Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 6
Badge

Sinds maandag overgestapt naar Ziggo (GigaNet deal 9x€29,99) mede door de slechte tv update. Wat een wereld van verschil zeg. Vooral bij voetbalwedstrijden zie je duidelijk verschil in beeldkwaliteit en dan heb ik het nog niet eens over de 4k zenders en 4k beeld (menu's enz.) waar je watertanden van krijgt.

Hopelijk gaat T-Mobile nog wat doen met tv in de toekomst. De kant waar het nu naar toe gaat is voor mij helaas teleurgesteld.

 

Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Ziggo, een leuke aanbieding 29,95 per maand voor 9 maanden met 1 gratis tv pakket (ESPN of Ziggo totaal of nog een) alleen heb ik er niks aan omdat ik geen 1Gb heb van Ziggo.

ziggo.nl/ziggodeal

Die Gigadeal lijkt ook plaatselijk te zijn? (edit: kom het net tegen op tweakers, Heerenveen aanbieding en enkele andere plaatsen) Met bovenstaande link zie ik een 600Mbps pakket als hoogste (Alles-in-1 Max). 1000 is wel beschikbaar volgens de postcode check ...

Reputatie 2

@pjobse Vraag waarmee en hoe heb je de foto gemaakt?  omdat ik nog op het oude zit kan ik vergelijken b.v.d.


Dit is nou ook niet per se representatief (straks nog even nakijken voor de zekerheid) maar het is wel zo dat als je echt van dichtbij, zeg een meter,  gaat kijken dat werkelijk overal de compressie artefacten je om de oren vliegen. Om de zenderlogo's zit standaard een waas heen door de compressie, ondertitels ook.

Het is gewoon een flinke achteruitgang, ik had dit al gemerkt in de tv anywhere app. Maar had stiekem de hoop dat dit aan mijn oude tablet lag. 
Dat ik nu zo veel kwaliteit ben verloren en mijn haarscherpe beeld kwijt ben zou voor mij echt reden zijn om over te stappen. Ik heb niet voor niets een peperdure tv gekocht….


Zo ziet het menu er op mijn Sony Android TV eruit, met de beta app (hiermee kun je wel naar België 1&2 en BBC 1&2 kijken overigens, en Duitse zenders):

 

 


 

zo ziet het er bij mij uit, werkelijk dramatisch! 
 

 

Reputatie 5

@Lisa: toevoeging voor de Technische Dienst:

Resultaten (sinds gisteren) na het instellen van de router op enkel 2,4Ghz actief en de begrenzing voor mijn beide Wifi's naar beneden bijgesteld op 7.000Kbp/s (= samen max 14.000Kbp/s).
Daarna alle aangesloten apparaten uitgeschakeld en vervolgens deze acties volgtijdelijk uitgevoerd:

  1. Media converter na 10 minuten opgestart
  2. Dan de router na +10 minuten opgestart
  3. Dan TV Box na +10 minuten opgestart - zonder LAN kabel - Gewacht op de melding op TV dat er geen internetverbinding werd geconstateerd
  4. Dan de LAN kabel van de TV Box weer aangesloten => TV aan met beeld
  5. Alle verbonden via Wifi: laptop, printer en 2 smartphones weer aangezet

Speedtest van 31.20.163.137 (blijkbaar mij T-Mobile server) naar 172.67.68.217 (myloc.de) geeft aan dat de begrenzingen voor Wifi in de route zijn behouden:
 

Tracert naar 31.20.163.137 (blijkbaar mij T-Mobile server)

Tracert naar 172.67.68.217 (myloc.de)


En dan met deze instellingen actief een greep uit mijn Live “TV Dienst” ervaring (de ellende is in werkelijkheid groter...)

  1. 2022/04/06 ~ 20:00h- 20:15h /  Comedy Central: Minutenlang scrambeld beeld dat daarna minutenlang vastloopt, wat zich herhaalt
    => niet om naar te kijken
    2. 2022/04/07 ~ 20:00h- 00:00h 
    - Comedy Central: Minutenlang scrambeld beeld dat daarna minutenlang vastloopt/zich hersteld en dan weer vastloopt. Wat zich herhaalt
    => niet om naar te kijken
    - NPO 2 Extra (Jazzportretten/Eric Vloeimans): audio loopt niet synchroon met video
    => niet om naar te kijken
    - overige zenders: blijven wazig / hebben een vreemde kleur/ raar contrast, etc.

