Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 3

Klopt heb ook er last van  blokkering beeld

Het is bijna niet te doen

Reputatie 1

VPN Forticlient werkt ook niet! 

 

Reputatie 2

Ik kreeg in mijn e-mail box een melding dat er een nieuwe reactie was geplaatst. Die klikte ik aan en kon direct naar dit forum en topic.

als ik deze weg gebruik (ga naar community):


dan duurt het heel lang en dan krijg ik deze melding. Die ik met 4G niet krijg. 

 


 

Reputatie 3

Net klantenservice aan de lijn gehad die zeggen dat ze meerdere meldingen hebben gehad  en dat het nog steeds in onderzoek is

Dus andere woorden  ze hebben geen flauw idee  wat er aan de hand is :thinking:

Reputatie 7
Badge +16

@Ton Elshout Dat klopt, daarom gaf ik aan het via een privébericht te doen, maar excuses dat dit ondergesneeuwd is door de rest van het bericht! 

Thanks voor het doorgeven, we hebben het in onderzoek!

Reputatie 7
Badge +16

@Christianovicz Krijg je deze foutmelding ook wanneer je het via een ander apparaat probeert te doen? 

Reputatie 2

Ik krijg toegang via de community link met een Windows pc, iPad en Chromebook. Met een MacBook geeft hij bij Safari en Google de volgende meldingen. Er zit een virusscanner op f secure.

 

Reputatie 7
Badge +16

De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

Reputatie 1

Ja wel erg vervelend… aangezien de meeste thuiswerkers niet uit de voeten kunnen zonder VPN!

Info volgt middels prive bericht...

Reputatie 4

Is erg storend, om in toepasselijke termen te zeggen, dat het na de eerste melding van 5 uur geleden nog steeds niet opgelost is en er ook nergens een update over komt 

Reputatie 7
Badge +16

Graag ontvang ik zoveel mogelijk voorbeelden van VPN-problemen per privébericht, mochten er nog issues gaande zijn: zet ze vooral naar mij door. Alvast bedankt! 

Reputatie 2

@Jason, @Sander De internet snelheden voor zowel down- als upload is voor een 1gbit verbinding bedroevend laag. Heb hierover vandaagcontact gehad met de webcare afdeling van t-mobile maar die vinden de waardes (476mbit down en 129 upload)  acceptabel.

Tijdens deze metingen zat ik vrijwel naast het modem en dus geen tussenkomende factoren ( zoals dikke muren, radiatoren, (beton) ijzer o.i.d.

graag zou ik dan ook zien dat er serieus naar dit probleem gekeken wordt en verder dan alleen de randstad. Zelf woon ik in meppel / Drenthe waar dit probleem zich afspeeld.

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, er zijn nu nog enkele gevallen waarbij de snelheidsproblemen lijken aan te houden. Deze zullen we op individueel niveau verder oppakken. Bedankt voor jullie input, inzet en medewerking, we waarderen dit enorm en mede daardoor zijn de algemene problemen op 18 april verholpen.

Dit topic gaat nu op slot.

@Meedenkertje26 Laat me alsjeblieft weten via een privébericht hoe de nieuwe switch bevalt, dankjewel!

@babettestam Zou je me in een privébericht willen laten weten hoe de afspraak verlopen is? Thanks!

Voor users die buiten Dordrecht wonen en toch graag een reactie willen achterlaten in het andere, nog lopende topic, neem alsjeblieft een kijkje hier: 

 

Reputatie 3

Goedemorgen  het nu 8 uur en wat zien we op tv  sneeuw en blokjes

Alleen  de erotic kanalen is het beste wat er nu te zien is het wordt  steeds raarder :rolling_eyes:

Reputatie 2

@Jason@Sander De internet snelheden voor zowel down- als upload is voor een 1gbit verbinding bedroevend laag. Heb hierover vandaagcontact gehad met de webcare afdeling van t-mobile maar die vinden de waardes (476mbit down en 129 upload)  acceptabel.

Tijdens deze metingen zat ik vrijwel naast het modem en dus geen tussenkomende factoren ( zoals dikke muren, radiatoren, (beton) ijzer o.i.d.

graag zou ik dan ook zien dat er serieus naar dit probleem gekeken wordt en verder dan alleen de randstad. Zelf woon ik in meppel / Drenthe waar dit probleem zich afspeeld.

De 1 Gbit ga je zeker niet via wifi halen. Al zou je de chips naas elkaar houden.

Enkel bedraad zal je de volle snelheid halen.

