[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

Toon eerste reactie

84 reacties

Mijn vader van 89 heeft al 3 dagen een zwart beeld na de update van 23 maart. Welke weg moeten wij volgen om dit voor hem op te lossen?

Reputatie 7

Hi @MarLut, echt heel erg bedankt voor het uitproberen van alle modussen! Ik wil je graag laten weten dat ik al heb aangekaart bij de technische dienst dat dit niet voor iedereen de oplossing biedt tegen het zwarte beeld. Er wordt dus momenteel naar een andere workaround gezocht. Ik hoop dat ik je heel snel van goed nieuws kan voorzien, want ik wil echt dat de problemen voorgoed verdwijnen.

Hi @Timmievl, wat ontzettend fijn om te horen dat alle zenders het weer doen! Daar ben ik echt ontzettend blij mee, yay. Super dat jij dit bij mij aangeeft, want ik heb dit direct doorgezet naar onze technische dienst. Als blijkt dat dit dé oplossing is, dan worden ook heel veel andere klanten hiermee geholpen. Wel heel gek inderdaad dat dit is ontstaan toen jij bent overgegaan naar het nieuwe TV platform. Wat betreft de compensatie, hier heb jij zeker recht op. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen. Achter de schermen zie ik verschillende momenten waarop jij problemen ervaarde. Heb jij voor mij de precieze periode waarin jij deze problemen ervaarde? Dan regel ik de compensatie voor je! 😊

Hi @MarLut, echt heel erg bedankt voor het uitproberen van alle modussen! Ik wil je graag laten weten dat ik al heb aangekaart bij de technische dienst dat dit niet voor iedereen de oplossing biedt tegen het zwarte beeld. Er wordt dus momenteel naar een andere workaround gezocht. Ik hoop dat ik je heel snel van goed nieuws kan voorzien, want ik wil echt dat de problemen voorgoed verdwijnen.

Hi @Timmievl, wat ontzettend fijn om te horen dat alle zenders het weer doen! Daar ben ik echt ontzettend blij mee, yay. Super dat jij dit bij mij aangeeft, want ik heb dit direct doorgezet naar onze technische dienst. Als blijkt dat dit dé oplossing is, dan worden ook heel veel andere klanten hiermee geholpen. Wel heel gek inderdaad dat dit is ontstaan toen jij bent overgegaan naar het nieuwe TV platform. Wat betreft de compensatie, hier heb jij zeker recht op. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen. Achter de schermen zie ik verschillende momenten waarop jij problemen ervaarde. Heb jij voor mij de precieze periode waarin jij deze problemen ervaarde? Dan regel ik de compensatie voor je! 😊

Ja heel vreemd inderdaad.. vooral ook omdat er niks aan de hand was vóór het nieuwe TV platform en de HDMI kabel het ‘gewoon’ doet op een andere tv in combinatie met de playstation (dus het ligt niet direct aan de kabel zelf).

26 mei was de dag waarop ik over ging naar het nieuwe TV platform en ik de klantenservice voor het eerst gebeld heb mbt het zwarte scherm..

Mocht ik nog iets voor jullie kunnen betekenen om dit verder te onderzoeken/dingen uit te sluiten dan hoor ik het graag.

Dank! Tim

Reputatie 2

Ik heb dit vooral in de ochtend nadat de ontvanger een nacht op de stand-by heeft gestaan. Rode lampje brand.

Ik zet de tv aan en dan de ontvanger (ledje wordt blauw). Je hebt dan zwart beeld en verder niets.

 

Ik druk dan op menu knop op de afstandsbediening. Dan krijg je beeld. Dan ga ik naar instellingen toe en naar het tabblad tv-box.

Wat mij opvalt is dat het vak tv-box leeg is. Normaal staat hier bijvoorbeeld woonkamer in. Net hoe je je box zelf hebt genoemd. 
 

Ik kies hierna voor “herstart” in tv menu herstarten.

Hierna krijg ik weer zenders te zien. Ook zie je dan de naam bij mij in dit geval woonkamer weer bij tv-box als naam staan.

 

Wellicht hebben jullie wat aan deze feedback.

