Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@apis4 Klopt heb je gelijk in toevallig net ook even gecontroleerd,  toen ik het eerder een keer controleerde was er zeker een verschil 

Hallo is de slechte beeldkwaliteit over het wba netwerk en of het odf netwerk?

 

 

 

Reputatie 5

Hallo is de slechte beeldkwaliteit over het wba netwerk en of het odf netwerk?

Hallo, dat maakt niet uit want het is één en hetzelfde platform. Vanwaar je vraag?

 

 

Reputatie 5

@Mooi someren  

Het gaat over het T-Mobile tv systeem, een nieuw eigen systeem, dat beduidend slechter is dan de oude systemen.

Reputatie 7
Badge +1

@Mooi someren De beeldkwaliteit heeft op zich niet te maken met het netwerk waarop je zit, de slechte beeldkwaliteit waarover geklaagd heeft te maken met het nieuwe platform, dit word T-Mobile tv genoemd.

Het oude platform dat nog bij een beperkt? aantal klanten werkt (ik) heet interactive tv, de genoemde klachten zijn hier niet van toepassing

Reputatie 5

@Lisa 
Ook ik kom graag in aanmerking voor compensatie.


Sinds midden 2019 heb ik doorlopend problemen gehad met de tv dienst van T-Mobile (zie mijn eerdere posts). Uiteindelijk is in de afgelopen tijd mijn STB vervangen en de router. Toen heb ik 1 hele week kunnen genieten van fatsoenlijke tv zonder storingen.

Vervolgens werd ik overgezet naar het nieuwe platform en begon het hele circus van storingen weer: zenders op zwart, vastlopers (uitzending en STB), onscherp beeld (ook bij een gewone film), STB die niet meer wakker wordt als de tv aangaat (elke dag de stroom eraf/en er weer op) en bij terugschakelen naar HDMI 1 (STB)  van HDMI 2 (chromecast) is het beeld compleet verstoord en sinds gister SSL error meldingen (zie bijlage)  en de melding op de voorgrond dat er geen internetverbinding is terwijl het de uitzending op de achtergrond gewoon verder gaat…

Ik ben iedere keer vriendelijk geholpen door de medewerkers van T-Mobile (fijn), maar inmiddels ben ik het meer dan beu om hier zoveel tijd aan kwijt te zijn.

 

Daarbij wil ik graag per omgaande door T-Mobile teruggezet worden naar het oude platform, zonder dat ik daar zelf voor moet gaan knutselen zoals hier omschreven

Reputatie 7
Badge +14

@HJHome . Je kunt beter een eigen topic aanmaken. Dan kunnen eventuele problemen specifiek bij jou bekeken worden. Terug naar het oude platform is namelijk niet mogelijk. Dat staat op de nominatie om uitgezet te worden. Je kunt dus beter geholpen worden om het nieuwe platform goed te laten werken bij jou 

Reputatie 5

@eric  Dank voor je reactie.

Ik heb me vanwege de compensatie die via @Lisa loopt hier gemeld en heb nu geen behoefte aan een eigen topic, want mijn klachten zijn (grotendeels) hetzelfde als de anderen die zich hier hebben gemeld.

Het is wel mogelijk om terug te gaan naar het oude platform (hier staat de uitleg), maar daar zou ik dus zelf voor moeten gaan knutselen.
Daarbij is voor de huidige problematiek op het nieuwe platform is nog geen oplossing in zicht en neem ik aan dat T-Mobile het oude platform pas uitzet als het nieuwe platform dezelfde kwaliteit kan leveren.
Ik gok erop dat de oplossing nog maanden op zich laat wachten.
Vandaar mijn vraag om het terugzetten naar het oude platform vanuit T-Mobile te faciliteren voor de klanten die daar om vragen

Ik wacht de reactie van @Lisa af.

 

Reputatie 5

Hou @Lisa 

Heb je nog navraag kunnen doen over waar ze inhoudelijk precies mee bezig zijn?

