Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 5

Hier ook prima om de fix door te voeren, maar dan zou het inderdaad wel handig zijn om te weten wat er precies verandert 😊

Reputatie 5

@Boris Is er al een update? Is de fix al toegepast? 

Reputatie 5

@Boris Uiteraard ben ik bereid om mee te werken aan het testen van die fix. Dan ben ik wel benieuwd wat deze fix inhoud en evt veranderd, dan kan ik zaken beredeneren als het niet of wel goed gaat. 

Reputatie 7

Hoi allemaal,

Omdat @Lisa op dit moment van verlof geniet, ben ik er om de honneurs waar te nemen en jullie te voorzien van een update vanuit onze technische specialisten. Zoals jullie weten lopen er twee onderzoeken. Hiervoor is er flink getest en lijkt er een fix te zijn gevonden. Om dit breder aan te pakken, willen we dit graag bij enkele van jullie testen.

Het gaat om een fix die op afstand geactiveerd wordt - jij hoeft dus niks te doen! Mocht deze fix niet naar behoren werken bij jullie, dan kan deze worden teruggedraaid met een herstart van de TV Box: factory reset van de TV Box (link is klikbaar).

Graag verneem ik wie ik hiervoor kan aandragen. Een reactie hierop is in principe voldoende! Alvast hartelijk bedankt.

Ik ervaar hetzelfde probleem. Wij zijn een paar maanden geleden automatisch overgezet naar het nieuwe platform en sindsdien is het alleen maar slechter geworden. 
Eerst problemen met het signaal tussen de Box en de TV; regelmatig staat die spontaan op 576p.
Daarnaast is de stream-kwaliteit achteruit gegaan en echt beneden peil. Ik betaal ook extra voor Ziggo sport. 
Ik had zelf al het vermoeden dat het een compressie probleem was, want het is vooral zichtbaar bij bewegende beelden. Zat net olympisch zwemmen te kijken en dan kan je gewoon niet zien wie in welke baan zwemt. Bij Formule 1 zie ik hetzelfde probleem met bewegende beelden. 
Deze post bevestig mijn vermoeden dat dit niets te maken heeft met instellingen in kastjes, opnieuw opstarten etc. Het is gewoon een keuze van T-Mobile geweest om de kwaliteit te verminderen op het nieuwe platform.
Ik hoor graag van T-mobile hoe ze dit denken te gaan oplossen of welke tegemoetkoming wij hier voor gaan krijgen. Het lijkt me logisch dat je niet dezelfde prijs kan blijven hanteren voor een slechter product. 

Reputatie 6
Badge

Ik kijk zelf graag BBC en zeker tijdens het EK maar ook in het algemeen is er een merkbaar verschil in kwaliteit tussen BBC en nederlandse zenders. Zoals elders beschreven in deze topic lijkt het alsof de bit rate lager is op BBC, er missen gewoon frames in het beeld en dat is heel merkbaar tijdens snel bewegende beelden zoals bij sport. Ik heb het gevoel dat ik naar Max Headroom kijk.

Bij de publieke en commerciele nederlandse zenders is het beeld ineeds veel vloeiender. Ik wou de EK finale op BBC kijken zodat je ook een beetje het gevoel meekrijg van de engelse maar werd misselijk van het beeld en heb het op Ned 1 moeten kijken.

Dit is alleen gebeurt nadat ik was overgezet op T mobile TV.

Ik weet bijna zeker dat T mobile hierover weet en dat het een bewuste keuze is geweest van T mobile, om nederlandse zenders meer bandwidth te geven dan de andere zenders. Al deze nieuwe interactiviteit (pauzeren, terugspelen, enz) meer data nodig heeft dan normale tv, meer data dan T mobile op dit moment kan leveren aan iedereen en alle zender, dus ze prioriteren de meest bekeken zenders. Dit lijkt me een hele foute beslissing. Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op al deze interactiviteit op mijn TV. Als ik on demand wil hebben dan heb ik netflix, youtube, enz. TV is uniek omdat het hier en nu word uitgezonden, dat is ook de enige reden dat ik het nog kijk. Een of andere hoge piet bij t mobile heeft dus interactiviteit boven kwaliteit geplaatst. En dat is echt een grote fout. 

