Beantwoord

Glasvezel Rotterdam IJsselmonde

  • 3 March 2022
  • 51 reacties
  • 1451 Bekeken


Toon eerste reactie

51 reacties

@Demi 

Hoi, bedankt voor de info. Vanmorgen stond de kpn voor de deur. De lijn wordt maandag as aangesloten. Dus die afspraak van Guidion zal dan wel volgen. Nog even een vraagje.... Tijdens mijn aanvraag is mij verteld dat ik geen gebruik kon maken van de overstap service, omdat ik kabel van ziggo heb. Wel raar, want in andere topics stond dat dit wel kan, maar goed, ik kan het ook wel zelf doen. Wanneer is nu de beste tijd om dit te gaan opzeggen dan? 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Babs254 

Als je van Ziggo overstapt naar T-Mobile dan kan je zeker wel gebruik maken van de overstapservice maar als je het handmatig doet dan kan je het beste opzeggen zodra je weet wanneer guidion komt voor de huisinstallatie.

Hoi, thans  voor je reactie. Weet je waarom ik dit vraag? Tijdens mijn aanvraag in maart, werd mij door de klantenservice, via een chat gezegt dat ik geen gebruik kon maken van de overstap service.  Vandaar dat ik het ook niet heb aangevraagd. Maar ja, er ging in die tijd zoveel wat raar ging. Nu hoop ik dat het vanaf nu wel allemaal goed gaat.

Hi @Babs254, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Excuses voor de verwarring. Ik hoop dat we het vertrouwen van je terug kunnen winnen, zodra je besluit over te stappen. Laat het gerust weten als je ergens meer informatie over wilt, want de Community helpt je graag! ❤

Hi @Lisa ,

Weet je, het gaat allemaal zo moeizaam. Achter mijn huis komen glasvezel draden uit de grond. Ik liep toevallig langs de winkel en liep naar binnen. Daar werd mij verteld dat ik vanaf week 12 een aansluiting kon krijgen. Dit ook gelijk gedaan. Kreeg mails binnen en ben van alles gaan regelen. Korting op mijn tele2 mobiele abonnement, voucher voor 4 maanden viaplay, die beide al geactiveerd zijn. Met de klantenservice zitten appen over een overstap service die ik niet kan krijgen omdat ik kabel van ziggo heb. Vervolgens staat op de website dat dat wel kan. Wordt telefonisch gebeld door de klantenservice, over wat er nu gaat gebeuren. Vervolgens kan ik volgens de postcode check, dan weer wel dan weer niet een aansluiting krijgen. Mijn account staat nog steeds op, in behandeling. De communicatie is erg slecht. 

Goedemiddag @Babs254, het is niet netjes om zonder enige vorm van aankondiging de afspraak eenzijdig te wijzigen/af te breken, mijn oprechte excuses dat dit zo gegaan is. Ik heb meteen gebeld met de aannemer en heb een telefoonnummer van hen ontvangen waarbij je terechtkomt bij de afdeling die een nieuwe afspraak kan inplannen. Uit privacyoverwegingen en met inachtneming van de gestandaardiseerde protocollen van de algemene, Europese privacywet (GDPR), mag ik geen informatie opvragen omtrent het verloop van de wijziging of de specifieke reden daarachter. Als contractant ben jij tevens de enige persoon die een nieuwe afspraak mag inplannen met hen, daarom kan ik je op dit moment niet meer vertellen dan eerdergenoemde. 

Het telefoonnummer waarop je VWT kunt bereiken: 088 186 0444. Ze zijn vandaag tot 17:00 bereikbaar en anders kun je het morgenochtend vanaf 08:00 proberen (doordeweeks altijd maximaal tot 17:00).

Laat alsjeblieft weten of ik nog iets voor je kan doen. Mijn hulp is in dit geval beperkt, maar ik wil altijd het onderste uit de kan halen voor iedereen!

