Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 5

Ik vind het jammer dat t-mobile niet transparant is over de tv dienst en welke richting ze op willen. Ik kan me niet voorstellen dat ze graag ontevreden klanten hebben hierdoor. Aan de andere kant duurt dit al ruim een jaar en er zijn meer dan genoeg tv platforms op de wereld waar je expertise vandaan kunt halen of in kunt huren. 

 

Daarbij wordt het wel onderkend en blijkbaar eindeloos onderzoek gedaan. Maar is het niet op te lossen en wordt iedereen die klaagt nog 1 keer gecompenseerd en wordt het onder het mom van algemene verbeteringen ergens op een lange lijst met wensen geplaatst. Blijkbaar vind tmobile het wel prima zo. Het is dat ik nog gegijzeld zit in een ouder abonnement met unlimited data/1Gbps voor 50 euro, anders had ik ook overwogen om over te stappen. 

Reputatie 7
Badge +1

@Arnoldsr Met uw stelling kan ik het geheel eens zijn, mocht T-Mobile ondanks dat ik het beslist niet wil toch overgaat tot migratie naar het inferieure nieuwe platform, en het is inderdaad zo ongelooflijk slecht als hier vaak beweerd ga ik me zeker beraden wat te doen.

Met name ga ik me concentreren op voetbalwedstrijden en Formule 1 (geen Viaplay)  bij de NPO, het vreemde in deze hele affaire is dat nooit is bericht waarom men iets goeds inruilt voor iets slechts

Reputatie 1

Hi @BeMu, goede vraag! Nog niet iedereen is overgezet, maar wij zijn nog steeds druk bezig met het proactief migreren van klanten naar T-Mobile TV. Iedereen komt aan de beurt. Zoals ik eerder aangaf, is dit niet iets wat wij hebben stopgezet. Men gaat hier vanzelf bericht over krijgen! 😊

Hi @MetaframeNL, ik wil je graag laten weten dat ik jouw voorstel heb neergelegd bij een andere collega! Zelf kan ik geen uitspraken doen over Mobiel, maar ik heb jouw voorstel doorgezet. Merci voor het begrip en weet dat ik jouw gevoel ook kan voorstellen. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik het je weten! ❤

Ik vind het een schandalige zaak dat mensen van een goed functionerend platform worden gemigreerd naar een platform waarvan bekend is dat het een inferieur product is. 

Reputatie 7

Hi @BeMu, goede vraag! Nog niet iedereen is overgezet, maar wij zijn nog steeds druk bezig met het proactief migreren van klanten naar T-Mobile TV. Iedereen komt aan de beurt. Zoals ik eerder aangaf, is dit niet iets wat wij hebben stopgezet. Men gaat hier vanzelf bericht over krijgen! 😊

Hi @MetaframeNL, ik wil je graag laten weten dat ik jouw voorstel heb neergelegd bij een andere collega! Zelf kan ik geen uitspraken doen over Mobiel, maar ik heb jouw voorstel doorgezet. Merci voor het begrip en weet dat ik jouw gevoel ook kan voorstellen. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik het je weten! ❤

Reputatie 5

@Lisa Het gaat me niet alleen om tv en internet contract. Ook alle simonly abonnementen wil ik dan kunnen beëindigen, dit ivb met alle voordelen die ik nu heb bij jullie te kunnen voortzetten bij een andere partij.

Ik weet dat jij er echt alles aan doet. Maar ik voel me gewoon een jaar lang aan het lijntje gehouden met 0.0 verbetering hoe dan ook. Voor mij is Tmobile helemaal af, zeker ook nu duidelijk is geworden dat vooruitgang staat voor achteruitgang bij Tmobile. 

