[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

Toon eerste reactie

84 reacties

Reputatie 1

Ik heb inderdaad de laatste anderhalve week geen zwart scherm meer gehad. Hopelijk blijft dit zo, en hebben jullie (in ieder geval voor mij) de oplossing gevonden.

Reputatie 7

Hi all, bedankt voor jullie meldingen!

@Jauwkson @martin_vd Ik zie dat jullie een eigen switch gebruiken. Zouden jullie eens willen testen of het ook gebeurt wanneer de TV Box rechtstreeks bekabeld aangesloten is op de modem, dus zonder switch er tussen?

@Nas9 Omdat jij niet op het nieuwe TV platform zit, speelt er hier wat anders. Zou jij eens een reset met loskoppelen van de netwerkkabel en de media converter willen proberen zoals beschreven in dit topic? Dat zou de problemen moeten verhelpen.

@pvdh14 We gaan het voor jou graag verder onderzoeken, zou jij ook de vragen zoals ze gesteld zijn in het format nog even willen beantwoorden? Dan gaan we er mee aan de slag!

@patrick 1968 Bedankt voor de informatie, ik ga het doorzetten naar ons TV team :slight_smile:

Reputatie 3

Ik weet niet of mijn issue hier mee te maken heeft, maar ik heb sinds gisteren een abbo en ervoer zwart beeld op RTL4, niet continu maar om de 5 seconden 1 seconde zwart en later was dit weg.

Ik kon mijn box vanmorgen niet met de afstandbediening starten, het lampje bleef rood.

Hij moest eerst even van de stroom af en daarna deed hij het weer.

Goed begin...

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV)
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week)
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?)
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker.

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.

Als ik de TV box aan doe gaat het eerst goed. Ik wilde graag eurosport 1 zien. Bij het gaan naar 131 zwart scherm. En de met de afstandsbediening is niets meer te doen. De stroom van TV box gehaald en internetkabel eruit, even wachten en de boel weer aansluiten. Werkt weer. Op kanaal 1. daarna weer naar 131 en ja hoor zwart scherm. Nog een aantal malen gedaan. Hetzelfde.

Toen een halfuur mooi op kanaal 1 laten staan. Prima. Daarna met afstandsbediening een paar kanalen verder. Bij kanaal 5 was het weer gebeurd.

Hier wordt je niet vrolijk van.

Wat moeten we doen? Graag een oplossing. 

Mijn mail is: glandoncroix@hotmail.com

klantnr: 5017694048

11 december. 2 UUr eurosport 1 (veldrijden) . Beeld weer zwart. Stroom er weer af en weer aan. Kanaal 1 doet het. Zappen naar 131 (eurosport 1), zwart beeld.  Irritant.

Gisteren nog een andere netwerkkabel tussen modem en TV box gedaan. Hielp niet.

Probleem is de TV box denk ik. 

Wat gaat T Mobile hier aan doen? 

Ik heb dit vooral in de ochtend nadat de ontvanger een nacht op de stand-by heeft gestaan. Rode lampje brand.

Ik zet de tv aan en dan de ontvanger (ledje wordt blauw). Je hebt dan zwart beeld en verder niets.

 

Ik druk dan op menu knop op de afstandsbediening. Dan krijg je beeld. Dan ga ik naar instellingen toe en naar het tabblad tv-box.

Wat mij opvalt is dat het vak tv-box leeg is. Normaal staat hier bijvoorbeeld woonkamer in. Net hoe je je box zelf hebt genoemd. 
 

Ik kies hierna voor “herstart” in tv menu herstarten.

Hierna krijg ik weer zenders te zien. Ook zie je dan de naam bij mij in dit geval woonkamer weer bij tv-box als naam staan.

 

Wellicht hebben jullie wat aan deze feedback.

Ik heb dit nu net ook vanmiddag voor het eerst.

Hiervoor heb ik wat zitten spelen met de beeldinstellingen van de tv box. Het topic 1080p50 / 1080i50

 

Het lijkt erop dat als de tv box op 1080p50 staat bovenstaande probleem niet voorkomt. Hier stond mijn tv box op en klacht niet meer gehad. 
 

Maar t-mobile raad 1080i50 aan voor live tv, dus had ik de box op deze instelling gezet en nu kwam dit probleem weer opzetten.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) ja
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) uitleg gegeven
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten nee
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. ja

 

 

Helaas was dit ook niet het euvel

Reputatie 7

Hi @galibier, dankjewel voor jouw berichtjes! Ik heb vanochtend gereageerd in het onderstaande topic:

Ik spreek je daar graag verder, zodat we dit kunnen verhelpen! 

