Beantwoord

FTU verplaatsing

  • 10 December 2021
  • 53 reacties
  • 1442 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

53 reacties

Hi @Lisa , hierbij even een update van de actie van vandaag.

 

Zoals vooraf afgestemd vandaag maar weer even meegespeeld met deze bureaucratische waanzin. De monteur belde keurig op om te melden dat hij met 15 minuten voor de deur zou staan. Op de vraag om hij kwam installeren of het aansluitpunt verplaatsen kreeg ik als antwoord: “Verplaatsen doen wij niet. Ik kkom alleen aansluiten” Hierop de monteur bedankt voor zijn dienst en vermet hem besproken dat hij nu een order inschiet voor de “cosmetische verplaatsing van de FTU”
Ik heb geen idee wie nu de vervolgactie moet gaan doen en waar deze order is ingeschoten (T-Mobile of Guidion) , maar over de kans dat we dit voor einde van het jaar opgelost krijgen ben ik wedderom niet zo hoopvol.

 

Ik hoop dat ik nog iets kan doen aan het ingaan van het internet abbonement per 01 Januari want dat is nu niet mogelijk.

Reputatie 7

Hi @RandolphS, zojuist heb ik ook gereageerd op jouw privébericht! Ik ben super blij om te zien dat jij inmiddels bent gebeld en dat jij nu weet dat Guidion dit gaat aanpakken. Echt top dat dit nog voor de feestdagen geregeld wordt. Laat het vooral weten na die tijd of jij helemaal blij bent met het eindresultaat. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker even weten. Veel succes nog met de renovatie! 🎈
 

@Lisa ik heb je een privebericht gestuurd.

 

Dank alvast

Reputatie 7

Hi @RandolphS, super goed dat jij in dit topic aan de bel hebt getrokken! Wat balen om te lezen dat jij telkens niet wordt verder geholpen. Heel fijn om te lezen hoe de rest jou ook al verder heeft geprobeerd te helpen en ook ik ga je hier direct mee verder helpen. Ik wilde gelijk een kijkje nemen achter de schermen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik een kijkje nemen en ga ik aan de slag om ervoor te zorgen dat jij zo snel mogelijk verder wordt geholpen. Ik wil dat jij meer duidelijkheid krijgt! 💪

@yalerta Een aantal heb ik er al genuttigd na elk onbegrijpelijk antwoord van de hoofdrolspelers in deze “moeilijke kwestie” maar voor jou heb ik er nog wel een paar koud liggen ::joy:

Reputatie 7
Badge +5

Het is en blijft een stuk klantonvriendelijk/miscommunicatie/kastjemuur politiek waar niemand vrolijk van wordt. Van de Tmobile website m.b.t. de glasvezel in Eindhoven

Om onze diensten te kunnen leveren, moet het glasvezelnetwerk er eerst liggen. Dat doen we niet zelf, maar laten we graag over aan de specialisten van VolkerWessels Telecom. Een ambitieuze en betrouwbare partner, die in het hele land glasvezelnetwerken aanlegt als basis om mensen met elkaar te verbinden. Als ze klaar zijn met aanleggen, zullen ze het glasvezelnetwerk ook beheren, onderhouden en eventuele storingen repareren. Al zal dat laatste minimaal zijn. Primevest Capital Partners is de eigenaar van het netwerk.

Wie, o, wie is dan het aanspreekpunt en bij machte om de verplaatsing te effectueren. (moeilijk woord voor “de boel voor elkaar krijgen”
(Primevest Capital Partners is alleen “de eigenaar”)

@RandolphS 

Sterke met deze soap die al redelijk op koers van “Goede Tijden - Slechte Tijden” ligt. Daar hebben ze er 30 jaar over gedaan om niks gedaan te krijgen :rofl: Voorlopig kruip ik even bij jouw in de hoek en huilen we samen verder. (pilsje? :wink: )

 

Reputatie 7
Badge +15

@RandolphS 

In Eindhoven heeft T-Mobile eigen glasvezel liggen, zie ook deze link

Het netwerk wordt aangelegd door VolkerWessels Telecom.

Primevest Capital Partners is eigenaar van het netwerk en doet het onderhouden en repareren van storingen voor het grootste deel.

Bovenstaande is ook te lezen in de link bij veelgestelde vragen.

 

@Gerrit078 Het betreft een aansluiting Eindhoven. PC 5652JM

De glasvezel is nu natuurlijk niet aangesloten aangezien de vorige bewoner zijn abbo heeft meegenomen naar zijn nieuwe adres.

Via T-Mobile heb ik een nieuw abbo aangevraagd die in Januari aktief wordt aangezien we nu nog aan het verbouwen zijn. ik ben over twee dagen daar dus kan ik wel een foto maken en deze op het forum posten.