Reputatie 7
Badge +1

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-krijgt-steun-glasvezel-is-niet-zaligmakend/   

Als men bovenstaand artikel lees en dan met name de laatste alinea komt het er simpel gezegd op neer dat als men er vanuit gaat dat het artikel klopt alleen KPN en Ziggo een goed tv product leveren, ook andere “goedkope” aanbieders op glasvezel leveren een mindere kwaliteit op tv.

@Lisa  In hoeverre is de migratie van oud naar nieuw nu gevorderd of is het alleen nog op verzoek, en is het al of niet “gedwongen” migreren gestopt?

 

 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik hoop dat jullie een mooi Pinksterweekend hebben gehad! 

Graag wil ik jullie laten weten dat ik onlangs jullie terugkoppelingen heb doorgespeeld naar mijn collega die het onderzoek heeft geleid en wil ik nog het volgende melden. Wij zijn echt dankbaar voor het signaal vanuit jullie en zijn op dit moment het onderzoek aan het afronden. De uiteindelijke resultaten van het onderzoek worden omgezet in concrete acties, die de TV dienst nog een stukje beter moeten maken. Wat er precies uit het onderzoek is gekomen, mogen wij helaas niet delen in verband met concurrentiegevoeligheid, zoals al eerder is aangegeven. Over de tijdslijnen kunnen wij helaas niets zeggen, er zullen verbeteringen zijn die we op korte termijn live kunnen zetten en andere die wat langer duren. Dit is dan ook het statement / de verklaring die je kunt aanhouden @MetaframeNL

Enkele maanden geleden heb ik de compensatie in het leven geroepen, omdat het toen immers leek op een bug en dan is een compensatie meer dan logisch. Nu is dit signaal opgepikt en wordt hieraan gewerkt. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben en binnenkort vanzelf enkele verbeteringen zullen opmerken! Omdat ik zo coulant mogelijk wil zijn, bied ik ook de optie om kosteloos het contract op te zeggen voor wie dat wil. Ik hoop natuurlijk dat jullie niet voor deze optie gaan, maar ik respecteer elke beslissing. 

Mooi gesproken @TMTV en dit is zeker iets wat ik graag doorspeel naar mijn collega's! Hopelijk kan dit worden meegenomen. Dankjewel voor het meedenken!

 

Reputatie 1

@GertjanBuddy De wijze waarop KPN haar tv beelden om het zo maar te noemen over de glasvezel distribueert is gelijk aan wat T-Mobile gebruikt(te) op het oude platform, net even gekeken puur uit belangstelling omdat ik normaal gesproken dat soort programma's nooit kijkt.

En inderdaad op het “oude” platform perfect beeld, scherp beslist niet schokkerig of onscherp 

Precies. En daarom snap ik de arrogante houding van t mobile niet door vast te houden aan hun nieuwe platform. Het is duidelijk dat daar de problemen liggen. Dus dan zou het voor t mobile ook niet moeilijk moeten zijn de oorzaak te kunnen achterhalen. 

Maar waarschijnlijk is het inderdaad zoals hierboven eerder genoemd weer een centen kwestie en vind t mobile het wel best zo. 

Ik heb nog getwijfeld tussen t mobile en KPN maar ben blij dat ik bij mijn overstap voor KPN en heb gekozen..

Ook omdat t mobile wel erg stil staat in het opwaarderen van zenders naar HD. 

 

Reputatie 7
Badge +1

@GertjanBuddy De wijze waarop KPN haar tv beelden om het zo maar te noemen over de glasvezel distribueert is gelijk aan wat T-Mobile gebruikt(te) op het oude platform, net even gekeken puur uit belangstelling omdat ik normaal gesproken dat soort programma's nooit kijkt.

En inderdaad op het “oude” platform perfect beeld, scherp beslist niet schokkerig of onscherp 

Reputatie 1

Ik heb ook gekeken via KPN glasvezel en zie geen van deze problemen. Ik vind ook dat t mobile achter loopt en stil staat in het opwaarderen van zenders naar HD. 

