Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 6

Er wordt hard gewerkt om de problemen in Dordrecht op te lossen. Zodra er een update beschikbaar is, zal deze direct worden geplaatst in het topic. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +16

@staub3232 Heb je bekabeld getest? 476 Mbit/s op Wifi qua download is echt niet slecht en zeker niet ondermaats. 

@Pimaho en @cregenbo: ik zal de vermoedens omtrent IP-routing policy zeker melden aan mijn collega's. 

 

Goedemorgen all, fijn dat het dan eindelijk opgelost is! Bedankt voor alle keren dat meegedacht en meegeholpen is, mede daardoor hebben de onderzoekers het kunnen verhelpen. Voor degenen die nog problemen ervaren qua internetsnelheid, VPN, gaming servers, packet loss of blokkerig beeld: we zullen dit op individueel niveau verder oplossen. 

@B van Loon@Meedenkertje26 en @jvdh217: ik heb een aanpassing gedaan in de verbinding waardoor alles opnieuw naar het modem gestuurd is. Zouden jullie kunnen controleren of dit wel de juiste snelheid/correct TV beeld weergeeft, alsjeblieft?

@Jason 

Moet ik hiervoor mijn modem herstarten, want heb nog steeds ~400mbps Download (ipv 1Gbps  (op zijn minst 900+)). Upload is wel 900+

Hier ookal 2 dagen storing. Ken geen voetbal kijken. Helemaal ruk dit t-mobile!! 

@Jason,

De resets heb ik uitgevoerd.

Ik had toevallig de tv op kanaal 132 (eurosport 2) staan. Deze doet het niet.
Ook doen kanaal 90/101/103/170/173/174 (hier ben ik maar gestopt) het niet.

Privebericht is verzonden

@Gerrit078 De snelheidsproblemen zijn niet op 11-04-2021 opgelost, de titel is te ambigu, excuses! Het topic is op 11-04 aangemaakt, daar refereert die datum aan.

Ah, thanks voor de opheldering. Overigens communiceerde KS ook de genoemde datum waarop de snelheidsproblemen waren opgelost. Inmiddels overigens ook een e-mail ontvangen;

 

 

@Jason

Moet ik hiervoor mijn modem herstarten, want heb nog steeds ~400mbps Download (ipv 1Gbps  (op zijn minst 900+)). Upload is wel 900+

Als je nog steeds problemen ervaart moet je deze inderdaad even herstarten - als je dit na afgelopen weekend nog niet gedaan hebt.

 

 

Reputatie 6

Hoi @Marijn89, voetbal kun je blijven kijken via onze TV Anywhere app. Veel kijkplezier toegewenst!

Reputatie 3

De tv doet het gied maar ik mis nu nog enkele zender hoop dat dat in de komende dagen ook weer goed komt 

Reputatie 2

Dit zijn de snelheden in 3317, Dus download is veel te weinig.

En dit na 2x opnieuw opstarten, hoger kom ik niet.

 

Reputatie 1

Dit zijn de snelheden in 3317, Dus download is veel te weinig.

En dit na 2x opnieuw opstarten, hoger kom ik niet.

 


mag je je nog in je handen wrijven… Dit is wat ik in Crabbehof haal:

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, mochten er nog problemen spelen, dan is een herstart van modem + converter inderdaad één van de stappen die je kunt zetten om richting de maximale snelheid te gaan. Dit wil niet zeggen dat het bij een ieder dé fix is, maar meer dat die wijzigingen vaak pas worden aangebracht, of beter gezegd effect hebben, na een reboot van de apparatuur.

Over de root cause heb ik wederom een vraag uitstaan. Zodra er een antwoord is, horen jullie het meteen!

Beste T-mobile,

 

Ik heb de reset van het modem + converter gedaan zoals omschreven op jullie website. Ik haal helaas nog steeds niet eens 150 Mbps terwijl ik 1000 Mbps zou moeten hebben. 
 

 

Reputatie 4

@John van der Gracht ,

 

Welke zenders zijn dat ?

