Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 5

Oh top, goed om te weten! Zal dit weekend even meten op het nieuwe platform 👍🏼

Reputatie 7
Badge +1

@DennisAmeling 

Dit nog wel kunnen vinden uit een oud topic antwoord was van Pjotr ex medewerker T-M


Tof dat je een overstap overweegt!😄 De exacte resolutie verschilt per zender. Op onze website vind je een overzicht van alle Full HD zenders.

Overzicht bitrate
Op onze HD Plus kanalen is de bitrate gemiddeld 12 Mbps.
Onze HD kanalen hebben een bitrate van 8 Mbps over het WBA netwerk en 16 Mbps over ons eigen ODF netwerk.
Onze SD kanalen hebben een bitrate van 4 Mbps en over het WBA netwerk en 8 Mbps over ons eigen ODF netwerk.
 

Reputatie 5

Zoals je kunt lezen in onderstaande stukje van @ Brian heeft T-Mobile wel terdege een bewuste keuze gemaakt om een lagere kwaliteit bitrates te leveren dan op het oude platform

 

@BeMu Ben nu wel benieuwd hoeveel data er door die TV kastjes heen gaat (Mbps) op het oude platform vs. het nieuwe platform. Meten = weten 😉 heb je heel toevallig de mogelijkheid om er een switch o.i.d. tussen de zetten (bijv. van UniFi) waarmee je het totale dataverbruik en de gemiddelde Mbps kunt uitlezen? Ik kan dat sowieso doen voor het nieuwe platform, maar kan natuurlijk niet meer meten op het oude platform (had dat destijds wel even moeten doen realiseer ik me nu).

Reputatie 5

@MetaframeNL  Zoals je kunt lezen in onderstaande stukje van @ Brian heeft T-Mobile wel terdege een bewuste keuze gemaakt om een lagere kwaliteit bitrates te leveren dan op het oude platform, ik voorspel u dan ook eigenlijk durf ik het wel zeker te stellen dat T-Mobile thuis heel veel klanten gaat kwijtraken als het termijn van het contract is afgelopen.  Ik ben altijd zeer tevreden geweest over mijn internet en tv van T-Mobile en zou het zeer jammer vinden dat ik door hun eigen schuld zou moeten uitkijken naar een andere provider.

 

 @BeMu wat betreft de kwaliteit van de TV stream is er al genoeg gezegd in het lopende topic denk ik. De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden. Extreme randgevallen onderzoeken we aan gaan we mee aan de slag (zoals sommige klanten waarbij de TV Box niet de juiste resolutie pakt).Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken. Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende maar we blijven het natuurlijk graag verbeteren en jullie feedback is hier erg waardevol bij!

Klopt, dit was echter NA de overzetting van mij en toen ik er specifiek een aantal weken druk op had gezet. 

Reputatie 7
Badge +1

@MetaframeNL  Zoals je kunt lezen in onderstaande stukje van @ Brian heeft T-Mobile wel terdege een bewuste keuze gemaakt om een lagere kwaliteit bitrates te leveren dan op het oude platform, ik voorspel u dan ook eigenlijk durf ik het wel zeker te stellen dat T-Mobile thuis heel veel klanten gaat kwijtraken als het termijn van het contract is afgelopen.  Ik ben altijd zeer tevreden geweest over mijn internet en tv van T-Mobile en zou het zeer jammer vinden dat ik door hun eigen schuld zou moeten uitkijken naar een andere provider.

 

 @BeMu wat betreft de kwaliteit van de TV stream is er al genoeg gezegd in het lopende topic denk ik. De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden. Extreme randgevallen onderzoeken we aan gaan we mee aan de slag (zoals sommige klanten waarbij de TV Box niet de juiste resolutie pakt).Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken. Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende maar we blijven het natuurlijk graag verbeteren en jullie feedback is hier erg waardevol bij!

Reputatie 5

@Hutjeflut  Net als u heb ik geluk nog op het oude platform te zitten, heb onze vrienden bij T-Mobile thuis duidelijk gemaakt dit ook zo te willen houden.

