Problemen met opnames, foutmelding of blijft laden

  • 28 October 2022
  • 79 reacties
  • 1029 Bekeken


Toon eerste reactie

79 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Mark-DenHaag bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb het doorgezet naar onze techneuten, ik weet niet of ik een duidelijk antwoord terug krijg. Het kan zijn dat ik nog een aantal vragen krijg van de techneuten, dit zal ik dan aan je terugkoppelen. Ik hoop binnen 5 dagen een reactie te hebben!

Reputatie 5

@Cheyenne

Maar hoe kijk ik de aflevering nu helemaal terug. Het staat niet op kijk.nl en ik heb geen amazone prime (en hoef dat in principe ook niet).

 

Dit is al de 3e keer dat er problemen zijn geweest met het opname platform plus nog gedoe met een kastje dat ik niet had die zichzelf registreeerde…

 

En dan komen jullie met een maand met een gratis tv pakket die ik niet hoef. Ik heb betaald om op te nemen, dan schiet ik weinig op met een maand kindertv, erotiek pakket of sport pakket.

Reputatie 7
Badge +16

Dank voor jullie terugkoppelingen @MandyC en @vanDalens. We geven het door aan de specialisten!

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik hoop dat van fijne kerstdagen hebt genoten! Ik kan me jouw vraag voorstellen en heb dit dan ook uit staan bij één van mijn collega's. Gelukkig kan ik je daarnaast ook van goed nieuws voorzien. Momenteel wordt de oplossing voor dit euvel getest door onze leverancier. Zodra ze een datum hebben voor de implementatie van deze oplossing, dan krijgen we dat door. Ik vermoed dus dat de oplossing niet lang meer op zich laat wachten. 

Reputatie 5

TLC - De Baumgards van 2 november speelt niet af.

 

Net ook de klanten"service" gebeld maar die zet je gewoon een kwartier in de wacht tot het klokslag 20uur is en verbreekt dan de verbinding zodat je niet opnieuw kunt bellen. Echt schandalig dat jullie op deze manier met klanten omgaan. (Nog los van dat je al je gegevens in moet spreken voordat je iemand aan de telefoon krijgt en dat vervolgens moet herhalen omdat dat niet bij de medewerker binnenkomt. Geef dan meteen iemand aan de lijn. )

 

Ps. Ga niet komen met standaard reset verhalen, dit komt vaker voor dat jullie platform niet goed opneemt en ik dus afleveringen mis. Zeker voor een betaalde dienst werkt het na een jaar nog steeds niet zonder problemen.

Reputatie 5

Nu was de opname van massa is kassa van afgelopen maandag maar 57 minuten terwijl deze 5 minuten eerder moet starten en 10 minuten langer moet doorlopen.

 

Nu kan ik het laatste stuk dus niet zien (of ik moet via de gids terugkijken maar dan kan ik niet de eerste 57 minuten doorspoelen dus is geen optie).

 

Nu gaat de prijs deze maand van al mijn abonnementen wel omhoog, nu de kwaliteit nog... ik zou eigenlijk geld toe moeten krijgen voor al het testen. 

Reputatie 5

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben prima tevreden over T-Mobile alleen het opnemen gaat te vaak fout en dan duurt het weken voordat er een oplossing is gevonden. Dat vind ik wel vervelend en ik hoef echt die 5 euro niet terug, het moet gewoon werken.

 

Daarnaast moet ik het TV kastje ook elke keer van de stroom halen omdat het anders niet goed werkt als je die standby laat staan. Dat vind ik bijna nog irritanter omdat het minuten duurt voordat die is opgestart.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mark-DenHaag, ik heb inderdaad bericht terug van de techneuten. Zij hebben geen opname reeks kunnen vinden van Million Dollar Island. Heb je deze toevallig verwijderd? Dan kunnen we geen onderzoek doen naar de opnames. 

Reputatie 5

@Tommie van Odido Er staat bij mijn “Geplande opnames” gewoon “Million Dollar Island”, ik weet niet waar jullie kijken maar staat er gewoon in mijn app. bij (naast nog een hele trits andere programma's).

Ik heb weinig vertrouwen in jullie techneuten.

Reputatie 7

Hi @vanDalens, begrijp ik het goed dat het alleen speelt bij opnames uit een bepaalde week? Met andere woorden, nieuwe opnames van Masterchef worden wel correct opgenomen en afgespeeld?