Ik raad iedereen daarom aan zeker niet naar t mobile over te stappen en zo mogelijk over te stappen op bijvoorbeeld KPN. 

Reputatie 5

Nu dat dominogebeuren aan het kijken op rtl4 en vooral als de camera horizontaal (dus van links naar rechts) gaat dan schokt het beeld. Erg irritant. Ook bij het zoomen en "vliegen" van de camera ove rhet veld is het onscherper en schokkerig. Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij tmobile dit acceptabel vindt en uit gemak de case maar sluit omdat het te ingewikkeld is om op te lossen.

 

Daarnaast met voetbal kijken lees ik het eerder van mensen in een app. Groep (via online.nl notabene) dat er een doelpunt is en dan gebeurd het 10 seconden later pas hier op tv. Is echt een enorme vertraging.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb er lang over nagedacht, maar met het risico irritant te worden ga ik me er toch nog een keer mee bemoeien. Mijn gedachten over de problemen met TV en een mogelijke oplossing heb ik hier al eens gedeeld en ik wilde T-Mobile natuurlijk de gelegenheid geven om te onderzoeken of daar iets mee te doen is. Het is tenslotte niet zinvol om me in elk topic te mengen met hetzelfde verhaal en in herhaling te vallen. Maar nu dit topic afgelopen week zijn eerste verjaardag vierde, wil ik toch nog eens vragen om een reactie op mijn eerdere suggestie.

Die gaat uitsluitend over live TV via de TV-box en geldt alleen voor glasvezelklanten. Daarvoor gebruikt TM nieuwe streams, terwijl de oude juist een aantal voordelen hadden. Zo is de vertraging verwaarloosbaar (hooguit 7 seconden, tegenover ruim een halve minuut nu) en over de kwaliteit van de oude streams heb ik nooit klachten gehoord. De laatste tijd hebben met name RTL4 en SBS6 het probleem dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Mijn inschatting is dat dat alleen op glasvezel voorkomt. De ondertiteling gaat ook niet altijd goed op de nieuwe streams. De oude bieden TT888 (en alle andere pagina's, voor de die-hard teletekst-fans).

Op DSL worden op het nieuwe platform de oude streams, met bovenstaande voordelen, gebruikt mits je via de TV-box live TV kijkt. Voor al het overige, zoals terugkijken, begin gemist, cloud-opnemen, kijken via alle verschillende apps, worden de nieuwe gebruikt, net als op glasvezel. Mijn suggestie is om diezelfde combinatie van oude en nieuwe streams ook op glasvezel te gebruiken, al is het maar tot er een structurele oplossing is. Omdat dat op DSL al gebeurt, lijkt dit relatief eenvoudig te regelen. Hoewel deze oplossing niet geldt voor interactief kijken en kijken via apps, is mijn inschatting dat een groot deel van de klanten hier baat bij heeft. Op die manier is de angel eruit en kan gezocht worden naar een definitieve oplossing, zonder al te veel ergernissen tijdens dat proces. Dit is dus geen eind-goed-al-goed-oplossing, maar hopelijk een stap in de goede richting.

Er moet me wel van het hart dat enige relativering bij deze problemen op zijn plaats is. Er zijn ergere dingen in de wereld dan mindere beeldkwaliteit. Bovendien ben ik voor de bescheiden €70 per maand voor 1Gb/s internet, TV (1 box + cloud-opnemen) en unlimited 4G bereid veel door de vingers te zien. Bij de concurrentie zou ik veel duurder uit zijn, dus dit is zeker geen aanleiding om over te stappen. Dit is dan ook bedoeld om T-Mobile te helpen het beste te bieden voor al hun klanten zonder hard feelings naar TM, in het bijzonder naar @Lisa, die - met het grootst mogelijke respect - als brenger van het ‘slechte nieuws’ het een en ander te verduren heeft gehad in de reacties. Hoewel ongenoegen met de huidige TV-dienst zeker op zijn plaats is, kan ik me absoluut niet vinden in enkele boze berichten eerder in dit topic. Ook de opmerking dat TM stil zou zitten en niets doet, zul je van mij niet horen, want ik weet dat dat niet waar is. Tegelijkertijd zal TM toe moeten geven dat er zichtbaar voor de klant het afgelopen jaar nog weinig is verbeterd. Daarom hoop ik dat ze serieus naar deze optie willen kijken.

