Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 1

De snelheid die er zou moeten zijn is er nog steeds niet (ook niet na een reboot van de router).

De aangepaste trace route tabellen en het weigeren van icmp replies staat nog wel steeds uit. Blijft dit de standaard bij TM of wordt daar nog een aanpassing in gedaan?

 

PS compensatie voorstel is netjes…

 

Goede avond, sinds vandaag (nog steeds geen) klant bij T-Mobile.

Vandaag zou de T-Mobile 1000mbit glasvezel actief worden, echter heb ik nog steeds geen licht op de lijn.

's Ochtend rond 8:30 uur werd de glasvezel van KPN plotseling stopgezet terwijl ik betaal tot 30-04.
Om 12:00 uur kwam de monteur van T-Mobile en die zei dat ik geduld moest hebben omdat ze eerst de verbinding weer actief moesten krijgen. Voorlopig nog steeds geen verbinding..

Klantenservice vertelde dat ze dit binnen enkele dagen gaan oppakken!!
Aangezien ik vanuit huis moet werken is dit behoorlijk ruk.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit met de storing te maken heeft?
Ik woon in Stadspolders.

Neen, geen licht op de fiber is totaal iets anders dan de issues die hier besproken zijn.

Als men licht op de fiber wilt zetten dan is dit door een monteur van KPN, een monteur van KPN NetwerkNL (Reggefiber) of een monteur van Guidion (mits geautoriseerd). 

Ook wanneer je opzegt bij KPN, betaal je nog gewoon voor een hele maand, achteraf wordt het teveel betaalde bedrag verrekend/gecrediteerd.

Reputatie 6

Update 17:00: Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

Reputatie 2

Goede avond, sinds vandaag (nog steeds geen) klant bij T-Mobile.

Vandaag zou de T-Mobile 1000mbit glasvezel actief worden, echter heb ik nog steeds geen licht op de lijn.

's Ochtend rond 8:30 uur werd de glasvezel van KPN plotseling stopgezet terwijl ik betaal tot 30-04.
Om 12:00 uur kwam de monteur van T-Mobile en die zei dat ik geduld moest hebben omdat ze eerst de verbinding weer actief moesten krijgen. Voorlopig nog steeds geen verbinding..

Klantenservice vertelde dat ze dit binnen enkele dagen gaan oppakken!!
Aangezien ik vanuit huis moet werken is dit behoorlijk ruk.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit met de storing te maken heeft?
Ik woon in Stadspolders.

Ik had ook geen licht tot tmobile werd aangesloten. Het was mijn eerste provider via glasvezel. Daarvoor altijd via de kabel. In mijn geval was er ergens een breukje in de kabel. Dat moest herstelt worden. Het was ergens op de openbare weg en waarschijnlijk door graafwerkzaamheden ontstaan. Was binnen een dag opgelost.

Reputatie 4

Update 17:00: Weet dat we druk bezig zijn om ervoor te zorgen dat de downloadsnelheid weer 100% op orde is, ook al is het zondag. Als alternatief kun je TV kijken via TV Anywhere. Dit kan via de mobiele app of via www.t-mobiletv.nl. De app heeft minder bandbreedte nodig dan onze TV Box waardoor je een beter kans hebt op probleemloos TV beeld. Voor de TV Box heb je minstens 6 Mbp/s nodig, voor de TV app 3 Mbp/s.

En wanneer is die tv-ellende voorbij en kunnen we weer normaal tv kijken? Daar al iets over bekend? 

Reputatie 4

@Sander, dat is mooi om te horen.

Hopelijk geven jullie morgen uitgebreide uitleg, wat de oorzaak hiervan was!

 

Hopelijk gaat het gamen ook beter worden.

Nu is het echt, niet te doen.

Reputatie 1

Goede avond, sinds vandaag (nog steeds geen) klant bij T-Mobile.

Vandaag zou de T-Mobile 1000mbit glasvezel actief worden, echter heb ik nog steeds geen licht op de lijn.

's Ochtend rond 8:30 uur werd de glasvezel van KPN plotseling stopgezet terwijl ik betaal tot 30-04.
Om 12:00 uur kwam de monteur van T-Mobile en die zei dat ik geduld moest hebben omdat ze eerst de verbinding weer actief moesten krijgen. Voorlopig nog steeds geen verbinding..

Klantenservice vertelde dat ze dit binnen enkele dagen gaan oppakken!!
Aangezien ik vanuit huis moet werken is dit behoorlijk ruk.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is en of dit met de storing te maken heeft?
Ik woon in Stadspolders.

Neen, geen licht op de fiber is totaal iets anders dan de issues die hier besproken zijn.

Als men licht op de fiber wilt zetten dan is dit door een monteur van KPN, een monteur van KPN NetwerkNL (Reggefiber) of een monteur van Guidion (mits geautoriseerd). 

Ook wanneer je opzegt bij KPN, betaal je nog gewoon voor een hele maand, achteraf wordt het teveel betaalde bedrag verrekend/gecrediteerd.

Bedankt voor je reactie Gerrit, ik hoop dat ze het probleem snel opgelost hebben.

Reputatie 2

zou het dan echt??