Reputatie 7

Hi allemaal,

Inmiddels heb ik iedereen (opnieuw) een privébericht gestuurd over de vergoedingen! Mocht er toch nog iemand zijn die ik per ongeluk ben vergeten, laat het mij dan zeker even weten. De vergoedingen daar hebben jullie recht op, maar een permanente oplossing zou natuurlijk het aller fijnste zijn. Weet dat ik alle updates die ik doorkrijg, hier blijf delen. Dit zal alleen wel wat minder frequent gebeuren, aangezien het nog enkele maanden zal duren voordat ik de uitkomst met jullie kan delen.

Ik heb nogmaals aangeklopt bij mijn collega's met het verzoek of ik meer kan delen over het onderzoek. Graag meld ik het volgende. We kijken naar alle opties die te maken hebben met de ervaring die jullie nu hebben tijdens het tv-kijken. Het onderzoek omvat dan ook onder anderen een bitrate onderzoek. We kijken ook naar andere zaken die mogelijk van invloed zijn bijvoorbeeld of de inkomende stream kwaliteit wel afdoende is. Dit is een compleet diepgaand onderzoek, zodat we factoren kunnen uitsluiten, om te kijken waar de ervaring vandaan komt, wat de oorzaak is en hoe we die zo optimaal mogelijk kunnen verbeteren.

Wat er precies wordt onderzocht mogen we niet delen, want dit is concurrentiegevoelige informatie. Daarnaast willen we het complete onderzoek afwachten, zodat we niet te vroeg onze conclusies trekken. Pas na afronding van het onderzoek weten we exact wat er moet gebeuren. Op basis van het resultaat uit het onderzoek kunnen we een plan maken om dit aan te gaan pakken. Daarom kunnen we nog niet zeggen hoelang dit precies gaat duren, want dat ligt er aan wat de uitkomsten van het onderzoek zijn.

Hopelijk heb ik jullie zo toch iets meer informatie mee kunnen geven, want ik lees echt al jullie vragen en blijf al jullie opmerkingen/vragen doorzetten. Weet dat je mij altijd hier of in een privébericht aan mijn mouw mag trekken, dan help ik je graag mee! 

Reputatie 7

Hi @HJHome, super dat je dit topic gevonden hebt! Het is uiteraard niet de bedoeling dat je hier zoveel tijd mee kwijt bent, dus goed dat je je hier meldt. Zoals je hebt kunnen lezen maak ik mij al enige tijd hard voor dit onderwerp. Wat betreft het overzetten naar het oude tv-platform: de mogelijkheid om terug te gaan naar het oude platform is echt niet mogelijk jammer genoeg. De reden dat jullie niet terug kunnen is, omdat het oude platform uitgefaseerd wordt. Dit kan ik dan ook niet voor je in orde maken. 

Wat ik wel voor je in orde hebt gemaakt, is de compensatie. Zoals ik bij de meesten al een tweede ronde heb gedaan van de vergoeding, zal ik over enkele maanden jou ook weer voorzien van een nieuwe vergoeding. 

Omdat je meerdere punten noemt die niet overeenkomen met de rest van de klanten in dit topic, ga ik hier graag dieper voor je in duiken. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en deze ziet er top uit. Dit staat natuurlijk haaks op jouw ervaringen, dus hier gaan we wat aan doen. Maak jij ook gebruik van eigen apparatuur zoals bijvoorbeeld adapters? Als jij daarnaast ook een ander LAN-poort zou willen testen, dan zou dat super zijn. Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Ook hoor ik graag of jij al de HDMI-kabel en de UTP-kabel hebt vervangen. Fingers crossed dat hier dé oplossing voor je tussen zit. Tot slot wil ik bij je checken of de SSL errors blijven komen wanneer je op ‘yes’ drukt of zijn ze inmiddels verdwenen? Laat je dit aan mij weten? Merci! 🎈

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Is het gerechtvaardigd om er van uit te gaan dat de uitfasering van het oude platform voorlopig word stopgezet of dat men alleen naar het nieuwe platform gaat als men daar expliciet om vraagt, ik vraag dit omdat ik me kan voorstellen dat het aantal uit te betalen compensatie gevallen anders te groot word.