Dit is allemaal heel jammer want ik was voor de “upgrade” zeer tevreden met T mobile. Maar ik moet nu op zoek naar een provider die weliswaar meer gaat kosten maar de kwaliteit waarborgt. 


BBC op het oude platform was al een van de zenders met de laagste bitrate en dat waren (hier/’ODF’) de onbewerkte streams zoals ze aangeleverd worden. Tussen de 6-8Mbps was vrij normaal voor BBC ½ … maar aan de kwaliteit zag je het vaak niet direct af.

Op dit nieuwe platform zullen alle zenders (neem ik aan) met gelijke bitrates verstuurd worden onafhankelijk van de aanvoer, maar wat met lage bitrate binnenkomt en nog een keer door de molen gehaald wordt zal niet meehelpen nee.

Ik kijk zelf graag BBC en zeker tijdens het EK maar ook in het algemeen is er een merkbaar verschil in kwaliteit tussen BBC en nederlandse zenders. Zoals elders beschreven in deze topic lijkt het alsof de bit rate lager is op BBC, er missen gewoon frames in het beeld en dat is heel merkbaar tijdens snel bewegende beelden zoals bij sport. Ik heb het gevoel dat ik naar Max Headroom kijk.

Bij de publieke en commerciele nederlandse zenders is het beeld ineeds veel vloeiender. Ik wou de EK finale op BBC kijken zodat je ook een beetje het gevoel meekrijg van de engelse maar werd misselijk van het beeld en heb het op Ned 1 moeten kijken.

Dit is alleen gebeurt nadat ik was overgezet op T mobile TV.

Ik weet bijna zeker dat T mobile hierover weet en dat het een bewuste keuze is geweest van T mobile, om nederlandse zenders meer bandwidth te geven dan de andere zenders. Al deze nieuwe interactiviteit (pauzeren, terugspelen, enz) meer data nodig heeft dan normale tv, meer data dan T mobile op dit moment kan leveren aan iedereen en alle zender, dus ze prioriteren de meest bekeken zenders. Dit lijkt me een hele foute beslissing. Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op al deze interactiviteit op mijn TV. Als ik on demand wil hebben dan heb ik netflix, youtube, enz. TV is uniek omdat het hier en nu word uitgezonden, dat is ook de enige reden dat ik het nog kijk. Een of andere hoge piet bij t mobile heeft dus interactiviteit boven kwaliteit geplaatst. En dat is echt een grote fout. 

Dit is allemaal heel jammer want ik was voor de “upgrade” zeer tevreden met T mobile. Maar ik moet nu op zoek naar een provider die weliswaar meer gaat kosten maar de kwaliteit waarborgt. 

Reputatie 5

Hi @MetaframeNL, ik deel ook heel graag deze update met jou! Omdat ook door het TV Team bij jou al is aangegeven dat jouw issue onder het gezamenlijke issue van enkele andere klanten valt, wil ik je graag van het volgende op de hoogte stellen en hoop ik dat deze oplossingen jouw mindere beeldkwaliteit de das om zullen doen. Ook wil ik je nogmaals laten weten, dat ik jouw gevoel echt helemaal snap. Dus mocht jij op basis van de onderstaande uitkomsten nog vragen of opmerkingen hebben, weet dan dat ik en de andere moderators je hier graag zo goed mogelijk mee willen helpen.

Voor de gebruikers met een 720p resolutie: we hebben een logging lopen op een TV Box om te onderzoeken wat er gebeurt. Dit houdt in dat wij op een TV Box aan het volgen zijn wat er exact gebeurt qua handelingen om het probleem zo op te kunnen sporen. Uiteraard worden jullie hiervan op de hoogte gesteld zodra ik meer hoor. 

