Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 1

@Lisa Mijn opmerkingen over TMTV hebben vooral betrekking op de beeldkwaliteit. Het zijn gebruikerservaringen en niet technisch onderbouwd zoals andere in dit topic hebben gedaan en ook logisch overkomen.

  • Randen zijn onscherp. Dit is vooral duidelijk zichtbaar bij bewegend beeld. Bijv. de leader van NOS Journaal en bij personen zijn het voorhoofd en heren één vlak.
  • Kleuren zijn minder helder. Bijv. de leader van NOS Journaal, was voorheen volle kleur rood, nu is het flets. Ook jullie eigen reclame Welkom Thuis is flets.
  • De menu's van de tv-box zijn niet scherp en helder.

Het komt veelal overeen wat andere ook hebben gemeld.

Reputatie 5

Daar heeft u volkomen gelijk in de folder ligt bij het oud papier heb er alleen gauw in gekeken, feitelijk is de prijs die je betaald na de actieperiode leidend.

Mijn internet is max 100mb/s over WBA, ODF wil ik voorlopig niet eerst moet T-Mobile de problemen maar eens goed oplossen geldt ook voor het nieuwe platform, daarbij is overstappen voor mij niet aantrekkelijk heb nu 3 gratis tv pakketten zolang ik klant blijf al is het 50 jaar.

Ik heb er 3 telefoon abonnementen aangekoppeld, dit zorgt er bij mij voor dat het overstappen lastig word. Al lopen er 2 zeer binnenkort af. Echter vind ik nergens een provider in deze prijs range. Overstappen loont dus momenteel nog niet voor mij. Al helemaal niet gezien F1 volgend jaar via een streaming dienst gaat en ik het ziggo pakket er uit kan gooien. Dan is het nog wel hopen dat die dienst ook Nascar gaat aanbieden. 

Lastig allemaal, maar als hier geen verandering in gaat komen ga ik toch echt naar een concurrent. Toch maar eens uitzoeken wie de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft, ziggo of kpn. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Afgelopen week heb ik zeer sterk overwogen om mijn diensten bij T-Mobile op ter zeggen en deze onder te brengen bij welke concurrent dan ook, welke maakte me niks uit.

De reden was beslist niet de kwaliteit van de diensten deze zijn gewoon goed, niks op aan te merken de reden om het te overwegen waren enkele reacties van een 2tal moderatoren welke me diep ge kwets hebben, alleen het feit dat ik bij de concurrentie niet kan krijgen wat ik nu heb maakt dat ik nog bij T-Mobile blijf.

Mocht een van de moderatoren welke dan ook in de toekomst nog een reactie plaatsen waarbij ik me om welke reden dan ook ge kwets of aangetast voel is het einde oefening hoe jammer ik dat ook zou vinden.

Reputatie 4

Sinds maandag overgestapt naar Ziggo (GigaNet deal 9x€29,99) mede door de slechte tv update. Wat een wereld van verschil zeg. Vooral bij voetbalwedstrijden zie je duidelijk verschil in beeldkwaliteit en dan heb ik het nog niet eens over de 4k zenders en 4k beeld (menu's enz.) waar je watertanden van krijgt.

Hopelijk gaat T-Mobile nog wat doen met tv in de toekomst. De kant waar het nu naar toe gaat is voor mij helaas teleurgesteld.

Reputatie 7
Badge +1

@Dennis25 Voor de aardigheid een vergelijk gemaakt tussen T-Mobile en KPN op basis wat ik nu betaal en heb van T-Mobile dat bestaat uit internet 100mb/s en tv (oud platform)  incl. 3 gratis tv pakketten hou geen rekening met acties enz. ik gebruik geen opnemen en slechts 1 decoder.

Bij T-Mobile betaal je voor deze uitvoering per maand afgerond 66,50€   bij KPN moet ik om goed te vergelijken het pluspakket toevoegen en dan kom ik bij KPN op 79,50€  per maand.

 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik ga voor jullie navragen of er een nieuwe heldere tijdsindicatie meegegeven kan worden van wanneer de oplossing wordt verwacht! Ik laat het hier weten, zodra ik hier een antwoord op heb gekregen. Het klopt inderdaad dat de compensatie geldt tot het moment dat de uitkomst van het onderzoek is gedeeld. In een privébericht heb ik aan een paar van jullie ook al laten weten dat er geen tussentijdse compensatie meer komt. Ik wacht totdat het onderzoek is afgerond en dan ga ik de definitieve compensatie voor jullie in orde maken. Dit komt er dus zeker aan en heb ik helemaal scherp! 

