T-Mobile TV gebruiken met je eigen modem

T-Mobile TV gebruiken met je eigen modem

Toon eerste reactie

191 reacties

Omdat de edgerouter 6p geen ingebouwde switch heeft lukt het ook niet om poorten aan te wijzen waar de tv over gaat.

Maar dat is, naar ik begrijp, ook precies wat niet meer nodig is met dat nieuwe TV platform.

Sommige fora melden dat een IGMP proxy niet naast IPTV kan.. Vreemd.

Omdat de edgerouter 6p geen ingebouwde switch heeft lukt het ook niet om poorten aan te wijzen waar de tv over gaat.

Maar dat is, naar ik begrijp, ook precies wat niet meer nodig is met dat nieuwe TV platform.

Correct dit zou een vooruitgang zijn voor mijn situatie. Ff wachten totdat t-mobile mijn verbinding omzet naar de nieuwe situatie...

Je zou dat nu volgebs mij ook kunnen doen door vlan 640 te bridgen naar de ethernet poort(en) waar je een TV ontvanger op aan wilt sluiten.

Nieuwste update van de Asus RT AC66U resulteert erin dat ik bij IPTV geen IGMP settings meer kan instellen, zoals versie 2 of 3.. 

Heb hier zelf de ER 3 lite, die heeft dus ook geen dedicated switch. Als ik daar bijv. een max speedtest op draai, schiet de CPU met 800Mb naar een piek van 70%. Hij is dus vreselijk druk om de grote hoeveelheid pakketjes softwarematig te routen.

Ik neem aan dat jij hardware offloading dan wel aan hebt staan.

Onderstaand de instellingen op mijn ERL-3 van hardware offloading via mijn KPN aansluiting.

 

Reputatie 7
Badge +3

 @wj.b 

I.d.d. heb ik ook HW-Offloading enables, doe je dat niet … dan komt je speed niet hoger dan 200Mb geloof ik. 

 

 

Update: Alles werkt inmiddels met handmatige ingevoerde routering en met aparte afwijkende IPTV instellingen... op het Rfc protocol ipv Microsoft.

Update: Alles werkt inmiddels met handmatige ingevoerde routering en met aparte afwijkende IPTV instellingen... op het Rfc protocol ipv Microsoft.

Wat voor een handmatig ingevoerde routering heb je dan op jouw Asus ingevuld?

Kan je eens een screenshot posten?

Kan je ook een screenshot posten van die afwijkende IPTV instellingen?

 

En welke handmatig ingevoerde routering heb je het dan over?

Komt eraan..

Krijg hem niet geupload… zul je zien dat het er straks tig keer staat..

Het  gaat om de route adressen van pagina 1.

Reputatie 2

@Arthion

Zoals je zelf al aangeeft en bekend is, heeft de ER 6P geen eigen dedicated switch chipset. Al het switching werk is software based en zal de processor belasten bij veel routing, hierdoor kan andere routing minder ‘voorrang’ krijgen.

Heb hier zelf de ER 3 lite, die heeft dus ook geen dedicated switch. Als ik daar bijv. een max speedtest op draai, schiet de CPU met 800Mb naar een piek van 70%. Hij is dus vreselijk druk om de grote hoeveelheid pakketjes softwarematig te routen.

Denk dus dat daar de kneep zit, software switching of hardware switchiing.

Kijk eens in je ER wat je CPU doet als je een forse download doet.

 

Om de ER-6P te laten switchen moet ik de router wel in bridging modus zetten zodat het 1 grote Lan netwerk is en zo kan ik IPTV wel over de router laten lopen door 2 poorten de bridged als het goed is.

 

Maar dan lever ik wel veel vermogen in en dacht ik zo ongeveer 40% minimaal van de capaciteit  en ik heb “officieel een 750 Mb/s lijntje maar haal de 1Gb en wil natuurlijk hier niks op inleveren  alleen zodat de router dan iptv kan leveren. Achteraf had ik beter de de 12P kunnen halen maar ik ben niet ontevreden met de ER-6P.