Voor de gebruikers met een 576p menu resolutie: we hebben een mogelijke oorzaak gevonden en gaan starten met werken aan een fix. Hier zal ik updates van delen, zodra ik die binnenkrijg.

​​​​​​@Lisa Beste Lisa, je wilt me op de hoogte brengen van bovenstaande 2 updates? 

Dit zijn dus NIET de problemen die spelen bij mij en dit gaat dus ook niets veranderen bij mij. Dit is meermaals aangegeven in dit en andere topics.

Ik vind dit heel vermoeiend allemaal.... 

Reputatie 7

Hi @BasG1, heel erg bedankt voor de terugkoppeling! Ik wil heel graag hier de uitkomst van het onderzoek delen van het wazige beeld waar door mijn collega's van de technische dienst hard aan is en wordt gewerkt. Ik hoop dat deze fix er ook bij jou voor zal zorgen dat de beeldkwaliteit verbetert. 

Hi @MetaframeNL, ik deel ook heel graag deze update met jou! Omdat ook door het TV Team bij jou al is aangegeven dat jouw issue onder het gezamenlijke issue van enkele andere klanten valt, wil ik je graag van het volgende op de hoogte stellen en hoop ik dat deze oplossingen jouw mindere beeldkwaliteit de das om zullen doen. Ook wil ik je nogmaals laten weten, dat ik jouw gevoel echt helemaal snap. Dus mocht jij op basis van de onderstaande uitkomsten nog vragen of opmerkingen hebben, weet dan dat ik en de andere moderators je hier graag zo goed mogelijk mee willen helpen.

Voor de gebruikers met een 720p resolutie: we hebben een logging lopen op een TV Box om te onderzoeken wat er gebeurt. Dit houdt in dat wij op een TV Box aan het volgen zijn wat er exact gebeurt qua handelingen om het probleem zo op te kunnen sporen. Uiteraard worden jullie hiervan op de hoogte gesteld zodra ik meer hoor. 

Voor de gebruikers met een 576p menu resolutie: we hebben een mogelijke oorzaak gevonden en gaan starten met werken aan een fix. Hier zal ik updates van delen, zodra ik die binnenkrijg.

Laat het vooral weten als jullie hier nog vragen over hebben. Ik ben zelf iets langer dan een week op vakantie, dus in die tijd zullen de andere moderators jullie verder helpen met alle vragen! 😊

Hi @DennisAmeling, super dat jij ook in dit topic van je laat horen! Ik hoor graag hoe jouw vervolg is verlopen. Kan jij dit met ons delen? Weet dat wij hier voor je klaarstaan!

Reputatie 5

Wij zijn deze week ook overgezet op T-Mobile TV (hadden eerst de glasvezel streams van voormalig Vodafone Thuis). De kwaliteit is op zich goed, behalve bij uitzendingen waar veel beweging plaatsvindt, zoals Ziggo Sport Racing. Je ziet hier duidelijk flikkeringen in het beeld waar de beweging plaatsvindt. Zowel 1080p50 als 1080p60 geprobeerd, maakt geen verschil. Misschien nog maar even 1080i50 of 1080i60 proberen, want óf het beeld is interlaced óf de bitrate is te laag om een soepel beeld weer te kunnen geven. Wordt vervolgd 👍🏼

Helaas heb ik de interlaced signalen ook geprobeerd en dit maakt geen verschil. Uiteraard ook alle truukjes van de TV uitgezet zodat ik het ruwe signaal op TV krijg. Deze artifacts zijn ook zichtbaar op TV Anywhere, het zit dus echt in het signaal zelf :(
De reden waarom ik er zo zuur over ben is dat ik eigenlijk alleen maar Auto en Motorsport kijk, daar is dit dus overduidelijk en irritant aanwezig. Vervolgens betaal ik ook nog eens 15 euro in de maand voor ziggo sport en krijg een gedegradeerd signaal. 

