T-Mobile TV gebruiken met je eigen modem

T-Mobile TV gebruiken met je eigen modem

Toon eerste reactie

191 reacties

Op EdgeRouter kun je als volgt de routes toevoegen:

configure

set protocols static interface-route 10.12.255.0/24 next-hop-interface br0.640
set protocols static interface-route 10.10.254.0/24 next-hop-interface br0.640
set protocols static interface-route 10.10.26.0/24 next-hop-interface br0.640
set protocols static interface-route 10.10.108.0/24 next-hop-interface br0.640
set protocols static interface-route 10.18.0.0/20 next-hop-interface br0.640
set protocols static interface-route 10.12.254.0/24 next-hop-interface br0.640
set protocols static interface-route 10.10.24.0/26 next-hop-interface br0.640
set protocols static interface-route 10.200.0.0/22 next-hop-interface br0.640

commit

save

 

Waarbij br0.640 je vif is waarop je iptv zit.

 

Het kan ook via het web, ga naar Routing → Add static route waar je Route type op Interface zet, bij Destination network de CIDR notaties van de route tikt (dus 10.12.255.0/24) en bij Next hop interface de interface van je iptv vlan.

 

 

Reputatie 4

 

Ik heb interactieve tv, ik krijg inderdaad ook een 10. adres. TV zit op poort met vlan640.

TV heeft nog niet gewerkt in deze situatie. 

OK. We weten nu in ieder geval wat de situatie is. Dan moet er ergens iets niet goed zitten in je configuratie. Op het UniFi forum is een goede beschrijving te vinden: https://community.ui.com/questions/Home-setup-T-Mobile-Thuis-fiber/402e917b-a1e4-42c6-bdae-52ccd6c1a430

Ik hoop dat je er hiermee uit kunt komen. Bij mij werkt het in ieder geval al een paar jaar op deze manier.

Edit: dit topic is ooit gestart om de situatie voor het nieuwe T-Mobile TV te beschrijven, deze situatie is dus op jou (nog) niet van toepassing. Check daarom even goed hoe je UniFi configuratie is in vergelijking met de beschrijving op het UniFi forum.

 

Reputatie 1

 

Ik heb interactieve tv, ik krijg inderdaad ook een 10. adres. TV zit op poort met vlan640.

TV heeft nog niet gewerkt in deze situatie. 

OK. We weten nu in ieder geval wat de situatie is. Dan moet er ergens iets niet goed zitten in je configuratie. Op het UniFi forum is een goede beschrijving te vinden: https://community.ui.com/questions/Home-setup-T-Mobile-Thuis-fiber/402e917b-a1e4-42c6-bdae-52ccd6c1a430

Ik hoop dat je er hiermee uit kunt komen. Bij mij werkt het in ieder geval al een paar jaar op deze manier.

Edit: dit topic is ooit gestart om de situatie voor het nieuwe T-Mobile TV te beschrijven, deze situatie is dus op jou (nog) niet van toepassing. Check daarom even goed hoe je UniFi configuratie is in vergelijking met de beschrijving op het UniFi forum.

 

Dit is ook de beschrijving welke ik eerder hebt gevolgd. 
Nogmaals doorgelopen en kom precies hetzelfde tegen…

 

Helaas nog geen “live”  tv

Reputatie 1

Hi all, sorry for writing in english here… I am wondering if anyone successfully got an EdgeRouter X to work with DSL and the Zyxel T50 instead of fiber? I have been trying to follow the advice in this forum and several others but can’t seem to get it to work.

My current set up is like this:  T-mobile Zyxel T50 (100mbps DSL + TV) downstairs -----> upstairs TP-Link TL-SG108E Switch -----> Zyxel AP, TV Box, Tado, Hue, etc.  

I would like to place and EdgeRouter X somewhere to separate the IoT devices from my internet and make it more secure. I was able to get internet to work (except for the Zyxel wireless AP) by placing the EdgeRouter either before or after the switch. But the problem is that TV does not seem to work. I have tried creating different VLANs (300,640) and/or the static routes as shown above but never get TV to work. There is a very good chance that I have no idea what am doing though 🙂 Up until now I have always only used the standard ISP provided routers. Other forums and reddit, etc. tell me that I need to place the Zyxel in bridge mode, although that does not seem possible with t-mobile.

I tried these guides but they don’t seem to work (not sure if I am following it wrong or because they have fiber) 

https://www.robinvanbruggen.nl/2018/07/t-mobile-thuis-fiber-with-edgerouter-x-sfp/?unapproved=1151&moderation-hash=8960f54980ab14bb316ba296ed98e074#comment-1151

https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b

 

I would really appreciate if someone with DSL and an EdgeRouter could help me get set up and provide more basic instructions for a beginner like me who is just starting getting into network stuff. Please also reply in Dutch if you want instead of english, I am okay at reading Dutch and can use translate for the rest. Thank you in advance! 