Ik heb het probleem opgelost door de unifi 16 poe voor de router te plaatsen en deze de scheiding te laten doen.

Nu zonder bridging  loopt de CPU naar max 15% wanneer de 110 MB/s gehaald wordt op Uplay.

Maar goed aangezien T-mobile de situatie toch gaat veranderen hoef ik me router ook niet te bridgen. 

 

Het  gaat om de route adressen van pagina 1.

Maar op welke router?

Op de Asus zou dat immers niet nodig moeten zijn.

En als je ze wel op de Asus hebt gemaakt, waar wijzen die routes dan naar.

Achteraf had ik beter de de 12P kunnen hallen maar ik ben niet ontevreden met de ER-6P.

Een zeer vervelend aspect van de EdgeRouters met switch functionaliteit is dat deze geen IGMP snooping ondersteunen en dat daarmee IGMP multicasts op alle poorten van de switch doorhestuurd worden.

Nee, je kunt mijns inziens beter één poort voor het LAN gebruiken en daar een switch mop aansluiten.

Reputatie 4

Misschien een beetje aan de late kant, maar mocht @bharskamp het nog steeds niet voor elkaar gekregen hebben; kijk hier eens naar, mogelijk dat je hier wat aan hebt. 

Heb het nu zo… en dit werkt prima. :) op de Asus RT AC66U.

 

Reputatie 2

Dus bij glasvezel op het nieuwe TV platform hoef ik alleen nog VLAN300 op mijn router in te stellen, en niet meer een apart VLAN voor TV? Dus: Ubiquiti USG (VLAN300) ->switch->TV box.

Ik neem aan dat jouw Zyxel IP adres 192.168.2.1 of 192.168.1.2 heeft en dat betekent dat die routes niet nodig zijn immers de default route (0.0.0.0/0) wijst daar ook al naartoe.

Reputatie 6
Badge +3

Dus bij glasvezel op het nieuwe TV platform hoef ik alleen nog VLAN300 op mijn router in te stellen, en niet meer een apart VLAN voor TV? Dus: Ubiquiti USG (VLAN300) ->switch->TV box.

 

Yes! 

Reputatie 2

Achteraf had ik beter de de 12P kunnen hallen maar ik ben niet ontevreden met de ER-6P.

Een zeer vervelend aspect van de EdgeRouters met switch functionaliteit is dat deze geen IGMP snooping ondersteunen en dat daarmee IGMP multicasts op alle poorten van de switch doorhestuurd worden.

Nee, je kunt mijns inziens beter één poort voor het LAN gebruiken en daar een switch mop aansluiten.

Verhaal klopt dan wel maar is niet van toepassing zowel bij de oude situatie als nieuwe situatie van T-Mobile. Grote voordeel van bridged IPTV is dan wel dat je geen last hebt van floating multicast over alle poorten en dus oo geen IGMP snooping nodig hebt.

Reputatie 7

Hi @T-Wouter, specifiek voor TV heb je VLAN 640 nodig, in de interface Other_B_VID_640/Other_B_VID_640_eth. Probeer je specifiek TV in te stellen of gaat het om de algemene instellingen met een eigen modem? In dat laatste geval vind je hier een topic met doorverwijzingen naar verschillende how-to’s.

Waanzinnig, top. 😁

 

[Thanks!]

 

Het werkt nu ook zonder de routeringsadressen. Zo zie je maar hoe verwarrend deze post is met al die verschillende apparaten en het oude en nieuwe systeem. En ook dat ik de kennis in de IT (netw) een beetje ben kwijtgeraakt.. schijnbaar! 

Reputatie 7
Badge +1

In een ander topic lees ik dat als men nog een oude Draytek heeft je alleen nog poort 1 of 2 kunt gebruiken voor tv de huidige poorten 3 en 4 die nu nog voor tv worden gebruikt zijn dan in feite na overzetting waardeloos.

Als ik het goed heb gelezen is de enige mogelijkheid om meer poorten te kunnen gebruiken op een Draytek er een switch op aan te sluiten.

Reageer