Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@GuusH en anderen: er is een mogelijkheid om terug te gaan naar het oude tv-platform. In onderstaand topic leg ik uit hoe je dat kunt doen. Lees het eerst even goed door, want er zitten wat mitsen en maren aan. Mocht je vragen hebben, dan kun je die daar stellen. Succes!

 

Reputatie 5

@TMTV 

Bedankt voor de tip. Ik had hem al gevonden en gelezen. Ik heb het tot nu toe niet gedaan omdat ik geen switch in huis heb, en ik vond dat T-Mobile verantwoordelijk was voor het opruimen van hun eigen rotzooi.

Maar aangezien de officiële oplossing waarschijnlijk pas ergens na de volgende ijstijd komt, optimistisch gesproken, heb je me toch overstag gekregen denk ik. Ik wacht @Lisa 's antwoord even af. Je weet maar nooit. Misschien zijn ze zo sociaal om die verantwoordelijkheid zelf te nemen. Anders zal ik die TP-Link bestellen, en T-Mobiles eventuele vooruitgang via dit topic volgen.

Wel frustrerend dat het oude systeem blijkbaar dus nog draait en werkt, en wij gedwongen op het het nieuwe, minderwaardige systeem zitten.

Nogmaals bedankt voor de tip, gaat hem wel worden denk ik.

Reputatie 1

Ik lees hier verschillende berichten dat het omzetten naar oude situatie niet mogelijk zou zijn i.c.m. een amino 7x box. Gezien deze alleen het nieuwe platform zou ondersteunen. Eigenlijk al sinds ik bij T-Mobile zit vind ik de beeldkwaliteit niet het beste maar dacht meer dat dit aan mij tv lag gezien dit nog een 32” full hd lcd tv'tje was en merkte vooral bij het kijken van sport dat de kwaliteit niet best was. Hiernaast merkte ik ook dat er een flinke vertraging op het signaal zat. Sinds enkele dagen in het bezit van een 48” oled C1 tv maar zie nu inderdaad dat het probleem dus niet aan de tv lag maar dat het nog steeds bagger is. verschillende resoluties geprobeerd maar valt me toch nog tegen. Mensen hier misschien nog extra tips? Of is het in de tussentijd afwachten en betalen voor mindere kwaliteit voor een probleem wat aan de leeftijd van het topic te zien al een maand of 7 loopt.

Reputatie 5

@johan97

Weinig tips, helaas. Het is inderdaad gewoon wachten op een oplossing. Je komt misschien wel in aanmerking voor compensatie, daar zou je het met @Lisa  over moeten hebben.

Reputatie 7

Hi allemaal, graag deel ik de volgende update met jullie! Zoals ik aangaf, heb ik enkele vragen van jullie voorgelegd en hier heb ik de volgende reactie op gekregen. Hieronder zet ik de punten die vandaag voorbij zijn gekomen. 

  • Het onderzoek is nog volop bezig. De verwachting is dat de duur van het onderzoek nog zeker maanden kan duren. Hier had ik graag een ander antwoord op gekregen, maar ik wil jullie te allen tijde een stukje tijdmanagement meegeven. 
  • Een inhoudelijk stukje waar men op dit moment mee bezig is: meetpunten worden geïntegreerd om te kijken wat het beste zou zijn in de stream. 
  • De mogelijkheid om terug te gaan naar het oude platform is echt niet mogelijk jammer genoeg. De reden dat jullie niet terug kunnen is, omdat het oude platform uitgefaseerd wordt. Binnenkort zal dit helemaal uit zijn. Ik hoop dat jullie dan ook snappen dat dit geen tijdelijke oplossing is.

Ik blijf nog doorgaan met de compensaties totdat ik iedereen heb gehad, dus een paar van jullie krijgen nog een privébericht van mij! Ook jou ga ik hier een privébericht over sturen @johan97. Jullie hebben al ontzettend veel geduld getoond en dat waardeer ik enorm. Voor nu is het dus toch echt nog verder afwachten, sorry! 

