Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

@eric, zo te zien zit ik op het “nieuwe” t-mobiletv. 

Reputatie 7
Badge +14

Er is hier geen compensatie regeling voor. Wel zijn er verschillende manieren om tv te kijken. Om te beginnen,  zit je nog op het oude tv platform (interactv) of het nieuwe (t-mobiletv)? Indien je dit niet weet kun je het verschil hier zien.

Beste @Lisa ,

 

Ik volg dit topic al enige tijd omdat ik zelf ook last ondervindt van een enorm slechte beeldkwaliteit.

Momenteel kijk ik Frankrijk - Marocco en het lijkt alsof er met een aardappel gefilmd wordt.

Hoe kan dit al zo lang spelen en nog niet zijn opgelost? Voorheen een goede ervaring gehad met T-M Thuis, maar dit stelt me toch diep teleur.

Waar kan ik me aanmelden voor de compensatie?

Groeten,

Guus

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Als zelfs het menu vanuit de Ami decoder niet scherp is, dan moet het een instelling zijn tussen de decoder en jouw TV. Beetje lastig daar op afstand in mee te denken. Gewoon wat proberen zou ik zeggen. Is het een recente smart TV? Er is namelijk ook een T-Mobile app voor diverse merken beschikbaar die direct op je TV draait.

Reputatie 1

Hallo,

zojuist voor het eerst in gebruik genomen de tv box van Tmobile en ik moet zeggen wat bar en bar slecht beeld… we zijn overgestapt van Ziggo naar Tmobile, voornamelijk vanwege internet snelheid en niet voor de TV want dat was dik in orde bij Ziggo. Wellicht zijn het instellingen, maar als ik het zo lees valt er weinig aan te doen…. kan een moderator mij contacten ? 

flets beeld, tekst omschakelen kanaal is amper te lezen, gewoon niet scherp ook

resolutie 1080p50

HDMI modus standaard

ik hoor graag

Reputatie 5

Dat kan zo zijn, maar er moeten toch ergens 5 beeldjes per seconden (zijn er 25 op 50hz normaal) bij "verzonnen" worden en kan het veroorzaken dat het niet helemaal soepel loopt. Zeker met wat snellere bewegingen. 

Reputatie 7
Badge +1

Mijn Entone staat toevallig ook op 1080P60Hz zag ik net, maar geen enkele last van schokkerig beeld

Reputatie 5

 

Instellingen staan in principe zoals voorheen bij KPN (1080p/60Hz), dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Televisie is in Nederland 50Hz. Dan is het niet zo vreemd dat je met 60Hz een schokkerig beeld hebt.

 

Reputatie 7
Badge +1

Net na lange tijd weer eens op dit topic gekeken, en meteen even op 150 gekeken maar beeld is goed mooi scherp en geen enkele vorm schokkerig of wat dan ook, tv is een LG Oled 55” uit 2021.

Ik maak gebruik van de Entone 610 box wel heb ik een highspeed HDMI gehaald bij de Action en die in de HDMI 4K geprikt achter in de tv, dus niet de standaard HDMI.

Reputatie 2

Spelen deze problemen nog steeds?

Ben nu ongeveer een maand abonnee en kijk op dit moment naar RKC - Ajax, maar het is ontzettend schokkerig; net alsof ik naar een herhaling van een actie zit te kijken....

Instellingen staan in principe zoals voorheen bij KPN (1080p/60Hz), dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Reputatie 6
Badge

Vlan300 is juist het nieuwe platform. 

Juistem 😅.

Reputatie 7
Badge +14

Vlan300 is juist het nieuwe platform. 

Reputatie 6
Badge

Dar bedoel ik. Dat het beeld niet denderend is is niet het einde van de wereld. TV is voor veel mensen iets voor erbij geworden naast het netflixen HBO’en en Prime’en. Logisch dat providers daar minder in investeren. Al dat gebinge-watch kost ze klauwen met geld dan blijft er weinig over om te investeren in TV. T-Mobile zal gewoon doen wat hun cijfers ze ingeven. En die cijfers zeggen waarschijnlijk dat het overgrote deel van de bandbreedte verstookt wordt voor het streamen via streaming services.

