Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 4

Mensen, ik zal uitleggen hoe het werkt bij T-Mobile, ik heb namelijk al vaker problemen gehad afgelopen tijd en ik woon ook in Dordrecht.
T-Mobile is niet de beheerder van het netwerk in Dordrecht, dat is KPN.
Zodra er dus een storing gemeldt wordt dan wordt deze via de helpdesk doorgestuurd naar de backoffice. De backoffice moet een ticket aanmaken en deze naar KPN sturen zodat de monteurs van KPN Netwerk aangestuurd kunnen worden om naar het probleem te kijken. Oftewel T-Mobile kan zelf helemaal niks doen, alleen maar vragen of KPN ze er naar willen kijken.
Vervolgens doet de backoffice er gemiddeld 4-5 werkdagen over om dit ticket aan te maken en werken zij niet in het weekend.
Oftewel, het gaat gewoon meer dan een week duren voordat er ook maar iemand naar het probleem kijkt.

Ik heb binnen een maand tijd al 2 keer totaal geen verbinding gehad, omdat er een stekkertje uit de wijkcentrale was getrokken. Duurde meer dan een week om stekker terug in te pluggen.

Ik heb mijn abbo opgezegd, en ben overgestapt naar KPN. 15 april komt de KPN monteur alles aansluiten en ben ik hopelijk af van dit gezeik bij T-Mobile.

Tevens, als ik KPN bel, heb ik altijd binnen een minuut iemand aan de telefoon, bij TMobile sta ik vaak meer als een half uur in de wacht, ook zo fijn.

 

Thanks voor de aanvullende info! Zit nog tot eind juni vast aan dit 🤬 contract helaas 

Hier 3318AH internet only via glas, ook veel problemen. Zondag streaming via NPO werkte niet. Nu laad speedtest.net nog geen eens. 
Werk nu via 4g. 

Wat een ellende. Inderdaad al 3 dagen geen tv en vanaf vanochtend geen internet. Zit ik nu te werken op hotspot. Dit kan toch niet! :sob:

  

[Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

Wat is er op dit moment wel bekend? Waar ligt het niet aan? Wat meer informatie is fijn!

 

Als T-Mobile dit had geweten, hadden ze het natuurlijk gewoon opgelost, alleen is T-Mobile helaas een provider die zaken uitvoert op basis van Trial and Error en in sommige gevallen bij die error niet echt een partij is om het vervolgens weer opgelost te krijgen :joy:

 

Mobiele data limiet op onbeperkt zetten, zodat we via hotspot nog iets van de dag kunnen redden. Ik heb tele2 op mobiel, laat dat nu ook van tMobile zijn. Dus makkelijk te regelen lijkt mij

Bij providers geldt over het algemeen dat je geen slapende honden wakker moet maken. Zolang een provider er zelf niet beter op wordt, zullen ze de consument natuurlijk nergens in tegemoet komen.

Dus uit zichzelf zullen ze de klant geen voucher sturen voor Unlimited data. Daarnaast is ook niet iedere klant ermee geholpen omdat niet iedereen thuis en mobiel combineert bij één en dezelfde provider.


T-Mobile is niet de beheerder van het netwerk in Dordrecht, dat is KPN.

Zonde want hier ga je direct de mist al in, KPN is de eigenaar van de fibers en daarmee is direct alles ook gezegd. T-Mobile huurt in de POP's waarop mensen zijn aangesloten, stukken ruimte waarin ze eigen apparatuur plaatsen. Door middel van een fiber die ze eveneens huren gaat die verbinding linearecta naar de NOC van T-Mobile tenzij T-Mobile zelf besloten heeft dit via een andere weg te doen (bijvoorbeeld knooppunt alwaar alles samenkomt en vanaf daar alles naar de NOC gaat).

Zodra er dus een storing gemeldt wordt dan wordt deze via de helpdesk doorgestuurd naar de backoffice. De backoffice moet een ticket aanmaken en deze naar KPN sturen zodat de monteurs van KPN Netwerk aangestuurd kunnen worden om naar het probleem te kijken. Oftewel T-Mobile kan zelf helemaal niks doen, alleen maar vragen of KPN ze er naar willen kijken.