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update doorgekregen van mijn collega! Ik wil heel graag het volgende aan jullie laten weten.

Voor de gebruikers die een zwart scherm ervaren, maar wel het menu kunnen zien: we hebben een fix gevonden en gaan beginnen met intern testen. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden.

Laat het vooral weten als jullie hier nog vragen over hebben. Ik ben zelf iets langer dan een week op vakantie, dus in die tijd zullen de andere moderators jullie verder helpen! 😊

Hi @Timmievl, onwijs attent van je dat jij aanbiedt om te helpen! Er is gelukkig ook een andere fix waar op dit moment aan wordt gewerkt, maar wanneer ik nog een verdere terugkoppeling krijg vanuit de technische dienst op jouw oplossing dan laat ik dat aan je weten. Wat betreft de vergoeding, ik heb gevraagd of mijn collega's dit voor jou in orde willen maken. Vanaf 5 augustus ben ik weer actief op de Community!

Reputatie 7
Badge +14

En hier nu alle commerciële zenders zwart beeld. 
 

Reputatie 7

Hi allemaal, graag wil ik laten weten dat er momenteel nog gewerkt wordt aan jullie issues! Ik word op de hoogte gehouden van updates zodra er meer bekend is. Bedankt allemaal voor jullie geduld. Ik hoop dat ik jullie snel kan verblijden met goed nieuws. Voor nu een heel fijn weekend allemaal! 🌼

Reputatie 1

@Lisa ik had zo even weer een zwart beeld. Ik kon via het menu bij de instellingen komen en toen ik daar uit ging had ik weer beeld. Misschien dat het toeval was, maar ik zal het een volgende keer weer proberen of het dan weer werkt.

Reputatie 1

@Lisa ik had zo even weer een zwart beeld. Ik kon via het menu bij de instellingen komen en toen ik daar uit ging had ik weer beeld. Misschien dat het toeval was, maar ik zal het een volgende keer weer proberen of het dan weer werkt.

Het was blijkbaar toeval. Zo even werkte dat trucje niet en moest ik 'gewoon' weer het stroom van het kastje halen om het zwarte beeld probleem op te lossen.

Reputatie 7

Hi @Timmievl, @Jauwkson, @MarLut, @Blois2019, @pvdh14, allereerst heel erg bedankt voor jullie geduld! Ik heb een terugkoppeling gekregen van de collega die individueel naar jullie voorbeelden heeft gekeken. Het lijkt hier om een bekend probleem te gaan. Zouden jullie allemaal eens de HDMI-kabel eruit willen halen en vervolgens er weer in willen doen? Als dit ervoor zorgt dat het zwarte beeld is verdwenen, dan was er sprake van dit bekende probleem. Er wordt hiervoor aan een algemene oplossing gewerkt, die binnen een aantal weken af zal zijn. 

Mocht deze handeling niet werken, dan is er ander probleem of een klantspecifiek probleem aan de hand. Ik hoor heel graag een terugkoppeling van jullie en duim dat deze workaround voor iedereen werkt! 🎈

 

Hi @Timmievl@Jauwkson@MarLut@Blois2019@pvdh14, allereerst heel erg bedankt voor jullie geduld! Ik heb een terugkoppeling gekregen van de collega die individueel naar jullie voorbeelden heeft gekeken. Het lijkt hier om een bekend probleem te gaan. Zouden jullie allemaal eens de HDMI-kabel eruit willen halen en vervolgens er weer in willen doen? Als dit ervoor zorgt dat het zwarte beeld is verdwenen, dan was er sprake van dit bekende probleem. Er wordt hiervoor aan een algemene oplossing gewerkt, die binnen een aantal weken af zal zijn. 

Mocht deze handeling niet werken, dan is er ander probleem of een klantspecifiek probleem aan de hand. Ik hoor heel graag een terugkoppeling van jullie en duim dat deze workaround voor iedereen werkt! 🎈

 

Hi Lisa,

bedankt voor je bericht.

Ik heb het zojuist geprobeerd (meerdere malen), maar helaas zonder succes. Wanneer ik naar een andere zender dan 1,2 of 3 zap dan zoals ik al eerder aangaf kan ik helemaal niks meer, hij slaat volledig vast (naast het zwarte beeld). Ik kan dus ook niet meer terug naar nl 1, 2 of 3, tenzij ik de stekker eruit trek en er weer in stop..

