Beantwoord

Glasvezel uitrol Kralingen



Toon eerste reactie

34 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Tomato0, er is gedeeltelijk goed nieuws te melden: ODF komt als de aanleg gunstig verloopt, beschikbaar op jouw adres, maar de huidige oplevertermijn ligt op maart/april 2022. Dit betekent dat de aansluiting nog niet direct leverbaar is, omdat er nog niet voldaan wordt aan de voorwaarden om door te worden gezet naar de aannemer. Dit betekent vaak dat de aannemer nog bezig is met de voorbereidende werkzaamheden - dat strookt in ieder geval met jouw bevindingen. Zodra het wel mogelijk is om een aanvraag te plaatsen, zal je in de online postcodechecker ook te zien krijgen dat er geleverd kan worden op jouw adres.

Hoi Jason, op mijn adres krijg ik nu het volgende “ We zijn begonnen met het aanleggen van glasvezel op jouw adres. “ Dan zal er toch iets van een planning bekend zijn. Zou jij nog eens willen nagaan ?

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Tomato0, er is nog geen planning bekend op jouw adres en ik zie de optie er ook niet tussen staan, sorry. Ook heb ik gezocht in de checker van KPN om te achterhalen of er wel WBA Glasvezel mogelijk is, maar die zoektocht levert geen resultaten op. 

 

Goedemorgen Jason, kan je wellicht een update geven ? Is er al iets van een planning bekend ?

Hoor graag !

Reputatie 7
Badge +16

@Tomato0 Kralingen is nogal omvangrijk in Rotterdam, dus het kan goed zijn dat er in bepaalde delen wel daadwerkelijk gestart is met de uitrol, maar dat jouw postcodegebied/straat nog niet op de planning staat. De uitrol van wijken gebeurt altijd gefaseerd en kan niet in één batch klaargestoomd worden. Dat is voor de aannemer fysiek niet mogelijk en zou voor te veel downtime op het netwerk zorgen. Dat betekent natuurlijk niet dat het geen tegenvaller is, ik hoop je in mei van positiever nieuws te kunnen voorzien!

Dag Jason

dank voor je reactie, een teleurstellend bericht. Maar goed

Wat ik niet begrijp is dat de wijk Kralingen telkens specifiek wordt benoemd in berichtgeving van t-mobile als zijnde een af te ronden wijk in Rotterdam. (was immers opgestart door L2fiber)

Dus ik begrijp er niets van dat er geen planning is

Hoop je begin mei een reminder

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Tomato0, bedankt voor je gegevens in het privébericht! Ik heb het opgezocht en momenteel bieden we enkel nog DSL aan op jouw adres. Ik zie ook geen planning staan voor Glasvezel, dus kan je jammer genoeg nog niet blij maken, sorry.

Graag check ik dit elke maand voor je, stuur me een PM zodra de maand voorbij is, of laat een berichtje achter in dit topic; dan pak ik het meteen op.

Voor nu: een geweldig weekend toegewenst en stay safe!

Beste Jason,

zou mooi zijn.

[Persoonlijke gegevens verwijderd door Moderator. Plaats geen persoonlijke gegevens in openbare berichten!]

Hoor graag

Groet

Pieter

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Tomato0, welkom op de Community!

Graag zoek ik voor je uit wat de status is van de glasvezeluitrol in Kralingen (jouw adres). Het kan natuurlijk zo zijn dat er in januari een plandatum van maart/april bijstond en dat dit inmiddels opgeschoven is → wij zijn daarin deels afhankelijk van de planning die onze aannemers en onderaannemers maken. Voordat we die conclusies trekken, wil ik het graag eerst goed uitzoeken voor je.

Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan check ik meteen hoe de vork in de steel zit! 😉

Reageer