Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Ook ik ben recent omgezet naar het nieuwe TV platform. Voor wat betreft interface en bediening is het er een heel stuk op vooruit gegaan. De vertraging daar kan ik mee leven. Maar de beeld kwaliteit is echt zwaar onvoldoende. En eigenlijk is dat het zwaarst wegende item. Ik zou heel graag een slechte interface hebben met goede beeldkwaliteit.

Anno 2021 met glasvezel aansluitingen en alle mogelijkheden die er zijn is het wel uitermate teleurstellend (eigenlijk beschamend) dat deze kwaliteit aangeboden wordt.

Ik kreeg nog wel een vriendelijk mailtje of ik mijn mening over het nieuwe TV platform wou geven. Dat heb ik netjes gedaan en het eindcijfer is een 3 geworden. Zwaar onvoldoende dus.

Of het zin heeft om hierover te klagen weet ik niet. Het lijkt mij dat iedereen bij T-mobile ziet wat wij ook zien. Een zeer slechte beeld kwaliteit. En toch is dit uitgerold en geïmplementeerd………..  

Reputatie 5

Beste @Lisa

Vat het niet persoonlijk op, maar dit is nou precies waar ik zo moe van word en waardoor ik me niet serieus genomen voel.

Bovenstaande verhaal is totaal niet relevant voor mijn problemen aangezien als je dit topic doorleest zult zien dat alle stappen al genomen zijn.

Wazigheid in het menu heb ik geen last van.

Resolutie staat op 1080i, dit geeft mijn tv ook netjes aan. Als ik resolutie aanpas switch mijn tv ook netjes mee.

Snelheid is goed, ook na de modemswap. Dit is vastgesteld door de monteur.

Dan zou het dus kunnen zijn dat de decoder een te lage kwaliteit signaal kiest. Wat ik sowieso raar vind op een glasverbinding, waarom word er niet gekozen voor de beste kwaliteit want dat zou elke glasverbinding aan moeten kunnen Niet dat ik het idee heb dat dit de problemen gaat oplossen want het probleem zit hem nou net in hoe dat signaal gecomprimeerd word. Daar ontstaan de artifacts en fletse detail loze beeld door.

Feit is wel dat er ondertussen nog geen enkel serieus onderzoek gedaan is anders had men bovenstaande al wel geweten. Wat ik wel erg vreemd vind aangezien er mij meerdere keren verteld is dat het in onderzoek is bij de TD. 

Ik ben er wel klaar mee, ik wil nu zsm een oplossing en sowieso compensatie in enige vorm. 

Reputatie 7

Hi @Damyen, super dat jij de resolutie hebt aangepast! Ik ga duimen dat dit verschil voor jou uitmaakt. Mocht het probleem nog steeds aanhouden, dan wil ik graag aan je vragen of jij ook de bovenstaande punten kunt doorlopen. Laat het vooral weten als jij ergens niet uitkomt!

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL, ik wil jou heel graag op de hoogte stellen van het onderzoek dat bij ons is uitgevoerd! Ontzettend bedankt voor jouw engelengeduld. Ik hoop dat dit een helder verhaal voor jou is en ook voor anderen die zich hier wellicht in herkennen. Het blijkt dat er een aantal verschillende issues mogelijk door elkaar gehaald worden, dus ik wil hier graag met jou doorheen lopen.

  • Ervaar je wazig beeld in het menu of in de TV stream?

Wanneer je wazig beeld in het menu ervaart, dan heeft dat te maken met het volgende. Het kan namelijk kloppen dat het beeld in het menu wazig overkomt, omdat het menu wordt gerenderd door een web broser met een resolutie van 720p. Er vindt hier dus zogenomende upscaling plaats, wat inhoudt dat het menu effectief wordt uitgetrokken naar de resolutie van de TV. Upscaling van resoluties van 1280x720 naar 1920x1080 pixels houdt in dat je horizontaal en verticaal 1,5x zoveel pixels krijgt. Dat is een probleem. Upscaling in gehele getallen (2x, 3x, 4x) is makkelijk: je verdubbelt iedere pixel en er is niets aan de hand. Een factor van 1,5x bereik je door de eerste pixel te verdubbelen, de tweede niet, de derde wel, de vierde niet, etc. Dat geeft een onscherp effect of rafelige randen. Als je van dichtbij kijkt naar schuine lijnen en tekst, dan zal dit het best zichtbaar zijn. Het kan dus kloppen dat de TV een resolutie van 720p weergeeft bij het menu, want deze wordt in 720p aangeboden (onder anderen om de rekenkracht van de TV Box te besparen).