Reputatie 4

Dat klopt, maar wel goed beeld en ESPN UHD. 
Kwaliteit kost dan blijkbaar meer geld per maand, het zij zo. 

Reputatie 5

@Lisa 

Geldt de compensatie tot het onderzoek afgerond is, of totdat de oplossing geïmplementeerd is? Dat zou een flinke tijd verschil kunnen betekenen.

Reputatie 3

Naar dit soort bagger zit ik dus te kijken. Lijkt wel via een 14k modempje...

Ik ervaar ook slechter beeld met de nieuwe tv app en platform. Het oude platform was gewoon beter van Vodafone/T-mobile. Helaas is de beeldkwaliteit echt slechter op het nieuwe tv platform. 

Hoop wel dat dit opgelost wordt.

Naar mijn weten ligt het aan een te lage bitrate.

Ben al lang een trouwe klant! alsjeblieft los dit op. Heb geen zin om over te stappen. 

 

Reputatie 3

Dat is het ook een beetje wat mij betreft. Als de kwaliteit zo tegen valt dan zie ik twee opties:

  1. Meer betalen bij de concurrent waar de kwaliteit wel goed is;
  2. Accepteren dat de kwaliteit matig is, maar dan komen alternatieven als NLziet ook in beeld: ook geen denderende kwaliteit, maar wel een stuk goedkoper.

Voor TV gaat T-Mobile volgens mij precies in het “V&D-gat zitten”: te duur voor het budgetsegment, maar te weinig kwaliteit voor het topsegment. Het is dat de internetpropositie en het mobiele aanbod zo sterk zijn, anders zou hen dit echt opbreken.

Ik ben bang dat wij met z'n allen in de minderheid zijn en T-Mobile dat verlies wel incalculeert. Ik snap alleen niet waarom ze niet ons gewoon in ieder geval plannen in “de laatste groep die over gaat”. Dat lijkt me toch niet zo'n moeilijke actie om een kritische klantengroep in ieder geval een beetje aan je te binden?

Reputatie 1

Hier sinds kort overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Ik merk inderdaad dat het tv-beeld ondermaats is,  voornamelijk bij snel bewegende beelden zoals gisteren duidelijk naar voren kwam bij het schaatsen op NPO1,  Ik heb de Ziggo decoder die nog aangesloten was ook nog maar even aangezet en afgestemd op het schaatsen om beter te kunnen vergelijken, en toen gelijk maar besloten om het schaatsen hierop verder te kijken.

Dit alles op een LCD tv die niet verder gaat dan 1920x1080p.,(FullHD) in combinatie met de tv anywhere app op een Apple TV4K (2021)

Reputatie 7

Hi allemaal,

Inmiddels heb ik iedereen (opnieuw) een privébericht gestuurd over de vergoedingen! Mocht er toch nog iemand zijn die ik per ongeluk ben vergeten, laat het mij dan zeker even weten. De vergoedingen daar hebben jullie recht op, maar een permanente oplossing zou natuurlijk het aller fijnste zijn. Weet dat ik alle updates die ik doorkrijg, hier blijf delen. Dit zal alleen wel wat minder frequent gebeuren, aangezien het nog enkele maanden zal duren voordat ik de uitkomst met jullie kan delen.

Ik heb nogmaals aangeklopt bij mijn collega's met het verzoek of ik meer kan delen over het onderzoek. Graag meld ik het volgende. We kijken naar alle opties die te maken hebben met de ervaring die jullie nu hebben tijdens het tv-kijken. Het onderzoek omvat dan ook onder anderen een bitrate onderzoek. We kijken ook naar andere zaken die mogelijk van invloed zijn bijvoorbeeld of de inkomende stream kwaliteit wel afdoende is. Dit is een compleet diepgaand onderzoek, zodat we factoren kunnen uitsluiten, om te kijken waar de ervaring vandaan komt, wat de oorzaak is en hoe we die zo optimaal mogelijk kunnen verbeteren.

Wat er precies wordt onderzocht mogen we niet delen, want dit is concurrentiegevoelige informatie. Daarnaast willen we het complete onderzoek afwachten, zodat we niet te vroeg onze conclusies trekken. Pas na afronding van het onderzoek weten we exact wat er moet gebeuren. Op basis van het resultaat uit het onderzoek kunnen we een plan maken om dit aan te gaan pakken. Daarom kunnen we nog niet zeggen hoelang dit precies gaat duren, want dat ligt er aan wat de uitkomsten van het onderzoek zijn.