 

Mijn conclusie na deze instellingen en testen
(waarbij de TV Box/STB als enige gebruik maakt van een vaste LAN aansluiting):

  • het begrenzen van de Wifi snelheid (waar al mijn andere apparaten gebruik van maken via de “Internet"- Dienst) levert geen betere “TV”- Dienstverlening op  …
     

@Hutjeflutdank voor je bijdrage, heel fijn weer!
Ik bevind me in de regio 040 ben het - tot nu toe - deels met je eens op basis van de ervaringen die ik nu heb.

In mijn beleving geef jij aan dat te krappe snelheden zoals mijn “Alles-in-1 glasvezel 20-20Mbit/s abonnement  niet geschikt meer zouden kunnen zijn voor het gebruik maken van de nieuw gelanceerde TV Platform => dat gevoel deel ik
Voorafgaand aan de lancering/het door mij gebruik maken van het nieuwe TV platform heb ik één week zonder verstoringen gehad. Sindsdien is er geen sprake meer is van een ongestoorde “Alles-in-1” Dienstverlening.
En daarom heb ik 9 dagen geleden dit topic aangemaakt om duidelijkheid te verkrijgen over de geleverde Diensten (los van andersoortige technische invloeden/verstoringen)

Ik heb in dat topic ook gevraagd om compensatie voor de afgelopen en de komende tijd tot dat het is opgelost. Tot op heden heb ik geen inhoudelijke reactie/duidelijkheid mogen ontvangen van T-Mobile...

Als ik daar bovenop de input van bijvoorbeeld @MetaframeNL  @apis4  @TAVL en @Reklameruud in de diverse topics optel, dan komen daar als factoren bij dat er sinds de lancering van het nieuwe TV platform de beeldkwaliteit enorm is verslechterd, er geen onderscheid meer is tussen Internet en TV data verkeer en dat dit wordt ervaren ongeacht de afgenomen internetsnelheid (Ik heb 20Mbit/s, @MetaframeNL heeft 1Gb en @Reklameruud geeft aan 100Mbit/s te hebben)


@T- Mobile  @Lisa   @Jason   Inmiddels is er meer dan een jaar verstreken met een voor mij ontoereikende Dienstverlening.

In genoemde periode (en daarvoor) ben ik enorm veel tijd kwijt geweest aan het nog eens uitzetten/herstarten, vervangen van apparatuur, etc. waarbij er tot nu toe geen resultaat is behaald.

In de tussentijd vraagt T-Mobile wel aan mij als gebruiker om in te stemmen met het aannemen van gepersonaliseerde reclame en moet ik die vraag bij het heractiveren van de TV box opnieuw antwoorden (“nee”in mijn geval. Ik wil dat niet. Ik wil geen melkkoe zijn en wel een goed functionerende Dienstverlening ontvangen).
Blijkens deze vraag zijn jullie technisch wel in staat zijn om gepersonaliseerde reclame aan te bieden op het nieuwe TV platform (waar jullie nog eens aan mij verdienen, zonder klant/gebruikersvoordeel voor mij...)

Waarom zijn jullie dan niet in staat om een ongestoorde “Alles-in-1 glasvezel 20-20Mbit/s - Dienstverlening aan te bieden?

Als klant ben ik het alsmaar moeten testen/vervangen van apparatuur en het maken van extra instellingen nu beu.


Zonder oplossing in de komende 14 dagen neem ik aan dat:

  • mijn volledige abonnementskosten worden gerestitueerd vanaf mijn eerste melding aan de T-Mobile klantservice (dat is dus niet mijn eerste melding in dit forum..)
  • mij de garantie is gegeven dat mij geen kosten meer in rekening worden gebracht totdat er een goed functionerende “Alles-in-1 glasvezel 20-20Mbit/s - Dienstverlening wordt geleverd door T-Mobile
Reputatie 5

Bij mij is het slechte beeld ook afgelopen oktober begonnen. Daarvoor had ik uitstekend beeld. Ik denk als ik inderdaad al 11 maanden zo'n slecht beeld had gehad, ik misschien al afgehaakt zou hebben.