Wanneer je wazig beeld in de TV stream ervaart, dan wil ik checken of de juiste resolutie wel wordt doorgegeven aan de TV. Jij hebt natuurlijk al aangegeven dat je met de resolutie hebt gespeeld, maar wil jij het onderste nog eens bij langs lopen?

  1. Een aantal HD+ kanalen (bijvoorbeeld NPO 1, 2, 3) hebben een 1080p framerate 50 fps. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan, maar zeker niet lager dan 50. Wat staat er in beeld als je van HDMI output verandert op deze kanalen? Is de framerate 50 of minder? Dit kan je zelf aanpassen in het instellingen menu, naar de juiste instelling 1080p50 of 1080i50.
  2. Mocht deze bovenste stap geen verschil voor jou uitmaken en schakelt de TV Box automatisch naar 720p, dan lijkt dit op een resolutie probleem. Dit zou in principe niet meer voor moeten komen, na een fix die hiervoor is aangevoerd afgelopen december. Toch controleer ik dit wel graag even met jullie.
  • Wat is de ingestelde HDMI resolutie van de TV Box(en)?
  • Wat gebeurt er als de HDMI resolutie verandert (via instellingen op een andere setting setten)?
  • Is de resolutie hetzelfde als wat je hebt geselecteerd?  

Wanneer je wazig beeld in de video ervaart, dan heeft dit te maken met het volgende. Graag hoor ik allereerst om wat voor soort video’s het hier dan gaat. Alle TV Boxen die op Fiber zijn aangesloten, maken gebruik van MPEG DASH streams. Deze videostreams worden beschikbaar gesteld in een vier-/vijftal verschillende kwaliteiten. Naar gelang de kwaliteit van de netwerkverbinding, kiest de dash player de stream die het meest stabiel kan worden uitgespeeld. Dat betekent: goede, stabiele netwerkverbinding: maximale beeldkwalieit. Slechte/onbetrouwbare netwerkverbinding: lage beeldkwaliteit. Wanneer een verbinding dus niet voldoende snel is, dan belandt de TV Box op de laagste snelheid en resolutie. Als de TV Box een (te) lage resolutie kiest dan kan onze technische dienst dit zien en in deze gevallen doen we graag verder onderzoek waarom dit het geval is.

Ik hoor het heel graag van je! 😊

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33  Als voormalig lid van onze “geliefde” provider heeft u volkomen gelijk het nieuwe tv platform is inderdaad nog verre van perfect, en ik vermoed zelf dat het nog zeker een jaar of wat duurt voor het zover is.

Wat ook mij opvalt dat men in geen enkele reactie door een moderator hier geplaatst dat men erkent dat men een incompleet product op de markt heeft gezet, het doet een beetje voorkomen dat men niet durft op basis van ontslag welke als risico boven het hoofd hangt.

Nou ben ik nou niet bepaald technisch opgeleid maar heb wel eens het idee dat de gebruikte streamingtechniek zoals door T-M gebruikt naar mijn idee wel ideaal is voor een klein scherm zoals tablet of smartphone maar absoluut niet voor de huidige grote tv's

Ik ben bang dat er bij TM iets nog niet helemaal lekker loopt met het platform, er klagen er wat teveel over het gedeelte TV.

Men zal er nog wat aan moeten sleutelen, wat ik alleen van TM zo jammer vind, ze erkennen het niet openbaar terwijl er al een poosje geklaagd word over een mindere kijkbeleving, je weet nu niet of ze het achter de schermen wel erkennen en er druk mee bezig zijn, ik hoop het wel.