Reputatie 5

@Lisa Wat is er afgelopen maanden onderzocht en wat gaat er komende maanden worden onderzocht? Zeker nu jullie enorm veel glasvezel uitrollen zou het zonde zijn om vervolgens minder klanten te krijgen en klanten die weglopen omdat het tv product minder is dan ze gewend zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Ik kan nu nog geen ervaring geven over het nieuwe platform daar ik momenteel nog gebruik maak van het oude, zodra het onvermijdelijke is geschied zoals reeds een aantal malen is aangegeven en het is inderdaad zo slecht als gezegd kijk ik wel verder wat te doen.

Afgelopen periode heb ik inderdaad heel sterk overwogen over te stappen naar een andere aanbieder de reden was beslist niet dat ik ontevreden was over de diensten die ik afneem daar ben ik heel tevreden over, de reden was de reacties op dit forum van een 2tal mannelijke moderatoren op dit forum welke me zeer ge-kwets hebben.

De enige reden dat het niet is gebeurd is dat ik nergens het zelfde kan krijgen voor de zelfde prijs en het risico van overstappen momenteel in mijn opinie te groot is door het grote aantal fouten die er momenteel bij providers word gemaakt.

Reputatie 1

Bedankt voor je terugkoppeling! Maar maanden nog moeten ..jeetje , dat is nogal wat. Neem aan dat je niet de enige bent binnen het bedrijf die zich er hard voor maakt..? Dit moet sneller kunnen...

Reputatie 5

Oke, dat is een teleurstelling.

Dat het nog maanden gaat duren is natuurlijk echt belachelijk. Moeten die mensen eerst nog opgeleid worden of zo? Geeft voor mij wel aan hoe laag we op het prioriteiten-lijstje staan, als we er al op voorkomen.

“Meetpunten worden geïntegreerd” is zo ongeveer de meest nietszeggende “inhoudelijke” update die je maar kan bedenken, en op geen enkele manier een antwoord op de inhoudelijke vragen die we hier gesteld hebben. Een complete onwil tot communicatie, zo te zien. Van uit een compleet gebrek aan interesse, vraag ik me dan af?

En dat het oude systeem binnenkort volledig stopt is ook rot. Dan werkt de manier waar TMTV zo vriendelijk mee kwam dus ook niet lang genoeg meer. Fijn dat T-Mobile het goede systeem uitfaseert, en vrolijk doorgaat met het pushen van de rotzooi die nou voor TV moet doorgaan. Prioriteiten zijn belangrijk.

Als het klinkt alsof ik redelijk kwaad ben, dat klopt. Op dit moment zie ik alleen maar onwil en onkunde bij T-Mobile. En wanbeleid, niet vergeten.

Belang van de klanten staat achteraan.

Reputatie 5

Helaas moet ik me volledig aansluiten bij @GuusH

Het spijt me, maar een bedrijf als tmobile moet dit soort problemen toch echt wel sneller kunnen aanpakken @Lisa ?

We zijn inmiddels als 7 maanden verder, ondanks dat ik die periode gratis tv heb vind ik dat echt het minst belangrijkste. Nu gaat een of ander vaag onderzoek waarschijnlijk weer maanden duren? Ik wil je toch echt op het hart drukken om eens goed door te vragen wat ze exact gaan doen. Dat het een technisch verhaal is is niet erg, ik en een aantal anderen kunnen daar wel kaas van maken. Ik ben heel benieuwd wat men aan het meten is, want als het om maximale bitrates gaat valt er weinig te meten. Die komt hier op z'n maximale binnen en die is te laag! 

Conclusie van dit hele gebeuren is inmiddels wel dat ik me niet bepaald serieus genomen voel en dan druk ik me heel erg zacht uit. Is er een optie om al mijn abo te beëindigen hier op het adres dus incl. mobiel? Dan kan ik overstappen... 

Reputatie 1

Ik had in het begin veel problemen nadat de glasvezel was aangelegd. Duurde me ook allemaal veel te lang. De klantenservice houdt iedereen aan het lijntje. De eerstelijnmederwerkers zijn goed bedoeld aardig en moeten alle shit zien tegen te houden. Beloftes worden eigenlijk nooit nagekomen. Afspraken per mail bevestigen, anders wordt het niks! Uiteindelijk na maanden van gedoe moest ik weer de pen in om de beloofde compensatie te krijgen. Hor en dol werd ik ervan.