 

Op dit forum heb ik in ieder geval al meer meedenkende mensen getroffen dan in ruim drie weken heen en weer bellen. Bedankt allemaal zo ver

De vorige bewoner had inderdaad een aansluiting via T-Mobile. Deze aansluiting is destijds aangelegd door VolkerWessels. Dat is wat ik heb kunnen achterhalen. Vandar dat mijn startpunt was bij T-Mobile.

 

Als je T-Mobile belt, zouden ze moeten kunnen zien welke diensten er leverbaar zijn en op basis van je woonplaats moeten ze kunnen zien wie de eigenaar is van de infrastructuur. 

  • In welke woonplaats woon je precies?
    Misschien dat we aan de hand hiervan iets kunnen vinden over wie de eigenaar is infrastructuur die er in de grond ligt.
  • Zou je eens een foto kunnen maken van de FTU/NTU?
    Soms kan je aan de hand hiervan zien welke infra aanwezig is en- / of bepaalde toko's uitsluiten.
  • Heb je al wel een functionerende glasvezel verbinding of heb je al eens gekeken bij T-Mobile of je deze kunt bestellen (postcode check) en welke snelheid is er dan leverbaar op je adres?
Reputatie 7
Badge +15

@RandolphS 

Als het goed is reageert er vandaag of morgen een moderator die je zeker kan helpen 💪

Reputatie 7
Badge +5

@RandolphS 

volker wessels kun je helemaal buiten beeld houden in het verhaal met de beheerder/eigenaar van de glasvezel. Dat bedrijf is alleen aannemer.

Als aannemer zullen ze je wel kunnen vertellen wie de beheerder of opdrachtgever van de glasvezel is.

Als dat Tmobile of OpenDutchFiber blijkt te zijn zal de verplaatsing via dat kanaal aangevraagd en verwerkt moeten worden.

Al met al is het een tenenkrommend verhaal over hoe ongeïnteresseerd medewerkers van organisaties heden ten dage zijn in het verlenen van een druppeltje klanten service. Je bent zelf verplicht om al bijna met de antwoorden op je eigen vragen te komen, want hulp van de betrokkenen kun je niet verwachten.

de eerder gestelde vraag welke postcode het betreft is nog steeds geldig, pas kan kunnen de mede speurders op dit forum proberen je van dienst te zijn 

 

Dit is de response die ik krijg op www.kpnnetwerk.nl .  Ik zit dus inderdaad niet op KPN netwerk.

Reputatie 7
Badge +15

-

@Waqqas@yalerta Bedankt wederom voor jullie reactie.

 

De vorige bewoner had inderdaad een aansluiting via T-Mobile. Deze aansluiting is destijds aangelegd door VolkerWessels. Dat is wat ik heb kunnen achterhalen. Vandar dat mijn startpunt was bij T-Mobile. Daar heb ik in eerste instantie de verplaatsing aangevraagd en vanuit daar een paar keer rondgestuurd naar de verschillende partijen waarbij de enige overeenkomst is dat ze er allemaal van overtuigd zijn dat de ander iets moet doen :-)

Van VW heb ik de bevestiging dat zij de aansluiting verzorgd hebben. Ze hebben daar het dossier en de foto’s van de aansluiting. Het statement van VW is echter dat zij alleeen verantwoordelijk zijn voor het initieel aansluiten van de FTU en niet verantwoordelijk zijn voor “cosmetische wijzigingen” in de woning.

Reputatie 7
Badge +15

In de openingspost worden gesproken over een FTU via T-Mobile en over een abonnement van de vorige bewoners wordt niks gezegd maar die kans zou dan wel groot zijn dat zij ook een T-Mobile abonnement hadden.

@RandolphS op www.kpnnetwerk.nl kan je ook eens je postcode invullen en kijken of je op het KPN glasvezelnetwerk zit of niet.

Reputatie 7
Badge +5

@RandolphS 

op dit moment nog nergens een contract voor internet?

dat de vorige bewoner tmobile had geeft geen uitsluitsel over de beheerder/eigenaar van de glasvezel.

 

Reputatie 7
Badge +15

@RandolphS

In welke plaats woon je? Wellicht is het eigen glasvezel van T-Mobile en volgens de mail is T-Mobile nog niet mogelijk op mijnaansluiting.nl

T-Mobile/Primevest Capital hebben eigen glasvezel liggen in een aantal grote steden.

Goedemorgen allemaal . Helaas heeft ook de route via mijnaanluiting.nl geen resultaat. Daar wordt ik door de enige netbeheerder die staat aangegeven (KPN) weer terugverwezen naar T-Mobile.  Zie de email hieronder :

 

Geachte heer Spierieus,

Via mijnaansluiting.nl heeft u een aanvraag gedaan voor het verplaatsen van een media & communicatie aansluiting op het door u gevraagde adres.

In de aanvraag geeft u aan dat de glasvezelaansluiting van T-Mobile verplaatst moet worden.
Helaas is dat (nog) niet mogelijk via mijnaansluiting.nl.
Voor de verplaatsing kunt u het beste contact opnemen met T-Mobile.