Reputatie 1

@Doornekamp33 ik heb het kastje juist op 1080p60 gezet om te kijken of het hier beter van wordt, omdat het kastje op 1080p50 stond en de beeld kwaliteit slecht was. Ik zal eens kijken of dezelfde dynamiek optreedt bij 1080p50. Dus goede kwaliteit na een reset en weer slechte kwaliteit na het uit- en aanzetten.

@Damyen , Zou hem eerst een op 1080p50Hz in plaats van 1080p60Hz zetten, een TV zit op 50 of 100Hz ga je daar 60Hz instoppen word het een rommeltje, snap ook niet dat providers 60Hz aanbieden.

Reputatie 1

@Jason mijn kastje staat ingesteld op 1080P60. Echter heeft dit geen enkele invloed op het hele verhaal.

Als ik het kastje reset (stekker 10 seconde eruit) staat het op 1080P60 en is de beeldkwaliteit goed.

Als ik het kastje uitzet en weer aanzet staat het op 1080P60 en is het afwachten hoe de beeldkwaliteit is. Soms kan ik het kastje een paar keer uit en aanzetten voordat de beeldkwaliteit slecht wordt en soms is de beeldkwaliteit naar 1 keer uit- en aanzetten slecht.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Damyen, bedankt voor je terugkoppeling! Een heel andere vraag wellicht, maar op welke resolutie staat jouw beeld momenteel ingesteld? Dit klinkt verdacht veel als het issue van terugspringen van de resolutie waar we vorig jaar soms issues mee hadden. Je kunt via de volgende methode checken hoe de resolutie momenteel ingesteld staat:

Ga in het TV-menu naar ‘Account’
Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.

Als deze elke keer aangepast/hersteld wordt wanneer de box herstart, dan moeten we dit handmatig vastpinnen. Laat me weten of ik dit voor je in orde kan maken, alsjeblieft, thanks!

Reputatie 1

@Lisa er is inderdaad een monteur langs geweest en de media converter is vervangen. Direct hierna was het beeld scherp en voldeed het aan wat ik gewend ben. Echter 's avonds was het beeld weer matig en als ik nu naar de teksten in de menu's kijk zijn ze gewoon niet scherp en is het wielrennen echt slecht om aan te zien. Voor de zekerheid heb ik even de mediabox bij de tv gereset (10 seconde van de stroom afhaal) en het beeld is nu weer scherp zoals ik gewend was.

Reputatie 7
Badge +14

Ik wil graag uit onder mijn net afgesloten contract! Dit is niet de tv kwaliteit waarvoor ik betaal. NLziet streams zijn scherper, vloeiender en meer kleur. De T-Mobile compressie haalt dit allemaal eruit.

Je kunt ook alleen het TV deel opzeggen en de snelle internet verbinding behouden. Zelf gebruik ik ook NLziet, maar dat is ook omdat ik maar zelden TV kijk. Alleen het is soms wel handig om wat terug te kijken.

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL, goed dat jij dit aangeeft! Ik kan mij jouw gevoel echt voorstellen. Ik had jou ook heel graag al eerder van een heldere update willen voorzien. Het onderzoek loopt echter nog steeds en ik blijf telkens voor je chasen of er al een terugkoppeling beschikbaar is. Ik heb net aangegeven dat jij echt graag binnen een week een reactie terug wilt krijgen. Het laatste wat ik wil, is dat jij je niet serieus genomen voelt. Weet dat ik hier al enige tijd voor jou bovenop zit en dat mijn collega’s hier heel erg hun best voor doen. Dus ik hoop dat ik jou binnen een week (eindelijk) van dé oplossing kan voorzien!

Hi @Damyen, dankjewel dat jij hier aan de bel trekt! Ik had heel graag iets anders gelezen en help hier graag bij. Zojuist heb ik een kijkje genomen in jouw profiel en ik zie dat er gisteren een monteur bij jou langs is geweest. Merk jij daardoor nu ook verschil in de kwaliteit of ervaar jij nog steeds een mindere beeldkwaliteit? Zou jij daarnaast kunnen checken of de stekkers van de HMI- en internetkabel goed zijn aangedrukt? Ik hoor het heel graag van je, zodat ik weet of ik vervolgstappen voor jou moet nemen.

