Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 3

Hier in dordrecht via speedtest ook een download van 3mbit terwijl mijn upload wel tegen de 900 mbit aanloopt

Same here en 0,0 reactie

Blij te weten dat ik weet dat het niet aan mijn netwerk ligt hier :)

Ik was in een ander Topic over lage download snelheden en packet loss toevallig ook al bezig met metingen sinds vorige week, maar toen waren de snelheden buiten de piektijden wel redelijk. Zodra het te druk werd, vooral in de avonduren, ging het mis.

Maar nu gaat het permanent mis. Ook hier niet verder dan 4 Mbit en een legpuzzel op de TV.

Hier nog geen tv 3315BS

Heb dezelfde issues. Vergelijkbaar beeld en ook supertrage downloadsnelheid terwijl up wel gewoon goed lijkt. Ook bijzonder: de TV Anywhere app op mijn Apple TV doet het wel gewoon zonder problemen. Dus daar kijkt mijn zoontje nu LegoMasters op. 

Al enig idee wat er aan de hand is en wanneer dit verholpen zal zijn? 

 

 

Reputatie 4

Niet alle tv zenders doen het. 3317 Crabbehof. NatGeo Wild en CI staan bijvoorbeeld nog op zwart. 

Reputatie 4

Goedemiddag all, omdat de snelheid beneden niveau blijft, wil ik graag een herstart van het modem + Media Converter adviseren. In drie van de vier gevallen zie ik dat het modem al meer dan een week onafgebroken aanstaat. Daar is op zich niets mis mee natuurlijk, maar ik wil controleren of een geforceerde herstart de snelheid terugbrengt. Soms is dit nodig na een netwerkwijziging. In alle andere gevallen lijkt het namelijk te zijn opgelost en in een aantal situaties is een herstart dé oplossing gebleken. 

Mocht dit nog niet helpen, dan gaan we snel verder met het herstellen van de verbinding. Stuur me in dat geval uiterlijk morgenmiddag een privéberichtje zodat ik het individueel volledig kan oppakken. Thanks!

Nou ook dat helpt niet. Ik zie dat ook als het probleem doorschuiven naar “die domme gebruikers”.
Het ligt aan jullie kant. Voor mijn part moeten jullie alle apparatuur vervangen, wij willen waar voor ons geld!!
Ook de tv-box op een andere LAN poort werkt niet. Gisteren toch weer heel af en toe blokjes!!
De snelheid is nog steeds beneden peil. 
 

Gewoon bekabeld, op dezelfde manier als toen het voorheen tussen de 700 en 800 mbps download was!! Dus kan nergens anders aan liggen dan aan jullie kant!! Niet proberen af te schuiven, heb ik een hekel aan.

Reputatie 7
Badge +16

@John van der Gracht en @Arnoldokus Hebben jullie de TV Box inclusief het modem al herstart op de volgende manier?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Indien jullie bovenstaande al op exact die manier hebben uitgevoerd, pak ik dit op individueel niveau verder op. Dan lijkt er iets mis te gaan losstaande van de issues in Dordrecht. 

Kunnen jullie mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het IBAN, alsjeblieft?

Reputatie 4

Via speedtest in pc van Microsoft hetzelfde, traag internet!!

 

 

Reputatie 7
Badge +14

 Er staat een update in HET topic over dit onderwerp. 

Reputatie 2

Via speedtest in pc van Microsoft hetzelfde, traag internet!!

 

 

Kleine correctie. Het is té traag voor wat je zou moeten krijgen, maar zeker niet traag natuurlijk. Meeste mensen zullen in hun handjes knijpen voor deze snelheden hoor ;-)!

Reputatie 7
Badge +16

@Arnoldokus Top! Succes met de afspraak en houd ons alsjeblieft op de hoogte vanavond met betrekking tot de procedure! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jvdh217, er wordt nergens geprobeerd om de schuld in jouw schoenen te schuiven, dat is wel het laatste dat ik wil. Sorry als mijn hulp zo overkomt, ik wilde enkel zaken uitsluiten om te bevestigen/ontkrachten waar het sowieso niet aan kan liggen. Zoals ik eerder aangaf, is het bij een enkeling nog niet verbeterd en om elk facet te controleren, lopen we individueel een troubleshoot langs om zo alle mogelijke oorzaken uit te kunnen sluiten. Vaak zien we dat bij bepaalde netwerkwijzigingen een herstart van de apparatuur wel het gewenste zetje in de rug brengt. Die check is niet bedoeld om de vinger naar een ander te wijzen, maar juist om te verhinderen dat we straks aanpassingen gaan doen die bij jou niet werken.