Na 8 maanden sinds start van contract is het beeld in orde. Ook na de update is het beeld goed. Wel wat software gezeik mbt amino box. Maar even herstarten en alles weer in orde.

Hou vol of vote with your feet. Dreigen dat je weggaat, interesseert ze niet.

Reputatie 6
Badge

Ik had in het begin veel problemen nadat de glasvezel was aangelegd. Duurde me ook allemaal veel te lang. De klantenservice houdt iedereen aan het lijntje. De eerstelijnmederwerkers zijn goed bedoeld aardig en moeten alle shit zien tegen te houden. Beloftes worden eigenlijk nooit nagekomen. Afspraken per mail bevestigen, anders wordt het niks! Uiteindelijk na maanden van gedoe moest ik weer de pen in om de beloofde compensatie te krijgen. Hor en dol werd ik ervan.

Na 8 maanden sinds start van contract is het beeld in orde. Ook na de update is het beeld goed. Wel wat software gezeik mbt amino box. Maar even herstarten en alles weer in orde.

Hou vol of vote with your feet. Dreigen dat je weggaat, interesseert ze niet.

Dat klinkt meer als een probleem met het krijgen van de hoogste kwaliteit strream dan een verbetering van de beeldkwaliteit. Ik heb geen enkel probleem met het krijgen van de hoogste kwaliteit stream maar als je die beoordeeld zoals voorgeschreven (kijkafstand van 3 maal de hoogte van je tv/scherm [‘3H’]) dan schiet die hoogste kwaliteit alsnog tekort bij uitzendingen met veel beweging en details (voetbal, een film als Aquaman, etc.)

Een tijdje terug nog een onderzoek van de BBC tegengekomen waaruit bleek dat de gemiddelde kijkafstand in Groot-Britannïe zo'n 2,63m. was en dat was ‘5.5H’ … in 2015.

De kijkafstanden zullen gemiddeld niet veel veranderd zijn maar de grootte van de tv's inmiddels wel, 55” is tegenwoordig de meest verkochte maat waarmee 3H = ~2.4 meter.

2,63 bij 5.5H (max 5.8H gecorrigeerd voor bias) is een tv van ~37” (38” komt meer overeen maar nog nooit van een 38” tv gehoord)

Voor het idee hier een 37” tegenover een 55” scherm

 

 

Reputatie 3
  • Het onderzoek is nog volop bezig. De verwachting is dat de duur van het onderzoek nog zeker maanden kan duren. Hier had ik graag een ander antwoord op gekregen, maar ik wil jullie te allen tijde een stukje tijdmanagement meegeven. 
  • Een inhoudelijk stukje waar men op dit moment mee bezig is: meetpunten worden geïntegreerd om te kijken wat het beste zou zijn in de stream. 

 

@Lisa 

Het onderzoek gaat maanden duren?!?! we zijn al maanden bezig en het is overduidelijk wat er gedaan moet worden. er hoeft werkelijk niets meer onderzocht te worden alleen een ander oplossing gebouwd te worden. Dat je het eigen ingezette platform de nek om moet draaien en nieuwe moet bouwen voor betere TV kwaliteit dat snap ik hetgeen tijd kost.

Ik mag hopen dat je verkeerd heb geformuleerd dat er aan een oplossing wordt gebouwd in plaats van onderzocht.

Reputatie 2

En hier ook een ontevreden klant.

We waren heel blij met de mogelijkheid voor een app ipv kastje bij onze nieuwe 50 inch Samsung tv.

De kwaliteit die we nu te zien krijgen is met moeite ok te noemen voor kinderseries en praatprogramma’s - maar een actiefilm, natuur serie met donkere scènes etc. is om te huilen qua kwaliteit.

@Lisa : hoe nu verder?

Reputatie 1

Ik had in het begin veel problemen nadat de glasvezel was aangelegd. Duurde me ook allemaal veel te lang. De klantenservice houdt iedereen aan het lijntje. De eerstelijnmederwerkers zijn goed bedoeld aardig en moeten alle shit zien tegen te houden. Beloftes worden eigenlijk nooit nagekomen. Afspraken per mail bevestigen, anders wordt het niks! Uiteindelijk na maanden van gedoe moest ik weer de pen in om de beloofde compensatie te krijgen. Hor en dol werd ik ervan.