Hi @Famgilz, heel goed dat jij je ook al in een ander topic hebt gemeld! Ik help je daar graag verder, zodat we de communicatie overzichtelijk op één plek kunnen houden. Ik wil niks liever dan ook jou hiermee helpen, dus ik spreek je daar graag verder. 

Helemaal mee eens. Deze week over gestapt van KPN glas naar T-Mobile glas, maar wat is de tv kwaliteit slecht, voetbal is niet om aan te zien, intro NOS nieuws ziet eruit als een 240p stream uit 2008. Hoe kan dit zo zijn met een 1000/1000 verbinding ..

 

Ik wil graag uit onder mijn net afgesloten contract! Dit is niet de tv kwaliteit waarvoor ik betaal. NLziet streams zijn scherper, vloeiender en meer kleur. De T-Mobile compressie haalt dit allemaal eruit.

Reputatie 1

Beste MetaframeNL,

 

Uw opmerking omtrent de beeldkwaliteit is zeer herkenbaar. Ik wist niet wat ik zag na de update. Ik vind de tekst in menu's ook slecht leesbaar. Gezien u ervaring vraag ik me nog af of het zin heeft om te gaan klagen. Mocht u besluiten over te stappen, dan houd ik mij aanbevolen voor tips qua nieuwe providers. 

 

Met vriendelijke groet

Reputatie 5

Is er al een update @Lisa ?

Ik ben er een beetje klaar mee namelijk, ik zou graag binnen een week een update ontvangen. Als dit niet mogelijk blijkt te zijn stap ik over met alles wat ik momenteel bij Tmobile heb. Ik voel me alles behalve serieus genomen. 

 

Reputatie 7

Hi @HFS, allereerst merci voor het delen van jouw bevindingen! De vertraging gaan we inderdaad waarschijnlijk nooit 100% oplossen. Wat betreft de beeldkwaliteit, dit is tweeledig. Op het nieuwe platform gebruiken we een andere techniek die beter geschikt is voor het gebruik op draadloze devices.

Hier zitten voor- en nadelen aan. Zoals @apis4 al aangeeft zal de stream minder snel haperen en is hij geschikt voor het afspelen op alle apparaten. Qua beeldkwaliteit kan het anders zijn, omdat het geen directe feed is. Of dit per saldo positief of negatief is zal misschien voor sommige klanten verschillen, maar wij zijn ervan overtuigd dat het uiteindelijk alles bij elkaar een betere ervaring geeft.

Bovenstaande gezegd hebbende; als er echt duidelijke problemen zijn in het doorgeven van het signaal, dan hebben we het over een incident en gaan we hier mee aan de slag.

@MetaframeNL, in jouw specifieke geval vermoeden we dat er mogelijk meer aan de hand is en daarom zijn we een technisch onderzoek gestart. Ik houd je op de hoogte van de uitkomst.

Ik hoop dat ik het zo allemaal wat heb kunnen verduidelijken! 😊

Reputatie 5

Wat ik zie zijn geen artefacten door een verstoord signaal, ik zie artefacten en beeldverstoringen door compressie. 

Reputatie 6
Badge

Omdat ze voor verschillende verbindingen verschillende platformen hadden (glas, ADSL, restant Vodafone glas).

Dus de logica vanuit tmobile snap ik wel, stukje beheersbaarheid. Echter dat we dan gelijk getrokken worden met de slechtste streams die er zijn... Ja sorry, dat gaat mij net een stapje te ver. 


DSL krijgt nog gewoon hun oude streams, deze nieuwe op glasvezel zouden ook adaptief zijn om haperingen etc. te voorkomen zoals die in de periode van December 2019 (zou dus best kunnen dat de binnenkomende stream op momenten lager dan 1080p is terwijl de box het wel nog als 1080p uitstuurt omdat hij daarop ingesteld is).

Dat de bitrate zo beperkt is met het oog DSL er in de toekomst ook op over te zetten zou misschien nog best kunnen kloppen maar daar heb ik nog niks over gelezen hier (en had er zo dus ook nooit over nagedacht). Alhoewel zoals eerder gezegd zijn de streams adaptief (heb zowel een 6Mbps als 4,5mbps 1080p stream gezien bij TV Anywhere) ...

