Beantwoord

Aanleg glasvezel van stoep naar huis Eindhoven


Beste,

 

een paar weken geleden is men hier in de wijk bezig geweest om glasvezel kabels in de grond te leggen. Ik heb een bestelling gedaan voor T-Mobile thuis, maar heb helaas geen status updates sinds 21-05 gehad. Is het mogelijk om een indicatie te geven wanneer glasvezel vanuit de straat naar ons huis gelegd gaat worden?

 

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 June 2021, 11:45

Bekijk origineel

40 reacties

@Jason bedankt voor de updates. Ik wacht rustig af!

Jij ook alvast een fijn weekend!

Hoi Jason, 

 

Goed om te horen! Hopelijk kan het snel :).

 

Fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DizzyRN69,

Met alle liefde geef ik jouw order een flinke zet! Zojuist heb ik het topic dat je hierover hebt gestart beantwoord: Glasvezel Eindhoven Gestel. Ik hoop snel bij je terug te kunnen komen!

Zal ik doen @Lisa

@Jason , precies zoals ik me het voorgesteld had. Fijn om te horen :grin: !

 

Bedankt voor alle hulp, ik ga vanaf volgende week vrijdag van snel internet genieten :laughing:

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Super om te horen en natuurlijk heel graag gedaan! Jij bedankt voor jouw enorme geduld bij de oplevering en superveel plezier toegewenst met het abonnement! Als ik ooit nog iets voor je kan doen, dan mag je me altijd in een topic taggen! 😄

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Graag gedaan, leuk om je erbij te hebben! 😄👍

Heb je VWT nog kunnen benaderen en zo ja: konden ze de planning met je doornemen?

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 UPDATE: nog geen nieuws aan de operationele kant. Ik houd ‘em scherp in de gaten voor je! 

Ik heb gebeld met VWT en zij gaven aan dat de voorlopige planning op midden juli staat. Nog een paar weekjes geduld dus. 

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Ik heb nog geen concrete update voor je, maar ik zal het elke dag blijven checken. Morgen en overmorgen controleren mijn collega's het voor je en indien er een update is, dan wordt deze meteen in jouw topic geplaatst.

Mocht ik je vandaag niet meer spreken: een prachtig weekend toegewenst!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rubke8 

Volgens mij zal T-Mobile de aannemer aansturen voor de aansluiting, daarvoor zul je even moeten wachten totdat een moderator reageert.

Misschien kan je het telefoonnummer van de aannemer achterhalen (VWT) denk ik en misschien maken zij een afspraak.

Ik krijg ineens reclame van t-mobile thuis in mijn mailbox:

 

"Beste heer Dingemanse,

Met razendsnel glasvezelinternet van T-Mobile geniet je van eindeloos streamen, videobellen en thuiswerken met al je huisgenoten tegelijk. Bestel dit next level internet nu en krijg bovenop de bestaande aanbieding nog eens € 100* terug. Dat betekent dat je profiteert van een totaalvoordeel van € 445**!

Neem nu een glasvezelabonnement en krijg:

kun je up- én downloaden tot wel 1 Gbit/s De eerste 8 maanden 1 Gbit/s voor maar € 25** per maand
streamen, videobellen en thuiswerken zonder haperingen Na aankoop € 100 terug als cashback*
tv-kijken waar en wanneer je wilt, met of zonder TV Box Zorgeloos overstappen met onze gratis Overstapservice en installatie door onze monteur t.w.v. € 105**"
Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Nog geen update, ik blijf het checken.

@Jason de monteur komt 17 december langs om de installatie te doen! Is het een probleem als ik alles al ophang en de monteur alleen het glasvezel gedeelte laat doen (ivm goede plaatsing en wegwerken van alle kabels)? Heeft hij wat extra tijd voor een kopje koffie :smiley:

Reputatie 7

Hi @Rubke8, dankjewel voor jouw snelle terugkoppeling! Top om te horen dat jij nu meer duidelijkheid hebt gekregen. Hopelijk vliegen deze weken voorbij en ben jij voordat je het weet volop van onze verbinding aan het genieten. Als jij tot die tijd nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust! 🎈

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Geen enkel probleem, ik blijf er bovenop zitten! Om je niet te ontmoedigen en valse verwachtingen te scheppen: zullen we afspreken dat ik nu enkel een update plaats zodra er een nieuwe ontwikkeling of oplossing is? Jouw case en topic staan in mijn agenda en worden sowieso niet in de steek gelaten! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rubke8, van harte welkom op de Community!

