Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 5

Ik krijg schijnbaar morgennacht een update.

“Zichtbaar zal er weinig veranderen" staat in de beschrijving. Ik zal maar niet teveel hopen dat er eindelijk echt iets verbeterd wordt dan.

Reputatie 5

Die eerste 6 hops zijn normaal binnen tmobile, alles wat daarna komt is extern. Ziet er relatief prima uit, hoe minder hoe beter natuurlijk maar goed. 

Reputatie 2

@Lisa Heb na mijn melding nog 1 keer het grijze vlak gehad. Dit was te kort om een foto van te kunnen nemen. 

Daarna en ook afgelopen week heb ik dit issue niet meer ervaren. (Samsung Smart tv App)

Reputatie 1

@GertjanBuddy De wijze waarop KPN haar tv beelden om het zo maar te noemen over de glasvezel distribueert is gelijk aan wat T-Mobile gebruikt(te) op het oude platform, net even gekeken puur uit belangstelling omdat ik normaal gesproken dat soort programma's nooit kijkt.

En inderdaad op het “oude” platform perfect beeld, scherp beslist niet schokkerig of onscherp 

Precies. En daarom snap ik de arrogante houding van t mobile niet door vast te houden aan hun nieuwe platform. Het is duidelijk dat daar de problemen liggen. Dus dan zou het voor t mobile ook niet moeilijk moeten zijn de oorzaak te kunnen achterhalen. 

Maar waarschijnlijk is het inderdaad zoals hierboven eerder genoemd weer een centen kwestie en vind t mobile het wel best zo. 

Ik heb nog getwijfeld tussen t mobile en KPN maar ben blij dat ik bij mijn overstap voor KPN en heb gekozen..

Ook omdat t mobile wel erg stil staat in het opwaarderen van zenders naar HD. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Net na lange tijd weer eens op dit topic gekeken, en meteen even op 150 gekeken maar beeld is goed mooi scherp en geen enkele vorm schokkerig of wat dan ook, tv is een LG Oled 55” uit 2021.

Ik maak gebruik van de Entone 610 box wel heb ik een highspeed HDMI gehaald bij de Action en die in de HDMI 4K geprikt achter in de tv, dus niet de standaard HDMI.

Reputatie 7
Badge +1

Ik was hedenmorgen bij een zus van mij en ze zit sinds kort ook bij T-Mobile, dus automatisch op het nieuwe platform, meteen ook even goed gekeken hoe de kwaliteit was.

Haar tv is een FHD Philips van ongeveer 37” op een dergelijke tv is het beeld naar mijn beleving acceptabel, is de tv groter en tevens een UHD tv dan heb ik wel mijn twijfels.

Reputatie 5

Hou @Lisa 

Heb je nog navraag kunnen doen over waar ze inhoudelijk precies mee bezig zijn?

Reputatie 5

 

Instellingen staan in principe zoals voorheen bij KPN (1080p/60Hz), dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Televisie is in Nederland 50Hz. Dan is het niet zo vreemd dat je met 60Hz een schokkerig beeld hebt.

 

Reputatie 2

@Lisa Ik vind het wel heel erg raar ook allemaal. Afgelopen mei naar jullie overgegaan mijn contract loopt nog tot mei 2021. Speciaal de sportzenders voor het voetbal genomen. Nu is het beeld niet meer om aan te zien. Is gewoon niet te doen.

Reputatie 5

Het beeld is ook wel prima als je een rustige spelshow kijkt. Maar zodra er actie is met snellere beelden in bijv. een film of met sport dan wordt het blokkerig omdat de compressie te hoog staat om het bij te benen.

Reputatie 7
Badge +1

Mijn Entone staat toevallig ook op 1080P60Hz zag ik net, maar geen enkele last van schokkerig beeld

Reputatie 2

@pjobse Vraag waarmee en hoe heb je de foto gemaakt?  omdat ik nog op het oude zit kan ik vergelijken b.v.d.


Dit is nou ook niet per se representatief (straks nog even nakijken voor de zekerheid) maar het is wel zo dat als je echt van dichtbij, zeg een meter,  gaat kijken dat werkelijk overal de compressie artefacten je om de oren vliegen. Om de zenderlogo's zit standaard een waas heen door de compressie, ondertitels ook.