Maar dit doet dus nog steeds niets af aan het feit dat ik op het nieuwe platform streams krijg welke van veel mindere kwaliteit zijn. En dat is dus wat ik als problematisch ervaar, iets wat gewoon erg goed was word nu onder het mom van een update gedowngrade naar iets wat gewoon veel slechter is.

En zoals @HFS het mooi verwoord: het word hier als een probleem weg gezet terwijl het een keuze is die men maakt.


Het stukje probleem op individuele basis is dus mogelijk dat adaptieve streamen. Het zou best kunnen dat jij bijv. helemaal niet de hoogste kwaliteit stream binnenkrijgt nu (puur als voorbeeld; uiteindelijk is een maximum van 6 of 8Mbps bij dezelfde oude codec gewoon aan de magere kant met alsmaar groter wordende tv's).

Maar zoals ik het elders uitgelegd heb zien worden is het Draytek modem de beperkende factor bij glasvezel, iets wat bij DSL niet in gebruik is en wat het daarom in staat stelt daar wel nog de oude streams door te geven icm dit nieuwe platform.

Bij glas zouden dus ook alle Draytek modems vervangen moeten worden naast de oude tv kastjes (wat onderhand misschien ook wel mag) of er moest weer het een en ander aan het nieuwe platform gesleuteld worden was optie 2. Deze post dus

 

Als ze de stream kwaliteit uitlezen zitten ze standaard boven de 95% en dat zou voldoende moeten zijn voor de hoogste kwaliteit. Dat is dus ook niet de issue.

Daarnaast zie ik de artefacten via tmobiletv.nl en op de tv. Dat betekend dus dat het in de stream zit.

Qua apparatuur zit ik op de zyxel en de 610 als ik me niet vergis dus ook daar zou het niet aan liggen.

De streams zijn qua kwaliteit gewoon gedowngrade. 


Dit is hoe het er eind 2019 aan toeging (neem aan dat je niet zulke ‘artefacten’ ziet) en wat de nieuwe streams iig proberen te voorkomen iirc door terug te schakelen naar een lagere stream als ik het goed heb

Oude gebruikers zoals ik zitten nog wel aan een Draytek en Entone 510, ben dan ook nog niet overgezet dus. Schijnbaar zijn ze eerder geïnteresseerd in het in de toekomst aanbieden van tv zonder STB te hoeven leveren/’vrije keuze’ en gebruiksgemak dan een goede kwaliteit te bieden van het signaal.

Reputatie 5

Omdat ze voor verschillende verbindingen verschillende platformen hadden (glas, ADSL, restant Vodafone glas).

Dus de logica vanuit tmobile snap ik wel, stukje beheersbaarheid. Echter dat we dan gelijk getrokken worden met de slechtste streams die er zijn... Ja sorry, dat gaat mij net een stapje te ver. 


DSL krijgt nog gewoon hun oude streams, deze nieuwe op glasvezel zouden ook adaptief zijn om haperingen etc. te voorkomen zoals die in de periode van December 2019 (zou dus best kunnen dat de binnenkomende stream op momenten lager dan 1080p is terwijl de box het wel nog als 1080p uitstuurt omdat hij daarop ingesteld is).

Dat de bitrate zo beperkt is met het oog DSL er in de toekomst ook op over te zetten zou misschien nog best kunnen kloppen maar daar heb ik nog niks over gelezen hier (en had er zo dus ook nooit over nagedacht). Alhoewel zoals eerder gezegd zijn de streams adaptief (heb zowel een 6Mbps als 4,5mbps 1080p stream gezien bij TV Anywhere) ...

Maar dit doet dus nog steeds niets af aan het feit dat ik op het nieuwe platform streams krijg welke van veel mindere kwaliteit zijn. En dat is dus wat ik als problematisch ervaar, iets wat gewoon erg goed was word nu onder het mom van een update gedowngrade naar iets wat gewoon veel slechter is.

En zoals @HFS het mooi verwoord: het word hier als een probleem weg gezet terwijl het een keuze is die men maakt.