Ik gebruik alleen een Entone 510 en die werkt in mijn situatie gewoon zoals het hoort, beeld is goed geen enkel probleem met blokjes of andere problemen zoals het nieuwe platform bij voetbal of formule 1, gebruik geen tablet alleen heel af en toe mijn Iphone om te streamen met een Chromecast naar een tv elders in huis.

Toch kan ik geen medelijden hebben met de mensen die individueel vragen om overgezet te worden, en dan problemen ondervinden ondanks dat het al een hele tijd bekend is dat T-Mobile thuis de grootste problemen heeft met het nieuwe platform, evenals met het overzetten van WBA naar ODF.

Ik heb idd gevraagd om overgezet te worden, er van uitgaande dat tmobile de kwaliteit het zelfde zou houden. Immers is er nergens gecommuniceerd dat men de kwaliteit zou gaan terug schroeven. Dit is dan ook geen probleem maar een keuze van Tmobile waar straks iedereen last van gaat krijgen! 

Reputatie 1

@Hutjeflut Bedankt voor je antwoord, soortgelijke reactie heb ik eerder gelezen in dit topic. Mijn vraag is of de door @Lisa genoemde gebruikers die de fix enkele dagen terug hebben ontvangen hierna een verbetering hebben geconstateerd. Zo ja, dan ontvang ik die fix ook graag.

Reputatie 7
Badge +1

@Hutjeflut  Net als u heb ik geluk nog op het oude platform te zitten, heb onze vrienden bij T-Mobile thuis duidelijk gemaakt dit ook zo te willen houden.

Ik gebruik alleen een Entone 510 en die werkt in mijn situatie gewoon zoals het hoort, beeld is goed geen enkel probleem met blokjes of andere problemen zoals het nieuwe platform bij voetbal of formule 1, gebruik geen tablet alleen heel af en toe mijn Iphone om te streamen met een Chromecast naar een tv elders in huis.

Toch kan ik geen medelijden hebben met de mensen die individueel vragen om overgezet te worden, en dan problemen ondervinden ondanks dat het al een hele tijd bekend is dat T-Mobile thuis de grootste problemen heeft met het nieuwe platform, evenals met het overzetten van WBA naar ODF.

Reputatie 4

Beste,

Ook ik ervaar helaas slecht beeld na de overstap naar TM TV. Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van degene die onlangs de fix hebben ontvangen. Heeft dit een verbetering opgeleverd?


Ik verwacht geen enkele verbetering.  Ik zit gelukkig nog op het oude systeem en hou dat zo zo lang ik kan.
De nieuwe dienst heeft een lagere bitrate en dan kan simpelweg nooit beter zijn wat ze ook beloven en vertellen.
Al die goed bedoelde berichten zijn dan ook wat mij betreft onzin en gaan nergens toe lijden is doen niet dan de lastige klant die wel kwaliteit wil bezig houden met de illusie dat het beter wordt. De bitrate moet gewoon weer omhoog punt uit. zolang dat niet gebeurd gaat dit nooit opgelost worden.

 

De app op mijn tablet heeft ook de nare gewoonste steeds weer terug naar AUTO te gaan ondanks dat ik 1080P handmatig aan zet wat dus keer op keer problemen geeft. Maar voor de box thuis die bekabeld is aangesloten moet het beeld weer gewoon terug naar 10-14 Mbit. Dit kan vrij simpel maar ze verdommen het gewoon.  Dat het zelfde platform ook op de tablets en telefoons en binnenkort de tv app moet werken is een kul argument. Ze kunnen gewoon een 1080p+ stream maken als ze zouden willen en deze niet beschikbaar maken voor de tablets en telefoons en die voor de boxen forceren vanuit de box software.

 

 

Reputatie 1

Beste,

Ook ik ervaar helaas slecht beeld na de overstap naar TM TV. Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van degene die onlangs de fix hebben ontvangen. Heeft dit een verbetering opgeleverd?

Reputatie 5

@Lisa dank voor de update!

