Beantwoord

geen isra aansluiting

  • 24 September 2021
  • 40 reacties
  • 491 Bekeken

Ik ga overstappen van Ziggo naar T-mobilethuis. Ik vind geen ISRA aansluiting in mijn huis. Alles gaat nu via de kabel.  Er komt een kabel bij t raamzijde binnen. In de meterkast zit niets . Gr. Johan

icon

Beste antwoord door Jhanadam 29 September 2021, 14:46

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

40 reacties

HET IS GELUKT! Ik heb het stekker kastje op nieuw aangesloten, blijkbaar was er een van de draadjes losgeraakt. Nu ben ik gewoon online. Volgende is de tv maar dat is geen probleem.

Voor nood contact op genomen met Ziggo en die waren bereid om zonder kosten het afsluiten nog twee weken op te schuiven. Ook heel aardig. Ik werk bij de Voedselbank waar ik al had gemeld hoeveel T-mobile combi per maand goedkoper is. Bedankt voor alle hulp. Groet Johan

Graag ik ben vanmiddag thuis. Het enige wat ik nog kan bedenken  is het kastje misschien is daar iets los gegaan bij het vastzetten op de wand later. Anders klinkt t stom maar dan heb ik nog een keer een monteur nodig om te zien wat er mis is. J

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jhanadam 

Helaas wordt die datum niet uitgesteld volgens mij omdat waarschijnlijk toen je de eerste keer online was alles administratief ook al was geregeld, je zou misschien wel zelf kunnen bellen om te kijken of ze iets kunnen doen.

Ik zal kijken of ik een moderator kan vinden die je kan helpen 👍

Ik krijg net bericht dat vandaag ziggo stopt maar ik heb van T-mobile nog geen werkende aansluiting. Dat zou niet gebeuren bij de overstap service. Wordt het beeindigen bij Ziggo als gezegd uitgesteld? J

Is er nog iets dat ik kan doen? Kastje nagekeken of er toch een draadje los was gegaan door iets. Kabeltje omgedraaid. Nogmaals opgestart alles maar geen wereldbol. Ik kom niet verder. J

Nee blijft hetzelfde 1-4-5 branden maar de wereldbol niet. J

Alles ging hiervoor over de kabel bij ziggo

Nee die komt direct van het punt waarvan ik niet wist dat er was en jullie monteur vanmiddag gevonden heeft. Hij heeft ook een foto gemaakt toen hij klaar was.het enige wat ik gedaan heb is het stekkertje eruit en toen het gat van gang naar binnen er in zat, er doorheen gehaald en er weer in en daarna de  modem laten  opstarten.  

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jhanadam 

Op de modem zou alles wel goed moeten zijn, het lijkt te liggen aan de verbinding die je woning binnenkomt.

Dat doosje kan je misschien openen en controleren of alles juist is aangesloten, die kabel aan de linkerkant gaat die nog naar een andere ISRA punt (aansluitpunt)?

Ik laat m nog een keer opstarten. Wifi aan/ uit knopje? Lampje 4 en 5 branden gewoon.

Reputatie 7
Badge +15

Normaal kan je gewoon de DSL kabel in de DSL poort van het modem doen, erin laten en dan modem herstarten, verder hoef je niks te doen.

Of achterop een van die knopjes ingedrukt bij t vastpakken?

 

Monteur heeft hem gemaakt , misschien  is er iets log gegaan bij t vastplakken op de cwand. Toen de modem op de gang stond was het goed na  t naar binnen plaatsen gaat de wereldbol niet branden. Dsl snoertje zit goed volgens mij. Modem van t stroom daarna eerst opstarten en na een aantal minuten dsl erin. Heeft dat nog zoiets als eerst modem daarna kastje?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jhanadam 

Welke aansluitpunt heb je op de gang of is het een binnenkomende kabel? Misschien kan je eens een foto van dat punt maken?