Bij deze wordt uw aanvraag lip.1001677503 via mijnaansluiting.nl afgesloten.
In het vertrouwen u hiermee correct geïnformeerd te hebben.

 

Dus weer terug bij ronde 1.  Ondertussen weet ik echt niet meer hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.

 

Na 1 maal klikken op die website komt al het verzoek een postcode in te vullen …

Als daar alleen KPN opduikt heeft @Gerrit078 je al goed op weg geholpen

E-fiber of Reggefiber zijn andere mogelijkheden

Reggefiber zal daarin niet meer genoemd worden, dit is inmiddels KPN / KPN NetwerkNL. Maar er kunnen inderdaad ook andere partijen staan zoals E-fiber, Delta, Open Dutch Fiber e.a. partijen die een eigen glasvezelinfrastructuur in de grond hebben liggen.

@yalerta@Gerrit078Bedankt voor jullie input.  Ik heb via mijnaansluiting.nl nu een verzoek ingediend bij KPN. Maar eens kijken of dit inderdaad de juiste partij is die het voor me kan uitvoeren. Ik update de case als ik reactie heb gehad.

Thx.

Geen probleem, hopen dat het zo snel mogelijk voor je in orde gemaakt kan worden.

@yalerta@Gerrit078 Bedankt voor jullie input.  Ik heb via mijnaansluiting.nl nu een verzoek ingediend bij KPN. Maar eens kijken of dit inderdaad de juiste partij is die het voor me kan uitvoeren. Ik update de case als ik reactie heb gehad.

Thx.

Reputatie 7
Badge +5

@Marcel MCivia de website van mijnaansluiting.nl kan ik niet kiezen voor VolkerWessles, Guidion of T-mobile. dus hier loop ik ook vast.

 

Na 1 maal klikken op die website komt al het verzoek een postcode in te vullen …

Als daar alleen KPN opduikt heeft @Gerrit078 je al goed op weg geholpen

E-fiber of Reggefiber zijn andere mogelijkheden

Het probleem is dat T-Mobile uiteraard zelf niets doet aan de aansluiting maar wel de opdracht moet plaatsen.

 

Volgens mij klopt dit niet helemaal en is het afhankelijk waar je woonachtig bent en dus op welke infrastructuur je aangesloten bent.

Woon je in KPN (NetwerkNL) gebied, dan is KPN de partij die zelf of een eventuele aannemer moet aansturen om de aansluiting te verplaatsen. Hierbij geldt voor zover ik weet, alles vanaf de gevel (buiten) naar de centrale (POP) wordt veelal uitbesteed aan aannemer VolkerWessels. Alles vanaf de gevel tot in de woning (tot en met de FTU wordt door KPN NetwerkNL zelf gedaan. En alles vanaf de FTU wordt gedaan door Guidion.

T-Mobile heeft dus niets te maken met VolkerWessels, in geval van een breuk in de straat moet T-Mobile dit via een omweg laten weten aan VolkerWessels n.l. via KPN NetwerkNL Rechtstreeks kan dit niet omdat de vezels (infrastructuur) geen eigendom is van T-Mobile.

Bovenstaande gaat alleen op als je woonachtig bent in een gebied waarin T-Mobile / ODF geen eigen infrastructuur heeft liggen en dus afhankelijk is van KPN. Ben je wel woonachtig in T-Mobile gebied, dan moet T-Mobile een dergelijke opdracht uitzetten.

In dit geval kan je dan dus het beste het advies van @Marcel MCi opvolgen en via de door hem genoemde website een verzoek indienen. 

 

@Marcel MCivia de website van mijnaansluiting.nl kan ik niet kiezen voor VolkerWessles, Guidion of T-mobile. dus hier loop ik ook vast.

VolkerWessels, Guidion of T-Mobile is dan dus niet de eigenaar (netbeheerder) van je glasvezel verbinding.  Als je KPN vermeld ziet staan dan kan je er dus vanuit gaan dat je woonachtig bent in KPN gebied en de aanvraag voor verplaatsing van de aansluiting via hen moet verrichten aangezien T-Mobile het in dat geval niet voor het zeggen heeft. Het kan dus goed zijn dat je via KPN NetwerkNL (dus via de betreffende website) stukken verder komt.

VolkerWessels bezit namelijk geen glasvezel (meer) en Guidion is alleen een installatiepartner.

@Marcel MCi via de website van mijnaansluiting.nl kan ik niet kiezen voor VolkerWessles, Guidion of T-mobile. dus hier loop ik ook vast.

 

Reputatie 7
Badge +2

Normaalgesproken kan je een wijziging op een aansluiting aanvragen via mijnaansluiting.nl

Mvg. Marcel

 

Reputatie 7
Badge +15

@RandolphS

Guidion is een installatie partner van T-Mobile die de aansluiting vanaf FTU doet en VolkerWessels Telecom is de aannemer.

T-Mobile zal hier vast nog wel reageren met wat extra duidelijkheid.