 

Neen, KPN wordt pas ingeschakeld als de problemen te wijten zijn aan de fibers. De kans echter dat dit aan de fibers ligt is redelijk klein aangezien vooralsnog alleen Dordrecht dit probleem lijkt te hebben.


Vervolgens doet de backoffice er gemiddeld 4-5 werkdagen over om dit ticket aan te maken en werken zij niet in het weekend.
Oftewel, het gaat gewoon meer dan een week duren voordat er ook maar iemand naar het probleem kijkt.

Ook dit ligt er totaal aan, als jij als enige klant een probleem / storing hebt wel aangezien dan kan worden uitgegaan van een probleem bij de POP waarop jij aangesloten bent, de fiber die naar jou huis loopt of de FTU die in jouw huis zit. In dit laatste geval is het zelfs niet eens KPN meer maar Guidion die bij jou op visite komt om de boel opnieuw te lassen (evt. pigtail vervangen).

Reputatie 3

[Update 9:50] We zijn nog op zoek naar de oorzaak. Weet dat we er alles aan doen om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen. Wanneer we een update hebben delen we dit hier!

Ik heb al gisteren gezegt laat snel er maar af daar is het telaat voor

Contract net nagezien. Kan per maand opzeggen, ook gsm.

Dag T-Mobile

Hier ook op 3312 WB al sinds zaterdag problemen met de TV en vandaag met thuiswerken, duurt het een half uur eer ik een pagina opgestart heb. Hoelang gaat dit nog duren? Ik tel nu minstens 1x een storing per maand en ben echt 0x tevreden met jullie service en snelheid.

Reputatie 1

Nog steeds op zoek naar een oorzaak?  Correctie…. we gaan opzoek naar een oorzaak. Sorry mensen maar ook wij hebben weekend.   
dat klinkt een stuk realistischer en IS ook realistischer. 3!!! Dagen zijn nodig om een OORZAAK te vinden van een storing?  

T-‘mobile is grappiger dan Bert Visscher en Jochem Meyer samen.  Eind vd maand is er vast en zeker ook een storing bij jullie administratie mag ik hopen?  Een maandje geen rekeningen kunnen maken voor jullie klanten! Goed plan ! Anyway…… sit back  relax  enjoy the silence  and wait    Wait  wait  wait   “Fall asleep”    
 

truste t-mobile   😌

Mag van mij nu wel opgelost worden . 

Hier ook al 3 dagen gedoe .3328 ... sterrenburg 3

Geen tv en vanaf vanmorgen geen internet. 

Ja net genoeg om dit te posten 😠

Contract net nagezien. Kan per maand opzeggen, ook gsm.

Dag T-Mobile

Naar welke provider ben je van plan over te stappen? Ondanks dat bij bijvoorbeeld een KPN recentelijk geen landelijke storingen gehad lijkt te hebben komen ook die er niet zonder kleerscheuren vanaf getuige bijvoorbeeld 20172018 en zelfs 2015 alwaar in dit laatst geval de storing wel wat langer duurde dan die uit 2017 en 2018. Bij Ziggo en menig andere provider is het niet heel veel anders.

Reputatie 2

Hey T-mobile,

 

Is er al een update beschikbaar?

Iets aan info zou fijn zijn zeg maar. Nog steeds geen tot heel slecht internet hier in crabbehof. 

Reputatie 1

Omdat mijn vrouw met haar GSM bij T-mobile zit konden we voor iets goedkoper overstappen naar T-mobile thuis, vandaag 2 weken geleden zijn we aangesloten, vanaf vorige week zondag is het bij mij al pet, maar ik kon me nog redden met een VPN, helaas werkt ook dat niet meer sinds vandaag, ik heb zo’n spijt dat ik ben overgestapt.