Het is gewoon een flinke achteruitgang, ik had dit al gemerkt in de tv anywhere app. Maar had stiekem de hoop dat dit aan mijn oude tablet lag. 
Dat ik nu zo veel kwaliteit ben verloren en mijn haarscherpe beeld kwijt ben zou voor mij echt reden zijn om over te stappen. Ik heb niet voor niets een peperdure tv gekocht….

Reputatie 4

Analoog met wat de staf van Trump altijd beweerde: “alternatieve feiten” als het over de waarheid ging. Nette uitdrukking voor iets walgelijks!

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL, fijn om te lezen dat jij blij bent met het statement! Terechte opmerking van je en merci voor je begrip. Ik ben het met je eens dat dit al een poos speelt en daarom hoop ik ook snel meer met jullie te kunnen delen. Wat betreft de compensatie, daar kom ik bij je op terug zodra dit intern is overlegd. Deze houd je van mij te goed, beloofd. 

Reputatie 7
Badge +1

Ze was naar “ik vertrek” aan het kijken, en een of ander programma op NGC Wild, als ik er weer een keer kom ga ik ook eens een sport zender kijken, of er inderdaad verschil is.

Reputatie 5

Dat kan zo zijn, maar er moeten toch ergens 5 beeldjes per seconden (zijn er 25 op 50hz normaal) bij "verzonnen" worden en kan het veroorzaken dat het niet helemaal soepel loopt. Zeker met wat snellere bewegingen. 

Reputatie 4

Ik heb net even Ziggo go en T-Mobile thuis (via chromecast) vergeleken met mijn oude platform en zelfs Ziggo go is beter beeld ondanks dat het maar 720p is en dat komt puur omdat er geen extreme compressie is toegepast en geen scherpte filter zijn toegevoegd die proberen de belabberde bitrate te verhullen met de illusie van scherper beeld maar met bakken artifacts als resultaat. 
 

Ik heb er NUL vertrouwen in dat dit beeld op te poetsen is met de huidige bitrate. Je kan met de beste wil in de wereld met beperkte informatie (bitrate) NOOIT de informatie op je scherm toveren met filtertjes die je met hogere bitrate wel heb. ONMOGELIJK. 

Gewoon terug naar een hogere bitrate voor de tv boxen en het nieuwe platform lekker voor inimini telefoon en tablet schermpjes houden.

En een optie voor chromecast voor hoge kwaliteit stream toevoegen voor de mensen die zo kijken in bijvoorbeeld de slaapkamer.
die lage streams zijn gewoon niet nodig binnenshuis en leveren alleen maar ontevreden klanten op! 

Reputatie 6
Badge

Ze was naar “ik vertrek” aan het kijken, en een of ander programma op NGC Wild, als ik er weer een keer kom ga ik ook eens een sport zender kijken, of er inderdaad verschil is.

Als ik een meter verder naar achter ga staan ziet voetbal er ook al een stuk(je) acceptabeler uit (de storende elementen vallen al minder op), maar dan krijg je al gauw NL huiskamer taferelen met de bank aan de ene kant van de kamer en de tv aan de andere (dat gaan we dus niet doen :clown: ). Voor praatprogramma's zal er echt niet veel opvallen qua verandering.

Nog geen mail gehad dat de overstap aanstaande is? Volgens mij komen ze steeds dichterbij, iemand anders in dezelfde stad met dezelfde router/modem & tv kastjes combinatie heeft vorige week ‘het slechte nieuws’ gehad :sweat_smile: .

Verder blijkt ook dat bij het nieuwe systeem de tv stream van je downloadsnelheid afgaat dus dat is nog een bijkomend minpunt (omdat er geen aparte VLAN meer voor is?); zeker met een instapsnelheid abo (en ik mobiel niet bij T-Mobile ga zitten aangezien Zwitserland hier als bijna enige niet tot de EU behoort :rolling_eyes: )

Reputatie 7
Badge +1

Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Ziggo, een leuke aanbieding 29,95 per maand voor 9 maanden met 1 gratis tv pakket (ESPN of Ziggo totaal of nog een) alleen heb ik er niks aan omdat ik geen 1Gb heb van Ziggo.

ziggo.nl/ziggodeal

Reputatie 6
Badge

Momenteel zijn mijn collega's van de technische dienst bezig met een onderzoek naar hoe we dit het beste kunnen oplossen. Weet dus dat er zeker is geconstateerd dat er een oplossing moet komen voor jullie, want wij willen dat de kwaliteit bij iedereen perfect is. Zodra ik concreet inhoudelijk meer kan en mag delen, dan zijn jullie de eerste die het horen. Want ik wil niets liever dan jullie op de hoogte houden van deze vorderingen! 