Na 8 maanden sinds start van contract is het beeld in orde. Ook na de update is het beeld goed. Wel wat software gezeik mbt amino box. Maar even herstarten en alles weer in orde.

Hou vol of vote with your feet. Dreigen dat je weggaat, interesseert ze niet.

Dat klinkt meer als een probleem met het krijgen van de hoogste kwaliteit strream dan een verbetering van de beeldkwaliteit. Ik heb geen enkel probleem met het krijgen van de hoogste kwaliteit stream maar als je die beoordeeld zoals voorgeschreven (kijkafstand van 3 maal de hoogte van je tv/scherm [‘3H’]) dan schiet die hoogste kwaliteit alsnog tekort bij uitzendingen met veel beweging en details (voetbal, een film als Aquaman, etc.)

Een tijdje terug nog een onderzoek van de BBC tegengekomen waaruit bleek dat de gemiddelde kijkafstand in Groot-Britannïe zo'n 2,63m. was en dat was ‘5.5H’ … in 2015.

De kijkafstanden zullen gemiddeld niet veel veranderd zijn maar de grootte van de tv's inmiddels wel, 55” is tegenwoordig de meest verkochte maat waarmee 3H = ~2.4 meter.

2,63 bij 5.5H (max 5.8H gecorrigeerd voor bias) is een tv van ~37” (38” komt meer overeen maar nog nooit van een 38” tv gehoord)

Voor het idee hier een 37” tegenover een 55” scherm

 

 

Ik weet niet wat je voor hinder ervaart bij sportuitzendingen, maar in het begin had ik last van heel blokjes en stilstaand beeld, Kwaliteit van de stream was inderdaad volgens eigen metingen van t-mobile (kunnen ze on the fly doen als je belt) niet goed. Daar is 8 maanden naar gezocht. Hoewel, vaker boot afhouden geweest, dan oplossing zoeken. Immers de monteurs die de thuissituatie hebben beoordeeld wisten dat het niet hier in huis werd veroorzaakt, maar in het verdeelstation van de wijk. In ieder geval is het na 8 maanden voorbij en formule 1 kan ik bijzonder prettig kijken. Ook de HD zenders leveren geen blokjes meer op. Ik vind het afdoende en ben tevreden nu. Dat het misschien technisch nog beter kan, dat is voor de supercritici. Dat is hetzelfde als met hifi systemen. Voor de een klinkt het al geweldig, de ander vind de dynamiek bij rock muziek toch weer net te kort komen.

Reputatie 3

zullen we de hele blokjes discussie maar achterwegen laten want daar gaat het niet om in dit topic.

Het gaat hier niet om de supercritici maar van techneuten tot de normale mens duidelijk hebben gezien dat het minder is dan op het oude platform.

De superkritisch mensen en techneuten doen ook nog de metingen erbij en dat is het bewijs dat de normale persoon in kwestie het slechter beeld ervaart. 

We praten hier over een dikke glasvezel verbinding en daar hebben we niets aan het is misschien goed genoeg. 

de kwaliteit moet technisch gewoon hoog zijn en niet minder als op het oude platform. 

Reputatie 5

Wat mij betreft gaat het zeker wel over de blokjes-discussie in dit topic. Je hoeft geen metingen te doen om die problemen te zien. Snel bewegend beeld, of beeld met veel informatie en detail verliest meteen zijn definitie en scherpte, en krijgt artefacts en “blokjes". En dat inderdaad op een snelle glasvezel verbinding. In 2022 is dat echt idioot om nog te zien gebeuren.

Het is helaas een eigenschap van dit nieuwe systeem, en een bewuste keuze geweest van T-Mobile om dit zo uit te rollen. Blijkbaar waren ze al op de hoogte van deze problemen  bij de testfase, en hebben ze besloten dat te negeren. Waarschijnlijk in de hoop dat het aantal klachten niet zou opwegen tegenover de financiële voordelen.

Als je dan van T-Mobile hoort dat het onderzoek nog maanden kan duren, en dat “meetpunten worden geïntegreerd”, wat helemaal niks zegt, krijg ik steeds meer het idee dat we inderdaad gewoon aan het lijntje gehouden worden.

Totdat de eerstelijns klagers het opgeven en vertrekken, en ze vrolijk door kunnen gaan met deze troep.