Reputatie 3

De communicatie vanuit T-Mobile is echt chaos. Er lopen tig topics, allemaal met verschillende informatie. Vrijdag waren de issues alom bekend in div. topics maar bij de telefonische helpdesk was nog niets bekend. 

“Nee, uw storing is een ‘kwadrant 4 melding’ het gaat pas naar ‘kwadrant 2 of 1’ bij voldoende telefonische meldingen. De technische dienst is nu naar huis, dus er wordt maandag pas verder gekeken. We hebben ook 5 “werkdagen” om het op te lossen.”

 

en op de website van T-Mobile staat zelfs nu nog doodleuk dat er in Dordrecht geen storingen bekend zijn. 
 

Het lijkt er idd op dat het dit weekend gewoon volledig stil heeft gelegen en dat het vanochtend pas serieus is opgepakt. 

Reputatie 2

Mensen, ik zal uitleggen hoe het werkt bij T-Mobile, ik heb namelijk al vaker problemen gehad afgelopen tijd en ik woon ook in Dordrecht.
T-Mobile is niet de beheerder van het netwerk in Dordrecht, dat is KPN.
Zodra er dus een storing gemeldt wordt dan wordt deze via de helpdesk doorgestuurd naar de backoffice. De backoffice moet een ticket aanmaken en deze naar KPN sturen zodat de monteurs van KPN Netwerk aangestuurd kunnen worden om naar het probleem te kijken. Oftewel T-Mobile kan zelf helemaal niks doen, alleen maar vragen of KPN ze er naar willen kijken.
 

Dat hangt er natuurlijk vanaf waar het mis gaat. Het dataverkeer verlaat ergens het KPN netwerk en komt dan op de infrastructuur van TM terecht. Binnen de centrale infra van TM kan ook nog vanalles mis gaan voordat het richting de grote internet knooppunten gaat.

Reputatie 2

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/geld-terug-bij-storing-internet-televisie-telefoon

 

Kan duur worden voor ze... #duurtlang 

Reputatie 4

Ik ben net via Twitter gevraagd of ik wil helpen qua feedback als ze aanpassingen maken.

 

Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Één van onze techneuten zou graag wat stappen met jou doorlopen terwijl er veranderingen aan het netwerk worden gedaan. Zo kunnen wij direct zien of bepaalde wijzigingen impact hebben. Als jij in de gelegenheid bent, dan ontvang ik graag jouw postcode, huisnummer, geboortedatum, de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer en een telefoonnummer waarop jij bereikbaar bent.

 

Heb me aangemeld en kreeg toen deze

Ik heb jouw gegevens doorgestuurd naar onze techneuten, zij hopen te checken of er iets veranderd wanneer zij wijzigingen doorvoeren. Als het nodig is, zullen ze jou telefonisch benaderen. We zijn nu met een aantal klanten aan het testen en hopen daarmee tot een snel resultaat te kunnen komen!

 

Hopelijk levert het iets op...

Reputatie 1

Dat met een stekkertje in de centrale heb ik vorig jaar ook gehad. 4 weken geen glasvezel.
Maar T-Mobile kan toch communiceren hoe het zit? Dat is nog altijd beter dan melden dat het probleem in onderzoek is.

 

Meer weten ze zelf ook niet. Het is gewoon een doorgeef luik, ze melden het bij KPN en dan wachten ze tot KPN het heeft opgelost…
Daarnaast doen ze niks, en kunnen ze ook niks doen, en ze weten ook niks totdat KPN weer een melding geeft dat het is opgelost.
Daarom ben ik dus overgestapt naar KPN zodat ik direct bij de beheerder van het netwerk zit ipv een provider die een stukje netwerk huurt van KPN.

Reputatie 4

Ik ben net via Twitter gevraagd of ik wil helpen qua feedback als ze aanpassingen maken.

 

Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Één van onze techneuten zou graag wat stappen met jou doorlopen terwijl er veranderingen aan het netwerk worden gedaan. Zo kunnen wij direct zien of bepaalde wijzigingen impact hebben. Als jij in de gelegenheid bent, dan ontvang ik graag jouw postcode, huisnummer, geboortedatum, de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer en een telefoonnummer waarop jij bereikbaar bent.