Hopelijk heb ik jullie zo toch iets meer informatie mee kunnen geven, want ik lees echt al jullie vragen en blijf al jullie opmerkingen/vragen doorzetten. Weet dat je mij altijd hier of in een privébericht aan mijn mouw mag trekken, dan help ik je graag mee! 

Reputatie 5

Yep, en ze durven het nog steeds als HD-TV te adverteren.

Ik zag net dat we de 11e maand van dit topic ingegaan zijn. Dus er wordt aan gewerkt, kwaliteit staat voorop, samen met goede technische ondersteuning en klanttevredenheid, zullen we maar denken dan?

Stelleteje grapjassen daar bij T-Mobile.

@Lisa

Wil jij eens tegen die zogenaamde “technische” dienst zeggen dat ze echt niet goed genoeg bezig zijn. Dat het meer dan belachelijk lang genoeg geduurd heeft, en dat ze heel, heel, heel erg snel eindelijk eens iets moeten presteren. De 11e maand. Dat is toch voor niemand acceptabel. Te idioot voor woorden. Iedere keer “geen update". Het idiote lef dat ze hebben. Tijd dat ze iets gaan doen!

Reputatie 7
Badge +1

Nog even een opmerking betreffende mijn  prijs overzicht ben vergeten te melden dat de prijs inclusief Ziggo totaal is, dat betekent dat er eventueel 15€ verminderd kan worden van de prijs.

Als ik kijk wat het verschil in basis is dus 1op1 vergeleken internet 100mb/s en tv basis dan is KPN 7,50€/maand duurder dan T-Mobile.

Reputatie 7

Hi @HJHome, super dat je dit topic gevonden hebt! Het is uiteraard niet de bedoeling dat je hier zoveel tijd mee kwijt bent, dus goed dat je je hier meldt. Zoals je hebt kunnen lezen maak ik mij al enige tijd hard voor dit onderwerp. Wat betreft het overzetten naar het oude tv-platform: de mogelijkheid om terug te gaan naar het oude platform is echt niet mogelijk jammer genoeg. De reden dat jullie niet terug kunnen is, omdat het oude platform uitgefaseerd wordt. Dit kan ik dan ook niet voor je in orde maken. 

Wat ik wel voor je in orde hebt gemaakt, is de compensatie. Zoals ik bij de meesten al een tweede ronde heb gedaan van de vergoeding, zal ik over enkele maanden jou ook weer voorzien van een nieuwe vergoeding. 

Omdat je meerdere punten noemt die niet overeenkomen met de rest van de klanten in dit topic, ga ik hier graag dieper voor je in duiken. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en deze ziet er top uit. Dit staat natuurlijk haaks op jouw ervaringen, dus hier gaan we wat aan doen. Maak jij ook gebruik van eigen apparatuur zoals bijvoorbeeld adapters? Als jij daarnaast ook een ander LAN-poort zou willen testen, dan zou dat super zijn. Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Ook hoor ik graag of jij al de HDMI-kabel en de UTP-kabel hebt vervangen. Fingers crossed dat hier dé oplossing voor je tussen zit. Tot slot wil ik bij je checken of de SSL errors blijven komen wanneer je op ‘yes’ drukt of zijn ze inmiddels verdwenen? Laat je dit aan mij weten? Merci! 🎈

Reputatie 5

Hoi @Lisa 

Inmiddels zijn er 14 dagen verstreken sinds jouw laatste melding.

Is er nog voortgang te melden vanuit de technische dienst/de onderzoeken?

En zo nee, weet jij dan wanneer we die kunnen verwachten?

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Is het gerechtvaardigd om er van uit te gaan dat de uitfasering van het oude platform voorlopig word stopgezet of dat men alleen naar het nieuwe platform gaat als men daar expliciet om vraagt, ik vraag dit omdat ik me kan voorstellen dat het aantal uit te betalen compensatie gevallen anders te groot word.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Reklameruud Puur voor mijn begrip het beeld  wat ik zie is wat klanten welke op het “nieuwe platform” zitten krijgen te zien?  Daar ik op het oude platform zit en daar ook blijf is het voor mij lastig te oordelen of het werkelijk zo slecht is.

Naar mijn stellige overtuiging heeft T-Mobile bij de lancering een grote denkfout gemaakt, in een aantal reacties heeft men o.a. aangegeven dat de gebruikte streaming techniek ook door o.a. KPN en Ziggo word gebruikt, wat men bewust niet erbij zegt dat KPN en Ziggo deze techniek gebruiken voor gebruik op smartphones en tablets enz.

Persoonlijk blijf ik van oordeel dat het oude platform vele malen beter was (is) dan het nieuwe zou men dit geschikt hebben gemaakt voor zaken als opnemen in de cloud en later voor UHD tv had men zich veel ontevreden klanten kunnen besparen.