De aanleg van het netwerk in Eindhoven is nog niet gefinaliseerd, dit betekent dat de (onder)aannemer nog vaak werkzaamheden uitvoert alvorens er installatieafspraken kunnen worden gemaakt. Tijdens de uitrol van Glasvezel in jouw buurt, wordt de zogeheten “passieve” aansluiting gepland. Dat betekent dat er wordt ingepland wanneer de oplevering mogelijk zou moeten zijn. De fysieke werkzaamheden zoals de vezel naar binnen trekken en het plaatsen van het FTU, worden gefaseerd ingepland en de aannemer VWT zal hier binnenkort telefonisch contact over opnemen. 

Je kunt VWT wel al bellen om de planning met hen te bespreken: 088-1860444. Zij zijn vandaag bereikbaar tot 17:00 uur.

Indien ik je kan helpen, let me know!

Reputatie 7

Hi @Dennis D., dank voor je bericht en duidelijke omschrijving. Ik ben natuurlijk direct de boeken ingedoken om de situatie te bekijken en zie dat de oplevering langer duurt dan wij voor ogen hebben. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak, dit is natuurlijk niet de service die wij voor ogen hebben. Er is inmiddels contact geweest met onze telefonische klantenservice en daarbij heeft de escalatie ervoor gezorgd dat de aannemer volledig op de hoogte is van de situatie. Ik had je graag meer informatie kunnen geven, maar momenteel is er nog geen nieuwe update beschikbaar. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, zit de Community voor je klaar.

Even een update na lange tijd. Ik heb helaas nog steeds geen glasvezel. Zojuist gebeld met VWT en zij gaven aan dat ze een indicatie datum hebben voor aansluiting op 27-11. Echter gaf de persoon ook aan dat er nog laswerk gedaan moet worden en de kabel naar de gevel geschoten moet worden. Volgens hem zou VWT dit niet doen maar een andere partij.

Hoe zit dit precies? En is hier een indicatie voor te krijgen? Ik wil graag glasvezel, maar het lange wachten begint zo wel irritant te worden :laughing:

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 UPDATE: Er wordt uiterlijk maandag een reactie verwacht vanuit VWT met plandatum. Ik kom hier maandag op terug. Een mooi weekend toegewenst!

Lang verhaal kort, bij mij hetzelfde. Kan iemand een zetje geven om op ons adres de boel in gang te laten zetten? Wacht sinds 13 mei 😳

Mario heeft mij geholpen met het glasvezelprobleem. Ten eerste was het glasvezelkastje intern naar de verkeerde poort doorgelust en die heeft hij intern goed gezet. Ten twee was er in de centrale verkeerd doorgepatched naar adres van mijn buurman.

Twee eenvoudige dingen die makkelijk verbeterd kunnen worden.

Net heb ik email van t-mobile gekregen dat alles ook in werking is. TV thuis werkt ook weer.

Reputatie 7

Hi @Dennis D., ik ben heel blij om dit te lezen! Dankjewel voor de heldere terugkoppeling. Ik hoop dat je volop van jouw goedwerkende verbinding kunt genieten vanaf vandaag. Deze punten gaan we zeker meenemen, zodat ze een volgende keer hopelijk sneller verholpen kunnen worden. 

Hallo,

 

De t-mobile thuis glasvezel installatie in Eindhoven is mislukt. Er komt geen licht binnen terwijl bij de installatie van het glasvezel kastje door onderaannemer er wel licht werd geconstateerd. Alle apparatuur zijn wel aangesloten.

Heel vervelend waarom dit nu ineens wel een probleem is.

Het duurt nu al een week sinds laatste installatie. Ik heb al verscheidene keren gebeld om de status op te vragen. Gelukkig was er al snel een incident aangemaakt en ook sinds kort ge-escaleerd.

Ik hoop dat hierdoor toch wel de juiste partijen een kijkje kunnen nemen. Dit geldt zeker voor de (onder)aannemer die in Eindhoven actief is.

 

Zijn er anderen die de laatste maanden problemen hebben ervaren met nieuwe glasvezelinstallatie in het zuid-westen van Eindhoven?

Dankje voor het warme welkom! 

 

Uitleg is duidelijk, ik zal maandag eens met VWT bellen om te kijken of ik iets meer duidelijkheid kan krijgen. Bedankt! 

Reageer