Het stukje probleem op individuele basis is dus mogelijk dat adaptieve streamen. Het zou best kunnen dat jij bijv. helemaal niet de hoogste kwaliteit stream binnenkrijgt nu (puur als voorbeeld; uiteindelijk is een maximum van 6 of 8Mbps bij dezelfde oude codec gewoon aan de magere kant met alsmaar groter wordende tv's).

Maar zoals ik het elders uitgelegd heb zien worden is het Draytek modem de beperkende factor bij glasvezel, iets wat bij DSL niet in gebruik is en wat het daarom in staat stelt daar wel nog de oude streams door te geven icm dit nieuwe platform.

Bij glas zouden dus ook alle Draytek modems vervangen moeten worden naast de oude tv kastjes (wat onderhand misschien ook wel mag) of er moest weer het een en ander aan het nieuwe platform gesleuteld worden was optie 2. Deze post dus

 

Als ze de stream kwaliteit uitlezen zitten ze standaard boven de 95% en dat zou voldoende moeten zijn voor de hoogste kwaliteit. Dat is dus ook niet de issue.

Daarnaast zie ik de artefacten via tmobiletv.nl en op de tv. Dat betekend dus dat het in de stream zit.

Qua apparatuur zit ik op de zyxel en de 610 als ik me niet vergis dus ook daar zou het niet aan liggen.

De streams zijn qua kwaliteit gewoon gedowngrade. 

Reputatie 6
Badge

Omdat ze voor verschillende verbindingen verschillende platformen hadden (glas, ADSL, restant Vodafone glas).

Dus de logica vanuit tmobile snap ik wel, stukje beheersbaarheid. Echter dat we dan gelijk getrokken worden met de slechtste streams die er zijn... Ja sorry, dat gaat mij net een stapje te ver. 


DSL krijgt nog gewoon hun oude streams, deze nieuwe op glasvezel zouden ook adaptief zijn om haperingen etc. te voorkomen zoals die in de periode van December 2019 (zou dus best kunnen dat de binnenkomende stream op momenten lager dan 1080p is terwijl de box het wel nog als 1080p uitstuurt omdat hij daarop ingesteld is).

Dat de bitrate zo beperkt is met het oog DSL er in de toekomst ook op over te zetten zou misschien nog best kunnen kloppen maar daar heb ik nog niks over gelezen hier (en had er zo dus ook nooit over nagedacht). Alhoewel zoals eerder gezegd zijn de streams adaptief (heb zowel een 6Mbps als 4,5mbps 1080p stream gezien bij TV Anywhere) ...

Maar dit doet dus nog steeds niets af aan het feit dat ik op het nieuwe platform streams krijg welke van veel mindere kwaliteit zijn. En dat is dus wat ik als problematisch ervaar, iets wat gewoon erg goed was word nu onder het mom van een update gedowngrade naar iets wat gewoon veel slechter is.

En zoals @HFS het mooi verwoord: het word hier als een probleem weg gezet terwijl het een keuze is die men maakt.


Het stukje probleem op individuele basis is dus mogelijk dat adaptieve streamen. Het zou best kunnen dat jij bijv. helemaal niet de hoogste kwaliteit stream binnenkrijgt nu (puur als voorbeeld; uiteindelijk is een maximum van 6 of 8Mbps bij dezelfde oude codec gewoon aan de magere kant met alsmaar groter wordende tv's).

Maar zoals ik het elders uitgelegd heb zien worden is het Draytek modem de beperkende factor bij glasvezel, iets wat bij DSL niet in gebruik is en wat het daarom in staat stelt daar wel nog de oude streams door te geven icm dit nieuwe platform.

Bij glas zouden dus ook alle Draytek modems vervangen moeten worden naast de oude tv kastjes (wat onderhand misschien ook wel mag) of er moest weer het een en ander aan het nieuwe platform gesleuteld worden was optie 2. Deze post dus

 

Reputatie 5

Omdat ze voor verschillende verbindingen verschillende platformen hadden (glas, ADSL, restant Vodafone glas).

Dus de logica vanuit tmobile snap ik wel, stukje beheersbaarheid. Echter dat we dan gelijk getrokken worden met de slechtste streams die er zijn... Ja sorry, dat gaat mij net een stapje te ver. 