Reputatie 3

@pwenas bedankt voor je reactie. 
 

als ik het goed begrijp zuinig mijn USG nu al kunnen configureren. Even aanmelden in mijn controller, en via die weg VLAN300 instellen. Dan zou, als de monteur geweest is, ik die direct aan de MC kunnen hangen en dan zou het, eventueel na even op IP te wachten, meteen moeten functioneren?

ik zit er ook aan te denken om de router (die gisteren geleverd is) nu alvast een keer aan de laptop te hangen om mijn DHCP goed in te stellen, zodat alle apparaten die nu een vast in meteen goed mee gaan. De monteur sluit die toch aan, dan is dat probleem al getackeld. 

Reputatie 1

@TechRacing93 Ik denk dat je mijn post niet goed gelezen hebt. Ik ben nog niet gemigreerd naar het nieuwe systeem, en wil dus weten wat de correcte instellingen voor de oude situatie zijn.

Reputatie 7
Badge +4

@ProviderLijst Kijkend naar de gegeven info door @Brian in de start post zou MC → USG (vlan300) → Switch. Moeten gaan werken. 

Hoop dat ze ook ook nog voor xDSL gaan doen op deze manier. Zou het voor mij ook makkelijker maken :grin:

Ze zouden in principe voor glasvezel beter het hele VLAN gebeuren kunnen laten vallen aangezien het in principe nergens voor nodig zou zijn. Voor DSL snap ik het niet helemaal waarom men VLAN 640 blijft aanhouden. Hoewel… het (IPTV) “kan” de snelheid beïnvloeden, maar bij maximum haalbare snelheden van onder de 70Mbit/s is die hele VLAN-640 overbodig aangezien de snelheid dan toch sowieso verdeeld wordt over IPTV en internet.

Wel moet ik toegeven dat het best onoverzichtelijk is in deze topic, beter was het misschien geweest om voor DSL en glasvezel afzonderlijke topics te hebben.

 

als ik het goed begrepen heb zijn het de kosten.

vlan300 is betalen per mb en vlan640 is flatrate

en vlan640 heeft voorrang op vlan 300

vlan640 heeft alleen toegang tot het tv platvorm.

elke isp heeft zijn eigen vlan’s neemt niet weg dat ze internet vlan300 gewoon untagged op de glasvezel hadden kunnen zetten. had je in ieder geval veel makkelijker je eigen router kunnen gebruiken...

Reputatie 7

Hi @Comp User

 

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar ik heb enkele andere klanten gezien met zo'n router. Misschien dat @BramDEP (zie dit topic met tips) of @rbode1904 (zie dit topic) hun ervaringen kunnen delen met het nieuwe T-Mobile TV en hun Ubiquity Edgerouter?

Reputatie 2

ik heb hier een asus RT-AX68U inmiddels werkend gekregen op t-mobile thuis, incl. tv, maar hoe sluit ik nu de vaste lijn aan via sip ofzo? of is er een apparaat die van ethernet naar rj11 analoge telefoon aansluiting kan gan?

Reputatie 3

@driels80 Superbedankt voor jouw update en top dat je het nu aan de praat gekregen hebt! 😄

Een kleine toelichting op waarom het met de Fritz misging: wanneer ons modem niet aangesloten is, kan niet het juiste MAC-adres gekoppeld worden aan de actieve aansluiting. Dit zorgt er vervolgens voor dat de informatie die de aansluiting richting het modem pusht, bijvoorbeeld updates op de TV Box en updates in het abonnement, niet terecht kunnen komen in het eigen modem. Dit kun je omzeilen door ons modem aan te sluiten en vervolgens een MAC-release uit te laten voeren, anders loop je het risico dat je niet het juiste IP vanuit de DHCP gepusht krijgt en loop je tegen bijvoorbeeld IP-lease time errors aan waardoor de verbinding af en toe wegvalt. Geen zorgen: ik heb dit meteen in orde gemaakt voor je. Je zult hier nu geen last van hebben.

Veel plezier met het nieuwe platform en stel gerust vragen indien je die hebt. Stay safe!

Is er ergens een volledig topic waar de settings voor Fritzbox te vinden zijn @Jason 

Toen ik het in ging stellen bleef ik een netwerk foutmelding krijgen, en ik wil die Zyxel er echt tussenuit hebben. Alvast bedankt voor je antwoord. 

Reputatie 3

@bharskamp update firmware. Regio en taal op NL. Provider settings op T-Mobile zetten.