Reputatie 5

Weer een week, weer niks gepresteerd door T-Mobile. Ik geef het maar even aan, we zitten tenslotte bijna op een vol jaar. Nog eventjes aftellen.

Reputatie 6
Badge

@pjobse Vraag waarmee en hoe heb je de foto gemaakt?  omdat ik nog op het oude zit kan ik vergelijken b.v.d.


Dit is nou ook niet per se representatief (straks nog even nakijken voor de zekerheid) maar het is wel zo dat als je echt van dichtbij, zeg een meter,  gaat kijken dat werkelijk overal de compressie artefacten je om de oren vliegen. Om de zenderlogo's zit standaard een waas heen door de compressie, ondertitels ook.

Het is gewoon een flinke achteruitgang, ik had dit al gemerkt in de tv anywhere app. Maar had stiekem de hoop dat dit aan mijn oude tablet lag. 
Dat ik nu zo veel kwaliteit ben verloren en mijn haarscherpe beeld kwijt ben zou voor mij echt reden zijn om over te stappen. Ik heb niet voor niets een peperdure tv gekocht….


Zo ziet het menu er op mijn Sony Android TV eruit, met de beta app (hiermee kun je wel naar België 1&2 en BBC 1&2 kijken overigens, en Duitse zenders):

zo ziet het er bij mij uit, werkelijk dramatisch!

 

Reputatie 3

@BeMu ik moet me aansluiten bij @GuusH : dit is de kwaliteit die je krijgt. Beeld is van een 55 inch tv. ☹️

Reputatie 7
Badge +1

@frankengonny Als u nog uit de Vodafone thuis tijd komt is de kans aanwezig dat u nog tv streams kreeg van Glashart media, althans tot pakweg 2014-2015 zo uit mijn geheugen, tot nu toe waren en zijn dit nog steeds de beste streams.

 

Reputatie 1

Als ik een wens mag uitspreken voor 2023, is dat het tv signaal flink verbeterd gaat worden.

Met alle concerten die afgelopen dagen op tv geweest zijn, was het één groot blokjes (artefacten) feest. Gezien de bandbreedte die geleverd wordt, zou heden ten dage een fatsoenlijke bitrate geen punt meer mogen zijn.

 

@BeMu bedankt voor je bericht wie biedt deze streams van glashart media nog aan? 

Reputatie 2

Sinds de update heb ik opeens soms 576 resolutie (in elk geval die onder 720p) moet ik mijn Receiver opnieuw starten (echt uit doen) dan is het weer goed.

Lijkt of de HDMI handshake is gewijzigd en dus een drama is geworden.

Verder als je op pauze zet dan duurt het soms erg lang en heb je vaak zwart beeld als je weer wilt afspelen.

Heb nu paar keer gehad dat ik een programma terug keek hij halverwege stopte. GELUKKIG kan je nu heel makkelijk weer verder kijken door er weer op te klikken.

Menu ziet er niet uit dankzij lage resolutie op een 4k scherm. Het idee is echt super, maar door scaling wordt het niet zo mooi op een 4k scherm.

Verder is de update super! 

Reputatie 7

Hi allemaal, graag wil ik jullie laten weten dat ik als eerste wat doorkrijg van mijn collega's als er een concrete update gedeeld kan worden over het onderzoek! Tot nu toe heb ik (nog) niks nieuws vernomen, maar blijf ik dit voor jullie chasen. Zoals ik eerder aangaf, zal dit alleen wat minder frequent zijn aangezien er is aangegeven dat het onderzoek meer tijd in beslag zal nemen. Bij de aankomende tv meeting hoop ik weer het één en ander te horen over de voortgang, dus dit staat nog steeds volledig op mijn radar. Heel goed dat jullie hier blijven aankloppen, want ik zet altijd graag jullie vragen uit bij mijn collega's. Ik ga in ieder geval navragen wanneer ik weer een concrete update kan verwachten, zodat jullie ook weer meer duidelijkheid hebben! 

Reputatie 7
Badge +1

@frankengonny Dat is later overgenomen door KPN net als Reggefiber het was volgens mij ook onderdeel van Reggefiber, na de overname is het om het maar plat te zeggen de nek omgedraaid door KPN.

