Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 7

Hi @HJHome, ik had heel graag op een andere reactie gehoopt! Eerder heb ik aan je uitgelegd dat ik je heel graag tegemoet wil komen, maar dat ik dat enkel kan doen voor het bitrate stuk dat in dit topic centraal staat en voor de logs achter de schermen die ik in kon zien. Ik som dan ook graag nog eens mijn reacties van enkele maanden geleden op, waarin ik uitleg waarom ik geen andere compensatie voor je kan regelen:

De vergoeding die expliciet in dit topic geldt, daarbij is de afspraak dat we de datum aanhouden waarop de eerste melding is gemaakt. Dit geldt voor iedereen. Omdat jij ook issues omschreef waar de vergoeding voor dit onderzoek niet op is gebaseerd, heb ik jouw dossier enkele maanden geleden nog eens goed doorgespit. Ik zag hier enkel in terug dat je vorig jaar geen beeld hebt gehad en op basis daarvan wilde ik je alsnog graag verblijden met aanbieden van een gratis zenderpakket naar keuze voor twee maanden. Daarnaast gaf ik in jouw andere topic eerder ook aan dat ik de door jou gevraagde compensatie niet kan aanbieden. Als er iets anders mogelijk was, dan had ik dat zeker met je gedeeld. 

Weet dat ik het heel rot vind dat je dit gevoel eraan hebt overgehouden, want ik wilde je juist verblijden met deze compensatie. Echter hoop ik wel dat je begrijpt dat ik nu geen compensaties meer in kan dienen van enkele jaren geleden. Ik kom er heel graag via deze weg samen met jou uit, maar ik kan verder op het gebied van compensaties niks meer voor je betekenen. Nogmaals excuses daarvoor. Yes, jij kunt uiteraard ook verwijzen naar het verkeer dat wij hier op de Community hebben gehad. Als je nog andere punten hebt, dan hoor ik die graag. Ik wil namelijk niets liever dan je helpen! 

 

Reputatie 1

@Lisa Schrijf mij maar in voor de fix. Alvast bedankt. 

Reputatie 4

@Hutjeflut

Het lijkt er voor mij steeds meer op dat het om een technisch probleem gaat. Inderdaad de realisatie dat het nieuwe systeem slechter is dan het oude. Het lijkt erop dat er een soort harde limiet op de bitstream zit. Hardwarematig, of contractueel als ze de boel uitbesteed hebben, maar ik kan verder ook geen reden bedenken waarom ze zo ongelooflijk lang moeten zoeken naar een al lang bekend bekend antwoord. Slechte bitrate=slecht beeld.

Het lijkt er op dat ze vast zitten aan die waardeloze bitrate, en dat ze onderzoeken hoe ze daarbinnen nog kunnen redden wat er te redden valt. Kansloze actie.

Economische redenen vind ik moeilijker te geloven. Met zoveel voetbal- en sportfans in Nederland gaan ze daar nooit lang mee wegkomen. Dat gaat ze uiteindelijk teveel klanten kosten, lijkt mij. Klanten die weglopen, en minder nieuwe aanmeldingen door slechte mond op mond reclame.


Mwa ik geloof totaal niet dat er een limitatie is. De wil lijkt er gewoon nie te zijn.  als het om encode capaciteit gaat is het doodsimpel even een extra server bijplaatsen en om bandbreedte als limiet gaat het al helemaal niet omdat het oude platform veel meer bandbreedte vereiste. Het enige wat kan dat hun nieuwe netwerk te belemmerend is voor goede tv en dat hebben ze dan aan zichzelf te danken en dus moet het vervangen worden voor iets dat wel acceptabel is.  Of gewoon op marktplaats zetten en terug naar het oude systeem. toen werkte immers ook de upload prima.  

Het lijkt mij eerder op totale onwil om het echt op te lossen hogerop omdat dat een kostenplaatje met zich mee brengt. Helaas een zelf veroorzaakt kostenplaatje dat dan weer wel want als ze niet zo krenterig gedaan hadden was dit nooit een probleem geweest.
 

ik zie echt totaal niet waarom er niet een beter encode met hogere bitrate gebruikt kan worden.  het is niet zo dat x264 of x265 vast zit aan een max bitrate. verder als onkunde of onwil kom ik helaas niet. Ik denk dat ik met een zakje geld en toegang tot deze servers en hardware het sneller opgelost had ondanks dat ik nog zelf had moeten leren hoe het systeem in elkaar steekt. Als ziggo het beter kan of kpn het beter kan enz enz is er een mogelijkheid. Ze doen niets bijzonders.

Reputatie 6
Badge

@GuusH Ter verduidelijking: het is meer dat het grasveld dat stealth effect krijgt dan dat het een waas om bijv. de spelers is (wat er overigens ook wel geweest is).

