Data en belofte die niet nagekomen worden

  • 16 August 2023
  • 36 reacties
  • 571 Bekeken

Reputatie 1

T-mobile gebeld voor een vaste glasvezel verbinding. Dat kom allemaal geregeld worden voor 17-08-2023. Tijdens het gesprek ook meteen mijn mobile abonnement genomen met nummerbehoud. Mobil is perfect verlopen  beloftes zijn nagekomen. Helaas kan ik dit niet over het vaste internet zeggen. De glasvezel kabel moet nog naar binnen worden gebracht. 1ste belletje naar de klantenservice. Hier werd mij medegedeeld dat de data in de bouwvak valt. Nummer van VolkerWessels Telecom gekregen. VWT gebeld, hier kreeg ik te horen dat de order op geannuleerd staat. Zij kunnen niks doen zolang de onder op geannuleerd blijft staan. Dus weer T-mobile gebeld. Ze hebben het neergelegd bij hun backoffice. Na 3 dagen VWT gebeld. Nog steeds de order op geannuleerd. Weer T-mobile gebeld. Ik krijg morgen of overmorgen mail over de aansluiting. Ik denk niet dat ik mail krijg. Want de beloftes maken ze niet waar. 17-08 zou een wensdatum zijn. Activatie van de verbinding is 6-09. Waarom word er bij verkopen van je abonnement gezegd dat op 17-08 ik een verbinding heb. De data die T-mobile roept. Kunnen ze niet waar maken. Ik ben nu al teleurgesteld in T-mobile vast. Ik heb nog geen glasvezel kabel binnen en ben al teleurgesteld. Open Dutch fiber beheert het netwerk van T-mobile voor activatie. Glasvezel kabeltje word naar binnengebracht door VWT en Gudion installeert je modem. Als het zo doorgaat dan hoef ik het paars/roze glasvezel kabeltje niet. Dan maar naar het oranje glasvezel kabeltje. Beheer bij Reggefiber. Glasvezel word naar binnen gebracht door VWT. KPN doet de rest. Ik had meteen bij KPN een glasvezel abonnement moeten nemen. Of bij het oude koperwerk van KPN moeten blijven. Spijt komt altijd te laat. Klantenservice T-mobile is zeer vriendelijk. Mobiele is perfect. Maar vaste glasvezel aansluiting zeer slecht geregeld. 

 

Cal van Odido 8 maanden geleden

Hoi @Reza Bechan, heel goed dat je aan de bel trekt en sorry dat de glasvezelkabel er nog niet ligt, het is logisch dat je graag duidelijkheid wil! Zoals je zelf terecht aangeeft is onze technische dienst nu druk in overleg met VWT om te achterhalen wat er precies vertraging oplevert. Het liefst had ik je meteen al een indicatie gegeven, alleen verwacht ik dat wij hiervoor nog een aantal werkdagen nodig hebben.

Wij zitten hier bovenop voor je, ik hoop je heel snel een duidelijk tijdspad te geven. Daarvoor zetten wij ons hard voor je in!

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 1

Hoi @Reza Bechan, heel goed dat je aan de bel trekt en sorry dat de glasvezelkabel er nog niet ligt, het is logisch dat je graag duidelijkheid wil! Zoals je zelf terecht aangeeft is onze technische dienst nu druk in overleg met VWT om te achterhalen wat er precies vertraging oplevert. Het liefst had ik je meteen al een indicatie gegeven, alleen verwacht ik dat wij hiervoor nog een aantal werkdagen nodig hebben.

Wij zitten hier bovenop voor je, ik hoop je heel snel een duidelijk tijdspad te geven. Daarvoor zetten wij ons hard voor je in!

Ik heb VWT en Odido gebeld. VWT wist mij te vertellen dat de order voor de 4x is gecanceld. Dus Odido gebeld. Daar kreeg ik van de klantenservice te horen dat ik niet aangesloten word omdat het te duur is om mij aan te sluiten. Deze aansluiting zal nooit worden gemaakt dus hebben ze de order bij hun eruit gehaald. Ik vind het vreemd dat zowel de buurman links als rechts wel een aansluiting hebben. Hoe kan het dat het bij hun dan niet te duur was om aan te sluiten. Het glasvezel sprietje van Odido als KPN steken uit de grond voor de deur naast het Ziggo kastje dat naast mijn deur staat. Het is jammer dat bij de aanleg van het netwerk Odido een puinhoop voor de deur heeft gemaakt. Ik heb er last van gehad maar ik krijg geen aansluiting. Verder wilde Odido Den Haag hebben om het glasvezel netwerk uit te rollen. Maar aansluitingen erop maken kunnen ze niet. Gelukkig heeft Reggefiber / KPN ook hun netwerk uitgerold. Dus ik ga KPN maar bellen of ik een glasvezel aansluiting van hun kan krijgen. Jammer dat Odido klanten niet goed informeert. Nu hebben ze mij maanden aan de lijn gehouden met frustraties. Dit grapje van Odido heeft me veel tijd gekost wat ik niet meer terug krijg.Ik ben erg ontevreden en zal Odido ook echt afraden. De klantenvoordeel komt te voor mijn mobile abonnement komt te vervallen. Dit omdat Odido zelf niet internet thuis kan leveren valt bij mij de klantenvoordeel weg. Ik zou graag iemand willen spreken die wat meer kan beteken binnen Odido. De standaard klantenservice moet altijd een mal naar de backoffice sturen. Hier heb ik de laatste keren niks meer van gehoord. Mijn ervaringen met Odido is dat ze veel geld en tijd stoppen in reclame en naamsverandering. Maar geen geld willen uitgeven om een aansluiting te maken op hun eigen netwerk.

