee met de komende grote release. We zijn op dit moment volop aan het testen en ons doel is om dit vóór de zomer uit te rollen. Er komt eerst nog een kleinere update aan en daarna willen we de grote firmware update uit gaan rollen. Deze grote updates doen we maar 1 á 2 keer per jaar en de fix voor de ondertitels was afgelopen november nog niet klaar om mee te gaan met de firmware update van dat moment. Inmiddels is de fix wél klaar maar is het wachten op de firmware update.

Bij een grote firmware update wordt er heel veel getest om er voor te zorgen dat er geen grote bugs de kop opsteken na de release waarbij we veel in contact zijn met de leverancier. In dit proces kan het voorkomen dat we na een interne update toch nog zaken aangepast of verbeterd willen zien wat we dan terugkoppelen aan de leverancier die vervolgens weer aan de slag gaat. De aanpassing moet dan weer getest worden en zo blijft het cirkeltje rondgaan tot we het resultaat hebben dat we willen bereiken.

Dit zorgvuldig doen kost tijd en willen graag de standaard bieden die jullie van T-Mobile gewend zijn. Weet dat jullie stemmen zeker gehoord worden en dat we er alles aan doen om issues zoals de ontbrekende ondertiteling zo snel als we kunnen te verhelpen! En zodra we een concrete datum hebben horen jullie dit direct!


Dag Brian, dank je voor je uitleg, Ik begrijp dat jullie heel zorgvuldig aan het werk zijn en jullie geen risico`s nemen. Maar ik had er niet op gerekend dat de ondertiteling een probleem zou zijn. Ik blijf natuurlijk wel klant maar voorlopig niet meer voor mijn televisie. HoppieDroppie
Reputatie 1
Hoe ga je dan opnemen? En ben je dan niet duurder uit met 2 providers?

Het opnemen is geen probleem. Ik krijg dan de mediabox van Ziggo en opnemen wijst zich vanzelf. Het is wel onhandig om weer extra draden weg te moeten werken.
Qua kosten is het ook niet echt handig maar vanwege de slechthorigheid van mijn man hebben wij niet zoveel keus.T-Mobile heeft wel een mooi keuze pakket , ik zal Fox Sport missen.

Reageer