Die stonden/staan allemaal goed @Hidden.nld Firmware update ik altijd op het moment dat de Duitsers hem loslaten 😉 Glasverbinding, dus je kan gewoon het profiel T-mobile kiezen, alles werkt ook behalve de TV 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @bharskamp,

Fijn dat je altijd alles up-to-date hebt! Ik weet natuurlijk niet exact welk FRITZ!Box model je hebt, hopelijk heb je iets aan een van de volgende topics:

5530:
FritzBox 5530 fiber en TV via glasvezel (AON)
TV installeren op Frit!box 5530

7490:
Fritzbox 7490 poort 3 en 4

7581:
(DSL) Zyxel vervangen door Fritzbox 7581

Op zich zouden de meeste modellen wel soortgelijk moeten werken, waardoor ik inschat dat alle topics wel relevant voor je zullen zijn. 

Hopelijk kom je er hiermee uit!

Reputatie 2

Ondersteuning T-Mobile netwek systeem + IPTV bij gebruik van een Synology router.

Naar aanleiding eerdere oproep, zie < DEZE reactie >  m.b.t. ondersteuning Synology router.
En onnodige discussie reeds op voorhand “welles / nietes” omtrent instellingen die daarop volgden of ze wel of niet geldig zouden zijn en mijn antwoord daarop < HIER >

Instellingen zijn inmiddels geverifieerd door een T-Mobile gebruiker met een Synology router.
En het blijkt dus gewoon exact overeen te komen zoals reeds van tevoren voorzien.
Niets meer, niets minder.

Ofwel enkel VLAN 300 instellingen voor zowel internet als ondersteuning voor het nieuwe IPTV platform. Kunnen gewoon worden ingesteld in de Synology router en functioneert daarmee.

Daarmee is mijn vraag en de oproep op mijn vraag beantwoord.

Met dank aan  een gebruiker op Tweakers.net  via persoonlijke vervolgberichten daarover.

Installatie ging ook prima, de Zyxel draaide binnen 15 minuten en nog eens 15 minuten later
was deze weer vervangen door mijn eigen Synology router :-).


Feitelijk is de “T-Mobile” achterliggende systeembenadering een stuk eenvoudiger en gebruiksvriendelijker in te zetten met eigen gekozen routers dan de “KPN” methode.
Of het verder nog voor- of nadelen heeft tegenover elkaar, is nader te bezien.

Reputatie 7

Mooi om te horen @Elegast en via port-forwarding een piece of cake. Geniet van je verbinding en welkom bij T-Mobile! 

Reputatie 2

@BorisIk heb alleen poorten opengezet voor mijn 2 nassen. Meer niet. Ik heb de router meteen aangesloten op het media kastje. Er zit dus geen T-50 meer tussen.

Reputatie 3

Interessant topic dit!

  1. TMT 1gbps
  2. Nieuwe platform
  3. UDM
  4. Switch
  5. 2 x TV box
  6. VOIP (maar laat ik voor nu nog even buiten beschouwing)

Ik heb hier een TMT MC → UDM PRO → US-8-60W op deze laatste zitten 3 UAP’s waarvan 1 UAP pro. Op deze UAP Pro moet ik nog een TV aansluiten via de Secondary Eth0. Dat heeft enige configuratie nodig met via ssh en daar ben ik nog niet aan toegekomen. Verder zit er na deze switch nog een switch met wat andere gebruikers. Home A, Iungo, Tado. So far so good.

in de US-8-60W zit verder nog een UTP die naar een TV box gaat. Zoals @Arthion,  @wj.b en anderen al hebben gezegd zou het moeten werken. IN principe doet dat het ook, maar… De TV box loopt af en toe vast. De ene keer wat vaster dan de andere keer. Wat bedoel ik daar mee? Hij kan vastlopen en zelf doorgaan. Hij kan vastlopen waarbij de TV box even moet worden uitgezet met de AB waarna die weer werkt én hij kan vastlopen waarbij de stroom eraf moet om em weer te laten werken.

De Switch poort wijst gewoon naar de LAN die binnenkomt na de WAN. Dus geen bijzondere instellingen. Ik lees dat @Dennis25 een USG heeft en dan een switch en dat alles werkt. Ben benieuwd of er nog mensen zijn met deze opstelling die een stabiele TV ervaring kunnen delen?

 

Aanvulling: Wat opvalt is, dat bij het vastlopen van de TV ook het WAN IP adres wegvalt. @Brian is hier iets aan te doen, aangezien de klant hier geen controle over heeft. Het lijkt er namelijk op dat als de WAN gewoon actief is. De TV stabiel.