Reputatie 5

Wij zijn deze week ook overgezet op T-Mobile TV (hadden eerst de glasvezel streams van voormalig Vodafone Thuis). De kwaliteit is op zich goed, behalve bij uitzendingen waar veel beweging plaatsvindt, zoals Ziggo Sport Racing. Je ziet hier duidelijk flikkeringen in het beeld waar de beweging plaatsvindt. Zowel 1080p50 als 1080p60 geprobeerd, maakt geen verschil. Misschien nog maar even 1080i50 of 1080i60 proberen, want óf het beeld is interlaced óf de bitrate is te laag om een soepel beeld weer te kunnen geven. Wordt vervolgd 👍🏼

Reputatie 5

  

 

 @BeMu wat betreft de kwaliteit van de TV stream is er al genoeg gezegd in het lopende topic denk ik. De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden. Extreme randgevallen onderzoeken we aan gaan we mee aan de slag (zoals sommige klanten waarbij de TV Box niet de juiste resolutie pakt).

Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken. Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende maar we blijven het natuurlijk graag verbeteren en jullie feedback is hier erg waardevol bij!

Ik post deze reactie ook nog even hier in mijn eigen topic aangezien er toch wel een aantal zaken heel duidelijk gesteld worden, eindelijk na het openen van mijn topic:

1: De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden.

Vind ik een hele rare uitspraak, gezien het feit we het hier over Lineaire TV hebben. Het doel zou dus TV kijken op TV moeten zijn, in mijn beleving is dus terug schroeven van kwaliteit daarvoor niet noodzakelijk?

2: Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken.

Fijn! dus omdat mensen hun wifi niet op orde hebben gaan we TV aanbieden over glasvezel op een miserabele bitrate? Daarnaast is het gewoon mogelijk - en het word al gebruikt - om meerdere bitrates aan te bieden en die dynamisch aan te passen aan de verbindingskwaliteit .Totaal kul argument dus.

3: Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende

Ja leuk zeg! we gaan de kwaliteit verminderen maar daar zou je als je niet kritisch kijkt - helaas ben ik dat wel - niets van moeten zien! Een van de redenen dat ik vorig jaar ben over gestapt was de superieure beeldkwaliteit. Vervolgens word je een maand lang aan het lijntje gehouden dat het niet zo zou moeten zijn en zie hier… de aap komt uit de mouw. Lekker dit, ben er behoorlijk pissig over. 

Reputatie 5

@Lisa Is er al een update?

We zijn inmiddels een maand verder maar nog geen centimeter opgeschoten. Keer op keer komen er vragen of oplossingen die totaal niet relevant zijn voor mijn probleem. Ik wil deze week concreet weten wat Tmobile er aan denkt te gaan doen. Zo niet ga ik het abonnement beëindigen incl. alles wat er onder hangt. En @Lisa en de rest van de crew hier, dit ligt echt niet aan jullie, ik weet dat jullie er alles aan doen.

Feit blijft dat de tvdienst veranderd is in negatieve zin. Van een aanbieder met de beste beeldkwaliteit naar een aanbieder met een van de beroerdste beeldkwaliteit. Nogmaals: deze week wil ik weten hoe tmobile MIJN probleem denkt te gaan oplossen,al dan niet tijdelijk. En kom aub niet aan dat de TD er mee bezig is, dat station zijn we inmiddels wel gepasseerd. Kom met een passende oplossing. Wat mij betreft halveer je de kosten voor TV totdat de beeldkwaliteit weer op orde is. 

Hallo @Lisa,

Ik heb zeker gespeeld met de verschillende beeldformaten maar was er al snel achter dat 1080p50 de beste was, al voor de desbetreffende wedstrijd. En zeker realiseer ik me dat je blokkerig beeld krijgt als je resolutie te laag is of dat je beeld niet vloeiend loopt als je frequentie geen veelvoud is van de hoeveelheid frames/seconde waarop de stream gemaakt is. Dat laatste klinkt logisch maar was me pas opgevallen nadat de tv-box versprongen was naar 1080p60 zonder dat wij daar iets aan doen. Dit gebeurt overigens vaker en dan moet deze resolutie met de hand worden teruggezet.

