Glasvezel geen licht, vervolgens algehele radiostilte

  • 27 July 2023
  • 34 reacties
  • 562 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 16 reacties

Per 21-07-2023 zou ik overgaan naar een prima glasvezel pakket van T-Mobile, op de betreffende dag is de monteur van Guidion ook geweest. Deze kwam er tijdens de installatie achter dat er helaas geen licht staat op de glasvezel (Bekend probleem in dit appartementen complex helaas), maar ook na het doorpatchen in de wijkkast staat er blijkbaar nog geen licht op de glasvezel.

De Guidion monteur gaf aan dat hij dit direct ging melden bij T-Mobile, en dat dit doorgezet moest worden naar KPN. Inmiddels enkele (Door mij geïnitieerde) telefoon gesprekken verder (Inclusief een gesprek met een vrij botte medewerker bij de T-Mobile klantenservice die abrupt de verbinding verbrak… 🤷‍♀️) en het al oude van het kastje naar de muur naar de lantaarnpaal naar het kastje gestuurd te worden beu te zijn. Toch maar via deze weg proberen.

De (laatst gesproken) klantenservice medewerker van T-Mobile gaf aan dat er een ticket is doorgezet naar KPN Netwerken, en dat zij contact op hadden moeten nemen. Na vervolgens (Op aanraden van de T-Mobile klantenservice medewerker) direct contact opnemen met KPN Netwerken, blijkt dat er volgens KPN Netwerken helemaal geen ticket is ontvangen. Met daarbij het advies maar weer contact op te nemen met T-Mobile om het ticket door te zetten naar KPN Netwerken… Nou vindt ik het normaliter geen enkel probleem om dit te managen, maar in dit geval zou dat gaan betekenen dat ik het werk van T-Mobile/KPN ga zitten doen. En daar ben ik (onbetaald) niet voor te porren!

 

Helaas kan ik niet anders dan bekennen dat ik de overstap van een perfect werkende (Maar vrij dure) aansluiting van Ziggo naar glasvezel anders had voorgesteld. En ik hoop dan ook dat dit probleem vrij snel opgelost zal worden, om deze toch wat zure smaak weg te kunnen nemen.

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hey @Giant, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik wil natuurlijk ook dat de overstap vlekkeloos verloopt, jammer genoeg lukt dit niet altijd. Ik ben daarom ook direct voor je gaan kijken wat nu de status is. Ik zie dat KPN NetwerkNL op 26-07 langs zou komen. Nu is er nog steeds geen licht en daarom heb ik dit doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan hier voor je achteraan! Hopelijk komt er snel een schot in de roos. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Giant, zou je dat nummer kunnen bellen en mij een terugkoppeling willen geven? Ik weet namelijk niet wie alle onderaannemers zijn maar wel dat er één is aangestuurd! 

@TommieHet blijkt inderdaad om dezelfde partij te gaan. Helaas was de juiste persoon alleen niet aanwezig momenteel, maar als het goed is wordt ik terug gebeld als de juiste persoon wel aanwezig is. Nog maar even afwachten dus…

 

Edit: Inmiddels inderdaad teruggebeld. Afspraak staat voor aankomende dinsdag.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Giant, dat is goed nieuws! 

Wil je mij dinsdag een terugkoppeling geven hierover? Alvast bedankt. 

@Tommie Komt goed!

Overigens weet ik ook waarom er verwacht werd dat ik terug zou bellen… De monteur blijkt vorige keer iets anders te hebben vast gelegd dan hij mij verteld heeft. Aan mij heeft hij verteld dat er contact met mij opgenomen zou worden, maar heeft dus het tegenovergestelde vast gelegd… 🤷‍♂️

Reputatie 7
Badge +9

@Giant, ah ja, kleine miscommunicatie. Kan jammer genoeg soms gebeuren. Gelukkig staat er een afspraak ingepland en hopelijk kunnen ze het zo snel mogelijk oplossen! 

@Tommie Inmiddels is de KPN Netwerk monteur geweest, en het bleek dat er ook na het opnieuw lassen van de kabel in de IDP helaas geen signaal te zijn… Blijkbaar is het hier aangesloten door een vrij amateuristische toko, want alle kabels zijn kris kras door elkaar gekruist… Gelukkig kon de monteur dat dit keer wel direct herstellen ook! Met als resultaat dat er signaal is!

Inmiddels dus de modem aangesloten, en alles lijkt inmiddels te werken! Zou jij misschien in mijn account kunnen doorzetten dat alles is opgeleverd, zodat Ziggo opzegt wordt en ik over kan naar mijn eigen router+ata? Thanks alvast!

Op naar een hopelijk vlekkelozere samenleving dan het voortraject. 👍👍

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Giant, dat is erg goed nieuws!

Ik ben erg blij dat alles nu volledig opgeleverd is en je van onze diensten kunt genieten. Alles is zojuist op Completed gemeld in ons systeem, alles zal dus nu goed doorlopen. Als je ergens in de toekomst tegen aanloopt, trek gerust aan de bel. Ik sta voor je klaar.

Goed… De soap gaat dus nog verder. Helaas heb ik wel 36 hele uren kunnen genieten alvorens alles weer volledig defect is geraakt. Inmiddels al slechts een kleine 36 uur weer zonder wat dan ook, en t-mobile lijkt het prima te vinden. Na contact met de telefonische klantenservice (Die bizar slecht opgeleid zijn!) wordt ik als het goed is zometeen gebeld door KPN die als het goed is vandaag nog langs gaan komen.

Indien dit echter niet het geval is, betekent dat ook direct het einde van mijn vertrouwen in t-mobile. En in dat geval kunnen jullie de boel hier dan ook komen ophalen (Passief zijn kan ik ook).


Maargoed, in elk geval dus nog even deze update @Tommie@Cheyenne .

 

 

Ps. Ik heb er een bijzonder hard hoofd in dat er inderdaad vandaag nog een monteur langs gaat komen. Dus ik zou zeggen: Proof me wrong, en ga er eens actief achteraan ipv dat passieve getrut dat ik tot dusverre heb gezien van jullie.

Reputatie 7
Badge +14

Je schreef eerder dat je eigen apparatuur ging plaatsen. Had je dat al gedaan? Het is best uitzonderlijk dat de 1e lijn klantenservice direct KPN aanstuurt om dezelfde dag nog wat ? te komen doen?

Reageer