Dit fenomeen van het wegvallen van TV is niks nieuws. Ik had voorheen een Draytek toen had ik daar ook al last van. Heb gevraagd overgezet te worden naar nieuwe TV systeem en dat maakte geen verschil. Ik durf zelf wel te stellen dat het er erger mee is geworden. Nu dus eigen router en apparatuur en blijf daar last van hebben. De vraag rijst dus over er niet iets voor de Media Converter niet goed is?

 

groet 330

Reputatie 4

Ik heb het inderdaad werkend met de USG. Bij WAN settings heb ik Vlan id 300 ingevuld, bij LAN settings heb ik img- snooping aangezet, en daarmee werkt het, internet en TV.

Ben je er zeker van dat je op het nieuwe TV platform zit?

Reputatie 7
Badge +3

@Babylonia 

How do I configure a VLAN ID on my Synology Router for Internet connection?

 

Top dat je het werkend hebt gekregen, maar het zou een welkome aanvuling zijn als je er een ‘How To’ van zou kunnen maken binnen dit topic met screenshots e.d.

 

Reputatie 3

Ik weet vrijwel zeker dat ik op nieuw platform zit. Anders zou ik denk ik überhaupt geen tv kunnen zien. Zonder vlan640. 

ik wan idd op vlan300 en dus van mc rechtstreeks naar udm. 

ik zal is kijken wat ik bij igmp heb staan maar dat wordt morgen. Jouw TV signaal hapert niet? 

Reputatie 4

Ik heb geen last van haperend beeld sinds ik deze opstelling heb.

Reputatie 3

Thanks,

Ik vrees dat het aan mijn UDM ligt. Schijnen meer mensen last van te hebben. Het is de WAN poort die om de zoveel tijd de verbinding met de TMT server verliest.

Reputatie 4

Dit is ook de beschrijving welke ik eerder hebt gevolgd. 
Nogmaals doorgelopen en kom precies hetzelfde tegen…

 

Helaas nog geen “live”  tv

Kijk ook eens hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1923846

Je probleem lijkt sterk op wat daar beschreven is.

Ik vermoed dat @Pieter_B gelijk heeft. Ik heb mijn UniFi switches geüpgraded naar FW versie 5.43.34 en verder niets veranderd en heb exact hetzelfde probleem nu. Dus maar weer terug naar een 5.43.18 (denk ik).

Reputatie 1

Dag allemaal,

Wij zijn aan het oriënteren voor een nieuwe provider voor onze nieuwe woning vanaf September.

Toch loop ik nog tegen enkele onduidelijkheden aan of het opnieuw mogelijk is onze eigen apparatuur (ook Ubiquiti) neer te zetten.

N.a.v. het topic van @Hidden.nld en andere info die ik vond heb ik nog een aantal vragen.

  1. In het geval gebruik wordt gemaakt van de managed switch die voor de USG wordt geplaatst, dan worden de IPTV-kastjes dus zonder router aan het internet gekoppeld. Is het geen probleem (qua beveiliging en en de T-Mobile DHCP-server) als hier geen router tussen zit?
    (Over die optie is hier trouwens een heel mooie toelichting te vinden van @Bjarn. Hij heeft alleen alles (incl. accesspoints) via diezelfde switch lopen, maar alleen de TV zou ook kunnen, dan krijg je dit).
  2. Gister sprak ik met de T-Mobile technische dienst. Zij vertelden mij dat het weglaten van de T-Mobile router niet mogelijk is omdat jullie router moet communiceren met de wijkcentrale. Anders heb je mogelijk geen signaal meer. Dit ben ik echter nog nergens anders tegengekomen. Klopt dit?
  3. In dit topic klinkt de comment van @Hans68 mij als muziek in de oren. Als ik het goed begrijp hoef je geen VLAN’s meer te scheiden en kunnen de TV-kastjes ook via Internet/VLAN300. Klopt dat? En zo ja, per wanneer geldt dat dan?

Bij voorbaat dank voor alle info en vragen.

Reputatie 4

Kijk ook eens hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1923846

Je probleem lijkt sterk op wat daar beschreven is.

Ik vermoed dat @Pieter_B gelijk heeft. Ik heb mijn UniFi switches geüpgraded naar FW versie 5.43.34 en verder niets veranderd en heb exact hetzelfde probleem nu. Dus maar weer terug naar een 5.43.18 (denk ik).

Ter info: Ik moest terug naar FW versie 4.3.21 voor de UniFi switches om dit probleem opgelost te krijgen.

Reputatie 1

Bedankt voor jullie reacties. @TechRacing93 en @Hans_68!

We zijn inderdaad voornemens een glasvezel abonnement af te sluiten. Ik ga ervanuit dat als het abonnement rond 1 september geïnstalleerd zou worden, dat we dan gebruik maken van het nieuwe TV-platform. Is dat een juiste aanname?

Reageer