DSL krijgt nog gewoon hun oude streams, deze nieuwe op glasvezel zouden ook adaptief zijn om haperingen etc. te voorkomen zoals die in de periode van December 2019 (zou dus best kunnen dat de binnenkomende stream op momenten lager dan 1080p is terwijl de box het wel nog als 1080p uitstuurt omdat hij daarop ingesteld is).

Dat de bitrate zo beperkt is met het oog DSL er in de toekomst ook op over te zetten zou misschien nog best kunnen kloppen maar daar heb ik nog niks over gelezen hier (en had er zo dus ook nooit over nagedacht). Alhoewel zoals eerder gezegd zijn de streams adaptief (heb zowel een 6Mbps als 4,5mbps 1080p stream gezien bij TV Anywhere) ...

Maar dit doet dus nog steeds niets af aan het feit dat ik op het nieuwe platform streams krijg welke van veel mindere kwaliteit zijn. En dat is dus wat ik als problematisch ervaar, iets wat gewoon erg goed was word nu onder het mom van een update gedowngrade naar iets wat gewoon veel slechter is.

En zoals @HFS het mooi verwoord: het word hier als een probleem weg gezet terwijl het een keuze is die men maakt.

Reputatie 6
Badge

Omdat ze voor verschillende verbindingen verschillende platformen hadden (glas, ADSL, restant Vodafone glas).

Dus de logica vanuit tmobile snap ik wel, stukje beheersbaarheid. Echter dat we dan gelijk getrokken worden met de slechtste streams die er zijn... Ja sorry, dat gaat mij net een stapje te ver. 


DSL krijgt nog gewoon hun oude streams, deze nieuwe op glasvezel zouden ook adaptief zijn om haperingen etc. te voorkomen zoals die in de periode van December 2019 (zou dus best kunnen dat de binnenkomende stream op momenten lager dan 1080p is terwijl de box het wel nog als 1080p uitstuurt omdat hij daarop ingesteld is).

Dat de bitrate zo beperkt is met het oog DSL er in de toekomst ook op over te zetten zou misschien nog best kunnen kloppen maar daar heb ik nog niks over gelezen hier (en had er zo dus ook nooit over nagedacht). Alhoewel zoals eerder gezegd zijn de streams adaptief (heb zowel een 6Mbps als 4,5mbps 1080p stream gezien bij TV Anywhere) ...

Reputatie 3

Wat ik zo lastig vindt aan al jullie goedbedoelde reacties Lisa, is dat jullie net doen alsof jullie een incident moeten oplossen. Dat is echter niet zo: er zijn dingen inherent slechter aan het nieuwe product (beeldkwaliteit, vertraging om de belangrijkste te noemen), in vergelijking met het oude. Dat zit in het product zelf dat jullie neerzetten. Ik snap dat jij daar niets aan kunt doen, maar als T-mobile is het toch heel raar dat je een prima werkend product van prima kwaliteit vervangt door een inferieur alternatief? Dan heb je niet de belangen van je klanten voorop staan. Op zijn minst zouden jullie eerlijk moeten zijn hierover, want nu lijkt het dat de technische dienst individueel dingen gaat oplossen - maar die passen het product natuurlijk ook niet aan.

Ik zit zelf nog op het oude platform en hoop dat het nog heel lang duurt voor ik word overgezet (of het liefst gewoon niet). Maar als het uiteindelijk toch moet gebeuren, dan is dat wel een logisch moment om het abonnement op T-mobile te heroverwegen. En dat is jammer, want ik ben juist tevreden.

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL, merci voor de aanvulling! Ik snap jullie gevoel echt volkomen en had graag gelezen dat jij juist verbeteringen merkte met het nieuwe TV platform. Ik wil graag laten weten dat ik één van de technische specialisten aan de mouw heb getrokken om dit toch nader te onderzoeken. Hopelijk kan er een oplossing voor gevonden worden, zodat jij weer optimaal van de beeldkwaliteit gaat genieten. Ik houd je op de hoogte van dit onderzoek, want ik wil dat jij tevreden bent over de dienst die jij bij ons afneemt. Over een compensatie heb ik ook navraag gedaan en hier kom ik ook later bij jou op terug als ik hier een reactie op heb! 💪

Reageer