Reputatie 5

Ik had in het begin veel problemen nadat de glasvezel was aangelegd. Duurde me ook allemaal veel te lang. De klantenservice houdt iedereen aan het lijntje. De eerstelijnmederwerkers zijn goed bedoeld aardig en moeten alle shit zien tegen te houden. Beloftes worden eigenlijk nooit nagekomen. Afspraken per mail bevestigen, anders wordt het niks! Uiteindelijk na maanden van gedoe moest ik weer de pen in om de beloofde compensatie te krijgen. Hor en dol werd ik ervan.

Na 8 maanden sinds start van contract is het beeld in orde. Ook na de update is het beeld goed. Wel wat software gezeik mbt amino box. Maar even herstarten en alles weer in orde.

Hou vol of vote with your feet. Dreigen dat je weggaat, interesseert ze niet.

Dat klinkt meer als een probleem met het krijgen van de hoogste kwaliteit strream dan een verbetering van de beeldkwaliteit. Ik heb geen enkel probleem met het krijgen van de hoogste kwaliteit stream maar als je die beoordeeld zoals voorgeschreven (kijkafstand van 3 maal de hoogte van je tv/scherm [‘3H’]) dan schiet die hoogste kwaliteit alsnog tekort bij uitzendingen met veel beweging en details (voetbal, een film als Aquaman, etc.)

Een tijdje terug nog een onderzoek van de BBC tegengekomen waaruit bleek dat de gemiddelde kijkafstand in Groot-Britannïe zo'n 2,63m. was en dat was ‘5.5H’ … in 2015.

De kijkafstanden zullen gemiddeld niet veel veranderd zijn maar de grootte van de tv's inmiddels wel, 55” is tegenwoordig de meest verkochte maat waarmee 3H = ~2.4 meter.

2,63 bij 5.5H (max 5.8H gecorrigeerd voor bias) is een tv van ~37” (38” komt meer overeen maar nog nooit van een 38” tv gehoord)

Voor het idee hier een 37” tegenover een 55” scherm

 

 

Ik weet niet wat je voor hinder ervaart bij sportuitzendingen, maar in het begin had ik last van heel blokjes en stilstaand beeld, Kwaliteit van de stream was inderdaad volgens eigen metingen van t-mobile (kunnen ze on the fly doen als je belt) niet goed. Daar is 8 maanden naar gezocht. Hoewel, vaker boot afhouden geweest, dan oplossing zoeken. Immers de monteurs die de thuissituatie hebben beoordeeld wisten dat het niet hier in huis werd veroorzaakt, maar in het verdeelstation van de wijk. In ieder geval is het na 8 maanden voorbij en formule 1 kan ik bijzonder prettig kijken. Ook de HD zenders leveren geen blokjes meer op. Ik vind het afdoende en ben tevreden nu. Dat het misschien technisch nog beter kan, dat is voor de supercritici. Dat is hetzelfde als met hifi systemen. Voor de een klinkt het al geweldig, de ander vind de dynamiek bij rock muziek toch weer net te kort komen.

Het lijkt er op dat je de oude situatie niet kent, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat wanneer ze de bitrates halveren je dat gaat zien. En ja ik ben best kritisch en dat komt juist doordat ik die goede streams gewend was van tmobile. Het werd aangeprezen als een nexlevel product en na de update was er duidelijk sprake van een downgrade. (na 7 maanden nog steeds overigens).

Om in jou bekende termen te spreken: als je eerst 44.1 16bits audio gewend bent en ze schakelen je over naar 128kbit mp3 voor dezelfde prijs ga jij denk ik ook niet akkoord. Zeker niet als ze het aanprijzen als hetzelfde of zelfs beter... 

 

Reputatie 7
Badge +1

In feite kun je spreken over 2 oude situaties als je het eerlijk bekijkt, een aantal van de huidige klanten is meegekomen van uit Vodafone thuis, en hebben tot zo ongeveer 2016/2017 nog de streams via Glashart media gehad, superieure kwaliteit via IPTV en ook DVB-C.

De streams van Glashart media waren minimaal van de zelfde kwaliteit en in mijn beleving zelfs beter dan het oude platform, waarvan ik nu nog gebruik maak.

