Beantwoord

FTU verplaatsing

  • 10 December 2021
  • 53 reacties
  • 1442 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

53 reacties

@Jason Met alle respect voor de voorgedragen oplossing, maar ik ga niet weer VWT bellen om daar afgezeken te worden. Het nummer dat je geeft is het nummer dat ik inderdaad al een keer of 5 heb gebeld zonder resultaat.

 

Mijn vraag blijft dus hetzelfde. Is er een partij die dit coordineert of zijn we terug bij punt 1 en wachten we op een reactie van VWT?  Want die reactie kan ik je alvast vertellen.

Reputatie 7
Badge +5

@Marcel MCivia de website van mijnaansluiting.nl kan ik niet kiezen voor VolkerWessles, Guidion of T-mobile. dus hier loop ik ook vast.

 

Na 1 maal klikken op die website komt al het verzoek een postcode in te vullen …

Als daar alleen KPN opduikt heeft @Gerrit078 je al goed op weg geholpen

E-fiber of Reggefiber zijn andere mogelijkheden

@Jason , dank je wel voor je update. Ik ben echter vandaag, het is nu 18:00, nog niet gebeld door jullie specialist.

Goedemorgen Jason,

 

We zijn ondertussen weer een weekje verder zonder resultaat. Deze week gaat de aannemer verder met het leggen van de vloer dus het wordt allemaal steeds spannender om eea geregeld te krijgen. De bedoeling is dat ik per 01 februari de nieuwe woning ga betrekken en ik hoop dat ik dan ook van een internetverbinding kan gaan genieten.

@yalerta@Gerrit078 Bedankt voor jullie input.  Ik heb via mijnaansluiting.nl nu een verzoek ingediend bij KPN. Maar eens kijken of dit inderdaad de juiste partij is die het voor me kan uitvoeren. Ik update de case als ik reactie heb gehad.

Thx.

Na 1 maal klikken op die website komt al het verzoek een postcode in te vullen …

Als daar alleen KPN opduikt heeft @Gerrit078 je al goed op weg geholpen

E-fiber of Reggefiber zijn andere mogelijkheden

Reggefiber zal daarin niet meer genoemd worden, dit is inmiddels KPN / KPN NetwerkNL. Maar er kunnen inderdaad ook andere partijen staan zoals E-fiber, Delta, Open Dutch Fiber e.a. partijen die een eigen glasvezelinfrastructuur in de grond hebben liggen.

@yalerta@Gerrit078Bedankt voor jullie input.  Ik heb via mijnaansluiting.nl nu een verzoek ingediend bij KPN. Maar eens kijken of dit inderdaad de juiste partij is die het voor me kan uitvoeren. Ik update de case als ik reactie heb gehad.

Thx.

Geen probleem, hopen dat het zo snel mogelijk voor je in orde gemaakt kan worden.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RandolphS, we zijn nog steeds in afwachting van een definitief antwoord aangaande cosmetische verplaatsing. Ik ben alleen wel bang dat het antwoord niet heel veel anders zal zijn dan hetgeen je eerder ontving (medio december) - ik heb hetzelfde mailtje gekregen vanuit de operationele afdeling zodat ik me nog beter kan inlezen en omdat het FTU volgens de juiste voorwaarden geplaatst is, kan het niet zomaar anders aangelegd worden; dat is wat ik ervan begrijp. Ik houd hem ook deze week scherp en zal bij updates je direct inlichten.

Goedemorgen @jason,wat ik uit je vorige mailtje begrijp is het standpunt nu dat “omdat het FTU volgens de juiste voorwaarden is geplaatst” het niet zomaar verplaatst kan worden?

 

Als dit de finale houding is dan is een cosmetische verplaatsing dus niet mogelijk. Dan zijn we dus weken om elkaar heen aan het draaien, inclusief prijsopgave van de cosmetische verplaatsing, om uiteindelijk te stranden bij het standpunt dat het niet mogelijk is.

Klopt dit?