Zie volledige lijst zenders in link

 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht

 

Reputatie 1

Bepaalde websites lijken niet bereikbaar te zijn. Als ik een traceroute uitvoer op mega.nz en krant.trouw.nl dan zie je dat de DNS resolutie wel werkt, maar dat alles na de 1-32-178.143.ftth.glasoperator.nl machine (ip 143.178.32.1) stopt.

 

 

Dit is overigens een probleem dat al langer lijkt te lopen want ik kon vorige week ook al niet bij mijn cloud drive en krant komen.

Hier exact het zelfde probleem.   Meerdere ip ranges zijn niet bereikbaar. Kom niet verder dan de  1-32-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.32.1]    Speelt al sinds vorige week vrijdag.  

@Meedenkertje26 

90/101/103/132/170/173/174

 

Dit zijn de kanalen die het niet doen hier.  Verder ben ik niet gaan zappen. Het was etenstijd :grinning:

De laatste 3 zijn kinderzenders.

Dordrecht Stadspolders

 

Hoi ,

wij hebben ook al tijdje storing op de tv weten jullie al iets.

groetjes Ingrid 

En het duurt en duurt maar, zonder enige update....hier in Dordrecht al 1,5 dag geen tv en super traag internet. 

Reputatie 4

Ze lijken de oplossing gevonden te hebben, eindelijk….

Hier is mn volledige internetsnelheid weer terug, 3315

Reputatie 2

Dit zijn de snelheden in 3317, Dus download is veel te weinig.

En dit na 2x opnieuw opstarten, hoger kom ik niet.

Sorry, maar van dit soort reacties word ik altijd zo moe. Zeggen dat het veel te weinig is terwijl je een van de hoogste snelheden van heel NL en ver daarbuiten haalt. Natuurlijk betaal je voor 1000 en hoor je dat gewoon te halen maar zeggen dat het slecht is of,niet in jou geval, maar wat ik voorbij zie komen soms dat 450 via WiFi slecht is, terwijl je de snelheid dan grofweg door de helft moet delen vanwege het feit dat WiFi zo werkt…. 

Lekker naar bed gaan dan en ons niet lastig vallen. 

Die bijdehandjes als jou die zijn we zat.

Reputatie 4

Ze lijken de oplossing gevonden te hebben, eindelijk….

Hier is mn volledige internetsnelheid weer terug, 3315

En tv? 

Reputatie 2

[12-4-2021 Update 19:48] Vannacht vinden er verdere werkzaamheden plaats om de verbinding volledig te herstellen. De eerstevolgende update volgt morgenvroeg na uitvoering van de werkzaamheden.

Dank je wel Sander

Reputatie 2

Dit zijn de snelheden in 3317, Dus download is veel te weinig.

En dit na 2x opnieuw opstarten, hoger kom ik niet.

Sorry, maar van dit soort reacties word ik altijd zo moe. Zeggen dat het veel te weinig is terwijl je een van de hoogste snelheden van heel NL en ver daarbuiten haalt. Natuurlijk betaal je voor 1000 en hoor je dat gewoon te halen maar zeggen dat het slecht is of,niet in jou geval, maar wat ik voorbij zie komen soms dat 450 via WiFi slecht is, terwijl je de snelheid dan grofweg door de helft moet delen vanwege het feit dat WiFi zo werkt…. 

Lekker naar bed gaan dan en ons niet lastig vallen. 

Die bijdehandjes als jou die zijn we zat.

Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat tegenwoordig alles maar betrokken wordt op een Speedtest en daar de kwaliteit van de verbinding naar gemeten wordt. Als de Speedtest niet volgetrokken wordt dan deugd de verbinding niet. Vooropgesteld moet gewoon alles prima werken de maximale snelheid worden gehaald maar speedtesten verschillen zelfs onderling van elkaar. Als ik de Speedtest website pak krijg ik zo’n 600 eruit geperst maar pak ik de Windows cliënt dan perst hij er 940 uit. Probeer het meer even in perspectief te zetten dat 500mbit natuurlijk niet perse traag is ;) 

 

Ben in ieder geval blij dat hier ook alles weer up en stabiel is sinds vanmiddag. Download fluctueert hier ook nog wat tussen de 400 en 940, maar blijft in ieder geval een stuk hoger dan de 0,08 van vanmorgen. Hopelijk vannacht de definitieve oplossing en transparant vanuit jullie wat er nu mis was in Jip en Janneke taal voor ons en met wat jargon voor de die hards :)

 

Reputatie 2

Dit zijn de snelheden in 3317, Dus download is veel te weinig.

En dit na 2x opnieuw opstarten, hoger kom ik niet.

Sorry, maar van dit soort reacties word ik altijd zo moe. Zeggen dat het veel te weinig is terwijl je een van de hoogste snelheden van heel NL en ver daarbuiten haalt. Natuurlijk betaal je voor 1000 en hoor je dat gewoon te halen maar zeggen dat het slecht is of,niet in jou geval, maar wat ik voorbij zie komen soms dat 450 via WiFi slecht is, terwijl je de snelheid dan grofweg door de helft moet delen vanwege het feit dat WiFi zo werkt…. 

Lekker naar bed gaan dan en ons niet lastig vallen. 

Die bijdehandjes als jou die zijn we zat.

Spreek even voor jezelf. Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat tegenwoordig alles maar betrokken wordt op een Speedtest en daar de kwaliteit van de verbinding naar gemeten wordt. Als de Speedtest niet volgetrokken wordt dan deugd de verbinding niet. Vooropgesteld moet gewoon alles prima werken de maximale snelheid worden gehaald maar speedtesten verschillen zelfs onderling van elkaar. Als ik de Speedtest website pak krijg ik zo’n 600 eruit geperst maar pak ik de Windows cliënt dan perst hij er 940 uit. Probeer het meer even in perspectief te zetten dat 500mbit natuurlijk niet perse traag is ;) 

 

Ben in ieder geval blij dat hier ook alles weer up en stabiel is sinds vanmiddag. Download fluctueert hier ook nog wat tussen de 400 en 940, maar blijft in ieder geval een stuk hoger dan de 0,08 van vanmorgen. Hopelijk vannacht de definitieve oplossing en transparant vanuit jullie wat er nu mis was in Jip en Janneke taal voor ons en met wat jargon voor de die hards :)

 

Bericht van Sander lezen.

Kan je zien dat het nog niet goed is.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, de root cause (hoofdoorzaak) lag in het netwerk: er bleken hardwareproblemen te zijn. 

Hoi @babettestam, bedankt voor de screenshot! Is dit een bekabeld uitgevoerde test, of heb je via Wifi getest?

Reputatie 4

Ze lijken de oplossing gevonden te hebben, eindelijk….

Hier is mn volledige internetsnelheid weer terug, 3315

Nou 3317 maar 300 waar het 1000 zou moeten zijn…..dus nog niet opgelost. Maar beter als de 11,5 daarstraks. En 1000 is het volgens mij nooit echt geweest, eerder 800 ofzo.

Reputatie 1

Goede avond, sinds vandaag (nog steeds geen) klant bij T-Mobile.

Vandaag zou de T-Mobile 1000mbit glasvezel actief worden, echter heb ik nog steeds geen licht op de lijn.

's Ochtend rond 8:30 uur werd de glasvezel van KPN plotseling stopgezet terwijl ik betaal tot 30-04.
Om 12:00 uur kwam de monteur van T-Mobile en die zei dat ik geduld moest hebben omdat ze eerst de verbinding weer actief moesten krijgen. Voorlopig nog steeds geen verbinding..

Klantenservice vertelde dat ze dit binnen enkele dagen gaan oppakken!!
Aangezien ik vanuit huis moet werken is dit behoorlijk ruk.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit met de storing te maken heeft?
Ik woon in Stadspolders.