Je merkt dat de encoder van het platvormmoeite heeft met snel bewegende beelden en zeker als er weinig contrast is in kleuren. Dan wordt het beeld onscherp en blokkerig.

Met vriendelijke groet,

Bas

 

Reputatie 7

Hi @Sawo, onwijs bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling! Zo weet ik dat de hierboven genoemde pijlers voor jou niet van toepassing zijn. Ik hoor graag jouw merk en type TV, zodat ik jou kan toevoegen aan het onderzoek dat momenteel loopt voor het wazige beeld. 

Omdat jij ook schokkerig beeld ervaart op de zenders, wil ik je graag vragen om het volgende te doen. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Wanneer jij hier geen verbetering bij merkt, dan wil ik je vragen of jij de HDMI en internetkabel bij langs wil lopen. Zou jij deze kabels eens goed kunnen aandrukken? Wanneer deze goed zijn ingedrukt, wil ik nagaan of mogelijk een poort op het modem niet goed werkt. Jij mag dan ook van poort op het modem wisselen. Ik hoor heel graag van je of dit heeft gewerkt! 😊

Hi @BasG1, heel goed dat jij ook via deze weg van jou laat horen! Ik wil er ook heel graag voor zorgen dat jij blij wordt van de beeldkwaliteit. Zou jij dezelfde stappen kunnen uitvoeren als die ik heb meegegeven aan @Sawo? Graag wil ik uitsluiten of de kwaliteit van jouw TV er zo beter van wordt, omdat jij aangeeft dat er heel blokkerig uitziet. Ook wil ik graag nog bij jou dubbelchecken of jij je in één van de pijlers herkent die ik in een reactie hierboven heb benoemd. Zo weet ik namelijk zeker of er bij jou dus ook een ander probleem speelt. 

Wat betreft de vertraging. Een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via Glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken, waarmee we in de toekomst bijvoorbeeld TV kijken zonder kastje (set top box of decoder) kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live TV-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel TV kijken wel het geval is. 

Ik hoor van jou ook heel graag of jij uit de voeten kunt met de boven genoemde stappen! 💪

Reputatie 7
Badge +1

@BasG1 Dat kan inderdaad veel beter echter heeft T-Mobile in al zijn wijsheid besloten om het voormalige platform uit te faseren, welke wel perfect werkt daar ik nog op het oude platform zit ben ik ook naar het voetbal aan het kijken.

De streams zijn heel duidelijk ook het logo is duidelijk te zien, alles is gewoon perfect zo als het hoort te zijn, wat in deze heel vreemd blijft dat in de testperiode welke lang geduurd heeft geen enkele tester over heeft geklaagd.

Daarbij blijft het de vraag waarom T-Mobile iets wat wel goed werkte de nek omdraait t.b.v. van iets dat veel slechter is.

Even een klein testje gedaan met een computergestuurde klok

22uur25min05sec  is 68min50sec tijdens wedstrijd

Hallo @Lisa,

 

Ik ben nu net een week klant bij T-Mobile en wat Sawo stelt ervaar ik ook. Wij hebben hier ook gigabit glasvezel internet en ik haal zelfs 930/940 mbit dus aan de bandbreedte ligt het niet, ook mijn ping zit ergens tussen de 6 en de 9 ms. Zeker bij sport op tv is het beeld echt heel matig. Ik kijk nu Engeland - Denemarken en als het publiek gefilmd wordt met de vlagen en het vele rood-wit met weinig variatie in de kleuren is het een grote low bitrate stream, alsof je filmpjes op het internet van 20 jaar geleden kijkt, alles blokkerig. Ook moet je eens op het npo logo letten als er wit in de buurt komt. Ik kom van KPN en vond de glas zenders daar al matig, maar dit is echt heel verdrietig.

Daarbij is de tijd die de stream achterloopt ook erg groot, die loopt soms meer dan een minuut achter ten op zichte van de werkelijke tijd, terwijl dat bij kpn 20 seconden was. Ik kan net zo goed op ziggo go kijken, die webstream loopt net zo achter als mijn live tv t-mobile.