Goedemorgen Jason,

 

We zijn ondertussen weer een weekje verder zonder resultaat. Deze week gaat de aannemer verder met het leggen van de vloer dus het wordt allemaal steeds spannender om eea geregeld te krijgen. De bedoeling is dat ik per 01 februari de nieuwe woning ga betrekken en ik hoop dat ik dan ook van een internetverbinding kan gaan genieten.

Indien dit  niet lukt heb ik dus geen internet en geen TV aansluiting totdat jullie deze administratieve puinhoop hebben opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

@RandolphS Ik begrijp helemaal dat je het gevoel hebt weer bij het startpunt beland te zijn, probeer er echter wel rekening mee te houden - hoe lastig wellicht ook - dat het FTU niet iets is dat wij als provider coördineren. We doen ons uiterste best om de verplaatsing voor je in te plannen met de aannemer, daarbij wordt de cosmetische verplaatsing wel 100 procent vanuit hen geregeld. Dat gezegd hebbende, zit ik er nog steeds bovenop en doe ik alles in mijn macht om bij alle betrokken partijen duidelijk te maken dat jij dit graag asap gefixt wilt hebben. Zodra ik meer weet, hoor je het direct!

Beste @Jason Jason,

 

Met verbazing las ik vandaag je reactie, en de update op je reactie. Deze update werd , voor alle duidelijkheid, geplaatst NADAT ik aan een collage van jou heb aangegeven niet gediend te zijn van een dergelijke benadering. Ik zal proberen op vriendelijke, maar duidelijke wijze aan te geven waarom ik denk dat je het handboek “klantcontact” wellicht nog eens door moet lezen.

 

Dit topic is door mij geopend op 10 December. Dit nadat er al verschillende gesprekken zijn geweest met T-Mobile en Volkers Wessels Telecom (VWT) zonder duidelijke voortgang. In deze gesprekken is door mij altijd aangegeven dat het de woning van mijn zoon betreft maar ben ik altijd de contactpersoon geweest. De keren dat er door de helpdesk werd teruggebeld is het altijd naar mijn nummer geweest omdat ik degene was die contact had met de helpdesk.

 

Ook in de priveberichten tussen Lisa, en later jijzelf, is nooit contact geweest met mijn zoon maar altijd met mij.

De rest van het verloop van deze soap zal ik in dit bericht niet herhalen, want dit is in het topic volledig terug te lezen maar twee dagen geleden begint je toon te veranderen. In plaats van het verder helpen van je klant beweer je dat er telefonisch contact met mij is geweest ondanks dat ik aangeef dat ik nog op een update zit te wachten.

Hiermee de eerste keer dat je mij rechtstreeks beschuldigd van een leugen.

Zonder hier direct op in te gaan blijf ik netjes en leg je uit dat ik telefonisch contact heb gehad met een medewerker van de helpdesk maar niet met de door jouw toegezegde specialist. Als afsluiting herhaal ik voor de duidelijk de drie openstaande punten.

Als reactie krijg ik van jou de melding dat er met MIJ is gesproken met tijdstip en tijdsduur van de call. Als  backup voor je stelligheid meld je dat dit is vastgelegd in de call historie van de collega.

Hiermee de tweede keer dat je mij rechtstreeks beschuldigd van een leugen

Vervolgens reageer je korte tijd later om ook de drie openstaande vragen te beantwoorden waarbij je de eerste vraag over klantcontact letterlijk meldt dat er “zeer zeker met mij is gesproken. Het gesprek is teruggeluisterd om te voorkomen dat er misverstanden zijn”. Ook vraag je mij “om niet meer en public te melden dat er niet met je gebeld is op de aangegeven data” en geef je me het advies mijn eigen oproepen lijst te checken.

 

Dit is dan de derde, en tevens laatste keer dat je mij rechtstreeks beschuldigd van een leugen.

 

Indien je het gesprek teruggeluisterd heb en daarbij ook goed hebt geluisterd had je kunnen horen dat het “mysterie” opgelost is.