Ook als ik dan op de ‘menu’ knop druk gebeurt er niks, het enige wat ik kan doen in het kastje uitzetten met de afstandsbediening, terwijl als die op nl 1,2 of 3 staat werkt alles zoals het zou moeten werken.

Enig idee wat ik nog meer kan doen? Dit duurt nu al bijna een maand en ik begin het nu wel erg vervelend te vinden. Ik heb helemaal geen zin om over te stappen naar een andere provider, maar begin dit nu toch serieus te overwegen..

hoop snel iets van je/jullie te horen

 

Tim

Reputatie 1

Zouden jullie allemaal eens de HDMI-kabel eruit willen halen en vervolgens er weer in willen doen? Als dit ervoor zorgt dat het zwarte beeld is verdwenen, dan was er sprake van dit bekende probleem. Er wordt hiervoor aan een algemene oplossing gewerkt, die binnen een aantal weken af zal zijn. 

Mocht deze handeling niet werken, dan is er ander probleem of een klantspecifiek probleem aan de hand. Ik hoor heel graag een terugkoppeling van jullie en duim dat deze workaround voor iedereen werkt! 🎈

 

ik zal straks even de hdmi kabel uit het kastje halen. Hopelijk blijft daarmee de zwarte schermen weg. Ik ga het de komende dagen in de gaten houden :)

De problemen begonnen na de laatste update, want eerst was er totaal niks aan de hand. Ik liet het ding altijd aan (blauw lampje) en hoefde alleen maar de tv aan te zetten om weer tv te kijken.

 

Nu met die standby-setting (“Ik ga je lekker dwarszitten want ik ga na 5 uur uit als je geen zender gewisseld hebt!") heb ik, ook al wissel ik nog een zender, altijd zwart beeld en moet ik alles opnieuw starten. Ook de HDMI keuzes snap ik nog niet helemaal: Op HDMI 1, 2 en 3 blijven dezelfde problemen.

 

Willen of kunnen ze terug naar de laatst goed werkende update? Ik heb het geopperd maar heb daarnaast geen idee of ze dat doorgevoerd hebben.

 

Dus nogmaals: Na de laatste update(s) begon het gedonder.

Reputatie 2

Bij mij is het ook weg. Maar dit komt omdat ik NLziet en Canal Digitaal op dit moment gebruik. Dit bevalt mij op dit moment beter dan de TM tv.

De hdmi kwestie had ik al geprobeerd. Zelfs de kabels vervangen. Iedere keer moet je het tv menu herstarten om weer beeld te krijgen en dan is de ontvanger weer in het tv menu geregistreerd.

Voor mij is TM tv nog in Beta en misschien in de toekomst dat ik het opnieuw probeer of de Nlziet of CD behoud of dat ik toch in het geheel overstap naar een andere aanbieder.

Reputatie 7

Hi @Timmievl, super dat jij gelijk de workaround hebt geprobeerd! Wat balen, ik had echt gehoopt dat dit zou werken. Ik heb zojuist dan ook gelijk weer bij mijn collega aangegeven dat dit probleem nog steeds blijft aanhouden. Weet dat ik hier bovenop blijf zitten, totdat wij weer een passende oplossing voor jou hebben gevonden. Ik zal alle updates die binnenkomen met je delen!

Hi @MarLut, super! Ik duim dat dit bij jou wel werkt. En, kan jij al aangeven of dit jouw probleem heeft verholpen? Ik ben benieuwd.

Hi @pvdh14, fijn om te horen dat jij momenteel wel kunt genieten van goed beeld via een ander platform! Ik heb aan mijn collega doorgegeven dat jij ook nog steeds last hebt van hetzelfde probleem, want bij jou hoort T-Mobile TV ook gewoon perfect te werken. Ik houd jullie hier op de hoogte van het onderzoek en hoop echt dat ik ervoor kan zorgen dat dit probleem bij jullie verdwijnt!