Reputatie 2

@Jason@Sander De internet snelheden voor zowel down- als upload is voor een 1gbit verbinding bedroevend laag. Heb hierover vandaagcontact gehad met de webcare afdeling van t-mobile maar die vinden de waardes (476mbit down en 129 upload)  acceptabel.

Tijdens deze metingen zat ik vrijwel naast het modem en dus geen tussenkomende factoren ( zoals dikke muren, radiatoren, (beton) ijzer o.i.d.

graag zou ik dan ook zien dat er serieus naar dit probleem gekeken wordt en verder dan alleen de randstad. Zelf woon ik in meppel / Drenthe waar dit probleem zich afspeeld.

De 1 Gbit ga je zeker niet via wifi halen. Al zou je de chips naas elkaar houden.

Enkel bedraad zal je de volle snelheid halen.

Een beetje verlies snap ik, maar toch niet meer dan de helft op download snelheid en meer dan 80% op upload snelheid.

Zelfde probleem hier: gisteravond voor het eerst geconstateerd, vanochtend nog steeds haperend beeld.

Reputatie 4

@Jason

 

Verbinding is wisselvallig met Playstation 4, bekabeld.


 

 

Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

 

Oké, dus…

12-04-2021 / 13-04-2021 (niet 11-04-2021) snelheidsproblemen opgelost.

17-04-2021 niet bereikbare websites (probleem) opgelost.

 

Volgens het forumtopic zijn de problemen op 11-04-2021 opgelost, deze wordt ook als zodanig bij compensaties gehanteerd kreeg ik eerder vandaag te horen. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling @Jason  ?? 

Is er inmiddels ook iets bekend of de compensatie globaal (lees; op alle klanten in Dordrecht) wordt toegepast of geldt dit alleen voor mensen die via socialmedia, telefoon, community, e-mail melding hebben gemaakt van een storing?

Reputatie 1

hier in 3315PM werkt het weer als van ouds! Ook de tv doet het weer

Reputatie 2

hier in 3315PM werkt het weer als van ouds! Ook de tv doet het weer

Heerlijke snelheden, mogen ze in meppel Drenthe ook wel eens meekomen..

Reputatie 1

buiten deze storing en ook de vorige, werkt het hier naar mijn volle tevredenheid. Ook dat mag wel eens gezegd worden...

Reputatie 1

Bepaalde websites lijken niet bereikbaar te zijn. Als ik een traceroute uitvoer op mega.nz en krant.trouw.nl dan zie je dat de DNS resolutie wel werkt, maar dat alles na de 1-32-178.143.ftth.glasoperator.nl machine (ip 143.178.32.1) stopt.

 

 

Dit is overigens een probleem dat al langer lijkt te lopen want ik kon vorige week ook al niet bij mijn cloud drive en krant komen.

Reputatie 4

Hier in dordrecht via speedtest ook een download van 3mbit terwijl mijn upload wel tegen de 900 mbit aanloopt

Same here en 0,0 reactie

Blij te weten dat ik weet dat het niet aan mijn netwerk ligt hier :)

Ligt volledig aan Tmobile, dacht eerst dat het mijn eigen router was. Maar deze speedtest is genomen met mn pc rechtstreeks (bekabeld) op het Tmobile modem.

Reputatie 2

@staub3232 Een Wifi-downloadsnelheid van 476 Mbit/s is uitstekend. Dat betekent niet dat je theoretisch niet hoger kunt halen, maar meer dat er niets mis is met de verbinding. De snelheden die wij garanderen, zijn bekabelde snelheden. Op Wifi is een groot aantal factoren van invloed en hierdoor is het lastig een minimummarge te pinpointen. Doorgaans zal je tussen de 20 tot 50 procent van je bekabelde downloadsnelheid binnenhalen. 

Je uploadsnelheid is wel aan de lage kant in verhouding: heb je meer testmomenten uitgevoerd? Kom je zelden boven die 129 uit? 

@all We zijn nog steeds bezig met het onderzoek aangaande gaming-servers en VPN-issues. Ik heb om een update gevraagd en ben in afwachting. Zodra ik meer weet, horen jullie het meteen!

Ik heb een odf of wba (vernieuwde t-mobile ) verbinding en zou volgens de monteur van guidion minimale verliezen hebben op WiFi snelheid en bekabeld. Dit zou komen door vernieuwde technieken e.d.komen volgens hem. De download snelheid schommelt sinds begin maart 2021 enorm van tussen de net 100mbit to de getoonde 476mbit (bijna nooit hoger). Upload snelheid is altijd (vanachter begin) al behoorlijk  lager geweest