Reputatie 5

Tof, bedankt. Ik neem ook aan dat die ODF bitrates over 1080i-streams gaan, niet over 1080p zoals nu. Dus ze proberen nu 2x zoveel beeldlijnen in een veel lagere bitrate te passen, als ik het goed begrijp. Klinkt als een slecht idee.

Reputatie 2

@Lisa Het is geen kwestie van wel of geen probleem hebben. T-Mobile kiest ervoor om een stream te leveren  met een bitrate die niet geschikt is voor tv’s. 
Een ‘fix’ activeren zou betekenen dat de streamkwaliteit wordt verbeterd, en dat zit er volgens jullie zelf niet in, omdat er maar 1 stream is voor alle apparaten, van gsm schermpje tot 75 inch tv. 
Wn met een gemiddelde bitrate van 6-7 mb gaat dat niet lukken. 
Als ik zie waar volgens richtlijnen een HD stream aan moet voldoen zit de huidige stream daar heel erg ver onder. 

 

Amen. Dit heb ik @Lisa ook aangegeven. Gisteren bij voetbal kijken (en dus snelle beelden) was het zo duidelijk weer te zien …. wat een bagger beeld. En dit komt echt door de bitrate. 

Reputatie 5

Hoi @Lisa 

Wederom dank voor je inspanningen en bericht

 

Kun je voor mij samenvatten wat er nu daadwerkelijk wordt onderzocht/hoe deze onderzoeksopdracht van de technici luidt/omvat?

Bv:

"tv kwaliteit oude tv platform vs nieuwe tv platform vs benodigde bandbreedte/ compressie"

Of

"Benodigde bandbreedte/toegepaste compressie voor vlekkeloze T-mobile tv dienst (zowel voor nieuwe als oude platform)

 

Na al die tijd en nu weer 19 pagina's in dit toppic ben ik de draad kwijt

Reputatie 5

@HJHome zou je mij daarin mee willen nemen of van op de hoogte willen houden? 

Reputatie 3

Ze onderzoeken niets. Ze halen zoveel mogelijk klanten binnen en verkopen de boel.

Slot op dit topic en iedereen overstappen is het devies. #alaaf

Reputatie 5

Hoi @MetaframeNL 
Natuurlijk wil ik dat doen, samen staat vast sterker
Doe ik dat hier in jouw topic of maken we een eigen topic daarvoor aan of ...?
Ik heb geen idee hoe dat moet/kan volgens de forumregels, jij wel?
 

Reputatie 7

Hi allemaal, zoals jullie weten heb ik voor mijn vakantie een update voor jullie opgevraagd! Mijn collega heeft aangegeven dat zij hier jammer genoeg geen nieuwe update over kan delen met mij. Zodra mijn collega hier iets over hoort, dan speelt ze dat in ieder geval gelijk naar mij door. Dus ik laat het zeker weten als ik hier iets over binnenkrijg. 

Reputatie 2

Ja graag een fix! 

Hi @pjobse, ik had echt heel graag iets anders gelezen! Super goed dat jij dit ook hier aanstipt en ook gelijk een foto erbij hebt toegevoegd, want ik ben het met je eens dat dit menu er zeer onscherp uitziet. Ik wil hier dan ook graag wat aan doen. Dit issue staat namelijk bij ons bekend als een korrelig menu en hier werkt de fix voor. Ik stel dan ook voor dat ik jouw gegevens doorzet naar mijn collega’s van de technische dienst, zodat zij de fix bij jou kunnen activeren. Ga jij hiermee akkoord? Dan ga ik voor je aan de slag!nkorrelig menu hebt en hier werkt de fix voor. Mag ik dan ook jouw gegevens doorzetten naar mijn collega’s zodat deze fix geactiveerd bij jou kan worden? Ik hoop heel erg dat jij daarna van deze problemen af bent.

 

 

Reputatie 5

Laten we het centraal houden in dit topic @HJHome 

Ze onderzoeken niets. Ze halen zoveel mogelijk klanten binnen en verkopen de boel.

Slot op dit topic en iedereen overstappen is het devies. #alaaf

Ja want mensen gaan puur voor TV overstappen…

Als mijn gezin niet tevreden is met TV, trappen we TV de deur uit en nemen we wel NLziet. Altijd nog goedkoper dan een andere internetprovider nemen.

 

Verkopen hoeft niet meer T-Mobile is al lang verkocht door Deutsche Telekom aan een aantal durf investeerders, alleen is zover ik weet het wachten op goedkeuring door de toezichthouders.

Verkoop onder voorbehoud inderdaad.

Reageer