Jullie hebben namelijk contact gehad met mijn zoon en deze heeft in dat gesprek ook aangegeven dat ik de contactpersoon ben voor deze kwestie. Hij heeft de medewerker aan mij door verwezen en mijn contactgegevens gegeven.

Deze medewerker heeft mij vandaag gebeld, na jouw uitermate onprofessionele en beledigende berichten op het forum en hebben we in een rustig gesprek de volgende stappen kunnen bespreken.

Aan het eind van dat gesprek van dat gesprek heb ik hem geadviseerd contact met jou op te nemen en je de kans te geven je berichten te nuanceren aangezien ik jouw reacties zeker niet zou accepteren.

En zelfs dan ben je niet in staat een gepaste houding aan te nemen maar kom je terug met allerlei verwijten betreffende zaken die aan onze kant verkeerd zijn gegaan. Wij hebben de verkeerde contactpersoon doorgegeven ( ik communiceer al vanaf half november met jullie over deze zaak) en wij een verkeerd telefoonnummer laten noteren.

Het enige positieve dat in jouw update staat is dat er een nieuw contactpersoon is toegewezen die voortaan de communicatie met mij op zich neemt en de voortgang in de zaak bewaakt.

Gelukkig heb ik ook met een aantal van jouw collega’s contact gehad in deze soap en besef ik terdege dat jouw onprofessionele houding en dito communicatie niet het niveau van de rest van je collega’s haalt en gelukkig een uitzondering is.

 

Ik stel dan ook voor dat wij het contact verder via je collega laten verlopen zodat we ons kunnen concentreren op het werkelijke probleem en dat is het oplossen van de onwelwillendheid van jullie onderaannemer om een opdracht uit te voeren. Zelfs als is aangegeven dat ik zelfs bereid ben de factuur vooraf te betalen om de onzekerheid over een tijdige betaling weg te nemen.

 

Met vriendelijke groet,

Randolph

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RandolphS, het is ook net een pechdienst zo vlak voor het einde van het jaar, sorry! Ik ga er vandaag weer keihard achteraan en zal er alles aan doen om nu wel snel meer duidelijkheid te bieden! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RandolphS, ik lees met volledige verbazing jouw bericht terug en ben oprecht flabbergasted dat mijn pogingen tot hulp gezien worden als een onprofessionele houding. Tegelijkertijd ben ik zeer zeker bereid voor een gedeelte het boetekleed aan te trekken, omdat ik me medeverantwoordelijk voel voor hoe deze gesprekken verlopen zijn en omdat ik me tot en met gisteren volledig ontfermde over deze situatie.

Er is op geen enkel moment in onze gesprekken, welke sinds 10 december gaande zijn, door jou bij mij aangegeven dat het de woning van je zoon betreft. Ik heb meermaals aangegeven of een voorzet gegeven tot contact op een andere wijze omdat T-Mobile als provider niet verantwoordelijk is voor het glasvezelaansluitpunt. Desalniettemin heb ik getracht je op elke manier te kunnen helpen en ben ik er dagelijks mee in de weer geweest, ik begrijp oprecht niet hoe dat als onprofessioneel kan worden gezien. Overigens vind ik het erg jammer dat we het op deze manier moeten afsluiten. Ik ben net als jij blij dat er een contactpersoon aangewezen is en baal enorm van deze compleet verkeerd geïnterpreteerde en aanvallende manier van communiceren.