De issues die hier genoemd zijn herken ik niet bij het kijken via de Amino. Voor mij is dat beeld gewoon acceptabel. De box herstart niet irritant vaak ofzo. Enige wat ik mis is de zender lijst die er blijkbaar niet op zit.

@D-VineOp het moment dat ik via de Amino kijk en verder niks anders verbruik via internet in huis is de throughput op mijn WAN poort van m’n router 12mbit (Veronica). Dus ik heb toch het idee dat ik via de Amino naar een andere stream kijk dan via de app. Het gekke is wel dat Vlan 640 een paar kbit throughput heeft en vlan300 op het moment dat ik kijk die 12mbit.

De zelfde uitzending via de App is de throughput inderdaad lager. Maar eerlijk gezegd zie ik dat niet af aan het beeld op een 55” OLED.

Wat ik wel jammer vind is dat TV altijd een koppeldienst is. Er is geen provider (behalve canaal digitaal in beroerde kwaliteit) die apart hoog kwalitatieve TV aan bied voor bijvoorbeeld sport. Denk dat hier (ondanks de klagers in deze post) gewoon te weinig markt voor is.

Ik blijf dit wel volgen want de Android app is inderdaad van dermate beroerde kwaliteit dat het zeker geen alternatief is. Maar dat zit meer in stilstaand beeld, zenders die op zwart springen etc dan in de kwaliteit van het beeld.

Ik ben wel benieuwd of er ook daadwerkelijk metingen zijn gedaan via het nieuwe platform.

Toen ik nog bij die ISP werkte waren TV issues ook altijd een lang slepend issue. De meeste TV gerelateerde tickets stonden maanden open zonder concrete uitkomst. Er is ook zoveel binnen het “klant domein” wat van invloed kan zijn. Dat moet eerst allemaal uitgesloten worden voor je een leverancier tot onderzoek kan dwingen.

VLAN 300 is het oude platform(?) ...

Omdat ik onlangs nieuwe apparatuur kreeg het geen ook wel mocht aangezien het oude al uit de tijd van Napoleon stamde werd ik meteen ook overgezet naar het nieuwe platform.

Hoewel ik altijd behoorlijk kritisch was moet ik eerlijk bekennen dat het beter is dan verwacht, zo goed als het oude “nee” maar voor mij persoonlijk 85 tot 90% in vergelijking met het oude platform, en ook ik merk wel verschil tussen de zenders onderling, maar dat is op zich geen wonder.

Zenders als NGC of Discovery enz. zenden vaak oude(re) programma's uit welke al in een mindere kwaliteit zijn opgenomen, en voor sportuitzendingen geldt nog altijd hoe meer tussenstations in de keten hoe slechter de kwaliteit als het aankomt bij de consument, en opgenomen programma's zullen altijd slechter zijn de origineel, denk maar aan de oude videorecorder.

Nou nee hoor, in de moderne digitale wereld hoeft een opgenomen programma niet slechter te zijn dan het origineel. Niet te vergelijken met een oude videorecorder.
Ik zie gewoon overduidelijke verschillen met XS4ALL/KPN waar ik vandaan kom. 

Reputatie 7
Badge +1

Omdat ik onlangs nieuwe apparatuur kreeg het geen ook wel mocht aangezien het oude al uit de tijd van Napoleon stamde werd ik meteen ook overgezet naar het nieuwe platform.

Hoewel ik altijd behoorlijk kritisch was moet ik eerlijk bekennen dat het beter is dan verwacht, zo goed als het oude “nee” maar voor mij persoonlijk 85 tot 90% in vergelijking met het oude platform, en ook ik merk wel verschil tussen de zenders onderling, maar dat is op zich geen wonder.

Zenders als NGC of Discovery enz. zenden vaak oude(re) programma's uit welke al in een mindere kwaliteit zijn opgenomen, en voor sportuitzendingen geldt nog altijd hoe meer tussenstations in de keten hoe slechter de kwaliteit als het aankomt bij de consument, en opgenomen programma's zullen altijd slechter zijn de origineel, denk maar aan de oude videorecorder.

