Beantwoord

Kan de 'Thuis Veilig Online' app niet koppelen

  • 25 September 2023
  • 66 reacties
  • 909 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JosvR, ik ben meteen voor je gaan kijken en heb een reprovisie uitgevoerd. Kan je het modem rebooten en nog een keer TVO proberen te activeren? Lukt het niet, dan wil ik graag @Sven-Odido vragen om hier nog een deskundige blik op te werpen. Alvast bedankt! 

Hi Sven ik heb als ultieme test net alle kabels uit de router gehaald, behalve de kabel naar de glasvezel. Toen de router helemaal uit gezet en weer opgestart. Op mijn iPad de thuis veilig online app verwijderd. Mijn iPad helaaml uit en weer aan gezet. De app opnieuw gedownload. Vervolgens start ik de app terwijl de iPad is verbonden met de wifi van de router (ook zonder VPN) en weer stopt het bij stap 3 met de melding “kan de router van thuis veilig online niet detecteren” terwijll de iPad via wifi is verbonden met de router! Hoe kunnen we dit nu oplossen we zijn al vanaf 19 oktober bezig :(

@Sven-Odido ik heb exact hetzelfde probleem en wacht al 4 weken op een oplossing :(

Het was nog niet geactiveerd op het modem, dat heb ik nu in orde gemaakt. 

Kan je nog een keer proberen het te activeren via de App :) 

Hi Sven, vanmorgen kon ik inderdaad activeren en heeft het een uur gewerkt. Nadat ik het modem uitgezet heb en op zijn plaats gezet en weer aangezet werkt het weer niet :(

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-Odido ik heb exact hetzelfde probleem en wacht al 4 weken op een oplossing :(

Het was nog niet geactiveerd op het modem, dat heb ik nu in orde gemaakt. 

Kan je nog een keer proberen het te activeren via de App :) 

Ik probeer de Thuis Veilig Online' app te koppelen. Ik krijg echter de foutmelding: "Kan niet koppelen. De app kan de router niet bereiken vanwege een VPN-verbinding op dit apparaat."

Terwijl ik helemaal geen VPN verbinding gemaakt heb.

Hoe kan dit worden opgelost?

Maak gebruik van de Zyxel EX5601-T1

@Sven-Odido ik heb exact hetzelfde probleem en wacht al 4 weken op een oplossing :(

Reputatie 7
Badge +9

Hi @djagoh, bedankt voor deze terugkoppeling. Ik ben superblij om te horen dat het nu werkt. Ik wens je nog een hele fijne avond! 

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

Hi Tommie. Ik wacht wel even 2 dagen en dan ga ik het nog eens proberen. Ik zal de Thuis Veilig Online app verwijderen van mijn telefoon en zal 'm rebooten (uit/aan). Daarna zal ik inloggen op www.odido.nl/my en de Thuis Veilig Online app opnieuw downloaden. Het is de app Thuis Veilig Online die ik probeer te activeren op het modem. Dus eigenlijk voor alle apparaten die via het modem verbonden zijn met het thuisnetwerk (zowel bedraad als via wifi), die zijn dan automatisch beschermd. Zoals smartphones, laptops, tablets, pc’s en smarthome-apparaten zoals een smart-tv, deurbel, thermostaat, speaker, babyfoon en gameconsole. Handig voor de beveiliging van slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kunt installeren. 😇 Overal Veilig Online heb ik aangeschaft voor 10 apparaten. Heb ik al op een aantal machines geïnstalleerd. Daar heb ik geen problemen mee. 👍 Tot over 48 uur. Hopelijk werkt het. 🙏

 

Hoi Tommie. Ik heb de stappen volgens het boekje uitgevoerd. Tot 2x toe zelfs, voor de zekerheid. Helaas zonder het gewenste resultaat. Op de een of andere manier krijg ik die app maar niet gekoppeld aan de router. M.a.w. thuis + veilig online kan ik niet activeren. Ik zal je wat printscreens  👇 sturen van de installatie. Misschien doe ik iets verkeerds of heb ik iets over het hoofd gezien? Wat kan ik nog meer doen om dat geactiveerd te krijgen? Hoop op een oplossing voor dit probleem. 🙏

 

 

 