 

Ik wil toch even een dank uitspreken voor de reacties via de Community.  Daar is alles wel goed verlopen. Bij tmobile zelf niet. Heb tot drie maal toe een afspraak gemaakt om de glasvezelkabel te laten aansluiten. Tot drie maal toe een vrije dag genomen en tot drie maal toe zitten wachten. Allemaal voor niks. Er kwam niemand opdagen. Daarvoor zijn mijn vrije dagen te kostbaar.Ik was het uiteindelijk zo zat, dat ik de klantenservice heb gebeld en mijn aanvraag voor een abonnement heb stop gezet. De apparatuur is inmiddels terug gestuurd en mijn abonnement aanvraag stop gezet. Ik had nog wel een vraagje. Ik had een voucher gehad voor viaplay die al was geactiveerd.  Moet ik daar nog wat mee, of houd dat van zelf op. Niet dat ik straks alsnog een rekening krijg gepresenteerd. Daar heb ik geen zin in. Alvast bedankt.

Reputatie 6
Badge +6

@Babs254 Ik heb gelijk even voor je gekeken. Zo te zien staat de oplevering van de lijn gepland voor 13 juni. Zodra het bijna zover is dan ontvang je een e-mail/sms van Guidion voor het maken van een installatieafspraak. Nog eventjes geduld!😁

Reputatie 7
Badge +17

De ONT en de router worden door de monteur in de meterkast geplaatst. Als e.e.a. werkend is opgeleverd kun jij zelf aanpassingen verrichten.

Meestal wordt in deze situaties een ethernet kabel gebruikt die vanuit de bouw is aangelegd. Maar powerplugs zijn natuurlijk ook mogelijk. Ik heb ook een situatie gezien waarin een Deco Mesh node in de meterkast en dan een tweetal nodes in de woning voor optimale wifi zorgde. Op de nodes kun je naast wifi weer een ethernet kabel en een switch aansluiten.

Reputatie 7
Badge +13

Goedemiddag @Babs254, het is niet netjes om zonder enige vorm van aankondiging de afspraak eenzijdig te wijzigen/af te breken, mijn oprechte excuses dat dit zo gegaan is. Ik heb meteen gebeld met de aannemer en heb een telefoonnummer van hen ontvangen waarbij je terechtkomt bij de afdeling die een nieuwe afspraak kan inplannen. Uit privacyoverwegingen en met inachtneming van de gestandaardiseerde protocollen van de algemene, Europese privacywet (GDPR), mag ik geen informatie opvragen omtrent het verloop van de wijziging of de specifieke reden daarachter. Als contractant ben jij tevens de enige persoon die een nieuwe afspraak mag inplannen met hen, daarom kan ik je op dit moment niet meer vertellen dan eerdergenoemde. 

Het telefoonnummer waarop je VWT kunt bereiken: 088 186 0444. Ze zijn vandaag tot 17:00 bereikbaar en anders kun je het morgenochtend vanaf 08:00 proberen (doordeweeks altijd maximaal tot 17:00).

Laat alsjeblieft weten of ik nog iets voor je kan doen. Mijn hulp is in dit geval beperkt, maar ik wil altijd het onderste uit de kan halen voor iedereen!

 

Reputatie 5
Badge +5

Bedankt voor je feedback hierin @Babs254, dat wordt erg gewaardeerd! Ik zorg ervoor dat jouw waardevolle bijdragen wordt meegenomen zodat we dit proces kunnen verbeteren.

Over een maand heb ik pas mijn sleutel overhandigd. Dan stuur ik hier opnieuw een post want ik wil zeker weten dat het dan werkt. 

Het is echt heel onduidelijk. Ik heb namelijk ook glasvezel aangevraagd.(Rotterdam ijsselmonde). Begin maart in de winkel geweest en volgens hun kon het vanaf week 12. Aanvraag is bevestigd en in behandeling. Volgens de postcode check vandaag, kan ik het NIET aanvragen. Snap jij het nog. Zag ook een bericht van iemand uit ijsselmonde die al wel een afspraak voor aansluiting had staan. Waarschijnlijk aan de andere kant van de wijk. De klantenservice heeft mij ook al benaderd om te informeren wat er gaat gebeuren. Toch raar als ik geen aansluiting kan aanvragen, dit toch is gedaan. 

 

Ook vind ik het niet kunnen dat er op reacties op het forum wordt aangeraden contact op te nemen met een aannemer. T mobile hoort te zorgen voor de aansluiting en alles daar omheen, of zie ik dat verkeerd. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @RotterdamseDSL, merci voor de aanvulling! Ik heb dit gelijk doorgezet naar één van mijn collega's. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg, dan laat ik het je weten. 

