Beantwoord

Aansluiting glasvezel

  • 27 August 2022
  • 34 reacties
  • 673 Bekeken


Toon eerste reactie

34 reacties

Reputatie 7

Hi @Stefan63, dankjewel voor deze update! Ik had gehoopt dat dit van tevoren bij jou werd aangekondigd, excuses daarvoor. Yes, het klopt als een bus dat op 14 september de kabel naar binnen wordt gebracht en daarna Guidion langs kan komen. Helemaal top. Geef je de 14de weer een korte update in dit topic? 😁

Reputatie 3

En daar was opeens onaangekondigd afgelopen donderdag en busje met 3 heren aan de deur, die met een compressor de kabel van de stoep naar de gevel van het huis geschoten hebben.

Dus de afspraak van 14 september zal wel inhouden dat er iemand de kabel van buiten naar binnen brengt.

Daarna zal guidion zich wel melden om de handel aan te sluiten.

Het aansluitpakket met modem enzo is inmiddels al binnen.

Reputatie 7

Hi @Stefan63,

Thanks voor je bericht en terechte vraag! Ik geef graag wat meer duidelijkheid over de situatie. De afspraak die op 14 september voor je klaar staat, is niet de afspraak om de thuis installatie af te ronden, maar om de kabel binnen te brengen en jouw adres klaar te maken om je aan te sluiten op het netwerk. Dit zal worden gedaan door de netwerkbeheerder. De afspraak met Guidion zal daarna in orde worden gebracht, zodat zij de laatste handelingen en werkzaamheden kunnen verrichten. Na de afspraak met Guidion kan je gebruik maken van de verbinding. Alvast heel erg veel plezier met de supersnelle Glasvezelverbinding! 

Reputatie 3

De aannemer is NIH , effe zoeken of ik daar een nummer van kan vinden

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Stefan63 

Weet je ook wie de aannemer is? Misschien komen zij eerder dan Guidion, dat zou je misschien ook eens kunnen navragen als je hun telefoonnummer kan vinden.

Het telefoonnummer van Guidion is 020-3232767.

Reputatie 3

Ik zal maandag even gaan bellen

Reputatie 7
Badge +14

Guidion gaat glasvezel je huis intrekken.  Zij zijn meer de IT partij die het modem plaatst en je computer instelt. Als de vezel niet binnen is kan die monteur niets voor je betekenen. 

Dan kun je ze beter benaderen en een latere afspraak maken. 

Reputatie 3

Nee dat weet ik niet zeker, er komt iemand 14 september, en zover ik weet doet die alleen de kabel naar binnen trekken en dat was het dan.

Daarna is het de beurt aan guidion.

 

Maar in de brief die bij het installatiepakket zit, staat dat de guidion monteur op de afgesproken datum het modem aansluit enzo

 

Dadelijk heb ik een guidion monteur aan de deurstaan die de kabel niet naar binnen trekt en weer onverricht ter zake kan vertrekken ?

Reputatie 2

Hoi Stefan

Weet je heel zeker dat het een Guidion monteur is die op 14 september komt? Want als ik zo lees, ligt je glasvezel kabel nog voor de deur of voortuin.

Guidion regelt alleen de installatie binnenshuis, buiten het huis moet de aannemer het in orde maken, o.a de glasvezel kabel naar binnen brengen en in de meeste gevallen is dit naar de meterkast.

Reageer