T-Mobile TV gebruiken met je eigen modem

T-Mobile TV gebruiken met je eigen modem

Toon eerste reactie

191 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@pwenas 

Een soorgelijke opzet met een UDM Pro is binnen tweakers al eens besproken, te vinden onder dit topic, daar is het iemand gelukt om het werkend te krijgen.

Reputatie 3

Ik doe nog een poging :grin:

Kun je - op DSL - gebruik  maken van T-Mobile TV door alléén VLAN 300 in te stellen en vervolgens alléén nog maar de routing tabel in te kloppen?

M.a.w.: hoef je niet hiernaast ook nog ergens expliciet een VLAN 640 op te voeren?

@driels80is hier misschien nog steeds in geïnteresseerd. De heren op Tweakers denken dat je voor gebruik van het nieuwe platform unbedingt AVM nodig hebt.

Ik kan het jammer genoeg zelf niet testen want geen TV. Maar ik zou het top vinden als het kan.

 

 


Ik kan dit gaan proberen tegen die tijd, zelf ik heb ik geen tv maar me ma wel en die zit nog steeds op het oude platform.

Mocht het zover zijn en lukken en ze nog op DSL zitten tegen die tijd dan laat ik weten of het gelukt is.

Reputatie 7
Badge +15

Bedankt! Zal veel mensen helpen die een eigen router gebruiken :)

Zal zeker ook een goede doorverwijzing zijn (dit topic). 😁

Reputatie 3

@driels80 Het abonnement dat ik tegenkwam, heb ik gevonden via de gegevens in jouw Communityprofiel. Dat was ook de aansluiting waarin de lease time errors voorkomen. Ik heb een meting uitgevoerd en zie geen problemen meer in de verbinding. Zou je me voor de zekerheid nog jouw eigen gegevens kunnen toesturen in een privébericht, alsjeblieft?

Dan checken we dat ook direct! 😄

Het gaat om de volgende gegevens:

-Postcode

-Huisnummer

-Geboortedatum

-Laatste vier cijfers van jouw IBAN

Thanks voor je medewerking en indien we elkaar vandaag niet meer spreken: een prachtig en vooral gezond weekend toegewenst!

@Jason bij deze gister een privebericht gedaan :)

Reputatie 7
Badge +6

Op glasvezel (zowel WBA als ODF) komt het nieuwe T-Mobile TV in zijn geheel via VLAN 300 en heb je deze handleiding niet nodig. Het enige wat je dan hoeft te doen is VLAN 300 op de WAN-poort zetten en de tv-box gewoon in de LAN. Als je DSL hebt, komt het platform zelf (menu's en dergelijke) en 'interactieve' streams (dus terugkijken, begin gemist, opnames) ook via VLAN 300, maar het live tv-signaal komt nog steeds via VLAN 640. Om dat te laten werken, heb je de static routes nodig die in het eerste bericht worden gegeven. Het oude platform gaat in zijn geheel via VLAN 640 (op DSL en glasvezel), maar als je dezelfde routes gebruikt, kun je de tv-box ook gewoon in je LAN zetten in plaats van een bridge naar VLAN 640. Zo werkt de Zyxel immers ook. De routes die hier worden gegeven, zitten daar standaard al in en na omzetting naar het nieuwe platform geldt dat ook voor de Huawei.

Reputatie 7

Hi @Jimmy Huijgens, goede vragen! Je hoeft de aanpassing pas te doen nádat je bericht van ons hebt ontvangen over de omzetting naar T-Mobile TV (bijvoorbeeld de avond voor de omzetting zelf). Dit had ik al vermeld in het algemene FAQ topic, ik heb het nu ook apart vermeld in dit topic. dank daarvoor!

Het WBA/ODF verhaal heb ik ook iets aangepast, voor Glsvezel WBA blijkt het ook niet nodig. Voor DSL moet je dus de VLAN handmatig wijzigen, voor Glasvezel hoef je eventuele handmatige settings alleen maar te verwijderen.

Wat betreft de ranges en hoe het zit met het verkeer durf ik het niet te zeggen, dat gaat mij net wat te ver maar ik weet dat de collega's van het TV team ook meekijken dus ik denk dat zij je vast van antwoord kunnen voorzien hierover​. :slight_smile: 

Reputatie 4

Ik maak ook gebruik van een Unifi USG, en ik zit op het nieuwe TV platform. Alles verloopt inderdaad via Vlan300, dat is het enige dat ik heb ingesteld in de USG. Internet en TV werkt prima op deze manier, de Zyxel modem gebruik ik niet.

Mijn set-up: Mediaconverter => USG (WAN Vlan300)=> Unifi Swtitch => TV kastje

Wat betreft de instellingen uit de openings-post, dat is (voor zover ik weet) voor interactieve TV en niet voor T-Mobile TV (nieuwe platform).

