Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Oude T-Mobile platform had een veel hogere bitrate van de stream en ik heb het idee dat het iets met Glashart te maken heeft gehad, gezien de gebruikte techniek, of gewoon hetzelfde of een broertje/zusje.

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik me nog wel kan herinneren dat er in het verleden een issue was dat ging over het feit dat KPN de mindere kwaliteit streams die werd gebruikt voor DSL ook werd geleverd op glas, na klachten is dit aangepast, of dat zo was weet ik niet het was wel eens te lezen op het forum van KPN.

Wel kregen de belangrijkste zenders meer bandbreedte voor klanten op glas

Reputatie 5

Hoi @Lisa 

Inmiddels zijn er 14 dagen verstreken sinds jouw laatste melding.

Is er nog voortgang te melden vanuit de technische dienst/de onderzoeken?

En zo nee, weet jij dan wanneer we die kunnen verwachten?

Alvast bedankt

Reputatie 6
Badge

Schokkerig maakt niet uit of je een 27inch of 82inch hebt. Schokkerig is schokkerig.

Precies en schokkerige beelden zijn er helemaal niet, enkel het instorten van de resolutie bij drukke beelden ...

Reputatie 7

Hi allemaal, graag wil ik jullie laten weten dat ik als eerste wat doorkrijg van mijn collega's als er een concrete update gedeeld kan worden over het onderzoek! Tot nu toe heb ik (nog) niks nieuws vernomen, maar blijf ik dit voor jullie chasen. Zoals ik eerder aangaf, zal dit alleen wat minder frequent zijn aangezien er is aangegeven dat het onderzoek meer tijd in beslag zal nemen. Bij de aankomende tv meeting hoop ik weer het één en ander te horen over de voortgang, dus dit staat nog steeds volledig op mijn radar. Heel goed dat jullie hier blijven aankloppen, want ik zet altijd graag jullie vragen uit bij mijn collega's. Ik ga in ieder geval navragen wanneer ik weer een concrete update kan verwachten, zodat jullie ook weer meer duidelijkheid hebben! 

Reputatie 5

Hoi @Lisa 

Wederom dank voor je inspanningen en bericht

 

Kun je voor mij samenvatten wat er nu daadwerkelijk wordt onderzocht/hoe deze onderzoeksopdracht van de technici luidt/omvat?

Bv:

"tv kwaliteit oude tv platform vs nieuwe tv platform vs benodigde bandbreedte/ compressie"

Of

"Benodigde bandbreedte/toegepaste compressie voor vlekkeloze T-mobile tv dienst (zowel voor nieuwe als oude platform)

 

Na al die tijd en nu weer 19 pagina's in dit toppic ben ik de draad kwijt

Reputatie 3

Ze onderzoeken niets. Ze halen zoveel mogelijk klanten binnen en verkopen de boel.

Slot op dit topic en iedereen overstappen is het devies. #alaaf

Reputatie 7
Badge +1

@behtjes  Verkopen hoeft niet meer T-Mobile is al lang verkocht door Deutsche Telekom aan een aantal durf investeerders, alleen is zover ik weet het wachten op goedkeuring door de toezichthouders.

zie link: https://www.techzine.nl/nieuws/trends/466247/t-mobile-nederland-voor-51-miljard-euro-verkocht/#:~:text=T%2DMobile%20Nederland%20komt%20voor,Deutsche%20Telekom%20in%20ons%20land.

Ze onderzoeken niets. Ze halen zoveel mogelijk klanten binnen en verkopen de boel.

Slot op dit topic en iedereen overstappen is het devies. #alaaf

Ja want mensen gaan puur voor TV overstappen…

Als mijn gezin niet tevreden is met TV, trappen we TV de deur uit en nemen we wel NLziet. Altijd nog goedkoper dan een andere internetprovider nemen.

 

Verkopen hoeft niet meer T-Mobile is al lang verkocht door Deutsche Telekom aan een aantal durf investeerders, alleen is zover ik weet het wachten op goedkeuring door de toezichthouders.

Verkoop onder voorbehoud inderdaad.

Reputatie 3

@Gerrit078 het gaat er bij jou dus voornamelijk om zo goedkoop mogelijk. Dan moet je ook niet klagen over de kwaliteit. Ik heb bewust gekozen voor een duurdere provider met hoge bitrates. Ik betaal graag meer voor betere kwaliteit.