Hoi Tommie. Het is mij uiteindelijk gelukt, 😃 nadat ik de router had gereset. Het standaard amin wachtwoord (ik had 'm gewijzigd) had ik nog wel moeten invoeren om 'm te kunnen benaderen etc. Toen de app 'm eenmaal zag is het geïnstalleerd en geactiveerd. 👇👇 Top. Het is idd een leuke app! Ben er blij mee. Thanks voor de support. 🙌 

 

 

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

Hi Tommie. Ik wacht wel even 2 dagen en dan ga ik het nog eens proberen. Ik zal de Thuis Veilig Online app verwijderen van mijn telefoon en zal 'm rebooten (uit/aan). Daarna zal ik inloggen op www.odido.nl/my en de Thuis Veilig Online app opnieuw downloaden. Het is de app Thuis Veilig Online die ik probeer te activeren op het modem. Dus eigenlijk voor alle apparaten die via het modem verbonden zijn met het thuisnetwerk (zowel bedraad als via wifi), die zijn dan automatisch beschermd. Zoals smartphones, laptops, tablets, pc’s en smarthome-apparaten zoals een smart-tv, deurbel, thermostaat, speaker, babyfoon en gameconsole. Handig voor de beveiliging van slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kunt installeren. 😇 Overal Veilig Online heb ik aangeschaft voor 10 apparaten. Heb ik al op een aantal machines geïnstalleerd. Daar heb ik geen problemen mee. 👍 Tot over 48 uur. Hopelijk werkt het. 🙏

 

Hoi Tommie. Ik heb de stappen volgens het boekje uitgevoerd. Tot 2x toe zelfs, voor de zekerheid. Helaas zonder het gewenste resultaat. Op de een of andere manier krijg ik die app maar niet gekoppeld aan de router. M.a.w. thuis + veilig online kan ik niet activeren. Ik zal je wat printscreens  👇 sturen van de installatie. Misschien doe ik iets verkeerds of heb ik iets over het hoofd gezien? Wat kan ik nog meer doen om dat geactiveerd te krijgen? Hoop op een oplossing voor dit probleem. 🙏

 

 

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

Hi Tommie. Ik wacht wel even 2 dagen en dan ga ik het nog eens proberen. Ik zal de Thuis Veilig Online app verwijderen van mijn telefoon en zal 'm rebooten (uit/aan). Daarna zal ik inloggen op www.odido.nl/my en de Thuis Veilig Online app opnieuw downloaden. Het is de app Thuis Veilig Online die ik probeer te activeren op het modem. Dus eigenlijk voor alle apparaten die via het modem verbonden zijn met het thuisnetwerk (zowel bedraad als via wifi), die zijn dan automatisch beschermd. Zoals smartphones, laptops, tablets, pc’s en smarthome-apparaten zoals een smart-tv, deurbel, thermostaat, speaker, babyfoon en gameconsole. Handig voor de beveiliging van slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kunt installeren. 😇 Overal Veilig Online heb ik aangeschaft voor 10 apparaten. Heb ik al op een aantal machines geïnstalleerd. Daar heb ik geen problemen mee. 👍 Tot over 48 uur. Hopelijk werkt het. 🙏

Reputatie 7
Badge +9

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

Hi @djagoh, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb @Sven-Odido een berichtje gestuurd en hij heeft het meteen voor je opgelost. Zou je dit kunnen checken? Alvast bedankt! 

Hi Tommie. Heb gecheckt, ben nu wel een stap verder. Ik krijg echter de melding dat de router niet geactiveerd kan worden. Neem contact op met je serviceprovider voor ondersteuning. Foutcode: -1.001. De activering is mislukt. Kan ik nog wat doen?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @djagoh, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb @Sven-Odido een berichtje gestuurd en hij heeft het meteen voor je opgelost. Zou je dit kunnen checken? Alvast bedankt! 

Hi @dstmp , 

Het was nog niet geactiveerd op het modem, dat heb ik nu in orde gemaakt. 

Kan je nog een keer proberen het te activeren via de App :) 

Hi Sven-Odido. Ik heb exact hetzelfde probleem. Zou je dat ook bij mij in orde kunnen maken?

Het is gelukt. Thx. 

Hi, thx. Ik probeer het als ik weer thuis ben eind van de middag. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dstmp , 

Het was nog niet geactiveerd op het modem, dat heb ik nu in orde gemaakt. 

Kan je nog een keer proberen het te activeren via de App :) 

Reageer