Ik snap overigens volledig vanuit jouw perspectief hoe deze situatie nu benaderd is, had ik echter één keer gehoord dat jij niet de persoon bent die de contractant is, dan hadden we uiteraard op geen enkel moment “beschuldigingen” besproken, maar hadden we meteen geweten dat het 06-nummer niet klopte, jij als contactpersoon diende te worden toegevoegd én wij van alle miscommunicatie tussen elkaar alsmede de (onder)aannemer waren bespaard. Nu ik mijn reacties teruglees, besef ik dat de toon absoluut beter kan, daar ga ik zeer zeker aan werken. Tevens een welgemeend excuses voor het gevoel dat ik jou gegeven heb, dat is me nog niet eerder gebeurd op deze Community en dat getuigt van een belangrijk punt om aan te werken - 100 procent mee eens. Kun je je echter ook enigszins voorstellen dat wanneer we alles in werking hebben gesteld om jou, althans de persoon waarvan wij het idee hadden de contractant te zijn, te kunnen benaderen en we geenszins te weten komen - op dat moment - dat jij de zaken omtrent de vezelverbinding van jouw zoon regelt, dat we verbaasd zijn dat er na twee gesprekken aangegeven wordt dat er niet met je gesproken is? Ik heb ook toen overigens aangegeven dat er wellicht een volledig andere interpretatie van de oorzaak aan ten grondslag kan liggen. Dat is ook de reden waarom ik impliceerde dat het 06-nummer niet overeenkwam, heb ik je daarover direct een privébericht gestuurd, zonder reactie terug jammer genoeg én probeerde ik in de situatie mee te denken door, al dan niet onverstandig, te insinueren dat het wellicht door drukte, geheel begrijpelijk, niet meteen herinnerd werd.

Al met al, kan ik me zeker vinden in jouw gevoel, alleen ben ik enorm geschrokken van hoe dit tot uiting komt. Zeker nadat ik, naar mijn optiek, sinds begin december bijna elke dag heb geprobeerd op elke mogelijke manier te helpen en wordt dat nu compleet weggewoven omdat blijkt dat dit één groot misverstand geweest is. Laten we het houden op geen kwestie van onwelwillendheid aan onze kant, maar een kwestie van elkaar verkeerd begrijpen. Daarmee is wat mij betreft het laatste hierover gezegd. Ik wens jullie oprecht veel succes toe met het verdere verloop van de verplaatsing en heb nu echt goede hoop dat het spoedig tot een oplossing komt. 

Wat mij betreft nogmaals: sorry voor hoe dit compleet geëscaleerd is en hoe mijn intenties verkeerd overgekomen zijn, dat laatste is aan mij en zal ik aan gaan werken. 

Goedemorgen allemaal . Helaas heeft ook de route via mijnaanluiting.nl geen resultaat. Daar wordt ik door de enige netbeheerder die staat aangegeven (KPN) weer terugverwezen naar T-Mobile.  Zie de email hieronder :

 

Geachte heer Spierieus,

Via mijnaansluiting.nl heeft u een aanvraag gedaan voor het verplaatsen van een media & communicatie aansluiting op het door u gevraagde adres.

In de aanvraag geeft u aan dat de glasvezelaansluiting van T-Mobile verplaatst moet worden.
Helaas is dat (nog) niet mogelijk via mijnaansluiting.nl.
Voor de verplaatsing kunt u het beste contact opnemen met T-Mobile.

Bij deze wordt uw aanvraag lip.1001677503 via mijnaansluiting.nl afgesloten.
In het vertrouwen u hiermee correct geïnformeerd te hebben.

 

Dus weer terug bij ronde 1.  Ondertussen weet ik echt niet meer hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RandolphS, het verplaatsen van een FTU gebeurt inderdaad altijd via de aannemer of netbeheerder, afhankelijk van de situatie en glasvezeltechnologie. 

We houden je op de hoogte van eventuele ontwikkelingen en zullen proberen hier zoveel mogelijk vaart achter te zetten! 

Fijne feestdagen gehad dit weekend? 😊🎄

Reputatie 7
Badge +15

@RandolphS

In welke plaats woon je? Wellicht is het eigen glasvezel van T-Mobile en volgens de mail is T-Mobile nog niet mogelijk op mijnaansluiting.nl

T-Mobile/Primevest Capital hebben eigen glasvezel liggen in een aantal grote steden.

Goedemorgen @Jason dank je wel.  Kun je me inzicht geven in wat voor process er opgestart wordt hiervoor?  Is er een scalatie gaande richting VWT of Guidion? Is er een wekenlijks overleg mbt langlopende openstaande incidenten? Is er een casenummer aangemaakt waarmee ik bij VWT of Guidion kan informeren?

