Beantwoord

Glasvezelaanleg: wat is het plan?

  • 28 September 2022
  • 36 reacties
  • 697 Bekeken

Na 9 maanden pekelen en verschillende redenen aangehoord voor waarom er vertraging is ontstaan.

Wil ík weliswaar nu eens horen wat de plan bij het aanleg van mijn glasvezel verbinding.

De wijkcentrale is al in juli klaar en goedkeuring van de woningbouwvereniging is er. Bouwvak is al in augustus afgelopen en er is immers geen aanleiding meer voor treuzelen. Zelfs vervuild grond zou nu al oplost moeten zijn. Wel gemeende excuses is wel mooi en aardig maar niet langer meer voldoende.

icon

Beste antwoord door Boris 29 September 2022, 10:59

Bekijk origineel

36 reacties

@Cal

Dank voor de uitleg! Helaas is mijn geheugen soms iets wat te vluchtig en had ik dit al wel eens telefonisch gevraagd rond prijzen. Ik was daarbij vergeten te vragen rondt het contract en daarbij geldende looptijd. 

De aanvraag had ik reeds 20 december van 2021 geplaatst. De nieuwe prijs structuur is daarbij veel minder goed dan voor de verandering.

Ik kon me herinneren dat je collega daarbij zei dat de oude prijzen zouden gelden. Kun je controleren of de oude prijzen gehanteerd kunnen worden?

In 6 dagen is inmiddels al een jaar wachten. Nu is er de vraag, wat voor een taart er hierbij past en voor hoeveel man?

Het is nu al 6 weken gevlogen sinds het bericht rond planning is verstuurd. Bericht van ODF stond dat er goedkeuring van de eigenaar moet komen. 
 

Hierin speelt Ymere als eigenaar en had eind juli al gevraagd rond die goedkeuring. Daarbij geeft Ymere al snel toegang tot de openbare ruimte. Voor aanleg binnenshuis zijn de bewoners van belang.

Het begint mij duidelijk te worden dat ODF hierin geen zin heeft om mij aan te sluiten.

 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, ik had dit ook heel graag anders gezien, mijn diepe excuses dat het al zo ontzettend lang duurt. Ik ben wederom uitgebreid voor je gaan speuren naar meer informatie. Het lijkt erop dat het glasvezelnetwerk rond de jaarwisseling gereed hoort te zijn. Als dit is gelukt verwacht ik dat je in januari wordt gecontacteerd voor een huisaansluiting.

Heel graag had ik dit een stuk naar voren voor je gehaald, alleen zou het glasvezelnetwerk nog niet volledig operationeel zijn. 

Wij blijven druk zetten op ODF zodat ze zo snel mogelijk het netwerk opleveren en een huisaansluiting met je in kunnen plannen. Dit blijven wij najagen!

Wat betreft de prijzen heb je volledig gelijk: je blijft het aanbod dat wij je op 20 december 2021 hebben gedaan volledig behouden en dit betekent dat je absoluut gaat profiteren van zeer scherpe prijzen. Dat is in ieder geval erg mooi meegenomen! 

Dank voor de update @Cal. Dit stemt me wel meer hoopvol en drie weken wachten is immers overleefbaar!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @WillekeurigGebruikersnaam, heel fijn om dit te lezen! Dankjewel voor jouw begrip. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Je mag hier altijd aankloppen! 

Gefeliciteerd op een jaar lang met status “In Behandeling” staan, alvast een fijne kerst en nieuwjaar!

Op de laatste paar dagen van januari verwacht ik wel dat een (onder)aannemer toch een keer contact zal opnemen.
 

Het blijft mij nog altijd een raadsel waarom het contact poging in papieren vorm komt na contact te hebben gehad met ODF op 21ste.

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, ik had niet anders zeggen dan dat woorden tekort schieten om de situatie recht toe te doen, sorry! Ik ga meteen de glasvezelafdeling opnieuw aanschrijven en ik hoop je heel snel van een waardevolle update te kunnen voorzien.

Dit moet rechtgezet worden!

Op de laatste paar dagen van januari verwacht ik wel dat een (onder)aannemer toch een keer contact zal opnemen.
 

Het blijft mij nog altijd een raadsel waarom het contact poging in papieren vorm komt na contact te hebben gehad met ODF op 21ste.

Ik lach me dood. Hier ook al 2,5 mnd aan het wachten haha. En elke keer hetzelfde spelletje met loze beloftes. 

Op de laatste paar dagen van januari verwacht ik wel dat een (onder)aannemer toch een keer contact zal opnemen.
 

Het blijft mij nog altijd een raadsel waarom het contact poging in papieren vorm komt na contact te hebben gehad met ODF op 21ste.

Ik lach me dood. Hier ook al 2,5 mnd aan het wachten haha. En elke keer hetzelfde spelletje met loze beloftes. 

Ik hoop zo dat je niet in de club van “1+ jaar wachtenden” belandt. Ik heb ook immers een weddenschap thuis lopen wat er eerst komt. Tot nu toe bestaat de keuze uit:

  1. Dat ik eindelijk verbinding in gebruik kan nemen;
  2. Dat KPN de kabel eerder komt leggen, voordat T-Mobile dat kan
  3. De appartement, die worden gebouwd aan Schipholweg, sneller klaar zijn, dan mijn verbinding

Tot nu geloof ik dat 3, als eerst komt, en who knows welk er na komt. Kun je iets meer toelichten, hoe je proces tot nu is verlopen?

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam, de glasvezelafdeling heeft inmiddels aangegeven dat ze wederom een verzoek voor je hebben uitgezet richting de aannemer. Ik verwacht dat je hier volgende week meer over hoort. Zelf ben ik volgende week beperkt aanwezig, maar ik houd graag een vinger aan de pols. Daarom zal ik maandag 6 februari sowieso nakijken wat de status hiervan is. Mocht je zelf nog een updat hebben in de tussentijd, geef het gerust aan.

Ik hoop dat je hiermee in de volgende fase kan belanden!

 

Hi @Remy_Zonder_Glasvezel, ik kan niets anders zeggen dan dat je frustraties geheel logisch zijn. Behalve druk uitoefenen is het lastige dat ik er niet daadwerkelijk voor kan zorgen dat bepaalde acties verricht worden. Ik hoop heel erg dat er ook in jouw geval snel voortgang wordt geboekt. In ieder geval weet ik zeker dat alle moderators hun uiterste best doen om jullie dossier steeds weer onder een vergrootglas te brengen bij onze glasvezelafdeling en de aannemer.

Reageer