Ik heb met mijn collega overlegd en hij geeft aan dat deze fix er, als het goed is, ook voor zorgt dat de blokjes die ontstaan bij bewegend beeld (voornamelijk bij sportzenders) verdwijnen. Deze fix zorgt er dan ook voor dat de kwaliteit omhoog gaat. 

 

Helaas zijn de genoemde blokjes nog steeds duidelijk zichtbaar, er lijkt daar geen verschil in te zitten. Bijv. bij de leader van het RTL Nieuws goed te zien, daar zit veel beweging in.

Hoor graag als ik  nog iets kan testen/aanpassen!

Reputatie 4

Hi allemaal, heel erg bedankt voor jullie aanvullingen! Ik wil graag een update aan jullie geven. Zoals ik heb aangegeven heeft er een fix plaatsgevonden voor de problemen die in dit topic zijn aangekaart. Ik heb met mijn collega overlegd en hij geeft aan dat deze fix er, als het goed is, ook voor zorgt dat de blokjes die ontstaan bij bewegend beeld (voornamelijk bij sportzenders) verdwijnen. Deze fix zorgt er dan ook voor dat de kwaliteit omhoog gaat. 

De fix is bij jou doorgevoerd @DennisAmeling! Jij bent ook meegenomen @MetaframeNL, maar ik kreeg jammer genoeg te horen van mijn collega dat jouw TV Box uitstond, waardoor het niet is gelukt om de fix te activeren. Kan jij mij een seintje geven als jij deze weer aan hebt staan? Dan geef ik dit namelijk direct door bij mijn collega. 

Ik hoor ontzettend graag van jou of jij verschil merkt @DennisAmeling! Jij hoeft hier dus geen herstart voor uit te voeren met de TV Box, dit heeft mijn collega gisteren al gedaan. Ik duim heel erg dat jij zichtbaar verschil merkt en dat dit bij @MetaframeNL dus ook voor verbetering gaat zorgen. 

Hi @RBeumers@hoekie1971 en @Gertjan58, heel goed dat jullie hier ook aan de bel trekken! Ik stel graag voor om ook jullie gegeven door te zetten, zodat deze fix bij jullie geactiveerd kan worden. Ik hoop dan dat jullie ook zichtbaar verschil merken. Laat het vooral weten of ik de gegevens naar mijn collega mag doorzetten, want ik wil graag kijken of dit de kwaliteit bij jullie verbetert. 

Hi @jvdh217, merci voor het doorgeven! Omdat jij expliciet aangeeft dat jij dit bij Terug Kijken hebt, wil ik je hier graag zelf verder mee helpen. Zou jij allereerst een powerflip van de TV Box willen uitvoeren? Dit doe je door de stekker uit het stopcontact te halen. Vervolgens 10 seconden te wachten en dan mag de stekker er weer in worden gestoken. Merk jij hierna verschil? Zo niet, dan hoor ik of jij dit bij bepaalde afleveringen hebt of bij alles dat jij terugkijkt. Ik hoor het graag, want dan ga ik hier de hulptroepen voor inschakelen als dat nodig is.  

 

Heb de powerflip gedaan. Ik ga vanaf vanavond kijken of er verschil is. Zal alle momenten waarop bij een bepaald programma weer blokkerig beeld is opschrijven. Was met grote regelmaat en vaak met terugkijken. 

Reputatie 2

@Lisa ook ik heb je een PB gestuurd. Mvgr. Hoekie (1971)

Reputatie 5

@Lisa ik heb je een PB gestuurd :) 

Reputatie 7

Hi allemaal, heel erg bedankt voor jullie aanvullingen! Ik wil graag een update aan jullie geven. Zoals ik heb aangegeven heeft er een fix plaatsgevonden voor de problemen die in dit topic zijn aangekaart. Ik heb met mijn collega overlegd en hij geeft aan dat deze fix er, als het goed is, ook voor zorgt dat de blokjes die ontstaan bij bewegend beeld (voornamelijk bij sportzenders) verdwijnen. Deze fix zorgt er dan ook voor dat de kwaliteit omhoog gaat. 