Maar TV is en blijft bagger. Dit weekend alleen stagaires op de technische dienst, dit moet toch gewoon snel te verhelpen zijn.

Reputatie 1

Wanneer werken de VPN verbindingen weer? Ik kan zo niet thuis werken…

Kan vandaag wel weer een dagpas onbeperkt internet nemen, maar wordt dit dan vergoed?

Ondertussen beetje moedeloos van..

Reputatie 4

Goedemorgen @Jason ,

 

Het lijkt mij meer dat er een onderdeel defect is.

Er zit echt echt geen verschil na herstart modem en convertor.

 

 

Reputatie 7

Wow @fouk, dat zijn er mooie snelheden, bedankt voor de update. Nu het TV gedeelte nog. Als alternatief kun je nu in ieder geval zeker gebruikmaken van TV Anywhere (een eventueel casten naar je TV). 

 

Wij werken verder aan herstel van TV. 

 

PS. Het snelheidsprobleem geldt niet voor al onze klanten in Dordrecht, het gaat om enkele klanten op een specifiek netwerk. Dit ter info. 

Reputatie 1

Wanneer werken de VPN verbindingen weer? Ik kan zo niet thuis werken…

Kan vandaag wel weer een dagpas onbeperkt internet nemen, maar wordt dit dan vergoed?

Ondertussen beetje moedeloos van..


Ik kreeg gisteren (Tmobile mobiel ook) een 7-dagen pas voor onbeperkt...Alleen toen ik hem wilde inwisselen kreeg ik de melding dat hij al gebruikt was :rofl:

 

@Jason Hoi bedankt voor je reactie. Deze test was gedaan via wifi, normaal kreeg ik hier een resultaat boven de 600Mbps, op mijn 2020 macbook.

Ik heb er ook 2 gedaan via de kabel:

 

Ik hoor het graag.

Reputatie 1

Goedemorgen,

Hier werkt alles weer naar behoren. Maar ben nu wel benieuwd wat het probleem was want dat lees ik nog nergens. 

Reputatie 1

Ik heb inmiddels een maand expressvpn aangeschaft zodat ik weer op mijn werk-vpn kan inloggen. @Jason  kan ik de rekening indienen bij T-mobile?

Reputatie 1

Bij ons nog niets opgelost.

Reputatie 1

Zie dat ik op 3317 een beetje bij 20 Mb/s blijf hangen bij download en upload rond de 30 Mb/s. Dat voor een premium verbinding… (bedraad trouwens om wifi als vertragende factor uit te sluiten)

met VPN halveren die snelheden; maar weet eerlijk gezegd niet of dat voorheen ook vertraagde en zo ja, hoeveel.

Reputatie 1

Zie dat ik op 3317 een beetje bij 20 Mb/s blijf hangen bij download en upload rond de 30 Mb/s. Dat voor een premium verbinding… (bedraad trouwens om wifi als vertragende factor uit te sluiten)

met VPN halveren die snelheden; maar weet eerlijk gezegd niet of dat voorheen ook vertraagde en zo ja, hoeveel.

Vreemd. Hier ook 3317 en haal zowel down als up boven de 900mbit. Wel bedraad getest.

Reputatie 1

@Sander 

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

 

 

@Sander

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

Gateway is niets mis mee waarschijnlijk, sites die men via de community en twitter niet schijnt te kunnen benaderen, werken hier gewoon zoals het hoort 

Hier een IP-adres in de 143.178.38.xxx-range met gateway 143.178.32.1 (3315).

Reputatie 1

@Sander

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

Gateway is niets mis mee waarschijnlijk, sites die men via de community en twitter niet schijnt te kunnen benaderen, werken hier gewoon zoals het hoort 

Hier een IP-adres in de 143.178.38.xxx-range met gateway 143.178.32.1 (3315).

 Hi Gerrit,  net nogmaals getest.   bv verkeer naar mega.nz (66.203.127.18)    wordt niet gerouteerd 

 

Zelfde test vanaf een andere internet verbinding.

 

Ik heb dezelfde resultaten naar adressen in het 159.100.106.x subnet. 

Werkt dit bij jou wel ?

 

Reputatie 1

@Sander

Probleem is hier nog niet opgelost. Bepaalde hosts (waaronder mijn zakelijke SIP registrar) zijn niet bereikbaar. Verkeer komt niet verder dan mijn default gateway 143.178.32.1.  Lijkt of deze router de routes niet heeft geleerd. 

Komen jullie nog met een update? 

Gateway is niets mis mee waarschijnlijk, sites die men via de community en twitter niet schijnt te kunnen benaderen, werken hier gewoon zoals het hoort 

Hier een IP-adres in de 143.178.38.xxx-range met gateway 143.178.32.1 (3315).

 Hi Gerrit,  net nogmaals getest.   bv verkeer naar mega.nz (66.203.127.18)    wordt niet gerouteerd 

 

Zelfde test vanaf een andere internet verbinding.

 

Ik heb dezelfde resultaten naar adressen in het 159.100.106.x subnet. 

Werkt dit bij jou wel ?

 

Hier werkt het wel. Mis denk ik wel wat hops.