Beantwoord

Kan de 'Thuis Veilig Online' app niet koppelen

  • 25 September 2023
  • 66 reacties
  • 909 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Hey @danielakasnippy, er lijkt iets nog niet helemaal in orde te zijn. Ik heb het opnieuw geëscaleerd naar onze technische dienst. Zij zullen het voor je gaan oplossen! 

@Tommie van Odido 

ik heb sinds dit laatste bericht niets meer gehoord

ook geen mail vanuit de technische dienst

 

kan jij iets zien of er al voortgang is?

Het werkt nog steeds niet

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jelutho1, Thuis Veilig Online staat op het modem. Dus alle apparaten die verbonden zijn met het modem worden beveiligd. Waar zie je dit precies staan? Heb je het niet over Overal Veilig Online? 

Hallo Tommie, Ik lees in Mijn Odido dat ik de link kan delen met anderen binnen het netwerk en naar andere apparaten kan sturen om deze app te bekijken. Verder installleert het eerst niet op de S21 en daarna wel op de S24. Zou je hier noig eens naar kunnen kijken?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jelutho1, welkom op onze Community!

De Thuis Veilig Online app is maar op één apparaat te installeren. Hiermee kan je de instellingen van Thuis Veilig Online beheren. Dit zijn bijvoorbeeld gebruikersprofielen, parental controls enzovoort. Thuis Veilig Online beschermt automatisch al je apparaten (inclusief slimme apparaten) die verbonden zijn met het (wifi)netwerk van het modem. Van desktopcomputers en telefoons tot smart-tv’s, beveiligingscamera’s, gameconsoles en babyfoons. Dit gebeurt op modem/router niveau, wat betekent dat al het binnenkomende en uitgaande dataverkeer beschermd wordt. Handig voor de beveiliging van bijvoorbeeld slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kan installeren en die zelf niet altijd even goed beveiligd zijn. 

Hallo, zelfde probleem, ik kan de app ook niet koppelen,  maar Samsung  S24 koppelt wel en de  Samsung S21 niet. Dan ligt het aan de instellingen op de telefoon?  Wat zou dat kunnen zijn? App al verwijderd, telefoon opgestart etc. en kom tot zelfde schermen als.eerder in de app geplaatst.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @danielakasnippy, er lijkt iets nog niet helemaal in orde te zijn. Ik heb het opnieuw geëscaleerd naar onze technische dienst. Zij zullen het voor je gaan oplossen! 

@Tommie van Odido 

Gereset via het pinnetje en nog eens via de webbrowser

alle ethernet kabels eruit , mesh systeem uit

en nog zegt de app dat hij de router niet kan vinden

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het modem een reprovisie gegeven, dit zorgt voor een extra push van het product @danielakasnippy. Kan je het modem resetten en kijken of het nu lukt?

Hoi @Demi van Odido 

het niet vinden van de router ligt inderdaad aan de aangesloten mesh / wifi router (in gesteld als accespoint)

met alle extra kabels eruit vindt hij de router wel en begint hij met de configuratie 

maar loopt hij nog tegen een timeout aan de hele tijd (-1.001 error)

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @danielakasnippy, ik heb meteen ook jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie inderdaad dat Thuis veilig online nog niet geconfigureerd is. Ik zie dat je gebruikmaakt van eigen wifi extenders/routers (Deco). Deze krijgen tevens een IP-lease error. Dit apparaat resetten, lost dit op. Verder moet dan de 'Wireless Distribution System' (WDS) functie op deze apparaten aan staan voor een goede werking van Thuis Veilig Online. Kan het zo zijn dat deze bij jou uitstaan? Wellicht zorgt dit er dan voor dat je deze melding krijgt. Ik ben benieuwd!

@Tommie van Odido 

2x geprobeerd

maar de melding blijft dat de router niet gevonden kan worden

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @danielakasnippy, onze technische dienst heeft het voor je opgelost. Zou je een powerflip kunnen uitvoeren? Als het goed is moet je het dan kunnen activeren!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

@Tommie van Odido @Teresa van Odido 

goedemorgen

ik heb een melding ontvangen van de technische afdeling dat het nu probleem is opgelost 

maar krijg het nog steeds werkend op telefoon of tablet

 

Reputatie 6
Badge +2

@danielakasnippy Ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of er al een update is, maar mijn collega’s zijn nog bezig met het onderzoek. 

Ik heb dit topic opgeslagen en ga maandag gelijk voor je navragen hoe het er voor staat! 

@Tommie van Odido zie hier boven mijn vraag

Hoi 

we zijn 6dgn verder en heb nog niets gehoord en de status van mijn order is nog steeds ‘ontvangen’ 

 

is er al iets bekend waarom hij niet actief wordt?

Reputatie 6
Badge +2

Dank je wel voor je geduld! @danielakasnippy 

@Tommie van Odido  bedankt! Ik had al gebeld maar aan de telefoon zeiden ze dat het al goed stond.

ik wacht het nog even af dan

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @danielakasnippy, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat de order niet doorloopt in ons systeem. Het is dus nog niet actief waardoor je het modem niet kan vinden. Ik krijg hem zelf ook niet geactiveerd, daarom heb ik een ticket voor je aangemaakt naar onze Back Office. Zij zullen een blik werpen op jouw order en hopelijk krijgen zij het wel voor elkaar. 

Ook ik heb hetzelfde

iphone en ipad willen niet koppelen-kunnen beiden de router niet detecteren

alle stappen zoals gevonden in de community doorlopen

behalve een router reset 

voordat ik dat doe zou jij @Tommie van Odido  kunnen zien of alles goed staat en of er niet eerst een andere actie nodig is

alvast bedankt

gr

daniel

Hi Tommie, ja dat is gelukt en daarna werkt het nu ook op mijn eigen iPad, dus ik hoop dat dat zo blijft

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JosvR, het lijkt ergens in de app niet goed te gaan. Zou je het eens met een ander device willen proberen te activeren? 

Hi Tommy na de harde reset en het opstarten van TVO doorloopt het alle 3 de stappen geeft een groen vinkje maar dan komt de foutmelding:

Failed to get doorman config for FATE. Optional (<DoormanConnector.ApiQueryStatus:0x280b399e0>))

foutcode -1

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JosvR, kan je het modem voorzien van een harde factory reset? Ik gok dat dit het zal oplossen!

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Hi Tommie, nee helaas. Net modem uit en aan gezet. TVO app verwijderd en opnieuw gedownload, iPad uit en aan gezet en daarna geprobeerd TVO verloopt stap 1 en 2 en geeft dan weer de melding dat hij de router niet kan detecteren in het netwerk terwijl de iPad gewoon met de wifi van de router is verbonden

 

Reageer