 

Ik vind het gewoon zo knap dat hier iedereen aan Lisa hetzelfde blijft vragen en Lisa jullie al 19 pagina's en maanden niks verteld en jullie vragen gewoon ontwijkt. Lisa is echt niet zo dom dat ze niet een vraag kan stellen in een meeting die jullie keer op keer stellen. En wellicht heeft ze het gesteld, krijgt een eerlijk antwoord maar moet hier een ander antwoord geven van hogere hand. En zo blijven jullie aan de gang in een vicieuze cirkel.

@Gerrit078 het gaat er bij jou dus voornamelijk om zo goedkoop mogelijk. Dan moet je ook niet klagen over de kwaliteit. Ik heb bewust gekozen voor een duurdere provider met hoge bitrates. Ik betaal graag meer voor betere kwaliteit.

 

Mij hoor of zie je sowieso niet klagen, maar het is een beetje krom om te suggereren dat er niets aan gedaan wordt. Het is niet een kwestie om even een schakelaar om te halen of even in een configfile de bitrate te verhogen.

Dacht je dat het bij Ziggo of KPN in de eerste paar jaar de kwaliteit zo perfect was ? Bij beide was in het begin de boel ook veel te zwaar gecomprimeerd, tot hangende mediaboxen / ontvangers toe. Het heeft bij UPC en @home destijds nog aardig wat jaren geduurd voordat de kinderziektes eruit gehaald waren.  Wellicht de klachten over vastlopende of traag reagerende mediaboxen bij UPC gemist?

Ook bij hen werd in die perioden vaak genoeg gezegd tegen klanten dat er hard aan gewerkt werd, overleg plaatsvond etc.

Don't shoot the messenger. Lisa zal echt wel - net als haar collega's - geregeld vragen om updates maar als er niets te melden valt. Dan is er niets. Soms is “nee er is nog geen update” ook een antwoord.

 

Dat “van hoger hand” slaat trouwens nergens op, met speculeren bereik je niets tenzij je jezelf bezighoud met aandelen. 

 

 

Reputatie 3

Zelf weten. Lekker blijven dromen dan. 

Reputatie 7

Hi @HJHome, ik kan me voorstellen dat het overzicht na al deze pagina's lastig blijft! Graag deel ik de onderstaande link die leidt naar mijn meest recente uitgebreide update omtrent het onderzoek:

Ik hoop dat dit het wat duidelijker voor je maakt! Ook heb ik vandaag weer navraag gedaan bij het TV team, maar ik heb geen nieuwe concrete update die ik kan delen. Mijn collega gaf nogmaals aan dat zij het direct aangeeft aan mij als er nieuws is. Dus als jullie niks horen, dan is dat omdat er nog geen concrete terugkoppeling is binnengekomen. Er wordt nog steeds volop aan gewerkt en ik houd jullie op de hoogte bij nieuwe updates.

Hi @behtjes, weet dat ik mij de frustratie echt kan voorstellen! Echter blijf ik telkens al jullie vragen voorleggen en deel ik ook alles wat ik mag en kan delen met jullie. Je kan dus altijd alles aan mij doorgeven en dan speel ik het graag door, maar op veel vragen zijn gewoonweg nog geen concrete antwoorden. Het is en blijft een erg gecompliceerd onderzoek, vandaar de lange duur.

Reputatie 5

@Lisa, dankjewel
Ik wacht af en wens je een goed weekend

Reputatie 3

Hoi @Lisa 

Wederom dank voor je inspanningen en bericht

 

Kun je voor mij samenvatten wat er nu daadwerkelijk wordt onderzocht/hoe deze onderzoeksopdracht van de technici luidt/omvat?

Bv:

"tv kwaliteit oude tv platform vs nieuwe tv platform vs benodigde bandbreedte/ compressie"

Of

"Benodigde bandbreedte/toegepaste compressie voor vlekkeloze T-mobile tv dienst (zowel voor nieuwe als oude platform)

 

Na al die tijd en nu weer 19 pagina's in dit toppic ben ik de draad kwijt

En heb je je antwoord gekregen van Lisa? 🤣

Reputatie 4

Toch wel grappig dat het concurrentie gevoelige informatie genoemd word terwijl de consumenten moeten vertellen dat de oorzaak de te lage bitrate is en er helemaal geen onderzoek maar actie nodig is. Er is geen onderzoek in de wereld die een andere conclusie gaat leveren.