De fix is bij jou doorgevoerd @DennisAmeling! Jij bent ook meegenomen @MetaframeNL, maar ik kreeg jammer genoeg te horen van mijn collega dat jouw TV Box uitstond, waardoor het niet is gelukt om de fix te activeren. Kan jij mij een seintje geven als jij deze weer aan hebt staan? Dan geef ik dit namelijk direct door bij mijn collega. 

Ik hoor ontzettend graag van jou of jij verschil merkt @DennisAmeling! Jij hoeft hier dus geen herstart voor uit te voeren met de TV Box, dit heeft mijn collega gisteren al gedaan. Ik duim heel erg dat jij zichtbaar verschil merkt en dat dit bij @MetaframeNL dus ook voor verbetering gaat zorgen. 

Hi @RBeumers@hoekie1971 en @Gertjan58, heel goed dat jullie hier ook aan de bel trekken! Ik stel graag voor om ook jullie gegeven door te zetten, zodat deze fix bij jullie geactiveerd kan worden. Ik hoop dan dat jullie ook zichtbaar verschil merken. Laat het vooral weten of ik de gegevens naar mijn collega mag doorzetten, want ik wil graag kijken of dit de kwaliteit bij jullie verbetert. 

Hi @jvdh217, merci voor het doorgeven! Omdat jij expliciet aangeeft dat jij dit bij Terug Kijken hebt, wil ik je hier graag zelf verder mee helpen. Zou jij allereerst een powerflip van de TV Box willen uitvoeren? Dit doe je door de stekker uit het stopcontact te halen. Vervolgens 10 seconden te wachten en dan mag de stekker er weer in worden gestoken. Merk jij hierna verschil? Zo niet, dan hoor ik of jij dit bij bepaalde afleveringen hebt of bij alles dat jij terugkijkt. Ik hoor het graag, want dan ga ik hier de hulptroepen voor inschakelen als dat nodig is.  

 

Reputatie 5

Hi guys, zoals beloofd geef ik jullie graag een korte update na de meeting van gisteren! Wat er gaat gebeuren is dat mijn collega’s van het TV Team een script gaan draaien wat ervoor zorgt dat de resolutie anders wordt. Jullie hoeven hier niks voor te doen, alleen kijken of het probleem nog speelt zodra het script is gedraaid. Dit wordt eind deze week of begin volgende week. Zodra dit is voltooid, geef ik jullie uiteraard weer een update! 

Hoi @lia

@Lisa 

Ik ervaar geen problemen met de resolutie. Ik ervaar problemen met de bitrate waardoor de kwaliteit bij snelle beelden zoals autosport bizar slecht is. Dat probeer ik in dit topic de hele tijd duidelijk te maken.

Daar word dus andermaal niets mee gedaan. 

Reputatie 4

Wordt bijna tijd dat jullie klanten gaan betalen om via T-Mobile tv te moeten kijken!
Vindt de kwaliteit niet veel soeps!!

Alstublieft,

 

zet alles weer terug, zoals het een acht/negen weken geleden was, voor de laatste update. Veel veranderingen en geen verbeteringen. En je zou toch moeten veranderen om te verbeteren. Net als de andere reacties overwegen we ook daarom naar een andere provider te gaan.

Reputatie 2

Idd, hopelijk het zelfde beeld als op het oude tv platform(?), want ophet nieuwe tv platform is de beeldkwaliteit om te janken!

Reputatie 4

Gaat dat blokkerig beeld daardoor weer eens een keer weg?? Dat heb ik nu steeds bij het terugkijken van een programma. Of krijgen we binnenkort weer eens andere apparatuur? Of moet je daarvoor eerst een paar jaar naar een andere provider toe? Voor vaste klanten zorgen jullie maar slecht! De nieuwe leggen jullie een tijdje in de watten, daarna wordt het weer flut!