Het grote voordeel was dat alle apparatuur zoals mediaboxen onderling gewisseld kon worden dus was je klant bij de een nam je de box mee en kreeg je van de nieuwe provider er ook een, boxen stonden na een tijdje met bosjes op Marktplaats.

@BeMu: Weet jij toevallig nog een provider die deze kwaliteit evenaart? 

Reputatie 7

Hi @HJHome, yes ik wil zeker de compensatie voor je in orde maken! Zojuist heb ik dit dan ook geregeld en dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Ik hoop echt dat je heel snel een verbetering ervaart, excuses. Maak er een hele mooie dag van! 

Reputatie 7
Badge +1

@frankengonny Eerlijk gezegd niet zo, vaak is dat ook een heel persoonlijke ervaring soms lees ik dat mensen die ook kritisch zijn op kwaliteit zeggen dat Ziggo goed beeld heeft, en anderen weer KPN kijken op Google geeft vaak ook een vertekend beeld.

Zelf zit ik nog op het oude platform en als ik zo de reacties lees op dit topic is het nieuwe platform wel heel erg slecht, dat is ook de reden dat ik onder geen enkele voorwaarde er naar toe wil, en dat weten ze.

De streams van het oude platform kwamen van KPN althans in mijn regio (Achterhoek) via glasvezel van Reggefiber (KPN)  Als ik het goed heb levert KPN nog de zelfde streams aan eigen klanten,  maar zou je even moeten na vragen 

Reputatie 5

Nee, sorry, @Lisa , dat is geen antwoord over de beeldkwaliteit. Dat is gewoon een misleidend marketinglijstje. Er staat HD bij zenders die die naam op geen enkele manier verdienen. Misschien qua resolutie, maar ze bieden zeker geen HD-kwaliteit. Dat lijstje zegt helemaal niks.

Ik zou wel zo'n lijstje willen zien zoals @apis4 gepost heeft, maar dan met de huidige situatie. Het liefst met de gebruikte codec erbij. Eerlijke informatie, zeg maar.

Vannacht trouwens een update gehad, stiekem gehoopt op verbetering, maar helaas.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Hutjeflut Daarom zit ik wat betreft mijn glasvezel abo in een spagaat in mijn regio postcode ligt WBA van KPN waarover T-Mobile tot max 100mb/s levert, bij KPN e.a. zou ik op WBA 1gb/s kunnen krijgen echter is dat voor mij financieel totaal niet interresant.

Bij het overgaan naar 1gb/s bij T-Mobile hoe aantrekkelijk ook is het maar afwachten wat ik krijg, zo stabiel als mijn huidige aansluiting die destijds nog door Reggefiber is aangelegd zal het zeker niet worden, terwijl dat er al meer dan 10 jaar ligt.

Reputatie 6
Badge

Gisteravond weer een drama met ESPN. Beeld dat blijft hangen, komt een grijs blok over het beeld heen en na een paar seconde hersteld het beeld zich weer.  ( en dat met 1GB aansluiting)

@Lisa Wat doen jullie bij T-mobile. Het was al slecht, maar jullie zorgen ervoor dat het steeds slechter wordt.  Zie dat je bij de concurrent voor 1GB een jaar lang maar 35 euro betaald. Denk er nu echt aan om een jaar  over te stappen, want dit is niet grappig meer. Laat T-mobile eens transparant zijn en communiceer eens duidelijk hoe lang het gaat duren en waarom er op dit moment geen oplossing mogelijk is voor dit probleem.  

Via een tv-kastje? Hangend beeld klinkt als een probleem wat je krijgt bij een vast ingestelde resolutie en dan haperingen in de verbinding. Via de app met resolutie op automatisch zou je iig van vastlopers/hangend beeld geen last moeten hebben …

Blijft overeind dat er stelselmatig storende elementen in het beeld op ESPN aanwezig zijn (los van de standaard aan bitrate gerelateerde zaken) en het kijken vrijwel onmogelijk maken bij een moderne tv grootte en kijkafstand.