TMTV

Reputatie 4

Ik heb zojuist een glasvezel abonnement aangevraagd bij T-Mobile, ik volg dit topic al een aantal maanden.

Allereerst vind ik het beneden pijl hoe T-Mobile met deze kwestie omgaat, het resultaat van het onderzoek dat een jaar heeft moeten duren is eigenlijk, we kunnen jullie niet langer aan het lijntje houden, dus wel stoppen er mee.

Ik heb zelf wel enige ervaring met streaming media en ook wel wat met ISP dienstverlening (al is dat al wel weer even geleden)

Er wordt hier veel gespeculeerd over het achterliggend probleem, al weet ik zelf ook niet precies wat er gaande is, heb ik wel een idee.

Allereerst is de internet verbinding die we allemaal hebben, eigenlijk in basis helemaal niet zo geschikt voor streaming, streaming verwacht een constante stroom aan data, dat je bij een traditionele internetverbinding niet kan garanderen.

Nu zijn er wel wat trucs die je uit kan halen om streaming toch mogelijk te maken.

Allereerst, bandbreedte reserveren die nodig is voor streaming, de betere kwaliteit je wil hebben, de meer bandbreedte heb je nodig, en dus des te meer je moet reserveren.

Maar nu komt het probleem, vroeger gebruikte t-mobile VLAN’s, TV en internet gingen over verschillende VLAN’s, op die manier is er makkelijk aan de bandbreedte knoppen te draaien en dus genoeg bandbreedte te reserveren voor TV.

Maar VLAN’s zijn erg duur geworden, KPN (het netwerk waar T-Mobile ook gebruik van maakt) rekent bijzonder veel geld voor elke VLAN die er gemaakt moet worden.

Ook met een VLAN kun je niet de mensen met een AP op de smart TV bedienen, je hebt altijd een appart kastje nodig.

Dus ik denk dat dat de reden is dat T-Mobile voor deze aanpak gekozen heeft en om het geheel ook voor de DSL gebruikers ook aan te kunnen bieden, en de beperkte mogelijkheid om bandbreedte te reserveren hebben ze er voor gekozen om de kwaliteit terug te schroeven en maar hopen dat het goed gaat.

En dat is niet het geval! (dat is logisch want er zit ook nog een ongecontroleerd thuisnetwerk achter)

Kan dit dan helemaal niet werken? jawel hoor dat kan wel, maar dan is het belangrijk dat de gebruikers een kwalitatief eigen netwerk hebben.

En T-Mobile moet er voor zorgen dat de TV stream voorang krijgt (en een beetje met TOS bitjes strooien is niet genoeg, dat doe je al voor de telefonie, dat kun je niet 2 keer doen, en het is geen zekerheid)

Waar T-Mobile winst kan maken en dit onder controle kan krijgen is door priorisering in de modem toe te passen (ja traffic shaping in het modem is hier de 1e oplossing), maar dat betekend dat veel modems vervangen dienen te worden en custom software gemaakt moet worden (kosten….)

Verder zou T-Mobile met profiles kunnen gaan werken, degene die de bandbreedte hebben, kunnen het ook gebruiken en hogere kwaliteit gebruiken. Netflix heeft dit bijvoorbeeld heel goed voor elkaar, T-Mobile zou dat ook kunnen doen!

 

Dat is ff mijn paar centen die ik hier in wil gooien over dit topic.