Ik heb sinds een week of 2 hetzelfde probleem. Het doet zich vooral 's ochtends voor als de ontvanger 's nachts uit is geweest (rood lampje). Lampje wordt bij aanzetten blauw, maar verder gebeurt er niets. Zwart beeld. Enige wat helpt is de stekker er even uithalen. 

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per week/maand.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, maar wel elke keer als de TV Box een tijdje aanstaat.
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.
Reputatie 7

Hi @MarLut, wat een ontzettend fijn nieuws! Echt super om dit te lezen, yay. Dankjewel voor het doorgeven, want dit kaart ik meteen aan bij mijn collega’s. Mocht jij nog eens problemen ervaren - waar ik uiteraard niet op hoog - weet dan dat ik hier voor je klaarsta! 🎉

Hi @Rul, heel goed dat jij dit hier laat weten! Ik wil je hier graag meteen bij helpen, want dit is zeker niet het begin zoals jij dat voor ogen had. Zojuist heb ik de verbinding onder de loep genomen en deze ziet er nu picobello uit. Ik zie inderdaad op zaterdag dat de kwaliteit van de TV Box onder de maat heeft gepresteerd. Klopt het dat jij inmiddels probleemvrij bent of ervaar jij nog steeds hetzelfde issue als tijdens dit weekend? 

Mochten de problemen nog steeds gaande zijn, dan wil graag het volgende aan je meegeven. Zou jij op 'Menu' of 'Gids' willen drukken? Worden deze zichtbaar? Zo niet, dan mag jij langs de ingangskanalen van de TV wisselen met de afstandsbediening van de TV. 

Als alles al goed staat, dan wil ik graag checken of jij je eigen tv-codes gebruikt. Mocht dit nodig zijn, dan hoor ik het heel graag van je. Want dan neem ik contact met je op in een privébericht. Ik duim dat jij inmiddels optimaal van jouw abonnement aan het genieten bent! 💪

Reputatie 3

Hallo @Lisa , ik had alleen zaterdag dit probleem, ik heb de box 3 keer van de stroom moeten halen omdat deze bevroor.

Daarna dus geen problemen meer ervaren, menu en gids zijn zichtbaar.

Ik weet niet wat je bedoelt met eigen tv-codes gebruiken...

Hallo. Mijn naam is Frank Vos. Wil bij dezen even melding maken van het feit dat ik de hele avond geen tv. verbinding heb gehad met de commerciele tv. zenders. NPO 1,2 en 3 doen het wel. Hoe kan dat? Heb alles tot in den treure gereset, zonder resultaat, helaas. Zou het zeer op prijs stellen als er een oplossing voor gegeven zou kunnen worden. Hartelijke groet, fw.vos.

Zou het niet uitgebreider kunnen verwoorden. Het is precies zoals het is, niet meer en niet minder.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @IrmaKeizer, top dat je het voor je vader wilt uitzoeken, wat attent! 

Ik heb meteen een monteursbezoek aangevraagd zodat je vader straks weer een werkende TV Box heeft. Hij ontvangt binnen 30 minuten een e-mail en SMS met een afspraaktool. Omdat ik er stiekem - en wellicht onterecht - van uitga dat het voor je vader lastiger is om de tool te gebruiken met de mobiele telefoon, kunnen jullie ook meteen bellen met 088-2000 151. Dan kun je meteen een afspraak afstemmen met Guidion zodat het opgelost wordt.

Kleine voetnoot: normaliter zouden we ook deze situatie gaan monitoren en onderzoeken, maar een technische collega heeft al gezien dat dit oplosbaar is met een monteur dus vandaar dat die keuze gemaakt is.

Alvast een geweldig weekend toegewenst! 😄

Reputatie 2

Ik schreef hier eerder dat ik dit niet met 1080p50 had.

Helaas heb ik dit nu ook ervaren met 1080p50.

Reputatie 1

Mijn stand van zaken van het aantal keren dat het beeld zwart blijft bij aanzetten kastje. Dit is sinds ik het 11 dagen geleden hier in dit topic meldde.

Zaterdag 8/5 zwart beeld 08:45
Zaterdag 8/5 zwart beeld 19:05
Zaterdag 15/5 zwart beeld 12:30
Zaterdag 15/5 zwart beeld 16:05
Zondag 16/05 zwart beeld 09:35
Maandag 17/05 zwart beeld 16:35
Dinsdag 18/05 zwart beeld 15:50

Valt er al iets leuks te melden? :)

Reputatie 1

Help!! Ik heb sinds gisteravond het volgende probleem. Als ik het kastje (entone68) aan zet dan blijft het beeld zwart. Er gebeurd niets als ik heen en weer zap.Druk ik bijvoorbeeld op de knop 'gids' dan krijg ik ealleen de lege gids te zien. Programma gegevens worden niet geladen.