Ik heb het gister gedaan, helaas geen oplossing. Meteen vanochtend was het beeld weer zwart. Het gebeurt meestal 's ochtends als je het kastje voor het eerst aanzet

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per week en  af en toe paar keer per dag
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → box reageert niet zwart of stilstand beeld
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem, en de tv
Reputatie 1

Helaas, de HDMI stekker is bij mijgeen oplossing. Zo even (vrijdagochtend iets voor 06:00 uur) weer een zwart beeld bij het opstarten

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV)
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week)
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?)
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker.

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.

Als ik de TV box aan doe gaat het eerst goed. Ik wilde graag eurosport 1 zien. Bij het gaan naar 131 zwart scherm. En de met de afstandsbediening is niets meer te doen. De stroom van TV box gehaald en internetkabel eruit, even wachten en de boel weer aansluiten. Werkt weer. Op kanaal 1. daarna weer naar 131 en ja hoor zwart scherm. Nog een aantal malen gedaan. Hetzelfde.

Toen een halfuur mooi op kanaal 1 laten staan. Prima. Daarna met afstandsbediening een paar kanalen verder. Bij kanaal 5 was het weer gebeurd.

Hier wordt je niet vrolijk van.

Wat moeten we doen? Graag een oplossing. 

Update.

Gisteren was het beeld wederom zwart, op alle zenders behalve Nederland 1, 2 en 3.

De stroom er een minuut afhalen gaf weer beeld, voor een half uurtje, daarna waren sommige zender weer zwart.

Is hier al een oplossing voor?

 

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV)
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week)
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?)
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker.

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.

Als ik de TV box aan doe gaat het eerst goed. Ik wilde graag eurosport 1 zien. Bij het gaan naar 131 zwart scherm. En de met de afstandsbediening is niets meer te doen. De stroom van TV box gehaald en internetkabel eruit, even wachten en de boel weer aansluiten. Werkt weer. Op kanaal 1. daarna weer naar 131 en ja hoor zwart scherm. Nog een aantal malen gedaan. Hetzelfde.

Toen een halfuur mooi op kanaal 1 laten staan. Prima. Daarna met afstandsbediening een paar kanalen verder. Bij kanaal 5 was het weer gebeurd.

Hier wordt je niet vrolijk van.

Wat moeten we doen? Graag een oplossing. 

Mijn mail is: x

Moderator edit: het is niet toegestaan om privégegevens openbaar te delen.

klantnr: 5017694048

Reputatie 7

Hi @Blois2019 en @MarLut, bedankt voor het testen en fijn dat jullie dit gelijk aangeven! Ik heb dit meteen weer doorgezet en hoop jullie snel weer te kunnen voorzien van een update, of natuurlijk direct dé oplossing voor dit probleem! Zoals jullie weten zal ik alle updates hier delen, zodra ik die ontvang.

Reputatie 1

Hi @Blois2019 en @MarLut, bedankt voor het testen en fijn dat jullie dit gelijk aangeven! Ik heb dit meteen weer doorgezet en hoop jullie snel weer te kunnen voorzien van een update, of natuurlijk direct dé oplossing voor dit probleem! Zoals jullie weten zal ik alle updates hier delen, zodra ik die ontvang.

Geen idee of jullie er iets mee kunnen, maar nadat ik de HDMI kabel uit het kastje heb gehaald had ik op deze twee momenten weer een zwart beeld bij het opstarten:

Vrijdag 18/06 zwart beeld rond 06:00 uur
Zondag 20/06 zwart beeld rond 12:50 uur

En ik had het vanochtend rond 7.12 uur.

Reputatie 7

Ik zeg altijd maar, liever te veel informatie dan te weinig! Heel erg bedankt voor de vliegensvlugge aanvullingen @MarLut en @Blois2019. Ik heb het er gelijk achteraan gestuurd! 💪

Ik wil daarnaast ook laten weten dat wij graag een tegemoetkoming aan willen bieden aan iedereen die al langer problemen ervaart met zijn/haar TV. Deze tegemoetkoming kan ik pas in orde maken zodra alles weer goed werkt, maar weet dus dat wij dit uiteraard op de agenda hebben staan. Jullie horen namelijk gewoon optimaal van de diensten gebruik te maken! 

Reageer