Reputatie 1

 Er staat een update in HET topic over dit onderwerp. Je ziet hier een bericht als het opgelost is. Omdat je internet nog goed werkt zijn er dus alternatieven met de tv anywhere app!

Ja joh? Werkt mijn internet goed? Kijk even naar die speedtest….

Wordt een steeds droever van de informatievoorziening. Sinds gisteren blokkerig beeld en sinds vandaag komt de radio ook niet meer goed door. Dan zeggen dat het internet een goed alternatief is terwijl al meerdere mensen aangeven dat dit ook niet meer goed gaat. Net even even getest, maar helaas nog zeer traag.

 

Reputatie 1

@Pimaho Bedankt voor het uitproberen.

 

Ik heb nog wat geëxperimenteerd met verschillende traceroute settings (DNS resolutie uitzetten voor tussentijdse sprongen/ UDP vs ICMP backend gebruiken) maar het lijkt geen verschil uit te maken. Firewalls ook allemaal uitgezet.

 

Dit gaat een beetje mijn pet te boven maar misschien is er een issue met hun ip routing policy waarbij packets met een bepaald source ip naar de verkeerde plek worden gerouteerd. Wat zou verklaren waarom het wel bij @Pimaho werkt maar niet bij mij.

 

Ik denk dat ik dit nog even afwacht. Als het nog niet is opgelost voor het einde van de week dan zal ik contact opnemen met de klantendienst.

Reputatie 7
Badge +16

Voor de gedupeerden die nog steeds traag, bekabeld Internet ervaren en/of TV-problemen: we hebben een engineer aangestuurd die wat end-2-end testen gaat doen. Zodra we meer weten, delen we dat meteen. Zo pakken we het én op individueel niveau aan én wordt het in bredere zin gecontroleerd.

Reputatie 7
Badge +14

Deze pagina is de enigste waar t-mobile updates plaatst.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @all, we hebben om updates gevraagd aan de netwerk engineers en het onderzoek zelf is nog in volle gang. Ik ontvang steeds meer privéberichten met meldingen, waarvoor grote dank! 

Reputatie 4

Via speedtest in pc van Microsoft hetzelfde, traag internet!!

 

 

Kleine correctie. Het is té traag voor wat je zou moeten krijgen, maar zeker niet traag natuurlijk. Meeste mensen zullen in hun handjes knijpen voor deze snelheden hoor ;-)!

Ik begrijp het nut van je reactie niet zo. Geef je alleen maar commentaar om commentaar te kunnen geven? Zoek dan een andere hobby!!
De opmerking draagt geenszins bij aan een oplossing van het probleem.

Reputatie 4

@Arnoldokus Top! Succes met de afspraak en houd ons alsjeblieft op de hoogte vanavond met betrekking tot de procedure! 

Doe ik 👍

Reputatie 2

Via speedtest in pc van Microsoft hetzelfde, traag internet!!

 

 

Kleine correctie. Het is té traag voor wat je zou moeten krijgen, maar zeker niet traag natuurlijk. Meeste mensen zullen in hun handjes knijpen voor deze snelheden hoor ;-)!

Ik begrijp het nut van je reactie niet zo. Geef je alleen maar commentaar om commentaar te kunnen geven? Zoek dan een andere hobby!!
De opmerking draagt geenszins bij aan een oplossing van het probleem.

Snap je reactie, maar bedoelde het meer om perspectief te zetten dat het geenszins traag internet is. Heb je ook geprobeerd via bijv. Fast.com. Ik merk zelf ook bij de Speedtest van Windows de laatste tijd ook wat lagere resultaten, alsof er overbelasting is.

 

Probeer eens http://speedtest2.tweak.nl/ voor de download. Voor up is hij wat te klein lijkt 't ;-)! Maar daar doen de speedtests het over het algemeen altijd prima op.