 

Bij wijze van test, kun je de TV Box kort van de stroom halen en het opnieuw proberen? Ook ben ik beniuewd of het op een ander apparaat ook speelt. Heb je bijvoorbeeld een tweede TV Box? Of kun je het proberen af te spelen via TV Anywhere? Op die manier kunnen we wat zaken uitsluiten. 😎

Hi @Sander 

Nee niet helemaal.  De opnames die het van de week wel deden, doen het nu niet, telkens doen alleen de drie en soms vier nieuwste het. Ik heb nog een hele waslijst te gaan, maar ik heb het nu een paar keer gecontroleerd. Alleen de 3 of 4 nieuwste doen het, die daar onder niet.   Dus morgen is er weer een aflevering bij die het niet doet, omdat er dan weer een nieuwe opname bij is. Terwijl die aflevering nu wel gaat spelen. 

Wij hebben maar één tv box, maar we hebben wel de app en via de app hebben we hetzelfde probleem. Via de app krijg ik juist die foutmelding 51499, via het tv kastje blijft hij continu laden. 

Reputatie 1

@Sander ik heb exact hetzelfde probleem.  Ook met Masterchef. 12 en 13 oktober doen het niet.  En ook The Rookie van zaterdag 22 oktober.  

 

Groei

Mandy

Reputatie 1

Dank voor jullie terugkoppelingen @MandyC en @vanDalens. We geven het door aan de specialisten!

Wanneer wordt dit probleem opgelost? Het lijkt alleen maar erger te worden. En dit is in het eerste jaar dat ik klant bij jullie ben niet de eerste ker.

Nu doet inderdaad, zoals door @Mark-DenHaag aangegeven ook De Baumgards van 2 november (en bij mij ook 30 oktober) het niet.

En het Net5 probleem lijkt zicht te verplaatsen. Waar ik eerst afleveringen van Masterchef op 3 en 4 november wel kon kijken, doen die het nu ook niet. Zoals het er nu uitziet, kan ik pas weer ‘normaal’ kijken vanaf 7 november. Ik begin het behoorlijk storend te vinden … 

Reputatie 5

Mijn vorige topic met mislukte opnames is dichtgezet en daarom had ik een nieuwe aangemaakt en werd vervolgens hiernaartoe verwezen (en blijkbaar verdwijnen er ook veel topics met klachten want wat oudere topics van mij zijn in zijn geheel niet meer terug te vinden).

 

Ik wil wel graag weten wat er nu wordt gedaan om dit op te lossen en of ik een maand gratis discovery+ krijg om het alsnog te kijken waarvoor ik heb betaald.

Reputatie 5

Hoi @Lisa ik heb problemen met dat die aflevering niet teruggekeken kan worden met de tv app en de Android app. Ik begreep niet waarom ik de decoder van mijn tv van de slaapkamer dan de komende dagen in mijn meterkast moet aansluiten.

Daarnaast is het toch een product dat zonder kastje werkt.

Graag een oplossing zodat ik de opname terug kan kijken. Elke keer wordt gezegd dat het probleem is gevonden en opgelost maar na 2 jaar zijn er nog steeds problemen met het opnemen die terugkomen. 

Ik heb 8 november gebeld met de klanten service, de technische dienst zou binnen 5 werkdagen weer contact met mij opnemen. Tot op heden helemaal niks gehoord.

Ik ben pas sinds september over naar T-Mobile tv, ben al jaren tevreden mobiel provider klant dus durfde dit gokje wel te wagen. Maar ik (en andere) ervaren wat mij betreft teveel problemen met o.a. het opnemen (waarvoor we ook gewoon betalen) dat ik nu al niet kan wachten tot het september 2023 is zodat ik bij een andere aanbieder televisie af kan nemen. Jullie internet is prima, mijn mobiele telefoon ben ik tevreden over maar jullie televisie is echt bagger. Hierin mogen jullie echt nog een hele hoop verbeteren. 

Nu weer met een opname van 3 januari, net5, chicago fire. Die van 10 januari doet het wel. Laatst mey FBI op Veronica, 18 december was die opname van. Is dit al een keer opgelost?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mark-DenHaag ervaar je nog steeds problemen met opnemen?

Wat ik eventueel voor je kan doen is in plaats van een gratis zenderpakket aanbieden, drie maanden Cloud Opnemen voor je vergoeden. Dit zal dan worden verrekend met een volgend factuur. Vind je dit een betere oplossing? 

Reputatie 5

Ja prima. Maar bij de volgende storing krijg ik dan een jaar gratis 😉

Reputatie 1

@Sander is er al zicht op een oplossing?? Ik kijk de afleveringen nu op een andere manier maar daar betaal ik niet voor natuurlijk. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mark-DenHaag, bedankt voor je feedback en uiteraard erg jammer dat het nog niet opgelost is bij jou. Ik geef dit door aan Lisa zodat ze er morgen naar kan kijken met het tv-team! 