Nou is er toevallig een Vitesse thuiswedstrijd aan de gang net als de allereerste keer dat ik voetbal met de app op het nieuwe platform had gekeken en vergeleken met toen is het iig al een stuk beter. Je ziet nu op zich nog steeds wel af en toe wat trillingen in het beeld vanuit je ooghoeken (wat ik eerder aanhaalde als het stealth effect in de Predator films) maar als je er niet specifiek op let is het nu iig niet meer echt ‘onkijkbaar’ te noemen.

@BeMu bedankt voor de info. Fijne avond. 

Reputatie 6
Badge

@apis4 Je hebt gelijk dat de beste TM-stream technisch gezien altijd al 50fps was, maar tot voor kort was het in de praktijk maar 25 omdat er maar om het andere frame beweging was. Nu is het echt 50 voor een aantal programma's, maar er zijn er ook die nog op 25fps uitgezonden worden.

Ah op die manier, dat zou idd mooi zijn. Voetbal bijv. op de ARD/ZDF in 720p met een echte 50fps (zoals bij Ziggo wordt doorgegeven) zag er ook altijd al wat strakker uit. Normaal gesproken haal ik de NPO uit de lucht en dat is ook uitgezonden op 50fps maar merkte er niet echt veel van. Zal eens wat WK opnamen terugkijken om te zien of die al een echte 50fps waren …

En net even snel een stukje schaatsen opgenomen maar nog niet teruggekeken. Heb daar ook nog wat van van eerder in het jaar dus valt mooi te vergelijken.

Reputatie 7

Hi @HFS, heel erg bedankt voor het aangeven! Weet dat als er echt geen oplossing hiervoor blijkt dat ik dan inderdaad graag wil kijken wat ik voor optie zou kunnen aanbieden. Hier kom ik zeker op terug, mocht het zo zijn dat er geen fix voor is. Dus alles wat jij hier aangeeft, dat neem ik mee.

Hi @jvdh217, wat balen om te lezen dat jij momenteel zonder diensten zit! Omdat ik je hier heel graag mee wil helpen, heb ik gelijk een kijkje genomen in jouw profiel. Gelukkig zie ik dat Guidion is aangestuurd om deze week bij jou langs te komen en hoop ik dat jij vanaf dat moment probleemvrij bent. Excuses voor het ongemak!

Hi @pjobse, ik had echt heel graag iets anders gelezen! Super goed dat jij dit ook hier aanstipt en ook gelijk een foto erbij hebt toegevoegd, want ik ben het met je eens dat dit menu er zeer onscherp uitziet. Ik wil hier dan ook graag wat aan doen. Dit issue staat namelijk bij ons bekend als een korrelig menu en hier werkt de fix voor. Ik stel dan ook voor dat ik jouw gegevens doorzet naar mijn collega’s van de technische dienst, zodat zij de fix bij jou kunnen activeren. Ga jij hiermee akkoord? Dan ga ik voor je aan de slag!

Hi @MetaframeNL, ik had echt gehoopt dat de fix bij jou zou werken! Ik heb nu namelijk van een andere klant te horen gekregen dat het vermoedelijk wel heeft gewerkt. Net zoals ik bij @DennisAmeling heb aangegeven, heb ik ook jouw gegevens weer doorgezet voor verder onderzoek. Ook zijn er een aantal collega’s weer terug van vakantie bij wie ik dit issue ook al eerder aan de kaak heb gesteld. Ik hoop dan ook dat wij met een extra paar handen en ogen zo snel mogelijk op een nieuwe fix kunnen komen.

Hi @hoekie1971, voor jou geldt hetzelfde als wat ik tegen @MetaframeNL heb gezegd! Ik was helemaal enthousiast geweest als ik reacties van jullie terug zou lezen dat de fix had gewerkt, dus ik doe weer mijn uiterste best om dit verder op te laten pakken en mijn collega's zullen mij hiervan op de hoogte houden.

Hi @Hutjeflut, heel fijn dat jij in dit topic hebt aangeklopt! Merci voor jouw uitgebreide toelichting. Jouw issue klinkt namelijk als het welbekende probleem van een terugvallende resolutie. Hier werkt de fix tegen, dus ik zou graag jouw gegevens doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst als jij hier een akkoord op geeft.