Het is duidelijk dat T-Mobile een paar hoekjes afgesneden heeft met het introduceren van dit systeem en zal nog wat moeten investeren om het voor elkaar te krijgen, want de volgende vraag komt al om de hoek, waar zijn de 4K streams? dat gaat op deze manier helemaal een fiasco worden.




Zelfs met het allerbeste netwerk en thuis internet blijft de bitrate hetzelfde en daar zit het echte probleem.  De rest is allamaal op te lossen door buffering en dus eigenlijk geeen factor. Als je verbinding niet goed genoeg is voor 15 MBit bufferen dan is er iets heel goed mis want zelfs een ADSL lijn kan dat nog.

Ze Hebben gewoon ordinair bezuinigd op de bitrate en daar zit het probleem en nergens anders.

En wat betreft het kastje,  ze hadden ook gewoon voor een meerprijs een service voor streamen op kunnen zetten naast hetgeen dat wel werkt.

 

Ik heb zojuist een glasvezel abonnement aangevraagd bij T-Mobile, ik volg dit topic al een aantal maanden.

Allereerst vind ik het beneden pijl hoe T-Mobile met deze kwestie omgaat, het resultaat van het onderzoek dat een jaar heeft moeten duren is eigenlijk, we kunnen jullie niet langer aan het lijntje houden, dus wel stoppen er mee.

Ik heb zelf wel enige ervaring met streaming media en ook wel wat met ISP dienstverlening (al is dat al wel weer even geleden)

Er wordt hier veel gespeculeerd over het achterliggend probleem, al weet ik zelf ook niet precies wat er gaande is, heb ik wel een idee.

Allereerst is de internet verbinding die we allemaal hebben, eigenlijk in basis helemaal niet zo geschikt voor streaming, streaming verwacht een constante stroom aan data, dat je bij een traditionele internetverbinding niet kan garanderen.

Nu zijn er wel wat trucs die je uit kan halen om streaming toch mogelijk te maken.

Allereerst, bandbreedte reserveren die nodig is voor streaming, de betere kwaliteit je wil hebben, de meer bandbreedte heb je nodig, en dus des te meer je moet reserveren.

Maar nu komt het probleem, vroeger gebruikte t-mobile VLAN’s, TV en internet gingen over verschillende VLAN’s, op die manier is er makkelijk aan de bandbreedte knoppen te draaien en dus genoeg bandbreedte te reserveren voor TV.

Maar VLAN’s zijn erg duur geworden, KPN (het netwerk waar T-Mobile ook gebruik van maakt) rekent bijzonder veel geld voor elke VLAN die er gemaakt moet worden.

Ook met een VLAN kun je niet de mensen met een AP op de smart TV bedienen, je hebt altijd een appart kastje nodig.

Dus ik denk dat dat de reden is dat T-Mobile voor deze aanpak gekozen heeft en om het geheel ook voor de DSL gebruikers ook aan te kunnen bieden, en de beperkte mogelijkheid om bandbreedte te reserveren hebben ze er voor gekozen om de kwaliteit terug te schroeven en maar hopen dat het goed gaat.

En dat is niet het geval! (dat is logisch want er zit ook nog een ongecontroleerd thuisnetwerk achter)

Kan dit dan helemaal niet werken? jawel hoor dat kan wel, maar dan is het belangrijk dat de gebruikers een kwalitatief eigen netwerk hebben.

En T-Mobile moet er voor zorgen dat de TV stream voorang krijgt (en een beetje met TOS bitjes strooien is niet genoeg, dat doe je al voor de telefonie, dat kun je niet 2 keer doen, en het is geen zekerheid)

Waar T-Mobile winst kan maken en dit onder controle kan krijgen is door priorisering in de modem toe te passen (ja traffic shaping in het modem is hier de 1e oplossing), maar dat betekend dat veel modems vervangen dienen te worden en custom software gemaakt moet worden (kosten….)

