Beantwoord

Aanleg glasvezel van stoep naar huis Eindhoven



Toon eerste reactie

40 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rubke8, vandaag is er een update geplaatst in het uitstaande onderzoek:onze experts zijn in gesprek met de aannemer en hopen deze week nog met uitsluitsel te kunnen komen. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Zo zie je maar, de aanhouder wint! 😁 Ben superblij dat jij nu van zowel de Black Friday actie, alsmede de “snellere” oplevering gebruik kunt maken, dat is echt een geluk bij een eerder ongeluk.

Jouw voorstel zal de monteur normaliter als ware muziek in de oren klinken en ik durf niet 100 procent namens hem/haar te spreken, maar: zolang je de Glasvezel verder laat voor wat het is, kan ik met een gerust hart zeggen dat het prima is. 

Een belangrijk puntje van aandacht bij glasvezelinstallatie: Guidion installeert altijd het modem en de converter. Hier zijn drie redenen voor:

  1. De apparatuur is bij Glasvezel extreem gevoelig. Als hierin iets misgaat, kan de schade behoorlijk zijn en de prijs hierop ook.
  2. Wanneer je zelf besluit de installatie te doen, vervallen alle serviegarantievoorwaarden op losse onderdelen en is een monteur niet langer kosteloos bij onderzoek, verstoring of installatie.
  3. Guidion meldt na installatie altijd handmatig de aansluiting aan bij onze technische dienst. Gebeurt dit niet, dan start officieel de aansluiting en daarmee het abonnement ook niet. Met andere woorden: je mist dan noodzakelijke toevoegingen en kunt geen volledig gebruik van het abonnement maken. Ook wordt het modem dan officieel niet aangemeld op de aansluiting en kun je eventuele eigen apparaten niet echt aan de praat krijgen via de DHCP.

Long story short: zolang jij niet de converter op het FTU (glasvezelaansluitpunt) aansluit en de rest van de vezelinstallatie aan de monteur laat, lijkt het me helemaal in orde! 😊

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Er is een kleine toevoeging bij het uitstaande onderzoek geplaatst: het lijkt om laagbouw te gaan waarbij het opleverscenario geen verdere bijzonderheden met zich meedraagt. Dit staat redelijk haaks op wat VWT meldt, dus ik ga informeren over het hoe en waarom. Je hoort spoedig meer van me!

En dat was niet het geval. Vandaag heeft t-mobile gebeld voor een afspraak met een monteur om door te meten. Ik vroeg meteen af of dat wel het euvel zou verhelpen? Het was nu ineens vaag of het in de centrale is gepatched. Verschillende medewerkers vertellen verschillende dingen heb ik het idee.

Als de monteur weer komt moet-ie maar meteen slot 2 van de FTU (of hoe het ook heet) uitproberen.

Maar eerst moet ik de grote bank voor een 3e keer tijdelijk verplaatsen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Rubke8, bedankt voor je update! Erg jammer om te zien dat het nog steeds niet echt opgeschoten is met de oplevering, sorry dat je hierdoor nog langer wacht. 

Ik heb meteen gekeken of ik een indicatie zie staan en kom tot dezelfde conclusie als VWT, momenteel staat jouw aansluiting gepland voor eind november. Ik heb nagevraagd bij onze operationele afdeling of er meer duidelijkheid geboden kan worden en welke partij het laswerk zal uitvoeren. Zodra ik een antwoord heb, hoor je het meteen!

Reputatie 7

Hi @Dennis D., dankjewel voor de terugkoppeling! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je verschillende verhalen te horen krijgt, excuses voor de verwarring. Ik wil graag vragen of je wilt afwachten tot jouw afspraak van aankomende vrijdag. Laat je het hier weten wat je die dag voor nieuws te horen krijgt? Dan kan ik aan de hand daarvan verder voor je aan de slag. Ik houd namelijk graag een oogje voor je in het zeil. 

Hallo,

 

De t-mobile thuis glasvezel installatie in Eindhoven is mislukt. Er komt geen licht binnen terwijl bij de installatie van het glasvezel kastje door onderaannemer er wel licht werd geconstateerd. Alle apparatuur zijn wel aangesloten.

Heel vervelend waarom dit nu ineens wel een probleem is.

Het duurt nu al een week sinds laatste installatie. Ik heb al verscheidene keren gebeld om de status op te vragen. Gelukkig was er al snel een incident aangemaakt en ook sinds kort ge-escaleerd.

Ik hoop dat hierdoor toch wel de juiste partijen een kijkje kunnen nemen. Dit geldt zeker voor de (onder)aannemer die in Eindhoven actief is.

 

Zijn er anderen die de laatste maanden problemen hebben ervaren met nieuwe glasvezelinstallatie in het zuid-westen van Eindhoven?

Het bleek na -tig keer bellen dat er geen opdracht was doorgestuurd naar de technische dienst die het moet patchen.

 

Tenenkrommend.

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Goedemiddag, er is nog geen nieuws te melden. De vraag staat nog uit bij VWT en ik houd het dagelijks in de gaten.

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Goedemorgen! Ik zie dat je de aanvraag nu geannuleerd hebt, mag ik vragen wat hier de achterliggende gedachte van is? Het opleverproces zou vandaag een zetje in de rug krijgen en VWT zou contact opnemen voor een afspraak voor huisaansluiting. Ik wil hierin geen aannames doen, want ik kan het me heel goed voorstellen indien je dit hebt besloten wegens het lange wachten natuurlijk, in dat geval sta ik 100 procent achter jouw beslissing en betreur ik het dat we hierin niet eerder schot in de zaak konden krijgen.

Ik hoor graag van je! 😊

Hoi @Jason ,

 

Niks aan de hand! Ik heb dit in overleg gedaan met de klantenservice vanwege de black friday deal. Heb al een mail ontvangen voor de nieuwe bestelling 😀. Het gaat dus nog steeds door!

 

Groet,

 

Rob

Bedankt voor de update! Ik wacht nog even af :) 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rubke8, ik heb om een update gevraagd van VWT via de operationele afdeling. De boel staat nu erg lang stil, zonder duidelijkheid en ik wil je niet links laten liggen. Hier kan ik hopelijk zo snel mogelijk op terugkomen!

Hi @Dennis D., dank voor je bericht en duidelijke omschrijving. Ik ben natuurlijk direct de boeken ingedoken om de situatie te bekijken en zie dat de oplevering langer duurt dan wij voor ogen hebben. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak, dit is natuurlijk niet de service die wij voor ogen hebben. Er is inmiddels contact geweest met onze telefonische klantenservice en daarbij heeft de escalatie ervoor gezorgd dat de aannemer volledig op de hoogte is van de situatie. Ik had je graag meer informatie kunnen geven, maar momenteel is er nog geen nieuwe update beschikbaar. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, zit de Community voor je klaar.

Nou duimen draaien of de aannemer tijd genoeg heeft om voor dit weekend nog installatie in de centrale aan te schakelen, maar ik heb er een hard hoofd in.

Hopelijk hoef ik Ziggo maandag niet nog een keer (3e!) vragen om de opzegging vooruit te schuiven.

Reputatie 7

Helemaal super @Dennis D.! Thanks dat je ons zo goed op de hoogte houdt. 

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Helemaal duidelijk, dan laten we het zo staan. Ik wilde toch eventjes aan de bel trekken vooraleer er zaken niet goed gingen, of per ongeluk gecanceld werden! 😄👍

Reageer