 

Reputatie 5

@Lisa 

Dank voor jouw inspanningen en dank voor jouw reactie aan mij vandaag

Dit is mijn reactie daarop

Compensatie
Deze is wat mij betreft nog niet in orde gemaakt.
Vandaag ontving ik berichtjes dat ik werd gecrediteerd vanwege mijn slechte ervaringen met de TV dienstverlening van T-Mobile. Vervolgens werd mijn eerste melding in dit topic (4 dagen geleden) gehanteerd voor de berekening van de vergoeding: € 2,61
Bij deze maak ik bezwaar tegen die berekening en de daarbij behorende (ontoereikende) vergoeding

Sinds mei 2018 heb ik via de klantenservice en dit forum melding gemaakt van problemen met de T-Mobile TV Dienstverlening (o.a.: 2018/05/17 TV Anywhere: nieuwe app werkt niet, 2019/10/18 STB: afstandsbediening versleten en STB loopt steeds vaker vast/heeft dan reset nodig en 2019/12/15 STB: al maanden last van blokkerig, haperend beeld en geluid
Daarnaast heb ik diverse keren hierover met de T-Mobile Klantenservice gebeld (die historie kan ik helaas niet inzien/reproduceren).
Ik vind dat ik met bovenstaande voldoende heb aangetoond dat ik sinds 2018 klachten heb t.a.v. de verstoorde TV Dienstverlening van T-Mobile en zie dus ook graag een creditering tegemoet die past bij deze periode.
 

Problemen met huidige TV Dienstverlening
Je geeft aan dat ik t.a.v. verstoringen meerdere punten noem die niet overeenkomen met de rest van de klanten in dit topic. Dit is mijn samenvatting:
1)  zenders op zwart, vastlopers (uitzending gemist en STB), onscherp beeld (ook bij een gewone film), STB die niet meer wakker wordt als de tv aangaat (elke dag de stroom eraf/en er weer op)
=> Daar zijn meerdere meldingen van door andere gebruikers (in dit topic en andere topics) NIET OPGELOST, heb ik weer een nieuwe STB nodig?
2) SSL error meldingen  en de melding op de voorgrond dat er geen internetverbinding is terwijl het de uitzending op de achtergrond gewoon verder gaat
=> werd m.i. veroorzaakt door daags daarna gemeld Onderhoud op TV in de nacht van 20 op 21 januari OPGELOST  (? denk ik dan. Ik heb de melding sindsdien niet meer gezien...)
3) Resteert de klacht dat sinds ik het nieuwe platform heb het terugschakelen naar HDMI 1 (STB)  van HDMI 2 (chromecast) het beeld compleet is verstoord op HDMI 1 (STB, herstart noodzakelijk)
=> hier heb ik geen andere klachten van gezien en daar zou ik mee kunnen leven als de klachten genoemd onder 1) waren verholpen

 

In antwoord op jouw vragen:
a) Maak jij ook gebruik van eigen apparatuur zoals bijvoorbeeld adapters?
=> NEE
b) Als jij daarnaast ook een ander LAN-poort zou willen testen, dan zou dat super zijn.
=> was al omgepatched van LAN 1 naar LAN 4: maakt geen verschil
c) Ook hoor ik graag of jij al de HDMI-kabel en de UTP-kabel hebt vervangen
=> HDMI kabel is diverse keren vervangen: geen verschil. UTP kabels zijn iedere keer vervangen door de kabels die er bij vervanging van apparatuur door T-Mobile werden geleverd

 

Mijmeringen
Ik heb een groot respect voor jou (en alle andere medewerkers van T-Mobile) die bij verstoring de klanten te woord staan en proberen te helpen.

Datzelfde respect heb ik voor de klanten/melders op dit forum die aan alle kanten meedenken en willen testen om de problemen te kunnen gaan verhelpen.

Blijft wat mij betreft onverlet dat er nu al jaren een ontoereikende TV dienst wordt geleverd door T-Mobile waar de volle prijs voor wordt betaald, terwijl deze aantoonbaar onder de maat functioneert.

...Ik verlang er naar om gewoon mijn TV aan te kunnen zetten en er meteen naar te kijken zonder verstoring...

Reputatie 5

Hoi @Lisa 

Bedankt voor de extra informatie. Ik snap dat concurrentie-gevoelige informatie niet gedeeld kan worden, maar dit geeft me in ieder geval weer het idee dat er echt aan gewerkt wordt.