 

@wmuys

TV werkt straks gewone via internet. Als je straks wordt omgezet kun je de tv vlan verwijderen. De kastjes aansluiten op het internet .

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @wmuys, dat klopt als een bus! 😁

Wanneer je gebruik maakt van Glasvezel dan hoeven er geen specifieke TV-VLAN settings ingesteld te worden. Had je dit voorheen met Interactieve TV wel? Dan kan je deze settings dus verwijderen.

Reputatie 4

@Doeffgek heb zelf UniFi USG draaien, instellen stelt niet veel voor. Bij de WAN poort VLAN 300 instellen. Verder heb ik als 1e en 2e DNS server die van Google en Cloudflare ingesteld, 8.8.8.8 en 1.1.1.1 omdat er in verleden wat problemen met TMT DNS waren. 

Of je het ervoor of na doet maakt niet uit. Kan even duren voordat je ip krijgt, reboot kan helpen. 

Succes. 

 

Reputatie 4

Wanneer je wordt overgezet naar het nieuwe platform gaat al het verkeer over Vlan 300, er is geen onderscheid meer tussen tv, internet of telefoon. Ik gebruik ook een eigen modem/router (Unifi/USG). Inheb voor de tv kastjes een apart vlan netwerk gemaakt (met daarin nog een paar apparaten) en dat funtionneert prima, de tv kastjes komen niet op m’n ‘normale’ netwerk.

Ik heb wel moeite met het VOIP toestel van m’n werk die ik nu thuis gebruik (hosted VOIP), maar dat is een geheel ander hoofdstuk.

Reputatie 1

Ik heb Tmobile thuis, internet, tv en bellen.

Sinds enige tijd een USG en 16 ports switch voor internet en tv en tmobile modem voor bellen. Internet en bellen werkt. 
Helaas tv niet. Alles start netjes op en uiteindelijk krijg ik de gids onder in beeld te zien met rechtsboven in een melding dat er iets fout is gegaan en ik het later nog eens moet proberen.

Wanneer ik op opname vanaf begin kijken druk werkt dit prima (wel omslachtig).

 

Is hier een oplossing voor ?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@leffr pas je igmp passthrough/ snooping aan in de switch

Reputatie 1

@leffr pas je igmp passthrough/ snooping aan in de switch

@Hidden.nld  dank voor je snelle reactie.

Deze heb ik aangezet in vlan640. Helpt niet

Reputatie 4

@leffr pas je igmp passthrough/ snooping aan in de switch

@Hidden.nld  dank voor je snelle reactie.

Deze heb ik aangezet in vlan640. Helpt niet

Het is wat tegenintuitief, maar bij UniFi moet IGMP Snooping juist uit staan voor VLAN 640. Het hangt een beetje van de FW versies af die je in de switch gebruikt, maar er zijn FW versies die precies het probleem geven dat je beschrijft, zodra ik IGMP Snooping op VLAN 640 aan zet.

Edit: bovenstaande gaat er vanuit dat je nog niet over bent naar T-Mobile TV en dus nog het ‘oude’ Interactieve TV hebt.

Reputatie 7

Hi @readefries, het officiële antwoord is dat we alleen het gebruik van ons eigen modem ondersteunen en aanraden dus alle support voor eigen hardware is “extra”. Uiteraard zijn er genoeg gebruikers die wel graag hun eigen apparatuur gebruiken vandaar dat we alvast dit topic aangemaakt hebben. De Ubiquiti is voornamelijk gebruikt als voorbeeld (en alleen virtueel getest) omdat we deze regelmatig voorbij zien komen. Mochten jullie aanvullingen hebben of een andere/betere manier weten laat het dan zeker weten, dan passen we de informatie aan en voegen we dit toe aan het topic!

Ik snap dat je het niet ondersteund, maar om standaarden heenwerken is écht not done!

Reputatie 1

@leffr pas je igmp passthrough/ snooping aan in de switch

@Hidden.nld  dank voor je snelle reactie.

Deze heb ik aangezet in vlan640. Helpt niet

Het is wat tegenintuitief, maar bij UniFi moet IGMP Snooping juist uit staan voor VLAN 640. Het hangt een beetje van de FW versies af die je in de switch gebruikt, maar er zijn FW versies die precies het probleem geven dat je beschrijft, zodra ik IGMP Snooping op VLAN 640 aan zet.

Edit: bovenstaande gaat er vanuit dat je nog niet over bent naar T-Mobile TV en dus nog het ‘oude’ Interactieve TV hebt.

Ik weet niet of ik “over “ ben of niet. Wel dat wanneer ik vlan wijzig de tv helemaal geen contact meer maakt met tmobile. Ook IGMP Snooping uit maakt geen verschil.

Reputatie 4

Als ik omgezet word van het huidige tv platform - zijnde vlan 640 - naar het vernieuwde platform, levert dat dan geen issues mbt het multicast signaal?