Hi @Babs254, super tof dat je via deze weg jouw bedankje doorgeeft! Merci hiervoor. Ik had echt gehoopt dat dit anders bij je was verlopen. Heel slim dat je via deze weg checkt wat je met de voucher dient te doen. Je kunt hiervoor Viaplay opzeggen. Dit doe je als volgt:

  1. Ga naar de website van Viaplay;
  2. Druk op je profielicoon rechtsboven of tik op ‘Mijn account’;
  3. Kies ‘Pakket annuleren’ en volg de aanwijzingen op het scherm.

Alle goeds en als je nog andere vragen hebt, kun je hier altijd terecht! ❤

Mijn appartement is z’n 25 jaar oud dus nog geen Ethernetkabel maar telefoon en coax.

Aan Powerline, MOCA, Wifi ga ik niet beginnen hoewel ik zelf in de ontwikkeling van WiFi chips zit. Voor mij is een goede oplossing de meest simpele oplossing hoe minder (actieve) apparatuur hoe minder er fout kan gaan, wat dat betreft ben ik al verbaasd dat je en een ONT en en modem krijgt, waarom is dat niet 1 doosje?

Ik begrijp dat dat meer moeite bij de aanleg kan kosten maar ik denk de coaxkabel te vervangen door of een fiber of een Ethernetkabel. Bij voorkeur fiber want dat betekend dat is makkelijker trekken en daarmee staat de apparatuur gewoon in het appartement en kan je makkelijk de LEDjes checken als er iets mis is. Vandaar mijn vraag wat de verbinding is tussen de FTU en de ONT zoals door de monteur afgeleverd.

Ah, ik ben dus niet de enige die de logica niet meer kan volgen.


Volgens de flyers en telefonische gesprekken eind vorig jaar zou de boel sinds januari aangesloten kunnen gaan worden binnenshuis, maar denk ik wacht het rustig aan af, er zullen vast meer flyers komen.

Nu jullie concullega's de prijzen weer omhoog willen gooien denk ik, dit is het moment om nog eens wat achter die aanvraag aan te gaan. Maar inderdaad via het formulier met de postcode check is er nog geen glasvezel.

Sprak toevallig net een buurman en hem werd verteld dat voorlopig nog geen glasvezel mogelijk is in de wijk.

Nou mensen ben al sinds februari bezig met glasvezel tien wij hier kwamen wonen dachten wij we nemen direct glas want dat werd in de  in de wijk Zevenkamp aangelegd.Eindelijk is er in week 18 bij ons de kabel naar binnen geschoten en 2 dagen later kwam het pakket aan van T-Mobile met het modem ed, 2 dagen daarna kwam guidion bij ons om alles te installeren nou dachten wij eindelijk internet sinds februari, echter de installateur kon verder niets doen want er zat geen signaal op de lijn. Hij dus bellen met kantoor of dit in orde gemaakt kon worden, het zou voor 18:00 door KPN geactiveerd worden in de wijk kast. We zijn nu 10 dagen verder en nog geen internet. Ik wordt zo moe van dat T-Mobile dat ik er sterk over denk om over te stappen weer naar een koperdraad aansluiting maar dan van iemand anders. Want ook als je de klantenservice belt kunnen ze je nooit helpen. Ben echt wel een beetje radeloos want ik zit sinds februari zonder internet op dit adres.

in de wijk Zevenkamp aangelegd.

IJsselmonde wordt wel steeds groter, maar drama dat het daar ook nog niet werkt.

Maar ik denk dat het voor heel Rotterdam geld dat T-Mobile er een zootje van maakt. Het grootste punt is dat het bewerkstelligen van een aansluiting over zoveel schijven loopt dat men zelf ook de weg kwijt is bij T-Mobile.

Het is heel duidelijk, als je glasvezel kunt aanvragen zou het er moeten liggen, heb je dus die glasvezel aan in huis?

Zo niet, dan is het ondenkbaar dat je al een aansluiting kunt krijgen, en dan komen er misschien nog zaken boven water die het vertragen, zoals appartementen complexen waar een VVE zich er over moet buigen, miscommunicatie, blunderende aannemer, enz enz enz.