Reputatie 5

Wil hier graag nog even verder op aanhaken. De resolutie van de TV box werkt in ons geval goed (1080p50), alleen lijkt het alsof de bitrate van de streams significant omlaag is gegaan na de upgrade van het “oude” TV platform naar T-Mobile TV. Gisteren viel het me bijv. ook weer op bij de leader van het RTL Nieuws - hier zitten een aantal snel bewegende beelden in, waarbij je ziet dat er een soort "blokjes” ontstaan rondom de bewegende beelden.

Om zo duidelijk mogelijk aan te geven wat @MetaframeNL en ik bedoelen, onderstaand twee voorbeelden. Dezelfde video, dezelfde resolutie van 1080p30, maar met een significant verschil in bitrates. Bij de lage bitrate zie je dat, met name bij veel beweging, de betreffende “blokjes” in het beeld ontstaan. Op een 65-inch TV (en ook op kleinere schermen) is dit heel goed zichtbaar, bijvoorbeeld bij sportwedstrijden zoals voetbal of de Formule 1, maar ook op “reguliere” zenders en uitzendingen zoals het RTL Nieuws. 

 

Hier het origineel van ~12Mbps:

 

Hier het verschil als de bitrate naar ~1Mbps gaat:


Zou fijn zijn als T-Mobile aan kan geven of er inderdaad een verschil zit in de bitrates tussen het oude en nieuwe platform. Op zich moet de nieuwe streaming technologie geen probleem zijn, maar dan zou er mijns inziens wel een hogere bitrate aangeleverd kunnen worden, zeker als het platform herkent dat iemand meer dan voldoende bandbreedte heeft (bijv. op glasvezel).​​​​​

Worden de laatste wijzigingen dan teruggedraaid?
Ik had eigenlijk nooit klachten over de interface van de Set-Op box waarmee de TV bedient wordt, maar sinds de laatste upgrade is het een ramp. Wie heeft dat eigenlijk bedacht? 
Het is een uiterst onaangename gebruiksonvriendelijke nieuwe interface, die mij doen overwegen weer terug naar KPN te gaan. 

Reputatie 7

Hi guys, zoals beloofd geef ik jullie graag een korte update na de meeting van gisteren! Wat er gaat gebeuren is dat mijn collega’s van het TV Team een script gaan draaien wat ervoor zorgt dat de resolutie anders wordt. Jullie hoeven hier niks voor te doen, alleen kijken of het probleem nog speelt zodra het script is gedraaid. Dit wordt eind deze week of begin volgende week. Zodra dit is voltooid, geef ik jullie uiteraard weer een update! 

Reputatie 4

Net dit hele topic doorgelezen en ik moet er wel om lachen. Dezelfde incompetenten antwoorden and in het ondertussen 9 maanden lange durende topic over mensen waarbij de upload blijft steken op 0-300 Mbit.

De wil voor oplossingen lijkt niet aanwezig en de forum moderators werken of mee aan het niet oplossen of worden net als de betalende klant van het kastje naar de muur gestuurd maar het resultaat is altijd hetzelfde. GEEN OPLOSSING en trage communicatie. en als er dan all communicatie is gaat het werkelijk nergens over.

 

Ik heb gelukkig een eigen router en deze updates naar het nieuwe platform geblokkeerd en dat zal ik blijven doen zo lang het kan.

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL en @DennisAmeling, super tof om te lezen dat jullie hieraan mee willen werken, thanks hiervoor! Hele terechte vraag van jullie beiden. Deze vraag heb ik uitstaan en toevallig staat er morgen een meeting op de planning waarin dit wordt besproken. Ik hoop dat ik jullie morgen dan ook kan vertellen wat er getest gaat worden. Die houden jullie nog van mij te goed.

Ik ben weer terug van vakantie, dus ik blijf vanaf nu weer in de lead. Jullie gegevens zijn in ieder geval al doorgezet, zodat de fix uitgevoerd kan worden. Ik heb ook uitgevraagd of er morgen al kan worden aangegeven wanneer deze fix bij jullie wordt uitgevoerd. Zo zijn jullie volledig op de hoogte. Mochten jullie ook nog andere vragen hierover hebben, geef dan vooral een (virtuele) gil en dan ga ik daarmee aan de slag!

 

Reageer