Neem niet weg dat ik denk dat dit allemaal getest en gedaan had moeten zijn vóór dat dit systeem uitgerold werd. De kwaliteit van je bronmateriaal kennen, de kwaliteit van je uitgaande stream weten, klinkt allemaal als essentiële basis informatie die grondig getest zou moeten zijn voordat je het uitstuurt naar je klanten. Maar je kan je kan niet alles hebben. Ik kan alleen maar hopen dat als het onderzoek afgerond is, de oplossing niet ook nog eens maanden gaat duren.

En even nog, @Lisa  Bedankt voor de moeite die je doet. Jij krijgt onze frustratie en zo rechtstreeks op je af, terwijl die eigenlijk bij anderen thuis hoort. Je moeite wordt gewaardeerd :)

 

Reputatie 7

Hi @BeMu, ik kan me voorstellen dat je je dit afvraagt en dank voor het meedenken! Dit is alleen niet aan de orde. De migraties worden niet stopgezet en blijven plaatsvinden. 

Hi @HJHome, heel graag gedaan! Goed dat je dit aangeeft en merci voor de heldere toelichting. De vergoeding die expliciet in dit topic geldt, daarbij is de afspraak dat we de datum aanhouden waarop de eerste melding is gemaakt. Dit geldt voor iedereen. Omdat jij ook issues omschrijft waar de vergoeding voor dit onderzoek niet op is gebaseerd, heb ik jouw dossier nog eens goed doorgespit. Ik zie hier enkel in terug dat jij vorig jaar geen beeld hebt gehad en op basis hiervan wil ik je graag verblijden met aanbieden van een gratis zenderpakket naar keuze voor twee maanden. Kijk vooral op onze website welk pakket jou aanspreekt en dan maak ik dat graag voor je in orde: https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/zenderpakketten. Ik hoop dat je begrijpt dat ik nu geen vergoeding kan aanmaken voor issues die in 2018 hebben plaatsgevonden, omdat ik dit ook niet terugzie in het systeem. Als je laat weten welk pakket je aanspreekt, dan maak ik de vergoeding hiervan in orde en kun je dit zelf op iedere gewenst moment aanzetten. 

Ik ben het echt helemaal met je eens dat je optimaal hoort te genieten van jouw tv, dus daar gaan we ook zeker voor zorgen samen. Heel goed om te weten dat jij al veel stappen hebt geprobeerd. Zojuist heb ik dan ook de hulptroepen voor jou ingeschakeld. Binnen enkele minuten zul je een sms/e-mail krijgen met daarin de afspraaktool van onze monteursservice (Guidion). Laat jij het weten zodra het is gelukt om hier een afspraak mee in te schieten? Ik hoor vervolgens na het bezoek heel graag of de problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen! 😊

Hi @GuusH, heel graag gedaan! Ik ben echt blij om te lezen dat de vorige update duidelijker was. Bij volgende updates zal ik dan ook weer proberen om een zo uitgebreid mogelijk verhaal aan jullie te geven, zonder al te abstracte termen. Ik blijf ook duimen op een snelle(re) en mooie uitkomst van het onderzoek. Ahh dat vind ik echt ontzettend fijn om te horen, dankjewel voor het mooie compliment. Merci Guus daar doe ik het voor! ❤️

 

Reputatie 1

Dag allemaal,

Ik lees al een tijdje mee in de hoop dat er enige verbetering van het signaal in zicht zou komen, maar gezien de laatste berichtgeving, denk ik dat dit niet gaat gebeuren. Ik heb ervoor gekozen om terug te migreren naar het oude platform aan de hand van deze forum post: 

Kost €25 voor een switch en een uurtje pielen, maar dan heb je ook wat!

Reputatie 5

@Lisa 

Ff los van mijn nieuwe tv box registratie problemen 

Is er nog voortgang te melden vanuit de technische dienst?

En zo nee, wanneer kunnen we die verwachten?

Reputatie 5

Waarin zit dan en concurrentie gevoeligheid? Als je de streams afneemt van de mediagateway in Hilversum zoals de meeste providers doen en die 1 op 1 doorgeeft heb je de beste kwaliteit. Hoef je nergens iets te bewerken etc. Kost alleen wat bandbreedte, maar die heb ik voldoende. Voor de mensen met een mobiel device of dsl kun je dan een lagere kwaliteit aanbieden. Zo simpel zou het toch moeten zijn.