Je kan niet informatie voor 60 frames per seconde in de data bus van 30 frames proberen te proppen zonder data overboord te gooien of die data beter te comprimeren.  Dat is echt basis.

 

T-Mobile heeft 3 keuzes:

 

-Hogere bitrate.

-Toegeven dat de bitrate niet voldoet voor 1080p en gewoon terug schakelen naar 720p (720p van Ziggo go ziet er beter uit bij snelle beelden als 1080p van T-Mobile) maar of je jezelf als TV aanbieder met 720p voor een box nog serieus kan nemen… Op telefoons prima maar op tv niet echt meer.

-Andere codec die minder bitrate nodig heeft. (Dit vereist zeer waarschijnlijk andere hardware aan de kant van de consument)

 

Ik snap niet waarom na al die tijd nog steeds gedaan word of er iets anders aan de gang kan zijn. De feiten liggen al geruime tijd op tafel.

Ik geloof dan ook helemaal niets van het onderzoek TENZIJ: hogere bitrate is ingesteld in de servers die comprimeren/encoden maar niet doorgevoerd wordt naar de gebruiker (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt). Wat mij betreft dus een vergezocht scenario.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Als men het “oude” platform weer in ere zou herstellen zou dat het overgrote deel van de problemen oplossen m.i.  of nog veel beter zou zijn het zelfde platform zo als in het begin van Glashart media.

Reputatie 5

Hey @Lisa heb je al een update voor ons? 

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL, ik heb jammer genoeg nog geen nieuwe update gehad! Anders had ik dit gelijk met jullie gedeeld. Vrijdag ga ik het weer aankaarten bij de tv-meeting. Al gaf mijn collega onlangs ook aan dat zij het echt gelijk laat weten als er iets uitrolt. Maar ik blijf dit graag chasen voor de zekerheid. Ik duim nog steeds heel erg dat ik snel een mooie update binnenkrijg die ik hier kan delen! ☘

Reputatie 6
Badge

Klonk eerder alsof het minstens vier maanden ging duren dat ‘monitoren’ dus ik zou vóór april sowieso niets verwachten ...

Reputatie 5

Hoop doet leven :)

Dit topic loopt nou een goeie 9 maanden. Het lijkt me mooi als ze de oplossingstijd onder een vol jaar weten te houden. Zo ver mogelijk onder een vol jaar. Beroeps-eer en dat soort dingen.

Het nadeel van het bericht dat het nog een aantal maanden kan duren is dat het zo stil geworden is hier. Dan lijkt de druk er af te zijn. Ondertussen zitten we nog steeds met waardeloze TV-kwaliteit, en moet dat zo snel mogelijk opgelost worden.

En we verdienen het wel om op de hoogte gehouden te worden van iedere ontwikkeling. Op zich hebben we al heel veel meer geduld gehad dan wat ooit redelijk genoemd kan worden. Tijd voor T-Mobile om eindelijk eens iets te presteren.

Reputatie 7

Hi guys, vanochtend heb ik weer gevraagd om een update tijdens onze tv meeting! Mijn collega gaf nogmaals aan dat ik de eerste ben die wat hoort, zodra er een update gedeeld kan worden. Het is echt nog steeds in onderzoek. Ik blijf het zeggen: ik waardeer jullie geduld enorm, merci daarvoor. Jullie horen dus echt gelijk wat als er iets nieuws bekend is, beloofd. Ik ben het volledig met jullie eens dat jullie recht hebben op updates. Dus zodra ik er één doorkrijg, dan laat ik dat weten. Voor nu alvast een heel mooi weekend en geniet van het zonnetje! 

Reputatie 1

Hoe lang moeten we nu nog wachten op een beetje fatsoenlijk beeld kwaliteit?

Zijn jullie bij de mensen thuis al eens wezen kijken hoe belabberd beeld jullie leveren? 

Wanneer verwachten jullie de uitkomsten nou eens te krijgen?

Enige uitweg die ik zie is weggaan bij t-mobile, is dat wat jullie willen?

 

 

 

Reputatie 5

Ze zijn nog maar 8 maanden aan het onderzoeken. Ik vind het wel lekker om de maand een korting te krijgen. Een oplossing verwacht ik niet op korte termijn.

Reputatie 2

@Lisa ; bedankt voor je antwoord. Betekend dit ook dat je de compensatie die is toegekend aan een ieder automatisch wordt verlengt totdat er een definitieve oplossing komt.

Reageer