Ik heb sinds mei T-Mobile omdat KPN mijn provider XS4ALL de nek heeft omgedraaid en ik daarom principieel niet akkoord ging met een automatische overzetting naar KPN.
Ik moet zeggen dat de prijsstelling erg gunstig is bij T-Mobile en op zich werkt alles naar behoren maar ik ben wel heel erg geschrokken van de matige beeldkwaliteit van de TV uitzendingen en helemaal van het uitgesteld kijken of ‘opnames’, deze zijn echt van slechte kwaliteit (op een 65 inch TV). Als je bijvoorbeeld voetbal terugkijkt is het echt niet om aan te zien.
Ik heb ook het idee dat het verschilt per zender.
Ik kijk overigens via een bekabelde mediabox.

Ik word erg droevig van wat ik hier allemaal lees en mis XS4ALL alleen maar meer intussen…
Het is echt overal wat, bij Ziggo ben ik al een keer gillend gek geworden en heb ik gezegd nooit meer terug te keren. KPN wil ik dus ook niet meer. Bij Freedom krijg je Canal Digitaal, ook geen optie.
Geen idee wat ik moet als mijn jaarcontract voorbij is...
 

Ik heb sinds een paar dagen T-Mobile TV via een settopbox. Hiervoor keek ik via de app.

 

De ervaring met de app is zeer belabberd. Haperingen, stilstaand beeld, zenders die ineens op zwart springen. Waardeloos. Dit was op een nvidia shield dus met de Android TV app. De verbinding is 400/400 glasvezel. Dus dit zou ruim voldoende moeten zijn om tv te kijken maar het was niet te doen.

Via de TV box heb ik tot nu toe geen problemen. Het beeld is acceptabel. Niet denderend maar ik herken de problemen niet die hier genoemd zijn.

 

Het is wel zo dat ik geen gebruik maak van de apparatuur van T-Mobile. Noch de mediaconverter noch het modem/router gedrocht wat ze leveren

Alle apparatuur (op de Amino 7X na uiteraard) heb ik zelf aangeschaft en in eigen beheer. Misschien maakt dat een verschil?

Ik heb jaren geleden gewerkt voor een dochter provider van KPN. Ook op dat TV platform waren meer dan genoeg problemen. Het lijkt er sterk op dat TV bij alle providers een ondergeschoven kindje is.

@LisaGaat dit topic uitsluitend over kijken via een settopbox of geldt de compensatie regeling ook voor de app? Ik heb de problemen gemeld in een ander topic maar hier nooit echt een zinnig antwoord op gehad. Er waren dagelijks meerdere keren wegvallende zenders en haperingen.

Ervaring met de app is hier prima.

Ik gebruik ook een Nvidia Shield tv pro.

En Sony en Philips Android tv.

Deze zijn wel bedraad op het netwerk aangesloten.

De Nokia 8000 box werkt ook perfect deze is draadloos verbonden met het netwerk.

De T-mobile ontvanger (wat ik het 1e half jaar gratis heb) gebruik ik niet meer.

 

Ps Hier geen T-Mobile apparatuur meer aangesloten.

Een fritzbox 5590 direct op glasvezel GPON.

 

Reputatie 2

 

Via de TV box heb ik tot nu toe geen problemen. Het beeld is acceptabel. Niet denderend maar ik herken de problemen niet die hier genoemd zijn

dat is toch juist het hele issue dat het beeld niet denderend is. Daarbij dat tmobile ons een jaar aan het lijntje heeft gehouden en het zonder iets concreets gedaan te hebben heeft stopgezet. Blijkbaar kost het zich vanzelf op na een jaar aangeven het in onderzoek te hebben. 

 

Verder ben ik absoluut niet tevreden met de Amino. Dat ding moet ik vaak opnieuw starten omdat dan het menu niet werkt, dan kan ik na het kijken van een opname niet meer zappen. Is erg onhandig en gelukkig kijk ik op de "hoofd tv" via de App.

Dar bedoel ik. Dat het beeld niet denderend is is niet het einde van de wereld. TV is voor veel mensen iets voor erbij geworden naast het netflixen HBO’en en Prime’en. Logisch dat providers daar minder in investeren. Al dat gebinge-watch kost ze klauwen met geld dan blijft er weinig over om te investeren in TV. T-Mobile zal gewoon doen wat hun cijfers ze ingeven. En die cijfers zeggen waarschijnlijk dat het overgrote deel van de bandbreedte verstookt wordt voor het streamen via streaming services.