Ben je er zeker van dat alles correct is aangesloten dus de kabel vanaf het aansluitpunt in de DSL ingang van het modem?

Het zat buiten op de gang en de monteur heeft daar een  stekkerdoos aangezet. Modem eraan en alles goed.

Maar na later een gaatje te hebben gemaakt, modem losgekoppeld en van binnenuit weer aangesloten gaat nu de wereldbol niet meer branden. De twee volgende wel. Een restart gemaakt eerst modem 5 min laten starten daarna de grijze stekker erin maar nog steeds niets. Kan ik nog iets anders doen? Lees nog iets met een paperclip? Gr Johan

Ga ik doen en bedankt zover!  Zou fijn zijn als alles lukt, groet Johan 

Reputatie 7
Badge +8

@Jhanadam Zo te zien is het gelukt met het maken van de afspraak. Ik zie dat deze voor morgen staat. Top! Als je een vermoeden hebt waar de aansluiting zit, dan kan je inderdaad deze opgeven zoals @Waqqas ook aan gaf. Morgen komt er in ieder geval meer duidelijkheid. Houd je ons op de hoogte of alles is gelukt en jij online bent? :grinning:

Reputatie 7
Badge +15

Graag een monteur want ik kan hem niet vinden. Op de plek waar vroeger de telefoonlijn binnenkwam zie ik nu alleen de tvkabel. En in de meterkast zit ook niets. Dus een monteur zou fijn zijn. Gr. J

@Jhanadam je kan die ruimte opgeven waar je hem eerst zag.

Als ik wil inplannen vraagt hij waar de aansluiting zit. Wanneer ik meld dat dat mij niet bekend is zegt hij mij niet te kunnen helpen omdat hij dat vooaf moet weten. 

Reputatie 7
Badge +8

@Jhanadam Yes de lijn is eerder opgeleverd. Dit zou oorspronkelijk 28-9 zijn, maar is eerder uitgevoerd. Gezien Ziggo via een andere type verbinding levert, was dit mogelijk. Ik heb direct een monteur voor je aangestuurd om de installatie uit te voeren. Je ontvangt hier zo een e-mail over om een afspraak in te plannen!:blush:

Graag een monteur want ik kan hem niet vinden. Op de plek waar vroeger de telefoonlijn binnenkwam zie ik nu alleen de tvkabel. En in de meterkast zit ook niets. Dus een monteur zou fijn zijn. Gr. J

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Jhanadam Ik heb zojuist het abonnement bekeken en zo te zien is de DSL lijn al actief. De aansluiting zou dan zeker in huis moeten zitten. Lukt het je niet om het modem aan te sluiten, geef dan even een gil, dan stuur ik een monteur jouw kant op. Ik kan je voor nu ook niet zeggen waar de aansluiting precies zit, gezien er een afwijkend adres en/of ISRA is vastgesteld door de netwerkbeheerder. De monteur kan dit zeker weten wel vinden! Ik hoor van je.

@Jhanadam 

Ik ben geen moderator maar dit hierboven is de reactie van een moderator. Volgens @Demi is de lijn al actief en indien je zelf geen aansluitpunt kan vinden laat het dan weten in dit topic en dan zullen ze een monteur sturen wanneer ze je topic weer zien.

Okay dan is die zorg hiermee opgelost. Nu de aansluiting, je vertelde dat er pas gekeken kan worden als die van jullie actief is. Dat schijnt op de 29ste te zijn. Moet hij eerst actief zijn om een afspraak te maken iemand deze te laten zoeken?

Reputatie 7
Badge +15

@Jhanadam

Normaal stopt Ziggo met leveren als de DSL verbinding op jouw adres actief is, de datum bij Ziggo schuift automatisch op als er vertraging is bij het activeren van de verbinding op jouw adres.

Ik denk dat het iets te maken heeft met bovenstaande probleem en zodra de verbinding op jouw adres actief is dan zal Ziggo zijn diensten ook beëindigen.