Reputatie 5

In feite kun je spreken over 2 oude situaties als je het eerlijk bekijkt, een aantal van de huidige klanten is meegekomen van uit Vodafone thuis, en hebben tot zo ongeveer 2016/2017 nog de streams via Glashart media gehad, superieure kwaliteit via IPTV en ook DVB-C.

De streams van Glashart media waren minimaal van de zelfde kwaliteit en in mijn beleving zelfs beter dan het oude platform, waarvan ik nu nog gebruik maak.

Ik heb beide oude situaties mee gemaakt in dit geval, 1 via VF en de ander van voor de up-downgrade ;)

Reputatie 6
Badge

Ik had in het begin veel problemen nadat de glasvezel was aangelegd. Duurde me ook allemaal veel te lang. De klantenservice houdt iedereen aan het lijntje. De eerstelijnmederwerkers zijn goed bedoeld aardig en moeten alle shit zien tegen te houden. Beloftes worden eigenlijk nooit nagekomen. Afspraken per mail bevestigen, anders wordt het niks! Uiteindelijk na maanden van gedoe moest ik weer de pen in om de beloofde compensatie te krijgen. Hor en dol werd ik ervan.

Na 8 maanden sinds start van contract is het beeld in orde. Ook na de update is het beeld goed. Wel wat software gezeik mbt amino box. Maar even herstarten en alles weer in orde.

Hou vol of vote with your feet. Dreigen dat je weggaat, interesseert ze niet.

Dat klinkt meer als een probleem met het krijgen van de hoogste kwaliteit strream dan een verbetering van de beeldkwaliteit. Ik heb geen enkel probleem met het krijgen van de hoogste kwaliteit stream maar als je die beoordeeld zoals voorgeschreven (kijkafstand van 3 maal de hoogte van je tv/scherm [‘3H’]) dan schiet die hoogste kwaliteit alsnog tekort bij uitzendingen met veel beweging en details (voetbal, een film als Aquaman, etc.)

Een tijdje terug nog een onderzoek van de BBC tegengekomen waaruit bleek dat de

 

Ik weet niet wat je voor hinder ervaart bij sportuitzendingen, maar in het begin had ik last van heel blokjes en stilstaand beeld, Kwaliteit van de stream was inderdaad volgens eigen metingen van t-mobile (kunnen ze on the fly doen als je belt) niet goed. Daar is 8 maanden naar gezocht. Hoewel, vaker boot afhouden geweest, dan oplossing zoeken. Immers de monteurs die de thuissituatie hebben beoordeeld wisten dat het niet hier in huis werd veroorzaakt, maar in het verdeelstation van de wijk. In ieder geval is het na 8 maanden voorbij en formule 1 kan ik bijzonder prettig kijken. Ook de HD zenders leveren geen blokjes meer op. Ik vind het afdoende en ben tevreden nu. Dat het misschien technisch nog beter kan, dat is voor de supercritici. Dat is hetzelfde als met hifi systemen. Voor de een klinkt het al geweldig, de ander vind de dynamiek bij rock muziek toch weer net te kort komen.

Het is vooral een Espn probleem, Heerenveen v GO Ahead is weer niet om aan te zien met dat trillende gras. Op de ARD is nu ook bekervoetbal en die gaat maar tot 1080p ipv 1080p50 en dat kijkt nog beter weg.

Zag daar eerder wel een waas om de spelers heen en het gras bij een panningshot maar om het nu na te bootsen moet ik hem toch op 720p zetten (en bijbehorende lagere bitrate)

Reputatie 1

Hi allemaal, graag deel ik de volgende update met jullie! Zoals ik aangaf, heb ik enkele vragen van jullie voorgelegd en hier heb ik de volgende reactie op gekregen. Hieronder zet ik de punten die vandaag voorbij zijn gekomen. 

  • Het onderzoek is nog volop bezig. De verwachting is dat de duur van het onderzoek nog zeker maanden kan duren. Hier had ik graag een ander antwoord op gekregen, maar ik wil jullie te allen tijde een stukje tijdmanagement meegeven. 
  • Een inhoudelijk stukje waar men op dit moment mee bezig is: meetpunten worden geïntegreerd om te kijken wat het beste zou zijn in de stream. 
  • De mogelijkheid om terug te gaan naar het oude platform is echt niet mogelijk jammer genoeg. De reden dat jullie niet terug kunnen is, omdat het oude platform uitgefaseerd wordt. Binnenkort zal dit helemaal uit zijn. Ik hoop dat jullie dan ook snappen dat dit geen tijdelijke oplossing is.

