Beantwoord

Glasvezel uitrol Kralingen


Nat inmiddels bijna 2 jaar geleden L2fber, de aansluitingen in het app.complex heeft aangelegd, ben ik sindsdien in afwachting op aansluiting op het netwerk.

Ik was blij te vernemen dat met de overname door t-mobile er een boost gegeven zou worden. In januari wist iemand van t-mobile te melden dat de draad in maart/april opgepakt zou worden. Na twee telefoontjes met de klantenservice gaf men aan dat er helemaal niets over een planning bekend was.

Ik begin nu wel erg ongedurig te worden, is er een zicht op een planning voor aansluiting ???

icon

Beste antwoord door Jason 9 April 2021, 09:58

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Tomato0, super goed dat je weer in dit topic aan de bel trekt en ons hiervan op de hoogte brengt! Ik wilde gelijk een status update voor jou opvragen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik hier voor je achteraan! 

Beste Jason,

aansluiting is gerealiseerd, door de uitvoerder is mijn aansluiting afgetest. Ik heb navraag gedaan bij t mobile klantenservice wanneer de bestelling van februari eindelijk wordt doorgezet. Mijn adres is vrijgegeven en krijg verder reactie dat fiber team aan VWT een mail heeft gestuurd en geen reactie heeft. Ik weet niet wat VWT is en heb het gevoel tussen wal en schip te vallen. Zou een van jullie mij verder kunnen helpen

Reputatie 7
Badge +14

@Tomato0 Wellicht een gekke constatering, maar ik zie dat je de aanvraag negen dagen geleden gedaan hebt. Ik snap dat je met het proces daarvóór langer bezig bent natuurlijk, meestal komt er echter pas na een week of twee een installatiedatum. Wel fijn dat je eindelijk contact hebt! Succes en als ik aan mijn kant nog iets kan doen, let me know!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tomato0, helemaal begrijpelijk dat je hier gefrustreerd van raakt, het wil allemaal niet vlotten zo. Ik heb een test e-mail verzonden naar t-mobilerotterdam@vangelder.com en die wordt niet gebounced dus ik denk dat er ergens iets anders misgaat. Stuur je de e-mail vanuit jouw @t-mobilethuis adres of vanuit je persoonlijke e-mailadres? 

Ik heb aan de Fiber-afdeling gevraagd of ze dit wederom kunnen navragen bij de uitvoerende partij. Zo slaan we een paar hordes over, dat scheelt ook weer in het continu erachter aan moeten gaan. Het kan zijn dat je komende week door hen gebeld wordt, ik zal proberen een exact tijdstip los te weken, maar meestal wordt dat niet gegeven.

pfft eindelijk contact

so far so good:)

Beste Waggas,

dat weet ik heb ik ook diverse malen geprobeerd. Ik kom er niet tussen

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Tomato0 

Er staat ook een telefoonnummer op de pagina glasvezel Rotterdam en dan specifiek voor Kralingen, het telefoonnummer is 038 4431429.

Hallo

ik word hier een beetje gefrustreerd van

Het email adres vve@t-mobile.nl, nooit reactie op ontvangen, bestaat ineens ook niet meer

t-mobilerotterdam@vangelder.com, blijkt niet te functioneren

vanGelder zelf reageert ook niet

Waar kan ik dan terecht ?

 

Hoi Ginny, lukt echt niet ook niet als ik het adres handmatig invoer...

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Tomato0, het e-mailadres is zeker correct, ook te vinden op de website over Glasvezel Kralingen. Heb je wellicht de punt aan het eind van de zin mee gekopieerd in de adresbalk?

Ginny, mail komt onbestelbaar retour, klopt het mailadres ?

Beste Ginny, ik had een contactformulier ingestuurd.

Ik ga het nu langs deze weg proberen. Lukt dat niet dan kom ik weet terug

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Tomato0, ik vermoed dat het e-mailadres dat jij noemt niet het juiste e-mailadres is voor jouw situatie. Het e-mailadres dat van Gelder specifiek voor Kralingen heeft aangesteld is t-mobilerotterdam@vangelder.com. Heb je dit e-mailadres toevallig al geprobeerd?

Dag Jason

van van Gelder krijg ik geen reactie, telefonisch ook niet bereikbaar. Vervolgens dezelfde type vraag gesteld bij vve@t-mobile.nl, namens de VvE.

(Ik heb dat dossier van het bestuur toebedeeld gekregen. Zo heb ik drie jaar geleden schouw begeleid en hiervan is een rapport opgemaakt. Aanleg in het complex is voor 80% afgerond toen L2Fbr de zaak overdroeg aan o.m t mobile.)

Kortom zie jij een kans op een andere weg dan ik nu bewandeld heb?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tomato0, dat zijn goede vragen! Ik moet je eerlijk bekennen dat ik op je laatste vraag geen antwoord heb, dat zal Van Gelder je beter kunnen vertellen. Wat ik echter wel weet, is dat wanneer er werkzaamheden verricht dienen te worden, dat dit doorgaans door de uitvoerende partij zelf gebeurt inderdaad, maar in hoeverre daar wel/niet toestemming voor nodig is, weet ik niet. Meestal moet een VvE daar hun akkoord op geven, dat geldt over het algemeen voor het merendeel van de werkzaamheden. 