Verder zou T-Mobile met profiles kunnen gaan werken, degene die de bandbreedte hebben, kunnen het ook gebruiken en hogere kwaliteit gebruiken. Netflix heeft dit bijvoorbeeld heel goed voor elkaar, T-Mobile zou dat ook kunnen doen!

 

Dat is ff mijn paar centen die ik hier in wil gooien over dit topic.

Het is duidelijk dat T-Mobile een paar hoekjes afgesneden heeft met het introduceren van dit systeem en zal nog wat moeten investeren om het voor elkaar te krijgen, want de volgende vraag komt al om de hoek, waar zijn de 4K streams? dat gaat op deze manier helemaal een fiasco worden.

Reputatie 5

@Lisa 

“Weet dat dit echt meegenomen wordt in het verbetertraject".

Is dat net zo hard beloofd als: “Weet dat we dit probleem zeer serieus nemen!", en “Weet dat er echt hard gewerkt wordt aan een goede oplossing!", en “Jullie houden recht op compensatie tot de oplossing is geïmplementeerd!”?

Ik vraag het maar, dan weten we wat die belofte waard is.

Reputatie 7

Hi allemaal,

Merci voor alle reacties en ik kan mij jullie gevoel zeker voorstellen! Omdat vandaag de laatste dag van de maand is, ga ik vanaf morgen aan de slag met de vergoedingen. Ik speel jullie bezwaar daarnaast zeker door naar mijn collega's, maar ik verwacht zelf dat het eindoordeel hierdoor niet gaat veranderen. Al ga ik hier nog steeds graag voor jullie achteraan, dus ik geef jullie reacties door bij onze aankomende tv-meeting. Zelf had ik ook gehoopt op een concretere uitkomst na deze maanden, maar weet dat dit echt meegenomen wordt in het verbetertraject dat zich op de achtergrond afspeelt. Ook jouw punt/voorstel heb ik doorgezet naar één van mijn collega's @MetaframeNL. Hierover later meer! 

Hi @A1rf0rc3, ook voor jou ga ik aan de slag met de compensatie! Hier ontvang je vanzelf een privébericht over. Heel goed dat je dit hier aangeeft, zodat ik jou hierin kan meenemen. 

Reputatie 5

Ik denk eerlijk gezegd dat de technische dienst best graag een goed product neer wil zetten. Het lijkt voor mij meer op een kostenbesparend management besluit.

Zolang het voldoende geld oplevert, en het aantal klachten binnen de geprojecteerde verwachting valt, vinden ze het prima. Dit systeem zal een stuk goedkoper zijn (dat moet wel, gezien de slechte kwaliteit ), en zolang het ze financieel meer voordelen dan nadelen oplevert zien ze echt geen reden om in de kwaliteit te investeren, hoe waardeloos die ook is. Dat kost onnodig geld in hun ogen. Management denk over het algemeen aan het belang van het bedrijf (en zichzelf ), en niet aan de klanten. Zolang die betalen is het goed. Klanten uitbuiten door rotzooi te verkopen is waarschijnlijk iets om trots op te zijn.

Met punt 1 heb je helemaal gelijk denk ik. Ze hebben een ontzettend slecht systeem aangekocht, of in elkaar geflanst inderdaad, dat met deze minimale kwaliteit zijn grenzen al bereikt heeft. Dat lijkt mij ook de conclusie die uit dit onderzoek naar voren is gekomen.

Als er echt een onderzoek geweest is in ieder geval. Geloofwaardigheid van T-Mobile is precies nul, en dat is nog optimistisch.

Kortom, ik ben bang dat dit als goede bedrijfsvoering gezien wordt, door iemand die op die manier kan denken, en dat ze klanten nog jaren op deze manier blijven oplichten.

Reputatie 4

@Lisakan er ook weinig aan doen, ze mag de boodschapper spelen van het "goede” nieuws.