Ik blijf nog doorgaan met de compensaties totdat ik iedereen heb gehad, dus een paar van jullie krijgen nog een privébericht van mij! Ook jou ga ik hier een privébericht over sturen @johan97. Jullie hebben al ontzettend veel geduld getoond en dat waardeer ik enorm. Voor nu is het dus toch echt nog verder afwachten, sorry! 

Hoi @Lisa dan wacht ik dat bericht even af. 

Reputatie 5

Geen officiële reactie meer gehad sinds het vorige slechte nieuws.

@Lisa

Ik zou willen vragen of je bij de volgende meeting voor wat duidelijkere inhoudelijke antwoorden wil gaan. “Meetpunten worden geïntegreerd” zegt helemaal niets. Mijn vraag was bijvoorbeeld of ze binnen de huidige bitrate naar een oplossing zoeken, of dat ze kijken naar de mogelijkheid om die te verhogen.

Maar sowieso daalt het vertrouwen in, en de hoop op, een goede oplossing heel snel bij mij. En bij anderen hier ook, als ik de reacties zo lees. Het zou fijn zijn als we iets meer eerlijkheid en openheid zouden krijgen over waar ze mee bezig zijn, zodat we weten dat we niet voor niets aan het wachten zijn.

Dat het eventueel een heel technisch verhaal is maakt niet uit, daar komen we wel uit. Maar het gevoel dat we aan het lijntje gehouden worden wordt steeds groter, en we zouden graag met meer zekerheid kunnen vaststellen dat dat niet zo is.

Reputatie 6
Badge

Wat mij betreft gaat het zeker wel over de blokjes-discussie in dit topic. Je hoeft geen metingen te doen om die problemen te zien. Snel bewegend beeld, of beeld met veel informatie en detail verliest meteen zijn definitie en scherpte, en krijgt artefacts en “blokjes". En dat inderdaad op een snelle glasvezel verbinding. In 2022 is dat echt idioot om nog te zien gebeuren.

Het is helaas een eigenschap van dit nieuwe systeem, en een bewuste keuze geweest van T-Mobile om dit zo uit te rollen. Blijkbaar waren ze al op de hoogte van deze problemen  bij de testfase, en hebben ze besloten dat te negeren. Waarschijnlijk in de hoop dat het aantal klachten niet zou opwegen tegenover de financiële voordelen.

Als je dan van T-Mobile hoort dat het onderzoek nog maanden kan duren, en dat “meetpunten worden geïntegreerd”, wat helemaal niks zegt, krijg ik steeds meer het idee dat we inderdaad gewoon aan het lijntje gehouden worden.

Totdat de eerstelijns klagers het opgeven en vertrekken, en ze vrolijk door kunnen gaan met deze troep.

Dit soort blokjes hebben we natuurlijk ook gehad bij T-Mobile (eind 2020? 2019?): https://community.virginmedia.com/t5/Virgin-TV-V6/getting-bad-tv-picture-pixelation-and-breakup/td-p/4828193 (maar dat zou volgens mij nu niet meer mogelijk moeten zijn)

 

( @BeMu ik heb nog even opgelet tijdens het bekervoetbal en bij mij zit geen verschil tussen ESPN en FOX qua vertraging. De klok liep op de seconde gelijk ...)

Reputatie 5

@apis4 

Nee, dat is niet het soort blokjes waar het over gaat, inderdaad. Dit gaat over verlies van definitie, verlies van scherpte en het vormen van compressie-artefacts (de “blokjes") door het gebruik van te weinig bandbreedte voor het doorgeven van sneller bewegende beelden in HD.

Ik weet niet zeker of je al op het nieuwe platform zit, en op glasvezel, maar met die combinatie is dit probleem heel duidelijk te zien bij bijvoorbeeld sport en andere actie. Of bewegend beeld met veel verschillende details, zoals ik laats bijvoorbeeld had bij The Green Planet.

Reageer