Als er op het nieuwe platform bij de DSL verbindingen wél de oude stream behouden kon blijven dan zou het zo moeilijk niet moeten zijn dit voor de glasvezel klanten ook voor elkaar te krijgen. De hele drogreden van multiplatform gaat blijkbaar niet op voor DSL klanten? :thinking::stuck_out_tongue_winking_eye:

Pakketten als Ziggo Sport en ESPN kun je toch niet slijten met zo'n bedroevende kwaliteit?

Reputatie 7
Badge +1

Tot op heden gelukkig nog geen mail gehad dat het “slechte nieuws” aanstaande is, dus maar afwachten wat de toekomst brengen moge, wat ik me wel afvraag waarom men zo halsstarrig blijft vasthouden aan iets waarvan men vanaf het begin al weet dat het niet goed werkt, of anders gezegd slecht werkt.

Ik ben technisch niet zo thuis in deze materie bedoel dan de gehele keten van internet en tv in al zijn facetten soms heb ik wel mijn  twijfels of T-Mobile het niet veel te licht heeft opgevat toen men enige jaren geleden al of niet vrijwillig gedwongen door de ACM Vodafone thuis overnam. 

Reputatie 3

Die folder kreeg ik ook, en ligt nog op de kast. Ik kan alleen niet overstappen in de betreffende periode én je schrikt je wel het apezuur als je de (reguliere) prijs voor 1 Gb van Ziggo vergelijkt met T-Mobile.

Reputatie 6
Badge

Net een stukje Europa League Finale via de Android TV app gekeken op een 43” FHD tv en toch wel zichtbare storingen in het beeld van een afstand tegen de 2 meter. Eigenijk vergelijkbaar met ESPN qua beeld verstoringen net op Veronica (die ik waarschijnlijk niet zou zien als ik het via KPN zou casten met dezelfde bitrate).

Via het oude platform keek ik  de wedstrijd op Canvas/Sporza maar dan is het beeld op Veronica (met het oude platform) een stuk scherper (is dan ook een stuk hogere bitrate iirc tov Canvas).

Reputatie 7
Badge +1

Daar heeft u volkomen gelijk in de folder ligt bij het oud papier heb er alleen gauw in gekeken, feitelijk is de prijs die je betaald na de actieperiode leidend.

Mijn internet is max 100mb/s over WBA, ODF wil ik voorlopig niet eerst moet T-Mobile de problemen maar eens goed oplossen geldt ook voor het nieuwe platform, daarbij is overstappen voor mij niet aantrekkelijk heb nu 3 gratis tv pakketten zolang ik klant blijf al is het 50 jaar.

Reputatie 4

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.224.1]
  3     4 ms     3 ms     3 ms  10.10.10.170
  4     3 ms     3 ms     3 ms  10.226.4.21
  5     4 ms     5 ms     3 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  6     6 ms     6 ms     9 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
  7     4 ms     4 ms     4 ms  et-0-0-0.eun-mx-03-01.true.nl [87.233.21.145]
  8     4 ms     3 ms     3 ms  87.233.196.14
  9     4 ms    17 ms    17 ms  87.233.231.90
 10     4 ms     3 ms     3 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

Trace complete.



Trace van mij uit dus jou route binnen tmobile is wel langer maar dat kan kloppen als je in het oostenof zuiden van het land woont omdat dat verderweg is al amsterdam wat tweakers gehost word op het true netwerk.

 

Persoonlijk denk ik dat het probleem gewoon zit in de te krappe snelheden en T-Mobile deze gezien de geforcerde manier waarop dit slechtere platform is doorgevoerd en de nadelen die klanten ervan kunnen ondervinden en daarom T-Mobile klanten met een <50 Mbit contract en TV allemaal zou moeten upgraden naar 50 Mbit zonder kosten of contractverlenging. Maak niet je slechte bedrijfsvoering een probleem van de klant en neem je verantwoordelijkheid en compenseer waar nodig.

Wees eerlijk dit kost T-Mobile niets en wel zo netjes naar je klanten toe gezien de oorzaak slecht doordachte keuzes aan de kant van T-Mobile zijn.

 

 

Reageer