Komt er op neer dat er twee mogelijke dingen aan de hand zijn die ik tussen de regels lees,

  1. Het is technisch niet op te lossen, men heeft een systeem in elkaar geflanst waar men geen kant mee op kan, dus dan maar mindere kwaliteit.
  2. De mensen, men noemt het techneuten, die aan het systeem werken zijn niet capabele genoeg om dit probleem op te lossen, men snapt er niks van en kan dus ook geen oplossing bedenken, en zolang er maar een paar klagen lekker laten gaan, we late @Lisa wel voor ons de kastanjes uit het vuur halen
  3. 😮Er is zelfs een 3, Het management zegt, doe wat moet, maar het mag geen cent kosten, onmogelijke taak omdat bandbreedte nu eenmaal geld kost.

Het is denk ik doodsimpel op te lossen. Een hogere bitrate is minder compressie = minder belasting voor de servers die dit moeten doen op bandbreedte na en die kunnen ze simpweg verhogen door een nieuwe switch of netwerk module.
Het is een geld kwestie, er is net als met het eigen internet netwerk zwaar bezuinigd op dit nieuw systeem en ze willen geen cent investeren. Al besteden ze blijkbaar meer aan doelloze vergaderingen die helemaal niets oplossen en waar aankaarten geen zin heeft.

@Lisa kan er ook weinig aan doen, ze mag de boodschapper spelen van het "goede” nieuws.

Komt er op neer dat er twee mogelijke dingen aan de hand zijn die ik tussen de regels lees,

  1. Het is technisch niet op te lossen, men heeft een systeem in elkaar geflanst waar men geen kant mee op kan, dus dan maar mindere kwaliteit.
  2. De mensen, men noemt het techneuten, die aan het systeem werken zijn niet capabele genoeg om dit probleem op te lossen, men snapt er niks van en kan dus ook geen oplossing bedenken, en zolang er maar een paar klagen lekker laten gaan, we late @Lisa wel voor ons de kastanjes uit het vuur halen
  3. 😮Er is zelfs een 3, Het management zegt, doe wat moet, maar het mag geen cent kosten, onmogelijke taak omdat bandbreedte nu eenmaal geld kost.
Reputatie 3

Lisa schrijft: “Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren”. 

Wel bijzonder, deze topic is al meer dan een jaar oud en nog geen verbeteringen. Dus het betreft niet deze dienst.

Je wordt met een kluitje het riet ingestuurd….

 

Reputatie 6
Badge

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de tv kwaliteit. 

Wij hebben geen blokkerig e/o stilstaand beeld en de sportwedstrijden zie ik ook geen problemen. Wij kijken tv op een 65" philips oled tv. Kijkafstand is 5 meter. Het beeld vinden wij strak en ik zelf ben ook wel erg kritisch,  vooral omdat wij een aantal jaar terug van Tweak afkwamen. Daar hebben wij Sparql meegemaakt.

Wij kijken tv via de tmobile app die geïnstalleerd is op de tv.

Nogal logisch dat je ‘nergens’ last van heb, je zit bijna in een andere postcode dan je tv staat 😉 (in de documenten betreffende beoordeling van de kwaliteit, zou je op 3 maal de hoogte van het scherm moeten kijken, bij een 65” van 2,4 meter dus)

Reputatie 6
Badge

Hi allemaal, ik wil jullie in dit bericht heel graag van een heldere en langverwachte terugkoppeling voorzien! Samen met mijn collega die in charge is/was van het bitrate onderzoek, zijn wij tot een conclusie gekomen. Het onderzoek wordt gesloten en het bitrate issue wordt meegenomen in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Dit blijft dan ook zeker een focuspunt voor op de achtergrond, maar ik zal niet meer expliciet de updates hiervan met jullie kunnen delen. Zo voeren wij ongemerkt ook verbeteringen door zonder deze te vermelden aan klanten (bijvoorbeeld door ons netwerk te verbeteren). Ik ben super blij dat jullie hier een tijd terug melding van hebben gemaakt en zo betrokken zijn geweest, zodat hier nu de focus voor is en dit onderwerp aan het licht is gekomen.

