Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 7

Hi guys, hopelijk hebben jullie dit weekend van het mooie weer genoten! 

Hier ben ik weer met een update. Zoals jullie weten had ik ontzettend gehoopt om iets moois en concreets met jullie te kunnen delen. Er is echter nog niks concreets uit het onderzoek gerold dat ik aan jullie mee kan geven. Vanuit mijn collega heb ik ook het verzoek om hier aan te geven aan jullie dat dit toch echt weer langer gaat duren. Een precieze tijdsindicatie heb ik hier niet van meegekregen. Mijn excuses voor deze uitkomst. 

Wat betreft de vergoeding: hier hebben jullie uiteraard nog steeds recht op. Echter hebben wij besloten om niet meer voor een tussentijdse vergoeding te gaan, maar om het onderzoek voor nu echt af te wachten. Dit is de meest efficiënte manier. De eerdere twee rondes van vergoedingen waren eigenlijk buiten het boekje om, maar dit heb ik als tegemoetkoming voor jullie geregeld. De volgende vergoeding zal dan ook gelijk de laatste vergoeding zijn en die maak ik voor iedereen rond na afloop van het onderzoek. Graag wil ik ook nogmaals laten weten, dat jullie de eerste zijn die het horen als er nieuws is over het onderzoek. Als er geen updates verschijnen, dan betekent dit dat er nog niks te melden is en houdt dat niet in dat ik het onderzoek vergeten ben. Ik blijf dit net zo lang in de gaten houden als dat nodig is, want ik wil dit samen met jullie goed afronden. Merci voor jullie begripen en sorry voor deze terugkoppeling! 

Reputatie 3

Het oude platform was perfect qua beeldkwaliteit. Het nieuwe platform een drama. Vooral voetbal. Heel blij dat ik nu 12 maanden korting krijg (50%) bij ziggo en gratis espn 1+2+3. Goedkoper dan t mobile (espn en ziggo sport meegerekend plus opnemen) en vooral een veel beter tv platform. Bij ons vallen de doelpunten een halve minuut eerder. En toch vind ik het zonde dat ik geen klant meer ben, ik steun veel liever een kleine speler, maar hier geldt wel vertrouwen komt te voet en gaat te paard. 

Reputatie 5

Ja, waar de volgende koffie vandaan komt.

Reputatie 5

Ik denk dat ze nog druk aan het onderzoeken zijn.

Reputatie 5

Het is weer vrijdag. Eindelijk tijd voor de langverwachte échte update? Een met echte inhoud en goed nieuws?

Reputatie 1

Is er iets ge-update aan de stream? Ik kijk door een storing van ESPN nu op de Apple TV app en die lijkt een stukje beter dan eerdere keren dat ik deze stream bekeek.

Jammes wel dat vrienden al roepen dat er gescoord wordt…

Reputatie 7

Hi @Pacmule, merci voor de snelle reactie! Check, helemaal helder. Yes, ik wilde zeker weten of je inderdaad na jouw vorige bericht niet meer het grijze vlak hebt ervaren. De oorzaak moet ik je schuldig blijven, sorry. Ik hoop snel wat te kunnen delen over het bitrate onderzoek! 

Reputatie 2

@Lisa Grijze vlak is zoals ik eerder had geschreven  niet teruggekomen. Heb je ook info gekregen wat dit veroorzaakt. De kwaliteit van ESPN blijft een drama. Hopelijk gaat dit voor het nieuwe voetbalseizoen opgelost worden.

 

Reputatie 7

Hi @GuusH, top dat je de powerflip hebt uitgevoerd! Zojuist heb ik je van een reactie voorzien op jouw privébericht. Spreek ik je daar verder? 💪 Voor de volledigheid laat ik ook hier weten dat Guidion is aangestuurd op basis van het onderzoek dat ik heb ingeschoten van het grijze vlak dat je ervaart. 

Hi @Pacmule, ik wil je graag laten weten dat mijn collega's het issue van het grijze vlak niet hebben kunnen reproduceren! Klopt het dat jij dit niet meer hebt ervaren na de laatste keer? 