 

Heb me aangemeld en kreeg toen deze

Ik heb jouw gegevens doorgestuurd naar onze techneuten, zij hopen te checken of er iets veranderd wanneer zij wijzigingen doorvoeren. Als het nodig is, zullen ze jou telefonisch benaderen. We zijn nu met een aantal klanten aan het testen en hopen daarmee tot een snel resultaat te kunnen komen!

 

Hopelijk levert het iets op...

Top dat je dit doet. Hopelijk leidt dit wel tot iets. 👍

 

   Speedtest by Ookla

     Server: KPN - Amsterdam (id = 26996)
        ISP: T-Mobile Thuis
    Latency:     4.57 ms   (0.08 ms jitter)
   Download:   928.56 Mbps (data used: 1.1 GB)
     Upload:   642.21 Mbps (data used: 602.6 MB)
Packet Loss:     0.0%
 

     Server: KPN - Rotterdam (id = 26998)
        ISP: T-Mobile Thuis
    Latency:     8.84 ms   (0.19 ms jitter)
   Download:   922.56 Mbps (data used: 1.2 GB)
     Upload:   938.45 Mbps (data used: 772.8 MB)
Packet Loss:     0.0%
 

 

Zou het dan eindelijk (permanent) opgelost zijn? Dordrecht 3315!!!

Reputatie 1

Het is bij mij opeens weer “normaal” 7ms, 858 down, 939 up, ik heb alleen nog steeds hetzelfde probleem als voor het weekend, dat een aantal games niet werken zonder VPN.

Reputatie 1

Problemen lijken opgelost op dit moment.

 

Maar wat belabberd is dat t-mobile. Regelmatig DNS problemen en als klant moet je maar alternatieve DNS instellen in de router. De meeste mensen hebben hier natuurlijk geen verstand van.

Vorige week bijna de hele week belangrijke websites als sharepoint niet bereikbaar. Ook nu.nl maar deels en buienradar. Was nog te omzeilen met VPN. Vrijdag leek dat weer goed te gaan, maar nu afgelopen weekend dit.

Dit heb ik de afgelopen 20 jaar niet meer meegemaakt. Amateuristisch gepriegel. Is Dordrecht een experimenteel proeftuin of zo?

Grootste fout was overstappen naar t-mobile, zodra contract afgelopen is ben ik weg.

Reputatie 4

Het is bij mij opeens weer “normaal” 7ms, 858 down, 939 up, ik heb alleen nog steeds hetzelfde probleem als voor het weekend, dat een aantal games niet werken zonder VPN.

Zou mooi zijn. En dan nu de tv nog 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

Reputatie 2

   Speedtest by Ookla

     Server: KPN - Amsterdam (id = 26996)
        ISP: T-Mobile Thuis
    Latency:     4.57 ms   (0.08 ms jitter)
   Download:   928.56 Mbps (data used: 1.1 GB)
     Upload:   642.21 Mbps (data used: 602.6 MB)
Packet Loss:     0.0%
 

     Server: KPN - Rotterdam (id = 26998)
        ISP: T-Mobile Thuis
    Latency:     8.84 ms   (0.19 ms jitter)
   Download:   922.56 Mbps (data used: 1.2 GB)
     Upload:   938.45 Mbps (data used: 772.8 MB)
Packet Loss:     0.0%
 

 

Zou het dan eindelijk (permanent) opgelost zijn? Dordrecht 3315!!!

Internet is weer op snelheid in Crabbenhof, maar nog steeds slecht tv beeld. Dus er iets nog niet helemaal opgelost. Maar voor nu hoop ik dat de internet verbinding snel en stabiel blijft.

Reputatie 4

Goedemorgen all, er is een wijziging aangebracht zojuist en we zijn dit nu aan het monitoren. Updates volgen zo snel mogelijk, beloofd!

Tv is nog steeds bagger.