Reputatie 1

Inmiddels zijn we paar werkdagen verder. Geen reactie van ODIDO. Jammer dat ze adverteren dat ze dichter bij de klant willen staan. Daar geven ze veel geld aan uit. Maar de concurenten staan dichter bij de klant dan ODIDO. Ik vind het jammer dat het zo is gelopen bij mij. Laten we hopen dat dit een incident is. Ik zou zeggen als je in Den Haag je eigen netwerk hebt. Vind ik het raar dat je niey wil aansluiten omdat het te duur is. Is het te duur zou ik zelfs nog willen overwegen om een 2 jarig contract af te sluiten in plaats van een jaar. Nu heeft Reggerfiber/KPN ook hun glasvezelkabel in Den Haag liggen. Waarom worden hun niet aangrstuurd om een aansluiting van hun te maken. Zodat ODIDO deze weer kan huren. Ik probeer in oplossingen te denken. Laten we hopen dat ODIDO dit ook doet. Ik weet niet of er op de achtergrond wat gebeurd. Ik heb het idee van niet. Er zal denk ik nooit een aansluiting komen. Ik voel me zwaar in de steek gelaten door ODIDO.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Reza Bechan, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie twee keer een VWT denial omhoog komen. Er is geen FTU aanwezig. Ik heb dit doorgezet naar onze glasvezelafdeling, zij gaan dit voor je doorzetten en je opbellen met meer informatie hierover. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze een voicemail in! 

Reputatie 1

Ik ben gebeld door Odido. Op 09-10-2023. Ze zouden erachter aangaan wat er nu precies  aan de hand is. En met een voorstel komen of ze me gaan aansluiten. Of een andere oplossing voorstellen. Zoals het huren van een KPN lijn. We hebben afgesproken dat ik vrijdag de 13 hier iets over zal horen. Je raad het al vrijdag de 13de. Niks gehoord van Odido. Het is inmiddels 18-10-2023 en ik hoor nog steeds niks. Jammer dat we niet hebben geleerd van het verleden. Het is een cirkel waar ik in zit.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Reza Bechan, bedankt voor je terugkoppeling. 

Ik zie op dit moment geen nieuwe update omhoog komen in mijn systeem. Ik heb nogmaals Fiber aan de mouw getrokken. Ze gaan hiernaar kijken en je opbellen met een update!

Reputatie 1

Inmiddels gebeld door Odido. Lang verhaal kort. Ze kunnen mij niet aansluiten op hun eigen glasvezel netwerk. Het is te duur. Waarom hun onderaannemer een hoogwerker opneemt in hun voorcalcuatie weet niemand. Deze zou ook niet ndig zijn. Oplossing is aansluiten op KPN/Reggefiber glasvezel. Dan kan Odido deze lijn huren. Ik ga eerst kijken welke provider het beste bij mij past. Er zijn veel meer aanbieders op de lijn van KPN/Reggefiber.

Reputatie 4

Je hebt bijna genoeg om een boek erover uit te geven.

Tsjonge wat een story. Te duur door alle niet doorgezette afspraken.

The never ending story. Maar een goede schrijver!

Ik blijf wachten op vervolg.

 

Reputatie 1

ODIDO kan mij dus niet op glasvezel aansluiten. Ik heb gevraagd of ze mij op koper netwerk willen aansluiten. (VDSL) dit kan helaas ook niet meer. Dus waar het op neer komt. Ik kan geen internet afnemen bij ODIDO

Reputatie 4

Nu wel bij KPN?

Of 4G voor thuis, als je tenminste voldoende ontvangst hebt?

Reputatie 1

Ik heb nu VSDL via KPN. Dit is de enige provider die mij diensten kan leveren. Ziggo aansluiting is niet stabiel. Wegvallen van het internet. VSDL is prima. Maar alleen KPN wilt leveren. Overige providers geven aan dat ze niet via VSDL willen leveren. Dit omdat VDSL eruit gaat. Lang verhaal kort, voor mij is er weinig keuze. Wat jammer is dat ze allemaal adverterteren met snel internet. Maar bij mij niet waar kunnen maken. Ik heb gewoon pech dat ik geen keuze heb in welke provider ik wil. Gelukkig kan KPN wel leveren zolang het duurt. ODIDO heeft zijn best gedaan. VolkerWessels Telecom is hier de boosdoener. Ze komen niet kijken. Ze kijken via Google maps of Cyclomedia. En bepalen dan wat nodig is om aan te sluiten. In mijn geval rekenen ze een hoogwerker. Deze is niet nodig. Mijn meterkast is op de begane grond. Dus VWT zegt is te duur om aan te sluiten. Daarmee moet je het doen. Helaas voor mij. Een klant minder voelen de providers niet. Het is er maar 1 waar je niet teveel tijd en geld in moet stoppen. Want ze moeten het ook terug verdienen. Ik kan het ze niet kwalijk nemen. Wat niet kan kan niet.

Reputatie 4

Ik zit ook op VDSL, maar van Odido via een KPN lijn. Voorlopig verandert er hier niets. Nog niets bekend dat het weg zou gaan. Tenminste Delta is begonnen glasvezel aan te leggen in het dorp. Ze mogen het gratis aanleggen tot in de meterkast. Ik wacht het wel af. Hier op de community komen dagelijks veel problemen langs met glasvezel. Dus ik heb geen haast. Mijn ontvangst via VDSL is voldoende.

Succes ermee.

Reageer