Hi @MetaframeNL, ik ben nog in afwachting van een terugkoppeling van mijn collega! De collega die alle updates binnenkrijgt over het bitrate onderzoek genoot van een vakantie. Als ik hoor dat ik nog (steeds) geen concrete update met jullie kan delen, ga ik zeker kijken naar een extra compensatie moment. Ik wil alleen zo efficiënt mogelijk te werk gaan, dus ik heb daarom gevraagd of er een tijdsindicatie gedeeld kan worden. Zoals ik eerder aangaf, ben ik de compensatie zeker niet vergeten. Ik laat het jullie weten als ik hier een terugkoppeling op heb gekregen! 

Reputatie 5

Gisteren kreeg ik opeens een bericht van Guidion, voor een afspraak met een monteur. Ik heb geen storing gemeld. Aan @Lisa een privébericht gestuurd, of zij misschien een ticket aangemaakt heeft. Nog geen reactie terug. Buiten het slechte beeld loopt verder alles prima hier. Geen klachten over mijn internetverbinding of zo.

Ik heb wel een afspraak gemaakt en ben benieuwd wat hij komt doen. Het zou wel heel ontmoedigend zijn als ze het probleem toch weer aan deze kant van de verbinding gaan lopen zoeken.

Reputatie 1

Ik ben sinds gisteren overgestapt naar kpn, en er is echt een wezenlijk verschil in beeld kwaliteit. Uit interesse blijf ik benieuwd hoe T-mobile dit verder gaat oplossen. Kan eindelijk nu weer genieten van normaal tv beeld. 

Reputatie 1

@Lisa we naderen nu bijna een jaar aan ellende. Ik zou toch graag zien dat er weer een compensatie word berekend èn een update. Dit schiet gewoon niet op. 

Eens!

Reputatie 5

@Lisa we naderen nu bijna een jaar aan ellende. Ik zou toch graag zien dat er weer een compensatie word berekend èn een update. Dit schiet gewoon niet op. 

Reputatie 5

@Lisa Ik heb de powerflip uitgevoerd. Toch benieuwd wat je daarmee hoopte te bereiken :)

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, super om dit te lezen! Wat betreft de beeldkwaliteit, hoop ik dat ook dat straks gaat worden aangepakt als het onderzoek is afgerond. Merci dat je deze terugkoppeling wilde delen. 

Reputatie 3

@Lisa dip switches stonden verkeerd. Ik zit in gebied A en ze stonden ingesteld voor gebied B. Stilstaand beeld en asynchroon geluid is verholpen. Beeldkwaliteit wel wat beter maar nog steeds niet optimaal.

Reputatie 7

Hi @Dreamer2021, hartstikke bedankt voor jouw super snelle privébericht! Zojuist heb ik je voorzien van een reactie. Spreek ik je daar verder? 💪

Reputatie 1

Hallo Lisa,

Heb je zojuist een privébericht gestuurd. 

Alvast bedankt voor je reactie!

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, ik zie dat de monteur inmiddels ook al bij jou is langsgeweest! Top dat er zo snel een gaatje vrij was. Laat het vooral weten of jij een verbetering hebt opgemerkt na het bezoek. Ik hoop het! 

Hi @GuusH, thanks voor het laten weten! Fijn dat het grijze vlak minder vaak voorkomt en top dat de TV Box rechtstreeks is aangesloten. Ik zie de TV Box nu inderdaad weer terug in de verbinding. Zou enkel nog eens een powerflip kunnen uitvoeren? Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Ik laat het jou en @Pacmule weten als mijn collega's een terugkoppeling hebben gegeven over het grijze vlak. 

Hi @jojan31, wat rot om dit te lezen! Dit is uiteraard niet het gewenste resultaat dat ik voor ogen had, excuses hiervoor. Graag wil ik dubbelchecken of jij ook alle kabels hebt gecontroleerd. Zijn deze allemaal goed aangedrukt? Daarnaast wil ik aan je vragen of je een ander LAN-poort op het modem zou willen uitproberen? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier die LAN-poorten geschikt zijn voor tv, dus hier kun je in switchen. Kan je aangeven of dit heeft geholpen? Zo niet, dan wil ik graag een monteur voor je aansturen. Ik wil echt dat jij de laatste dagen van je abonnement zonder issues doorbrengt. Al kan ik me voorstellen dat je een monteur wellicht niet meer wilt afwachten. Die keuze leg ik graag bij jou. Excuses voor deze ervaring! 