De issues die hier genoemd zijn herken ik niet bij het kijken via de Amino. Voor mij is dat beeld gewoon acceptabel. De box herstart niet irritant vaak ofzo. Enige wat ik mis is de zender lijst die er blijkbaar niet op zit.

@D-Vine Op het moment dat ik via de Amino kijk en verder niks anders verbruik via internet in huis is de throughput op mijn WAN poort van m’n router 12mbit (Veronica). Dus ik heb toch het idee dat ik via de Amino naar een andere stream kijk dan via de app. Het gekke is wel dat Vlan 640 een paar kbit throughput heeft en vlan300 op het moment dat ik kijk die 12mbit.

De zelfde uitzending via de App is de throughput inderdaad lager. Maar eerlijk gezegd zie ik dat niet af aan het beeld op een 55” OLED.

Wat ik wel jammer vind is dat TV altijd een koppeldienst is. Er is geen provider (behalve canaal digitaal in beroerde kwaliteit) die apart hoog kwalitatieve TV aan bied voor bijvoorbeeld sport. Denk dat hier (ondanks de klagers in deze post) gewoon te weinig markt voor is.

Ik blijf dit wel volgen want de Android app is inderdaad van dermate beroerde kwaliteit dat het zeker geen alternatief is. Maar dat zit meer in stilstaand beeld, zenders die op zwart springen etc dan in de kwaliteit van het beeld.

Ik ben wel benieuwd of er ook daadwerkelijk metingen zijn gedaan via het nieuwe platform.

Toen ik nog bij die ISP werkte waren TV issues ook altijd een lang slepend issue. De meeste TV gerelateerde tickets stonden maanden open zonder concrete uitkomst. Er is ook zoveel binnen het “klant domein” wat van invloed kan zijn. Dat moet eerst allemaal uitgesloten worden voor je een leverancier tot onderzoek kan dwingen.

Reputatie 5

 

Via de TV box heb ik tot nu toe geen problemen. Het beeld is acceptabel. Niet denderend maar ik herken de problemen niet die hier genoemd zijn

dat is toch juist het hele issue dat het beeld niet denderend is. Daarbij dat tmobile ons een jaar aan het lijntje heeft gehouden en het zonder iets concreets gedaan te hebben heeft stopgezet. Blijkbaar kost het zich vanzelf op na een jaar aangeven het in onderzoek te hebben. 

 

Verder ben ik absoluut niet tevreden met de Amino. Dat ding moet ik vaak opnieuw starten omdat dan het menu niet werkt, dan kan ik na het kijken van een opname niet meer zappen. Is erg onhandig en gelukkig kijk ik op de "hoofd tv" via de App.

 

Reputatie 3

Het is momenteel in heel tv land en de digitale streams die geleverd worden een drama aan het worden.

Er is geen minimale standaard die gehanteerd moet worden en men doet ook niet meer de moeite daarom.

En hogere stream kost ze gewoon meer geld en ze houden de klanten aan het lijntje. 

Eigen apparatuur of niet maakt niet uit zolang de geleverde stream niet een hogere bitrate, minder compressie etc gaat krijgen. Zo vaak genoemd en ze weten onderhand echt wel wat er moet komen om te verbeteren. 

Zolang meerendeel van de mensen niet klaagt en hebben de andere het nakijken

Voor mij is het simpel als ik over moet op nieuwe platform en de kwaliteit is slecht gaat de tv eruit en houd ik het bij internet alleen.

Nlziet of zoek een leuke IPTV aanbieder op en je hebt zelfs of zelfs beter dan het nieuwe platform en scheelt ook geld. Mensen gaan naar alternatieven zoeken illegaal of niet en dat hebben de provides dan aan zich zelf te danken.

 

Het wijzigen van de HDMI Ultra HD seting op mijn TV van “Optimal” naar “Standard” heeft het meest geholpen. Resolutie wijzigen op de Animo ontvanger helpt iets maar is niet doorslaggevend. 

