Beantwoord

Glasvezel Loosduinen



Toon eerste reactie

40 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Loosduinen, dat is mooi, nu dient dan waarschijnlijk nog het FTU geplaatst te worden, of is dit gelijktijdig gedaan met het naar binnen brengen van de vezel? Normaliter wordt er namelijk inderdaad een tweede afspraak gemaakt om de vezel letterlijk vanuit buiten naar binnen te brengen en aan te sluiten op het FTU, nadat het FTU natuurlijk geplaatst is in jouw woning.

De netwerkbeheerder, in dit geval de aannemer VWT, neemt contact met jou op om die tweede afspraak in te plannen. Dit is vaak binnen één week na de eerste afspraak. Uiteraard kun je ook altijd naar hen bellen om de planning door te nemen: 088-186 0444. Zij zijn vandaag tot 18:00 bereikbaar.

Indien het om wat voor reden dan ook niet lukt, laat het me weten, dan neem ik contact op met onze operationele afdeling om na te gaan waarom er nog geen eindafspraak gemaakt wordt.

Nadat alles binnengebracht is en het FTU geplaatst is, wordt de installatieafspraak gemaakt om de apparatuur aan te sluiten (modem en Media Converter). Dit is na de tweede afspraak en is een geautomatiseerd proces: zodra wij zien dat VWT aan ons het akkoord gegeven heeft, zenden wij het signaal uit aan onze partner dat de aansluiting gereed is voor installatie en ontvang jij een SMS en e-mail met de afspraaktool.

 

Reputatie 5

Gelukkig voor mij hebben mijn buren het een week eerder laten aansluiten. Dit ging niet goed want de kabel van de straat was niet goed afgemonteerd in de centrale. Dit is gelukkig rechtgezet en daardoor kwam mijn mediaconverter ook netjes online. Monteur blij want die hoefde niets meer te doen behalve op afmelden klikken (en daarmee in 1 minuut de aansluitkosten verdient).

 

Internet werkt goed (de 4 dagen dat ik het nu gebruik :sunglasses: ) enige nadeel is dat de TVGids zo enorm veel ruimte inneemt onderin en je daarom erg weinig zenders ziet. Dat was bij Ziggo (Next) en KPN een stuk overzichtelijker omdat er meer informatie getoond werd. 

@Ginny , TM een melding naar VWT met de melding @Loosduinen en @Mark-DenHaag willen hun aansluiting gerealiseerd hebben, VWT mail naar die twee met een.link of telefoonnummer om afspraak te maken, in mijn ogen de goede route, niet bel maar effe met VWT dan komt het op de goede plek terecht.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mark-DenHaag ,

Dank je wel voor je terugkoppeling en fijn om te horen dat je blij bent met de verbinding! We zijn constant verbeteren van onze diensten en ik neem daarom ook graag je feedback mee betreft de TV Gids. Mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Loosduinen ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb je vraag direct bij ons contactpersoon van VolkerWesselsTelecom neergelegd om meer duidelijkheid te krijgen over wat er nu nodig is om de aanvraag en installatie af te ronden. Op die manier kunnen we checken welke stappen we moeten ondernemen om jou te kunnen laten genieten van de aansluiting. Ik hoop zo snel mogelijk een antwoord te ontvangen, zodat we weten waar we aan toe zijn. Ik houd je graag via dit topic op de hoogte. Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!

Goedemiddag @Boris ,

Bedankt. We wachten af. 

 

 

 

Hoi @Loosduinen, het klopt dat na het aanleggen van de verbinding Volker Wessels Telecom met jou een afspraak dient te maken voor de afronding van de aansluiting. Wanneer het aansluitpunt gemaakt is, sturen wij Guidion aan voor de installatie van de apparatuur. Mag ik vragen wat VWT jou als reden geeft dat zij jou niet kunnen helpen? Uiteraard wordt de korting verwerkt als jij je in de actieperiode hebt aangemeld!

 

Goedemorgen @Ginny  & (@Jason),

Bedankt voor het beantwoorden van alvast de kortingsvraag.
We hopen dat we in jullie vakantie al wel verder geholpen kunnen gaan worden.

Het antwoord wat we steeds te horen krijgen bij VWT is: Afspraak maken gaat hij niet over, maar doorverbinden is ook niet mogelijk naar iemand die het wel kan. 

Zouden jullie kunnen zorgen dat we een link krijgen van VWT en Guidion om een afspraak online in te plannen? 
VWT kan ook iemand naar ons laten bellen, die er wel over gaat, om een afspraak in te plannen.

Alvast bedankt.

Goedenavond @Jason 
We hebben een wit kastje aan de muur gekregen, toen het naar binnen werd gebracht.
Waar jullie het pakket op kunnen gaan aansluiten, met alles wat in de doos zit welke we binnenkort gaan krijgen. 
We wachten nog op de sms/mail dan nog eventjes. 
 

Goedendag @Ginny ,

 

Is er al meer bekend? We wachten namelijk nog steeds.

 

 

Reputatie 5

Super snelle reacties van de moderator hier op het forum. Alleen blijft het enorm lastig om Volker Wessels te pakken te krijgen. Sta gewoon een half uur in de wacht met de melding "nog 2 wachtenden voor u".

 

Bellen naar tmobile geeft alleen maar "het is druk, wij proberen u zo snel mogelijk te helpen" maar een indicatie of wachtrij geeft tenminste wat duidelijkheid.

 

Uiteindelijk weet ik nog niets...

Reputatie 5

 

@Mark-DenHaag Super dat het is gelukt, laat zeker nog even weten hoe het is gegaan :slight_smile:

Volker Wessels komt dus volgende week langs. Alleen vraag ik me nu wel af waarom ik zojuist al een postbode aan de deur heb met een compleet installatiepakket met een GPON glasconverter, modem en 2 TV kastje Ik heb namelijk nog helemaal geen installatie afspraak gemaakt met Guidion zoals in de brief staat in de doos. Is natuurlijk niet zo erg, maar nog niet nodig ;)

Reputatie 5

Ik ben ook wel benieuwd hoelang het nog duurt voordat ik word aangesloten. Kabels liggen hier ook al paar maanden in de grond. Blijkbaar stopt het proces dan, alleen vraag ik me dan af hoe deze investering ooit terugverdiend gaat worden als je niemand gaat aansluiten…

 

Verder heb ik voor tmobile gekozen voor mijn mobiel omdat werd aangegeven dat ik 14 mei zou worden aangesloten. Juist vanwege de combinatie korting ben ik hiervoor gegaan. Alleen die korting loop ik straks mis als de aansluiting niet binnen 2 maanden in gaat.

Goedenavond @Jason ,

 

Vandaag is de glasvezelkabel naar binnen gebracht. Nu wachten we op de link, om de aansluiting van het abonnement te kunnen afspreken.

Hoe snel krijgen we de link om een afspraak te kunnen maken van ze?

 

Zodat we van T-Mobile kunnen gaan genieten.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Loosduinen, ik heb het meteen gecontroleerd maar we hebben nog geen afmelding van de aannemer ontvangen dus wij wachten ook nog op bericht. Zodra we deze hebben sturen we de opdracht direct door naar onze monteur en gaan zij contact met je opnemen om een afspraak te maken voor de installatie!

Goedemorgen @Boris ,

 

We hebben eindelijk online een afspraak kunnen inplannen. 

 

Reageer