Ik moet de stroom van het kastje halen en daarna heb ik pas weer beeld.

Gisteravond, vanmiddag en zo even bleef het beeld zwart. Elke keer stroom er afhalen is niet echt handig als ik televisie wil kijken.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

 

Oh ja: nieuwe platform, geen internetproblemen (tenminste niet opgevallen), kastje is rechtstreeks bekabeld met modem.

Reputatie 1

@MarLut Ik heb een paar vragen over jouw situatie.Gebeurt dit elke keer als je je box aanzet? Hoe lang heb je dan in standby gestaan, gebeurt het ook als je kort in standby hebt gestaan? Heb je ook geprobeerd om naar een ander kanaal te zappen, en heb je dan ook geen beeld?

Reputatie 6
Badge

Telkens als ik de TV aanzet begint hij zwart. Pas na een aantal keer zappen heb ik beeld. 

Reputatie 1

@MarLut Ik heb een paar vragen over jouw situatie.Gebeurt dit elke keer als je je box aanzet? Hoe lang heb je dan in standby gestaan, gebeurt het ook als je kort in standby hebt gestaan? Heb je ook geprobeerd om naar een ander kanaal te zappen, en heb je dan ook geen beeld?

Het is mij nu drie keer gebeurd:

Woensdag avond rond 21:00: geen beeld, opnieuw opgestart.

Dondermiddag rond 15:00 uur (eerste keer dat ik gisteren het kastje aanzette): geen beeld. Opnieuw opgestart. Daarna half uur tv gekeken.

Dondermiddag rond 17:00 uur: kastje startte zonder problemen op, meteen beeld. Uurtje tv gekeken

Donderdagavond rond 20:30: geen beeld. Opnieuw opgestart.

Zappen naar andere zenders heeft geen effect, beeld blijft zwart. Ook niet als ik een zender nummer intoets.

 

 

 

 

Reputatie 1

Dank je. Komt jouw aansluiting verder overeen met de “voorwaarden” in de openingspost? Dan zou ik je ook graag meenemen in het onderzoek. @mods, kunnen jullie daar voor zorgen?

Reputatie 1

Dank je. Komt jouw aansluiting verder overeen met de “voorwaarden” in de openingspost? Dan zou ik je ook graag meenemen in het onderzoek. @mods, kunnen jullie daar voor zorgen?

Ja, volgens mij voldoe ik aan al die voorwaarden

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) ja
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) verschillend ook weleens alleen RTL 4
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten nee
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. ja

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.

 

Ook ik vanaf gisteren ochtend weer zwart beeld alleen NED 1,2 en 3 beeld

 

Gisteren 45 min aan de telefoon alle behandelingen doorgenomen niks werkt…..storing werd doorgezet naar vandaag zal gebeld worden…...nog steeds niet gebeurd 

Ik ben er nu wel klaar mee onderhand

Reputatie 2

@Brian zoals ik hier al eerder aangaf heb ik zwart beeld bij het aanzetten van de tv box en moet ik het tv menu herstarten.

 

Het valt mij op dat dit gebeurt, nadat ik een uitzending gemist / verder kijken programma heb bekeken. Als ik de tv box uitzet en na enige tijd weer aan dan komt dit voor. Zover ik nu heb kunnen bepalen gebeurt dit niet als ik de tv box aanzet en alleen "live" heb gekeken en niets gedaan heb met verder kijken / replay tv en uitzet en na enige tijd weer aan. Dan heb ik direct beeld.

Reputatie 3

Update.

Gisteren was het beeld wederom zwart, op alle zenders behalve Nederland 1, 2 en 3.

De stroom er een minuut afhalen gaf weer beeld, voor een half uurtje, daarna waren sommige zender weer zwart.

Reputatie 1

@Lisa bij modus 4 gebeurd het ook. Echter (misschien dat het toeval is) voor mijn gevoel heb ik de laatste dagen steeds een zwart scherm gekregen nadat ik de kijkbeurt er voor een televisieprogramma via terugkijken had bekeken.

Ik ga als ik een programma terug gekeken heb wel eerst terug naar live tv voordat ik het kastje uit zet. Maar ik heb deze week al een paar keer gehad als ik daarna het kastje later weer aanzet dat ik een zwart scherm heb.

 

 

 

Vaak als ik een zwart scherm krijg, heb ik de kijkbeurt er voor via programma terug kijken naar een oude uitzending gekeken. Als ik daarna op een later moment het kastje weer aan zet heb ik het zwarte beeld

Reageer