Inderdaad groot verschil tussen voor en na de update. Goed dat je screenshots hebt gemaakt 👍

Reputatie 6
Badge

Goedemorgen,

In augustus ben ik overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis (glasvezel, 1Gbps). Kwaliteit van televisie was ook bij mij zeer teleurstellend, wazig beeld en slechte kleuren.

Voor wat het waard is: Bij mij heeft het wijzigen van de HDMI Ultra HD setting op mijn Philips 77OLED806 een gunstig effect gehad. Deze setting stond op “Optimal” en ik heb deze gewijzigd naar “Standard”. Daarnaast resolutie van de Animo ontvanger op 1080p/50 gezet.

Nu is het beeld weer vergelijkbaar met zoals het bij Ziggo was (en dus tevreden). Wat wel opvalt is dat sommige zenders nog steeds wat minder beeld geven (beetje flets), vooral bij RTL5, mogelijk heeft dat met de doorgifte te maken.

Groeten,
Richard.

Dat heeft met de compressie te maken, is dus een van de bij-effecten. Hier een vergelijk van een hele tijd geleden (allebei van T-Mobile, ene het oude platform en onder van de stream).

In principe heeft het ook geen nut om de HDMI setting op meer dan standaard te zetten voor een tv box maar zou alleen al op 1080p/50 vastzetten niet hetzelfde effect gehad hebben? (dat punt is overigens uiteraard al voorbij gekomen en niet het doorslaggevende issue geweest)

 

Hi allemaal, zoals jullie weten heb ik voor mijn vakantie een update voor jullie opgevraagd! Mijn collega heeft aangegeven dat zij hier jammer genoeg geen nieuwe update over kan delen met mij. Zodra mijn collega hier iets over hoort, dan speelt ze dat in ieder geval gelijk naar mij door. Dus ik laat het zeker weten als ik hier iets over binnenkrijg. 

Na 15 maanden ellende,  had ik echt geen ander antwoord verwacht. 

Goedemorgen,

In augustus ben ik overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis (glasvezel, 1Gbps). Kwaliteit van televisie was ook bij mij zeer teleurstellend, wazig beeld en slechte kleuren.

Voor wat het waard is: Bij mij heeft het wijzigen van de HDMI Ultra HD setting op mijn Philips 77OLED806 een gunstig effect gehad. Deze setting stond op “Optimal” en ik heb deze gewijzigd naar “Standard”. Daarnaast resolutie van de Animo ontvanger op 1080p/50 gezet.

Nu is het beeld weer vergelijkbaar met zoals het bij Ziggo was (en dus tevreden). Wat wel opvalt is dat sommige zenders nog steeds wat minder beeld geven (beetje flets), vooral bij RTL5, mogelijk heeft dat met de doorgifte te maken.

Groeten,
Richard.

Reputatie 1

Hi allemaal, zoals jullie weten heb ik voor mijn vakantie een update voor jullie opgevraagd! Mijn collega heeft aangegeven dat zij hier jammer genoeg geen nieuwe update over kan delen met mij. Zodra mijn collega hier iets over hoort, dan speelt ze dat in ieder geval gelijk naar mij door. Dus ik laat het zeker weten als ik hier iets over binnenkrijg. 

Na 15 maanden ellende,  had ik echt geen ander antwoord verwacht. 

Reputatie 5

toch wel sneu dat een miljarden  bedrijf gewoon niet instaat is (geen wil heeft) een probleem dat ze nota bene zelf veroorzaakt hebben op te lossen. 
 

 

T-Mobile heeft een jaar lang grondig onderzoek gedaan. Namelijk naar de vragen :

Hoeveel  klachten krijgen we hierover? (Niet te veel)

Hoeveel klanten verliezen we hierdoor? (Niet genoeg)

Verliezen we hier geld door? (Nee, helaas)

Dat onderzoek hebben ze volledig naar hun tevredenheid afgerond, en de conclusie is dat er wat hun betreft helemaal geen probleem is. Die paar klagers kan je min of meer negeren, die houden wel een keer op.

En de rest betaalt braaf iedere maand zijn rekening, dus T-Mobile is tevreden. Wat maakt die beschamend slechte kwaliteit nou uit als mensen toch wel betalen?

Reageer