Goedemorgen @Jason , prima weekend gehad. Ik hoop dat jij ook hebt kunnen genieten van een paar vrije dagen.

 

Het is mij ondertussen bekend dat de verplaatsing gedoon wordt door OF de aannemer OF de netbeheerder.  Het probleem is dat beide tot nog toe ontkend hebben de verplaatsing daadwerkelijk fysiek te doen en er in dit geval geen enkele overkoepelende regie is. Dus tot nog toe geen partij die het officieel coordineert. Dit is precies waar het misgaat.

Reputatie 7
Badge +16

Er is een speciale groep voor escalaties waarbij dit soort langlopende conflicten besproken worden. Hierbij is jouw casus al eerder ingediend ter onderzoek. Het probleem zit ‘em erin dat wij als provider hierin weinig zeggenschap hebben omdat het FTU een stukje klantdomein is en in beheer is bij de netbeheerder. Dit zeg ik niet om het weg te wuiven, maar meer om te nuanceren waarom het langer duurt. Normaliter zou het een telefoontje vanuit jou zijn waarin aangekaart wordt dat je het FTU cosmetisch verplaatst wilt hebben, maar dat was kennelijk niet voldoende in dit geval. Ik blijf het najagen en probeer je spoedig van meer concretisering te voorzien!

Reputatie 7
Badge +5

@RandolphS 

op dit moment nog nergens een contract voor internet?

dat de vorige bewoner tmobile had geeft geen uitsluitsel over de beheerder/eigenaar van de glasvezel.

 

Reputatie 7
Badge +15

In de openingspost worden gesproken over een FTU via T-Mobile en over een abonnement van de vorige bewoners wordt niks gezegd maar die kans zou dan wel groot zijn dat zij ook een T-Mobile abonnement hadden.

@RandolphS op www.kpnnetwerk.nl kan je ook eens je postcode invullen en kijken of je op het KPN glasvezelnetwerk zit of niet.

@Waqqas@yalerta Bedankt wederom voor jullie reactie.

 

De vorige bewoner had inderdaad een aansluiting via T-Mobile. Deze aansluiting is destijds aangelegd door VolkerWessels. Dat is wat ik heb kunnen achterhalen. Vandar dat mijn startpunt was bij T-Mobile. Daar heb ik in eerste instantie de verplaatsing aangevraagd en vanuit daar een paar keer rondgestuurd naar de verschillende partijen waarbij de enige overeenkomst is dat ze er allemaal van overtuigd zijn dat de ander iets moet doen :-)

Van VW heb ik de bevestiging dat zij de aansluiting verzorgd hebben. Ze hebben daar het dossier en de foto’s van de aansluiting. Het statement van VW is echter dat zij alleeen verantwoordelijk zijn voor het initieel aansluiten van de FTU en niet verantwoordelijk zijn voor “cosmetische wijzigingen” in de woning.

Reputatie 7
Badge +15

-

Dit is de response die ik krijg op www.kpnnetwerk.nl .  Ik zit dus inderdaad niet op KPN netwerk.

Hi @Lisa , hierbij even een update van de actie van vandaag.

 

Zoals vooraf afgestemd vandaag maar weer even meegespeeld met deze bureaucratische waanzin. De monteur belde keurig op om te melden dat hij met 15 minuten voor de deur zou staan. Op de vraag om hij kwam installeren of het aansluitpunt verplaatsen kreeg ik als antwoord: “Verplaatsen doen wij niet. Ik kkom alleen aansluiten” Hierop de monteur bedankt voor zijn dienst en vermet hem besproken dat hij nu een order inschiet voor de “cosmetische verplaatsing van de FTU”
Ik heb geen idee wie nu de vervolgactie moet gaan doen en waar deze order is ingeschoten (T-Mobile of Guidion) , maar over de kans dat we dit voor einde van het jaar opgelost krijgen ben ik wedderom niet zo hoopvol.

 

Ik hoop dat ik nog iets kan doen aan het ingaan van het internet abbonement per 01 Januari want dat is nu niet mogelijk.