Reputatie 5

@Lisa 

Ik vind dit een heel teleurstellende uitkomst.
Twee jaar zeer slechte TV ellende, niet verholpen en dan aangeven dat er op de achtergrond aan wordt gewerkt zonder dat er een oplossingdatum is.

Verder gaf je in dit topic aan dat je de compensatie gaat regelen.
Inmiddels zijn we een mand verder en zie ik op mijn rekening van juni geen compensatie over de afgelopen periode.
Wil je dat z.s.m. alsnog in orde maken?

Alvast bedankt

Reputatie 5

@BeMu 

Ik kan je in ieder geval vertellen dat dat inderdaad de beeldkwaliteit is die ik krijg via het nieuwe platform. Die foto van
@Reklameruud Is een uitstekend voorbeeld.

Reputatie 6
Badge

@pjobse Vraag waarmee en hoe heb je de foto gemaakt?  omdat ik nog op het oude zit kan ik vergelijken b.v.d.


Dit is nou ook niet per se representatief (straks nog even nakijken voor de zekerheid) maar het is wel zo dat als je echt van dichtbij, zeg een meter,  gaat kijken dat werkelijk overal de compressie artefacten je om de oren vliegen. Om de zenderlogo's zit standaard een waas heen door de compressie, ondertitels ook.

Het is gewoon een flinke achteruitgang, ik had dit al gemerkt in de tv anywhere app. Maar had stiekem de hoop dat dit aan mijn oude tablet lag. 
Dat ik nu zo veel kwaliteit ben verloren en mijn haarscherpe beeld kwijt ben zou voor mij echt reden zijn om over te stappen. Ik heb niet voor niets een peperdure tv gekocht….


Zo ziet het menu er op mijn Sony Android TV eruit, met de beta app (hiermee kun je wel naar België 1&2 en BBC 1&2 kijken overigens, en Duitse zenders):

 

 

Reputatie 5

Inderdaad, zeker bij bewegende beelden is het af en toe een blokjes festijn, gister weer onderin beeld veel blokjes als het beeld bewoog. Ik herinner met hier de uitspraak dat T-Mobile streeft naar de beste TV ervaring, nog beter dan “het bedrijf met een oranje logo” (Ziggo). Maar dan moet er nog wel wat gebeuren.

Reputatie 3

Speciaal de app weer eens aangeslingerd voor de CL wedstrijd, deze keer ook nog eens extra op de nieuwe Google TV Chromecast in 50Hz modus om te kijken of het daar aan kon liggen. Even leek het erop dat er wel iets van verbetering in zat maar dacht het even te verifiëren met wat andere voetbalwedstrijden dus even wat van afgelopen zondag erbij gepakt: https://drive.google.com/file/d/121MQrd4uAni9Z967M5Rk3AWF0ypYHSC7/view?usp=sharing (op het moment van posten nog aan het verwerken maar dat zal straks wel klaar zijn) Go Ahead vs FC Twente, en deze video doet geen recht aan hoe slecht het er in het echt uitziet. Maar dat kan iedereen nu mooi zelf opzoeken met de terugkijkfunctie en dit tijdstip.

Deze comment van anderhalve week geleden beschrijft ook precies het voornaamste issue:

Hier wordt je gewoon fysiek misselijk van, letterlijk (als je er gevoelig voor bent iig, net als bij first-person shooters bijv. De term die ervoor gebruikt wordt is blijkbaar simulation sickness [ipv motion sickness])

Mooi voorbeeld van waar het mis gaat. Gisteren had ik ook op de Chromecast het idee dat het minder slecht was. Maar het valt (ook op een kleinere TV) niet te ontkennen dat het ook dan gewoon slechter is dan de oude streams. En dan heb ik het niet over de momenten zoals apis4 hier laat zien in zijn filmpje, want dat is gewoon niet om aan te zien.

Hopelijk betaalt de tijd die T-Mobile hiervoor neemt zich uit in daadwerkelijk een goede oplossing.

Reputatie 7
Badge +1

@GuusH Met alle respect maar dan blijf ik toch met een prangende vraag zitten, u geeft aan dat het topic nu al bijna een jaar duurt,  dan vraag ik me af waarom men zoveel geduld heeft om op een oplossing te wachten, die er nooit zal komen.

En waarom gaat men niet over naar een andere partij welke wel de kwaliteit levert waarvoor men betaald, als uw slager of bakker slechtere kwaliteit gaat leveren dan men gewend is ga je naar een andere slager of bakker.

Reageer