@MandyC  

Ik heb gisteren de klanten service gebeld. Ze konden me eigenlijk niet echt helpen. Ze wilde eventueel een reset doen, maar dan zou ik alles kwa opnames kwijt zijn. Ze hebben gezegd het nu intern op te pakken en binnen 5 werkdagen nemen ze weer contact met me op. Ik baal er ook ontzettend van, ik kan namelijk niet alle opnames elders terug kijken. 

Reputatie 1

@vanDalens dat snap ik. Heel irritant. Voor mij helaas ook niet de eerste keer dat me dit overkomt.  Heb je kijk.nl al geprobeerd? 

Hi @Mark-DenHaag, ik heb heel goed nieuws! De uitrol van de fix voor TLC staat gepland voor morgen. Kun je morgen aan het eind van de dag (of overmorgen) laten weten of je weer probleemvrij bent? Ik kijk uit naar een update morgen of overmorgen. 

Om daarnaast terug te komen op jouw andere vraag. Heel terecht punt, daar heb je gelijk in. Gelukkig kan ik je laten weten dat ik dit onlangs bij een tv-meeting heb aangestipt en dat we bezig zijn om dit probleem te verhelpen, zodat je dit niet meer handmatig hoeft te doen. 

Hi @nandaleerink, heel goed dat je hier aan de bel trekt! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik ervaar ook een foutmelding bij deze opname als ik via jouw TV Anywhere probeer te kijken. Hartstikke goed dat je gelijk zo'n helder voorbeeld hebt doorgezet. Ik wil zo snel mogelijk de technische dienst hiervoor aansturen. Kun je hiervoor enkel nog het volgende laten weten?

  • Sinds wanneer ervaar je dit euvel? 
  • Ervaar je dit probleem op meerdere apparaten? 

Alvast bedankt! 💪

Hoi Lisa,

 

ik heb alles teruggelezen en ook uitgeprobeerd, ik heb nu al maanden last van het niet kunnen afspelen van opnames. Hij geef error ‘kan niet afspelen’ of hij neemt gewoon helemaal niet op. Ik kan wel terugkijken terwijl het programma bezig is, maar niet 7 dagen terug of 1 dag.

Ik ervaar dit probleem op alle apparaten.

Bij reset of alle van stroom afhalen, dan werk het soms 1 keer, tenminste dat heb ik 1 keer gehad. Op tv anywhere gaf hij aan dat ik hierop niet geabonneerd was. Ik dacht dat dit misschien uit mijn abonnement geschrapt was. Dit is niet het geval, ik betaal er elke maand voor. 

Ik heb ook iemand aan de lijn gehad ook omdat mijn WiFi heel slecht is, maar na een lange wachtrij eindelijk aan de beurt te zijn gekomen en na van alles met de dame aan de lijn gedaan en geprobeerd te hebben werd de opeens de verbinding verbroken (ik dacht die heef er ook geen meer in). Jammer dat je dan niet wordt teruggebeld. Ik kwam weer in een wachtrij en ben er toen me opgehouden omdat ik al bijna 2 uur bezig was. Want wat je met de klantenservice probeert, probeer je natuurlijk zelf eerst voordat je gaat bellen.. (klantenservice vind ik trouwens wel heel vriendelijk hoor, ze probeerde echt van alles.

 

maar goed ik wijk af, ik wil graag weer opnemen en dan natuurlijk de opname kunnen bekijken.

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @vanDalens en @MandyC, heel erg bedankt voor jullie meldingen! Excuses dat hier niet eerder nog een reactie op is gekomen. De technische dienst gaat er alles aan doen om dit issue zo snel mogelijk te verhelpen @vanDalens. Ook wil ik hier voor jou achteraan gaan @MandyC en wil ik voor jou ook zo snel mogelijk een onderzoek uitzetten. Ter check: ervaar jij dezelfde foutmelding als @vanDalens ‘514999'? Ik wil jullie laten weten dat ik dit issue heb aangestipt bij het TV Team. Zo heb ik namelijk meerdere klanten gezien met deze foutmelding. Zodra ik hoor of dit als een algemeen probleem wordt aangevlogen, dan meld ik dat hier direct.

Om ervoor te zorgen dat mijn collega's ook verder voor jou aan de slag kunnen, wil ik nog de volgende informatie bij je opvragen @MandyC:

  • Wanneer (datum en tijdstip) heb jij deze opnames gemaakt en bekeken: Masterchef 12 en 13 oktober doen het niet. En ook The Rookie van zaterdag 22 oktober?
  • Ervaar je dit probleem ook op andere apparaten? 
  • Wanneer krijg je de foutmelding te zien als je deze te zien krijgt? 
  • Bekeek je de opnames wanneer deze op dat moment nog live bezig waren? 

Dankjewel voor de moeite! 💪

 

Reageer