Ik ga dan ook aan de slag met de laatste vergoedingsronde, omdat dit de uitkomst van mijn collega is. De vergoeding maak ik volgende week in orde, zodat de hele maand mei nog vergoed wordt. Dit topic ga ik uiteraard niet sluiten, maar inhoudelijk is het niet zinvol om hier langer over door te gaan. Weet dat jullie te allen tijde met jullie vragen bij mij terechtkunnen, daar verandert niets aan! ❤

Even screenshotten voor de Gebakken Lucht Award 2021/22 😄🤣

Reputatie 4

Bij het lezen van dit topic valt me op dat het issue waarover word geklaagd al heel vroeg bekend was, en ook in een heel vroeg stadium is te lezen dat T-Mobile voor deze constructie heeft gekozen en daar niets aan gaat veranderen, m.a.w. dat is het in dat heeft men maar genoegen mee te nemen.

Wat mij dan opvalt dat men ondanks dat men weet dat de kwaliteit belabberd is toch al of niet  vrijwillig dan “gedwongen” over gaat naar het nieuwe platform alleen maar omdat opnemen in de Cloud zo fijn is, niet dus, voor mij blijft de wijze van opnemen zoals vroeger met de harddiskrecorder nog altijd het fijnste.

Dat de beeldkwaliteit inderdaad aanmerkelijk zeg maar gerust veel slechter is dan op het oude platform heb ik bij mijn zus wel gezien zij heeft sinds medio 2021 T-Mobile thuis en kijkt op een Philips FHD tv van pakweg 40” bij programma’s op b.v. NGC of Animal Planet gaat het wel redelijk maar zet je de tv op ESPN of Eurosport is het matig om maar netjes te zeggen.

 


Ik heb ze alle toegang tot de tv box ontzegt via het eigen netwerk en heb op de tv beneden (65) inch dus nog het oude platform maar boven streak ik via het nieuwe platform op een 42 inch.  en toch is de kwaliteit beneden nog beter als boven. Echt bizar.

Reputatie 4

 

persoonlijk zit ik te kijken naar een tweak internet only 1 gigabit dat bespaart me ruim 27 euro per maand. Daarmee kan ik me op tal van manieren van tv content zonder reclame voorzien. Alle nederlandse zenders kijk ik toch al niet naar.  ik heb een plus pakket voor discovery animal planet and nat geo en degelijke voor in de nacht. En ik kijk 3 weken per jaar naar eurosport voor de tour maar dat kijk ik wel via iemand zijn ziggo contract in betere kwaliteit.

 

Hopelijk heeft tweak zijn upload wel op orde en niet wegbezuinigd met nieuw apparatuur die niet voldoet voor 1000/1000. (toen is immers dit hele gezeur begonnen).

De 'reach' van Tweak is heel beperkt he, dus niet veel huishoudens kunnen dat product afnemen. Die grote besparing geldt alleen de eerste 3 maanden? En ze zijn met heel veel rookwolken al aan het verhullen dat als je de snelheid niet haalt de kans groot is dat dit niet aan de provider ligt!

 

Tja zelfs de speedtest binnen het T-Mobile netwerk is niet goed dus...

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de tv kwaliteit. 

Wij hebben geen blokkerig e/o stilstaand beeld en de sportwedstrijden zie ik ook geen problemen. Wij kijken tv op een 65" philips oled tv. Kijkafstand is 5 meter. Het beeld vinden wij strak en ik zelf ben ook wel erg kritisch,  vooral omdat wij een aantal jaar terug van Tweak afkwamen. Daar hebben wij Sparql meegemaakt.

Wij kijken tv via de tmobile app die geïnstalleerd is op de tv.

Reageer