 

of word het dan ineens een unicast signaal dat alles over vlan 300 gaat en is igmp snooping nog steeds niet nodig?

Reputatie 4

 

Het is wat tegenintuitief, maar bij UniFi moet IGMP Snooping juist uit staan voor VLAN 640. Het hangt een beetje van de FW versies af die je in de switch gebruikt, maar er zijn FW versies die precies het probleem geven dat je beschrijft, zodra ik IGMP Snooping op VLAN 640 aan zet.

Edit: bovenstaande gaat er vanuit dat je nog niet over bent naar T-Mobile TV en dus nog het ‘oude’ Interactieve TV hebt.

Ik weet niet of ik “over “ ben of niet. Wel dat wanneer ik vlan wijzig de tv helemaal geen contact meer maakt met tmobile. Ook IGMP Snooping uit maakt geen verschil.

Als je nog niet ‘over’ bent, krijgt je IPTV box een IP adres in de 10.109.x.y range, anders gewoon in je LAN (meestal 192.168.1.x). Anders even kijken bij ‘My T-Mobile’ bij je abonnementsgegevens. Het ‘oude’ TV-pakket heet ‘Interactieve TV’ en het nieuwe pakket heet ‘T-Mobile TV’.

Er vanuitgaande dat je ‘Interactieve TV’ hebt, zou ik IGMP snooping op VLAN640 uitzetten en nog eens goed kijken dat je IPTV box op een poort zit die alleen VLAN640 krijgt. Je VLAN 640 mag niet via de USG lopen. Die moet aan de WAN kant alleen VLAN 300 hebben. 

Heeft het ooit goed gewerkt?

Reputatie 7
Badge +6

@Comp User Als je glasvezel hebt, krijg je op het nieuwe platform unicast-streams. Dan is IGMP-snooping inderdaad niet nodig. Zit je op DSL, dan houd je (voor live tv) de multicast-streams en om die te laten werken, zijn de instellingen nodig die in dit topic beschreven staan. Die worden dan nog steeds via VLAN 640 aangeleverd.

Reputatie 1

Ik ben kort geleden overgestapt op een eigen router (pfSense). Nu zit ik hier nog met een oude configuratie IPTV op glasvezel (wel routed, zoals het zyxel modem), nog niet gemigreerd naar t-mobile tv. Kan iemand voor mij de instellingen daarvoor nog eens op een rijtje zetten, want het lukt mij nog niet helemaal?

Dingen zoals welke statische routes er moeten zijn tussen LAN en VLAN 640, netwerken die bij de IGMP proxy upstream moeten worden ingesteld etc? Andere speciale settings?

Reputatie 1

 

Het is wat tegenintuitief, maar bij UniFi moet IGMP Snooping juist uit staan voor VLAN 640. Het hangt een beetje van de FW versies af die je in de switch gebruikt, maar er zijn FW versies die precies het probleem geven dat je beschrijft, zodra ik IGMP Snooping op VLAN 640 aan zet.

Edit: bovenstaande gaat er vanuit dat je nog niet over bent naar T-Mobile TV en dus nog het ‘oude’ Interactieve TV hebt.

Ik weet niet of ik “over “ ben of niet. Wel dat wanneer ik vlan wijzig de tv helemaal geen contact meer maakt met tmobile. Ook IGMP Snooping uit maakt geen verschil.

Als je nog niet ‘over’ bent, krijgt je IPTV box een IP adres in de 10.109.x.y range, anders gewoon in je LAN (meestal 192.168.1.x). Anders even kijken bij ‘My T-Mobile’ bij je abonnementsgegevens. Het ‘oude’ TV-pakket heet ‘Interactieve TV’ en het nieuwe pakket heet ‘T-Mobile TV’.

Er vanuitgaande dat je ‘Interactieve TV’ hebt, zou ik IGMP snooping op VLAN640 uitzetten en nog eens goed kijken dat je IPTV box op een poort zit die alleen VLAN640 krijgt. Je VLAN 640 mag niet via de USG lopen. Die moet aan de WAN kant alleen VLAN 300 hebben. 

Heeft het ooit goed gewerkt?

 

Ik heb interactieve tv, ik krijg inderdaad ook een 10. adres. TV zit op poort met vlan640.

TV heeft nog niet gewerkt in deze situatie. 

Reputatie 5

De foto laat een EdgeRouter-X zien, maar ik zie alleen instructies van Unifi.
Mocht ik overgaan naar het nieuwe TV platform, wat moet dan gebeuren bij de EdgeRouters?

Reputatie 6
Badge +3

@babipanghang Zoals in het start post staat heb je voor Glasvezel geen speciale instellingen nodig. 

Alleen internet en dan gaat T-Mobile Tv werken. 

Let wel op dat je pas je huidige instellingen voor TV weghaald als je bent overgezet.

Reageer