Reputatie 4

Ik ben geen wizzkid met internet etc maar even simpel denkend...wanneer de tv het niet doet, die je kijkt via internet, kán het toch alleen maar daaraan liggen. Of denk ik nu echt te makkelijk? 🤫

Reputatie 1

@Pimaho Bedankt voor het uitproberen.

 

Ik heb nog wat geëxperimenteerd met verschillende traceroute settings (DNS resolutie uitzetten voor tussentijdse sprongen/ UDP vs ICMP backend gebruiken) maar het lijkt geen verschil uit te maken. Firewalls ook allemaal uitgezet.

 

Dit gaat een beetje mijn pet te boven maar misschien is er een issue met hun ip routing policy waarbij packets met een bepaald source ip naar de verkeerde plek worden gerouteerd. Wat zou verklaren waarom het wel bij @Pimaho werkt maar niet bij mij.

 

Ik denk dat ik dit nog even afwacht. Als het nog niet is opgelost voor het einde van de week dan zal ik contact opnemen met de klantendienst.

@ cregenbo  Ik zie bij jou een afwijkende instelling , de eerste hop is bij mij 192.168.1.1 en bij jou is dat de tweede hop. Hoe is de 192.168.68.1 bij jou onstaan?

Reputatie 2

Hi @all, we hebben om updates gevraagd aan de netwerk engineers en het onderzoek zelf is nog in volle gang. Ik ontvang steeds meer privéberichten met meldingen, waarvoor grote dank! 

Hoop dat mijn regio ( meppel Drenthe) ook wordt meegenomen in het onderzoek, heb sinds begin maart 2021 een tegenvallende verbinding zowel up-download snelheid is bedroevend wisselend qua waardes / snelheid.

Reputatie 4

Ik ben geen wizzkid met internet etc maar even simpel denkend...wanneer de tv het niet doet, die je kijkt via internet, kán het toch alleen maar daaraan liggen. Of denk ik nu echt te makkelijk? 🤫

Het heeft sowieso te maken met de kappote downstream. Op een verbinding van 4 mbps kan je gewoon niet streamen. We halen de 5 megabit per seconde niet, dat is te langzaam voor HD tv. Vandaar de blokjes of vastlopend beeld. Het is nu te traag om de beelden te verwerken en dus krijg je artifacts.

 

Zie dit lijstje van Netflix

Aanbevolen megabit per seconde

Breedbandverbinding

 

1,5

Minimum: 0,5

Standaarddefinitie (SD)

3

High Definition (HD)

5

4K/Ultra HD (UHD)

25

Dankje voor de uitleg 👍 heb hier maar 0,9 mbps download 😩 echt waardeloos!!

Reputatie 1

@Pimaho Bedankt voor het uitproberen.

 

Ik heb nog wat geëxperimenteerd met verschillende traceroute settings (DNS resolutie uitzetten voor tussentijdse sprongen/ UDP vs ICMP backend gebruiken) maar het lijkt geen verschil uit te maken. Firewalls ook allemaal uitgezet.

 

Dit gaat een beetje mijn pet te boven maar misschien is er een issue met hun ip routing policy waarbij packets met een bepaald source ip naar de verkeerde plek worden gerouteerd. Wat zou verklaren waarom het wel bij @Pimaho werkt maar niet bij mij.

 

Ik denk dat ik dit nog even afwacht. Als het nog niet is opgelost voor het einde van de week dan zal ik contact opnemen met de klantendienst.

@ cregenbo  Ik zie bij jou een afwijkende instelling , de eerste hop is bij mij 192.168.1.1 en bij jou is dat de tweede hop. Hoe is de 192.168.68.1 bij jou onstaan?

@Pimaho Dat komt omdat er bij mij nog een extra router tussen mijn pc en modem staat.

 

Ik heb inmiddels deze thread wat verder bestudeerd en ik zie dat er meer mensen last hebben van onbereikbare websites waaronder https://login.ggdghor.nl/ (ik kan deze site ook niet bereiken). Dus het is onwaarschijnlijk dat het probleem aan mijn kant ligt. Ik denk nog steeds dat het een ip routing policy probleem is.

Reputatie 2

@Jason Mailtje over compensatie ontvangen. Netjes geregeld.

Vraag me alleen wel af wat nu de oorzaak was. Valt daar meer over te delen?

En wat doet TM nu om hetzelfde in de toekomst te voorkomen?