Met nieuwe aanleg is geduld een schone zaak, afwachten tot het daadwerkelijk is aangelegd en operationeel is het beste.

Maar inderdaad, T-Mobile behoort zijn systemen pas open te gooien als alles fysiek klaar is, dus er ook echt aangesloten kan worden, in Den Haag wachten er nu na een jaar nog woningen op de aansluiting als je de verhalen leest, dwarsliggende aannemer, miscommunicatie, VVE die geen toestemming zou hebben gegeven, maar daar zou T-Mobile je contact persoon moeten zijn, niet de aannemer, maar ja het glasnet is niet van T-Mobile, ze zijn ook maar klant van het netwerk, net naar gelang wie het aanlegt voor ze blijven ze "hoofdhuurder”

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Babs254,

Logische vraag die je stelt! Hoewel ik daar geen eenduidig antwoord op heb vermoed ik dat het komt doordat de oplevering van de wijkcentrale is uitgesteld. Het liefst geven we reële schatting voor de oplevering. Gelukkig zit je in de tussentijd nog goed, al zit je bij T-Mobile beter. 😜

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rob62,

Ik denk graag met je mee! Om erachter te komen wat de precieze situatie is, wil ik je vragen mij een privébericht te sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Hiermee kan ik checken hoe het er precies voor je voorstaat. Let me know! 

Hi @Rob62,

Ik denk graag met je mee!

Mooi dat de topic-kapers wel geholpen worden :D Hoe staat het met IJsselmonde?

Reputatie 7
Badge +8

Hier hebben ze toevallig vanochtend de kabel naar de voorkant van de gevel gelegd, nu maar hopen dat er gauw een schouwafspraak komt, ik weet namelijk niet hoe het zit met de bedenktermijn zit, in het geval als de glasvezel kabel niet op de juiste plek komt te liggen.​​​​​​

De bedenktijd gaat pas lopen vanaf het moment dat alles (op)geleverd is. Tot die tijd kan je gewoon kosteloos opzeggen.

 

Vandaag voor de gein maar weer eens een postcode check gedaan. En ja hoor er is glasvezel beschikbaar op mijn adres. Ik vind het echt niet te geloven meer. Dan wel, dan niet, dan weer wel. Ik verwacht eigenlijk al dat het straks weer niet kan. Het gaat allemaal zo raar. 

Reputatie 2

Hier hebben ze toevallig vanochtend de kabel naar de voorkant van de gevel gelegd, nu maar hopen dat er gauw een schouwafspraak komt, ik weet namelijk niet hoe het zit met de bedenktermijn zit, in het geval als de glasvezel kabel niet op de juiste plek komt te liggen.​​​​​​

De bedenktijd gaat pas lopen vanaf het moment dat alles (op)geleverd is. Tot die tijd kan je gewoon kosteloos opzeggen.

 

 

Dat is goed om te weten, er staan verschillende dingen over namelijk, en werd verwarrend 

 

Over je vraag betreft de glasvezel kabel, onze huidige  internet zit in de woonkamer in de hoek van het huis, daar komt dus ook onze huidige COAX aansluiting binnen en met bijbehorende internet kabels, en word het onmogelijk om 3 nieuwe kabels te gaan trekken over het hele huis

 

Reputatie 7
Badge +17

Kan het niet zo zijn dat de Coax eerst in de meterkast binnenkomt, waar hoogstwaarschijnlijk dan ook de glasvezel invoer komt. En dan is er een Coax verdeler naar de rest van het huis, zoals de woonkamer. 

De glasvezel wordt onder de fundering doorgebracht en dan “zo snel mogelijk” naar boven. Dat is bij een normaal huis vaak de meterkast, in een appartementencompex is dat soms vanuit de buitenmuur en dan direct de woonkamer in.

De glasvezel wordt aangesloten op een ONT, een kastje dat stroom nodig heeft, en dan met een ethernet kabel op een router aangesloten. Die router zorgt voor wifi en vanaf daar kun je ethernet kabels aansluiten naar b.v. TV en computers.

Als er geen mogelijkheid is om ethernet kabels te gebruiken kun je of MOCA's  met de bestaande Coax gebruiken of Powerline adapters over het electriciteitsnet thuis.

Reageer