Reputatie 1

Vorige week bericht gehad dat binnenkort glasvezel in de wijk wordt aangelegd (Leidschendam). Gezien alle commoties hier over de slechte beeldkwaliteit zal ik zeker geen diensten gaan afnemen van T-Mobile en blijf ik lekker bij Ziggo. Heb zelf wat flyers gemaakt die ik binnenkort bij alle buren in de wijk in de bus stop en hen erop ga wijzen voorlopig af te zien van T-Mobile.

Dus @Arnoldsr , Op een paar berichten op een forum, dus van horen zeggen ga jij een bedrijf zwart maken zonder te ervaren of het klopt.

Ik hoor ook wel eens wat en als alles wat ik hoor klopt zou ik bepleiten om Leidsendam goed uit te kammen, hoor dat het nogal een gevaarlijke wijk kan zijn.

Zo alle gekkigheid nu gehad, dat jij je afweging maakt prima, maar te gaan flyeren, heb je geen persoonlijk contact met je buurtgenoten, vond ik persoonlijk een hetse gaan houden, slap gezever net als die anti corona actie voerders met een bivak muts op, wees een echte vent en laat je zien.

Reputatie 5

Het TV product werkt best prima op een Samsung tv en met het kastje. Op mijn AndroidTV dan weer wat minder beeld. Op allemaal zeker met sport en snellere beelden merk je dat de decoding te weinig bandbreedte heeft om het te verwerken.

Mijn buurman baalde bijv. dat er geen teletekst meer was (dat mis ik dan weer niet).

De concurrentie zoals KPN en Ziggo is echt wel beter, maar om het nu hemaal zwart te maken gaat mij ook wat te ver.

Reputatie 7
Badge +1

@Mark-DenHaag Momenteel maak ik nog gebruik van het oude platform voor zo lang het duurt, de overgang gaat pas in wanneer het zover is ga dat absoluut niet zelf naar voren halen.

Nu vertelde me laatst iemand dat de schokkerige beelden bij snelle bewegingen zich eerder voor zal doen bij de grote 4K tv's van tegenwoordig denk aan modellen van 55” en groter, of dat klopt weet ik niet omdat ik dat niet kan testen.

Reputatie 5

Schokkerig maakt niet uit of je een 27inch of 82inch hebt. Schokkerig is schokkerig.

Er is er 1 bij KPN die er ook over klaagt, daar kwam naar voren dat sommige beelden in 24Hz aankomen, bij 50HZ of 100Hz TV moet de TV er elke keer een Hz bijmaken, zou dit ook op TM van toepassing kunnen zijn.

Maar het blijft vreemd, op Ziggo na die via de kabel levert hebben alle providers moeite met de TV goed te krijgen, KPN gaat redelijk goed, T-Mobile gaat, en dan de meeste die Canal Digitaal gebruiken gaat het gewoon slecht, ik denk dat TV naast/met dezelfde internetlijn gewoon niet lekker gaat, de pionier Glashart Media die samen met Regefiber met glasvezel begonnen hadden dit volgens mij al door, elke woning kreeg twee glasvezel aansluitingen een Hybride NT waarbij links het internet zat en rechts de TV apart uitkwam en je zelfs nog de TV via een coax kabel kon aansluiten, ideaal als je geen interactieve zaken wenste of nog een oude DVD recorder had met HDD om op te nemen, zelfs de oude videoband kon je nog gebruiken.

Ik denk dat het gewoon een besparing is op bandbreedte, dus te weinig snelheid gebruiken/reserveren voor de TV, als de bittrate omhoog zou gaan zouden er een hoop problemen opgelost kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33 Jou omschrijving zoals bovenstaand omschreven dekt voor de volle honderd procent de lading waar het fout gaat, de propositie zoals je kreeg bij Reggefiber/Glashart media was gewoon het beste,

Maar dan blijft wel de vraag waarom de klanten die nog op het oude T-Mobile zitten of zaten geen last van de problemen hebben of hadden, de klachten komen allemaal van klanten die zijn overgegaan naar het nieuwe platform.

Reageer