Dat moet toch echt beter kunnen.

Met vriendelijke groet

Bas

@Lisa dank voor je reactie. Hieronder mijn gegevens/bevindingen:

Ik heb een glasvezel verbinding van 1Gbit. Ik meet regelmatig de snelheid van deze verbinding en die is vrijwel altijd goed. Wij zijn een actief gezin van 4 personen waarin redelijk wat bandbreedte voor werk en recreatie wordt gebruikt.

Download vrijwel altijd 800Mbps+

Upload vrijwel altijd 900Mbps+

Ping tussen 5 en 9 ms

Hierover geen enkel klagen:grinning:

  • TV box staat ingesteld op 1080p50Hz;
  • Mijn TV box is aangesloten op een receiver die weer verbonden is met de TV;
  • Receiver ontvangt 1080p50Hz;
  • TV ontvangt 1080p50Hz

Beeld kwaliteit is slecht zoals in dit topic uitgebreid beschreven. Dit is vooral goed te zien bij voetbal wedstrijden (het groen van de grasmat wordt wazig, de shots van achter het goal waar men door het net heen filmt zien er niet uit), Tour de france (ook wordt groen soms wazig en het wegdek ook) en de formule 1 (wegdek wordt wazig). Ook ervaar ik op sommige zenders soms schokkerig beeld. De beeld kwaliteit van het menu is prima.

Als ik de TV box standaard zet dan schakelt hij naar 1080p60Hz hierbij wordt het beeld schokkerig wat vooral goed te zien is als er een info balk onder in beeld mee loopt (WNL of RTL-Z). Als ik terug schaken naar 1080p50Hz dan loopt het weer soepel.

Er is geen verschil in het rechtstreeks aansluiten van de TV-box op de TV of het aansluiten via de receiver. Ook heb ik HDMI kabels gewisseld en dat maakt ook geen verschil.

De TV box zit rechtstreeks aangesloten op de router (Zyxel VMG8825-T50). Ik heb hem ook aangesloten gehad op mijn switch (netrgear GS108Ev3) maar dat maakt ook geen verschil. Hier zat hij op aangesloten voor de overgang naar het nieuwe TV platform,

Het opnieuw opstarten van de Media converter, router of TV box maakt ook geen verschil.

Ik maak ook gebruik van een nvidia shield die op dezelfde receiver en op dezelfde TV is aangesloten en die wel een goed 1080p beeld geeft bij het afspelen van films.

 

Ik hoop dat je verder kan met deze informatie.

 

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL, heel erg bedankt voor jouw terugkoppeling! Ik wil je echt laten weten dat ik hier net zo van baal en dat ik meteen heb aangegeven bij de specialisten dat de eerder genoemde pijlers niet voor jou gelden. Er is hier kennelijk dan ook een ander issue aan de hand en dit wordt nu op een andere manier nader onderzocht. Ik heb ook nogmaals heel duidelijk alle informatie genoteerd die jij bij mij hebt aangegeven, zodat dit allemaal wordt meegenomen en er niks over het hoofd wordt gezien. En maak je vooral geen zorgen, ik snap het echt helemaal dat jij dit graag opgelost wilt krijgen. Ik wil zelf namelijk ook niets liever. Ik wil je dan ook laten weten dat ik expliciet heb aangegeven dat dit een ander issue is en of er een duidelijke individuele terugkoppeling voor kan komen. Qua compensatie wil ik hier heel graag voor je naar kijken. Alleen kan ik dit pas in orde maken nadat het euvel is opgelost. Dit is juist om ervoor te zorgen dat jij een tegemoetkoming krijgt voor de gehele periode dat jij problemen hebt ondervonden. Ik vraag in ieder geval weer dagelijks voor je na of er al een update beschikbaar is en deel die weer in dit topic zodra ik iets hoor! Als jij nog andere vragen hebt, stel die dan ook vooral. 