Hi @paulusssss, ik heb jouw topic hierheen verplaatst! Super om te lezen dat jij over het algemeen erg blij bent met de update. Wat betreft de terugvallende resolutie, ik vermoed dat het hier om een issue gaat dat bij ons bekend is omdat jij ook aangeeft dat jouw menu er onscherp uitziet. Ik zou dan ook graag jouw gegevens doorzetten naar mijn collega’s zodat de fix hiervoor geactiveerd kan worden. Kan jij aan mij laten weten of ik dit voor jou in werking mag zetten?

Hi @Ferry Smid, super dat jij zo overzichtelijk aangeeft welke problemen er bij jou spelen! Wat er voor mij uitspringt is dat jij een korrelig menu hebt en hier werkt de fix voor. Mag ik dan ook jouw gegevens doorzetten naar mijn collega’s zodat deze fix geactiveerd bij jou kan worden? Ik hoop heel erg dat jij daarna van deze problemen af bent.

Hi @Dennis25, ik had heel graag wat anders gelezen en hoop echt dat ik binnenkort een nieuwe fix kan doorgeven aan jullie! Weet dat ik alle updates hierin vermeld om jullie zo op de hoogte te houden. Wel zou ik toch graag proberen om de fix bij jou te activeren in de hoop dat deze doeltreffend voor jouw probleem is. Je weet maar nooit! 

Reputatie 5

@apis4 

Dat “stealth" effect is meestal een bij-effect van Smooth Motion, of iets van die naam. Beeld-interpolatie in ieder geval. Als ik jouw berichtje lees neem ik aan dat je dat aan hebt staan. Zeker in combinatie met iets van ruis-onderdrukking zie je dat al snel. Het kan zijn dat ik het fout heb, maar het klinkt alsof je een aantal beeldbewerkings-functies aan hebt staan.

Ik ben benieuwd hoe je het TV beeld van T-Mobile beoordeelt als je dat uit zou zetten, en het pure signaal wat je binnen krijgt ziet.

Reputatie 5

@Hutjeflut

Het lijkt er voor mij steeds meer op dat het om een technisch probleem gaat. Inderdaad de realisatie dat het nieuwe systeem slechter is dan het oude. Het lijkt erop dat er een soort harde limiet op de bitstream zit. Hardwarematig, of contractueel als ze de boel uitbesteed hebben, maar ik kan verder ook geen reden bedenken waarom ze zo ongelooflijk lang moeten zoeken naar een al lang bekend bekend antwoord. Slechte bitrate=slecht beeld.

Het lijkt er op dat ze vast zitten aan die waardeloze bitrate, en dat ze onderzoeken hoe ze daarbinnen nog kunnen redden wat er te redden valt. Kansloze actie.

Economische redenen vind ik moeilijker te geloven. Met zoveel voetbal- en sportfans in Nederland gaan ze daar nooit lang mee wegkomen. Dat gaat ze uiteindelijk teveel klanten kosten, lijkt mij. Klanten die weglopen, en minder nieuwe aanmeldingen door slechte mond op mond reclame.

Reputatie 6
Badge

@apis4

Dat “stealth" effect is meestal een bij-effect van Smooth Motion, of iets van die naam. Beeld-interpolatie in ieder geval. Als ik jouw berichtje lees neem ik aan dat je dat aan hebt staan. Zeker in combinatie met iets van ruis-onderdrukking zie je dat al snel. Het kan zijn dat ik het fout heb, maar het klinkt alsof je een aantal beeldbewerkings-functies aan hebt staan.

Ik ben benieuwd hoe je het TV beeld van T-Mobile beoordeelt als je dat uit zou zetten, en het pure signaal wat je binnen krijgt ziet.

Dat had ik al uitgezet idd (ter controle) en bij de box icm het oude platform wel aan en daar heb ik nooit last van het stealth effect (ook nooit gehad met welke tv dan ook/ nu waren dat wel allemaal Sony's). Het zit net zo goed in de stream via de browser die ik op een monitor bekijk, heb er wel ergens een goed voorbeeld van van Jong Oranje v Jong Zwitserland van pas geleden (even kijken waar ik de boel gelaten heb ...)

 

Bij PEC Zwolle v AZ zijn ze zbij ESPN eker vergeten de HDR uit te zetten voor het gewone kanaal 🤡

Reageer