Hi @Dreamer2021, heel goed dat je dit laat weten en fijn dat je zelf al het één en ander geprobeerd hebt! Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en hier zie ik de TV Box niet in terug. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Zo niet, dan wil ik je vragen of je dat zou willen doen. Dan kan ik namelijk de kwaliteit van de TV Box checken. Daarnaast wil ik aan je vragen of je dit enkel op ESPN ervaart of ook nog bij meerdere zenders/programma's? Ik hoor het graag van je, zodat ik je verder kan helpen!

Hi @DennisAmeling, you've got mail! Excuus voor de latere reactie. Ik had meerdere dagen vrij, dus ik was nog niet helemaal bij met al mijn privéberichten. 

Reputatie 4

@Lisa Ik heb je vorige week een privé bericht gestuurd maar die is is nog niet beantwoord. Zou je daar zsm een antwoord op kunnen geven?

Reputatie 1

Hallo Lisa, 

Ik ervaar de laatste tijd veel (extra) problemen met het tv kijken. Espn blijft met regelmaat hangen.  Resolutie verlies, beeld schakelt van onscherp naar scherp. Dit is op verscheidene zenders het geval. Heb mijns inziens alles al geprobeerd , reset etc.

Groet, 

Floris 

Reputatie 2

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat het zolang duurt. Jammer dat het tv platform zoveel problemen heeft en T-mobile geen stappen zet tot goede oplossingen te komen. Vanaf volgende week ga ik naar kpn, internet bij tmobile was niet slecht, maar door de brakke / slechte tv platform ben ik weg.

 

Juist ik ook dan per 20 mei. Ik ga dan naar freedom. Kan niet wachten. Hoop dan ook op een dikke tegemoetkoming

Reputatie 1

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat het zolang duurt. Jammer dat het tv platform zoveel problemen heeft en T-mobile geen stappen zet tot goede oplossingen te komen. Vanaf volgende week ga ik naar kpn, internet bij tmobile was niet slecht, maar door de brakke / slechte tv platform ben ik weg.

 

Reputatie 2

Hi @Pacmule en @GuusH, het onderzoek van het grijze vlak is nog in volle gang! Als het jullie nog lukt om een foto hiervan toe te voegen, dan zou dat super zijn. 

Hi @HJHome, merci dat je weer in dit topic verder gaat! Ben je toevallig in de gelegenheid om een video/foto te plaatsen waarop deze problemen te zien zijn? Dan kan de technische dienst hier verder in duiken. Ik help je dan heel graag verder. 

Hi @Reklameruud, heel fijn dat je een powerflip hebt uitgevoerd en goed dat je dit aangeeft! Het stilstaande beeld staat namelijk los van het bitrate onderzoek, dus dit ga ik op een andere manier aanvliegen. Ervaar jij dit op alle drie de TV Boxen? Als je dit kan laten weten, dan weet ik of ik de hulptroepen voor jou dien in te schakelen of zelf op zoek kan gaan naar een oplossing. Merci!

Hi @jojan31, ook jou wil ik graag verder helpen met het stilstaande beeld! Ik heb jouw verbinding gelijk gecheckt en ik zie dat het modem al meer dan 220 dagen onafgebroken aan staat. Zou je een zogenoemde powerflip willen uitvoeren? Dit doe je als volgt: Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 

Ik hoor graag of dit erin heeft geresulteerd dat het stilstaande beeld is verdwenen. Kan je dit laten weten? Dankjewel!

Hi @johan97, ik snap volkomen dat je dit checkt! Momenteel kan ik nog geen nieuwe update met jullie delen. Zodra ik wat hoor, dan laat ik dat direct weten. Zelf wacht ik ook vol goede moed op een concrete status update. Sorry! 

 

Hi Lisa,

heb de powerflip gedaan. Maar nu wordt het nog slechter! Heel veel stilstaand beeld. Ben er wel klaar mee.

Reputatie 5

@Lisa 

Ik heb het grijze vlak nog 2 keer gezien, op de STB deze keer. De laatste 3 dagen niet meer, hopen dat dat zo blijft.

Ik heb de TV-box gisteren ook rechtstreeks aan mijn modem gehangen nou. Hing aan een netwerk-splitter, had ik niet in de gaten. Jullie zouden hem nou moeten kunnen zien.

Reageer