Hi @Sawo, juist heel erg goed dat jij aan de bel trekt! Ik wil jou ook graag aan het onderzoek toevoegen. Zou jij aan mij kunnen bevestigen of jij je ook niet in één van de pijlers kunt vinden die ik eerder heb benoemd? Dan kan ik namelijk ook voor jou aangeven dat het hier mogelijk om een ander issue gaat en of hier verder kan worden ingedoken. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 7
Badge +1

@HFS Ik zit dus met het zelfde dilemma als u, vooralsnog geen reden om over te stappen, dit is mede afhankelijk van hoe het nieuwe platform scoort als het hier word uitgerold.

Dus voor mij ook maar hopen

Reputatie 3

@BeMu Daar heb je ook gelijk in. De keus is zeker beperkt. Ik weet dus ook nog niet of ik overstap, maar ik kan me voorstellen dat ik het dan ga onderzoeken. Voor nu (met het oude platform) heb ik sowieso nog geen reden om over te stappen. Ik blijf dus hopen :-)

Reputatie 7
Badge +1

@HFS Het euvel naar mijn idee als je overstapt is dat er feitelijk niet erg veel keus is, er zijn wel meerdere providers echter is een aanzienlijk deel hiervan zijneigenlijk niet meer dan verlengstukken van KPN.

Je heb wel providers als Youfone of Freedom maar die vind ik veel te duur voor wat je krijg

Reputatie 3

Die frustratie dat om het werkelijke probleem wordt heengepraat is herkenbaar. En dat is inderdaad niet een klacht tegen de webcare (ik hoop dat technici hun bazen wel informeren over de stand van zaken). Het is echter wel frustrerend als de zelfde antwoordscriptjes langs blijven komen. Nogmaals: begrijpelijk, maar het helpt niet verder. 

Ik ben blij dat ik nog niet ben overgezet. De (mobiele) T-Mobile abonnementen worden hier in ieder geval niet meer verlengd, zodat we straks als we wel worden overgezet en de ervaring inderdaad is zoals ik overal lees, we vrijnaar alternatieven op zoek kunnen gaan.

Reputatie 5

Dat de streams op het nieuwe platform zo slecht zijn als hier word gezegd geloof ik heel graag, echter kan ik dat (nog) niet ervaren daar ik nog op het oude platform zit, naar mijnmening zou ik het niet eerlijk vinden tegenover de moderators en/of technici hun hierover aan te spreken, de hoofdschuldige in een dergelijk debacle zitten altijd op hoge posten en blijven zodoende buiten schot.

 

Mocht ik die indruk wekken, dan bij deze mijn excuses want dat is ook niet de bedoeling. Vandaar ook dat ik aangeef dat ze het niet persoonlijk moet opvatten @Lisa

Echter bekijk je naar het verloop van mijn probleem dan zie je dat ze deze keer op keer bij mij terug leggen terwijl alle mogelijke stappen doorlopen zijn, men geeft aan dat het bij de TD ligt en dat is dus blijkbaar niet zo. 

Reputatie 7
Badge +1

Dat de streams op het nieuwe platform zo slecht zijn als hier word gezegd geloof ik heel graag, echter kan ik dat (nog) niet ervaren daar ik nog op het oude platform zit, naar mijnmening zou ik het niet eerlijk vinden tegenover de moderators en/of technici hun hierover aan te spreken, de hoofdschuldige in een dergelijk debacle zitten altijd op hoge posten en blijven zodoende buiten schot.

Maar ook uit hoofde van gezichtsverlies zal een provider NOOIT toegeven dat men compleet de mist is ingegaan met een nieuw product, dat zie je overal in de markt hier in het oosten is een winkelketen dat heet De Grenze daar koop je voor een habbekrats vaak producten die bij een bedrijf als Unilever mislukt zijn.

Waar ik wel bang voor ben en voorzie dat T-Mobile de komende tijd veel klanten gaat verliezen, of die na een jaar (einde contract) vertrekken naar een andere provider, mits men weer de oude betere streams weer gaat gebruiken voor glasvezel, het opheffen hiervan had totaal geen enkele reden.

Reageer