Wat betreft de infrastructuur: je zou verwachten dat hierop voortgeborduurd wordt, zeker als er reeds een aanwezige structuur is. Vermoedelijk bekijkt de aannemer eerst in hoeverre er opnieuw aangelegd zou moeten worden, zeker wanneer de infra niet helemaal gereed is. Het is wellicht wat flauw, maar ook hierop kan Van Gelder je het beste antwoord geven. Heel eerlijk denk ik dat je het beste eventjes contact kunt opnemen met de VvE zodat zij vervolgens in gesprek gaan met de aannemer. Dat werkt voor beide partijen het beste en voorkomt dat er weer een tussenpersoon (hoe gek dat wellicht ook klinkt) zich bemoeit met de gang van zaken. Heel kort door de bocht: de aannemer bepaalt hoe er aangelegd wordt en wat er nodig is, de VvE dient daar dan toestemming op te geven - dat gaat altijd buiten de provider om.

Ha Jason

even een vraag over de feitelijke aanleg in het complex.

Drie jaar geleden heeft de aannemer van L2fiber, de gehele infrastructuur in het app complex aangelegd.

Nu is de vraag of dit weer helemaal opnieuw moet of dat van Gelder de bestaande structuur verder benut om straks de aansluiting op de hoofdkabel gereed te maken.

Daarnaast zijn enkele kokers aan de buitenzijde van het gebouw losgekomen, waardoor de glasvezelkabels nu heen en weer zwiepen voor de ramen van de bewoners. Vraag is of daar nu iets aan te doen is door van Gelder.

Ik hoor graag van je

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tomato0, graag gedaan! Ik had gehoopt op een mooie bespoediging, maar we houden het in de gaten. We blijven duimen voor een eerdere mogelijkheid in de planning.

ok mooi bedankt weer

nog even geduld dus :)

Reputatie 7
Badge +14

@Tomato0 Hoi Pieter, top dat je het checkt! Ik heb het bekeken: de planning staat op dit moment gepind op 1 april 2022. Dat kan natuurlijk wijzigen, afhankelijk van de gemeente, aannemer en de planning. Ik verwacht niet dat dit vervroegd zal worden, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. 

Dag Jason, is er achter de schermen al iets meer te zeggen over de planning. Eerder gaf je aan dat de oplevertermijn maart/april zou zijn. Is dat nog steeds zo ?

Hoor graag

Pieter

top dank je voor de info

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tomato0, ik heb je een privébericht gestuurd met informatie betreffende de potentiële plandatum en huisaansluiting - omdat dit gevoelige info betreft, plaats ik het niet en public. De ongecensureerde versie voor meelezers: 

-Van Gelder zal spoedig starten met het versturen van informatieve brieven naar de aangesloten adressen in Kralingen. In deze brief staat een voorsteldatum voor de afspraak om de huisaansluiting te realiseren.

-Het kan in sommige gevallen nog een tijdje duren eer de huisaansluiting gemaakt wordt. Dit komt onder andere doordat de bouwvak ertussen gezeten heeft én doordat veel adressen eerst nog bij L2Fiber lagen.

Houd er alsjeblieft rekening mee dat daarom niet altijd aan de beoogde planning kan worden vastgehouden. Het uitrollen van Glasvezel gebeurt daarnaast dus ook altijd gefaseerd en dat betekent in sommige scenario's dat de buren eerder Glas hebben dan jij, terwijl jullie in dezelfde straat/in hetzelfde pand woonachtig zijn. 

Hi Jason

als ik het bericht goed begrijp, is er nu voortgang

We zijn begonnen met de aanleg van supersnel Glasvezel op jouw adres.

Kan je nu wellicht een planning zien ?

Ik hoor graag

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tomato0, er is gedeeltelijk goed nieuws te melden: ODF komt als de aanleg gunstig verloopt, beschikbaar op jouw adres, maar de huidige oplevertermijn ligt op maart/april 2022. Dit betekent dat de aansluiting nog niet direct leverbaar is, omdat er nog niet voldaan wordt aan de voorwaarden om door te worden gezet naar de aannemer. Dit betekent vaak dat de aannemer nog bezig is met de voorbereidende werkzaamheden - dat strookt in ieder geval met jouw bevindingen. Zodra het wel mogelijk is om een aanvraag te plaatsen, zal je in de online postcodechecker ook te zien krijgen dat er geleverd kan worden op jouw adres.

Hoi Jason, op mijn adres krijg ik nu het volgende “ We zijn begonnen met het aanleggen van glasvezel op jouw adres. “ Dan zal er toch iets van een planning bekend zijn. Zou jij nog eens willen nagaan ?

Alvast bedankt

Reageer